معرفی و دانلود کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی

برای دانلود قانونی کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی

کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی تألیف لیزا جی. وود و منوهار ال. گارگ، با توضیح انواع بیماری‌های التهابی مزمن و عوارض آن، می‌کوشد تأثیر تغذیه و ورزش را در مدیریت این شرایط نشان دهد. کتاب با کمک گرفتن از پزشکان، فیزیولوژیست‌ها و متخصصین تغذیه، از دیدگاه‌های مختلفی به این مشکل می‌پردازد و نقش ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، مواد مغذی گیاهی و همین‌طور فعالیت‌های بدنی را در کنترل این وضعیت تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی

التهاب اساساً بیماری نیست بلکه نوعی مکانیسم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها و آسیب‌ها شناخته می‌شود. زمانی که عضوی در معرض محرکی مضر قرار می‌گیرد، سیستم ایمنی به شکل طبیعی با التهاب به این محرک‌ها پاسخ می‌دهد. التهاب‌ها معمولاً چند نشانه دارند: تورم، درد، گرما، قرمزی و کاهش تحرک آن بخش از بدن. این واکنش ابتدا به‌صورت حاد و شدید بروز می‌کند تا شرایط دوباره به شکل طبیعی بازگردد. هنگام گلودرد، سینوزیت یا ایجاد زخم‌های پوستی که در مدتی کوتاه باعث درد و تورم شدید می‌شوند، عموماً درگیر التهاب حاد می‌شویم. اما گاهی التهاب به‌صورت مزمن بروز می‌کند و تا سال‌ها باقی می‌ماند. این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد و خود زمینه‌ساز بیماری‌های سخت‌تری شود. برای مثال کولیت روده، زخم معده، آسم، رماتیسم یا پسوریازیس ازجمله عوامل التهاب‌های مزمن محسوب می‌شوند و مدت‌ها باقی می‌مانند. اگر این بیماری‌ها درمان نشوند می‌توانند به تخریب بافت و مرگ سلول منجر شده و آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر در پی داشته باشند. بنابراین تشخیص و تلاش برای کنترل و درمان این وضعیت بسیار اهمیت دارد.

معرفی و دانلود کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی

کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی (Nutrition and Physical Activity in Inflammatory Diseases) به همین بیماری‌ها می‌پردازد و می‌کوشد تأثیر تغذیه و ورزش را در مدیریت این وضعیت توضیح دهد. لیزا جی. وود (Lisa G. Wood) و منوهار ال. گارگ (Manohar L. Garg) با همکاری چندین پزشک، فیزیولوژیست و متخصص تغذیه کوشیده‌اند از زوایای مختلف این پدیده را بررسی نمایند. این کتاب شامل بیست فصل است و هر فصل آن را یکی از متخصصین سرشناس دنیا نوشته است. در این فصول ابتدا خودِ بیماری‌های التهابی و منشأ و عوارض آن‌ها توضیح داده می‌شود. پس‌ از آن تأثیر ویتامین‌هایی مثل دی، ای، سی و بی و همین‌طور مواد مغذی گیاهی در کنترل التهاب مورد بحث قرار می‌گیرد. در ادامه نیز موضوع فعالیت‌های جسمانی و ورزش پیش کشیده و نقش آن‌ها در بهبود این شرایط نشان داده خواهد شد. فصول پایانی نیز به رابطه‌ی التهاب و بیماری‌هایی مثل دیابت، آسم، التهاب روده و مشکلات استخوانی و همین‌طور شرایطی مثل چاقی و کهولت سن اختصاص پیدا می‌کند.

کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی را نشر حتمی با ترجمه‌ی مهرزاد مقدسی، هما شیخانی شاهین، کوثر صفری، امین مقیمی سارانی و امین مولائی منتشر کرده است.

کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های تغذیه‌ی ورزشی و فیزیولوژی ورزشی توصیه می‌شود. همین‌طور اگر به این حوزه‌ها علاقه دارید، می‌توانید این راهنما را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی می‌خوانیم

اصلی‌ترین فاگوسیت‌‌های تک هسته‌ای، مونوسیت‌ها و ماکروفاژها هستند. مونوسیت‌ها در جریان خون جایی که عمر آن‌‌ها تنها چند روز است، در حرکت هستند. در پاسخ به عفونت یا یک محرک التهابی، مونوسیت‌ها به محل فعالیت سیستم ایمنی - التهابی مهاجرت می‌کنند و در آنجا به ماکروفاژها تبدیل می‌شوند.

بنابراین، ماکروفاژها در جریان خون وجود ندارند بلکه در بافت‌هایی از جمله اعضای لنفاوی ثانویه مانند طحال و غدد لنفاوی یافت می‌شوند. ماکروفاژهای بافتی گاهی به اسم مناطق خاصی که فعال هستند نام‌گذاری می‌شوند؛‌ مانند سلول‌های کاپفر در کبد، ماکروفاژهای کیسه‌‌های هوایی در ریه‌ها و سلول‌های میکروگلیایی در مغز. ماکروفاژهای بافتی می‌توانند ماه‌ها یا حتی سال‌ها زنده بمانند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: التهاب: مقدمه
فصل 2: چربی موجود در رژیم غذایی و التهاب
فصل 3: کربوهیدرات‌ها و التهاب
فصل 4: الکل و التهاب
فصل 5: ویتامین D و التهاب
فصل 6: ویتامین E و التهاب
فصل 7: ویتامین‌های C و B کمپلس و التهاب
فصل 8: مواد مغذی گیاهی و التهاب
فصل9: عناصر کمیاب و التهاب
فصل 10: فعالیت مقاومتی و التهاب
فصل 11: فعالیت استقامتی و التهاب
فصل 12: چاقی و التهاب
فصل 13: دیابت نوع 2 و التهاب
فصل 14: بیماری قلبی - عروقی و التهاب
فصل 15: استرس و التهاب: یک داستان در حال ظهور
فصل 16: اختلالات افسردگی و التهاب
فصل 17: آسم و التهاب
فصل 18: بیماری التهابی روده و التهاب
فصل 19: کهولت سن و التهاب
فصل 20: سلامت استخوان و التهاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی
نویسنده،
مترجممهرزاد مقدسی، هما شیخانی شاهین، کوثر صفری، امین مقیمی سارانی، امین مولائی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-600-355-539-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی

برای دریافت کتاب نقش تغذیه و فعالیت جسمانی در بیماری‌های التهابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.