معرفی و دانلود کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند

عکس جلد کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند

کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند به قلمِ ال کاسیمانو داستان زندگی مادری به نام فینلی را روایت می‌کند که از شوهر خود جدا شده و در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارد. او نویسنده‌ی رمان‌های جنایی است، اما کتاب‌هایش با اقبال زیادی مواجه نمی‌شوند. فینلی در یک رویداد اتفاقی وارد ماجرای قتلی واقعی می‌شود؛ ماجرایی بسیار بزرگ‌تر از موقعیت‌هایی که در رمانش تصویر می‌کند. گفتنی‌ست این اثر به‌عنوان یکی از بهترین تریلرهای مجله‌ی Suspense انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند

فینلی داناوان مادر مجردی است که شوهرش درصددِ گرفتن حضانت دو فرزندشان از اوست. شغل فینلی نوشتن رمان‌های جنایی و معمایی است، اما نه‌تنها در زندگی شخصی، بلکه در زندگی کاری خود نیز موفق نبوده. رمان‌های قبلی‌اش به فروش بالایی نرسیده‌اند و موعد تحویلِ رمان جدیدش رسیده، بدون آنکه کاری از پیش برده باشد. بی‌پولی و قرض و بدهکاری، افزون بر تمام مشکلاتش، بارش را سنگین‌تر می‌کنند. کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند (Finlay Donovan Is Killing It) نوشته‌ی ال کاسیمانو (Elle Cosimano) زندگی این زن را با مایه‌ی طنز و در بستر داستانی معمایی و جنایی روایت می‌کند.

یک روز ظهر، فینلی برای ملاقات با مدیر برنامه‌اش به رستورانی می‌رود که پیش‌تر برای ورود به آن منع شده بود. او با کلاه‌گیس و عینک آفتابی وارد رستوران می‌شود و برای مدیر برنامه،‌ داستانِ جناییِ جدیدی را که طرح‌ریزی کرده، تعریف می‌کند. زنی در میز کناری، بی‌اطلاع از اینکه فینلی در حال روایت داستان کتابش است، او را با قاتل حرفه‌ای و کارآزموده‌ای اشتباه می‌گیرد و تصور می‌کند که فینلی در حال ارائه و تبلیغ خدماتش است! این سوءتفاهم منجر به پشنهادِ کار از سوی زن به فینلی می‌شود و این‌گونه او به ماجرایی جنایی ورود پیدا می‌کند؛ حالا کاری به مراتب سخت‌تر از نوشتنِ صرفِ وقایعِ خشونت‌بار در پیش دارد. این‌بار باید قدم به میدان بگذارد و شرافتش را با پولی هنگفت معامله کند.

ال کاسیمانو در کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند به ترکیب عنصر تعلیق و طنز دست می‌زند و ژانر جنایی را با کمدی تلفیق می‌سازد. این ویژگیِ منحصربه‌فرد، مخاطبان زیادی را با سلایق متنوع به خود جذب می‌کند. این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ی فینلی داناوان به قلم ال کاسیمانو محسوب می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند

انتشارات کوله‌پشتی اقدام به چاپ این رمان با ترجمه‌ی الهام صیفی‌کار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند

  • یکی از بهترین تریلرهای سال 2021 به انتخاب مجله‌ی Suspense
  • یکی از بهترین کتاب‌های کتاب‌خانه‌ی عمومی نیویورک در سال 2021
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Left Coast Crime 2022 برای بهترین کتاب طنز معمایی

نکوداشت‌های کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند

  • ال کاسیمانو به طرز ماهرانه‌ای تعلیق و طنز را باهم ترکیب می‌کند. (نیویورک‌تایمز)
  • کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند سرگرم‌کننده، هوشمندانه و بسیار غافلگیرکننده است. (مگان میراندا)
  • اگر عاشق ژانر تریلر هستید اما دوست دارید تلخیِ آن جای خود را به طنزی ظریف بدهد، این کتاب را مطالعه کنید. (POPSUGAR)
  • یک تریلر دیوانه‌کننده که فکر به آن در خواب هم راحتتان نمی‌گذارد. (کاترین سنت جان)
  • پس از رسیدن به آخرین صفحه، تا مدت‌ها لبخند بر لبانتان باقی خواهد ماند. (وندی واکر)

کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کمدی و معما را در ترکیب باهم می‌خواهید و آماده‌اید تا هر لحظه غافلگیر شوید، کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌‏کند برای شماست.

در بخشی از کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند می‌خوانیم

لبخندی عصبی زدم. او هم خندید، اما حس کردم چشمان مهربانش در حال بررسی کردن من هستند و کمی عصبی شدم. «پس... دارین روی یه پرونده کار می‌کنین؟»

گونه‌هایش گل انداختند و چال گونه‌اش دوباره ظاهر شد. با خجالت شروع کرد: «آره درسته. یه پرونده. البته که حس کردم یه‌کم عجیبه اما جورجیا اصرار داشت که شما ناراحت نمی‌شین. گفت ما می‌تونیم به هم کمک کنیم.»

ایده‌ی دیگری به ذهنم رسید. شاید این پرونده هیچ ربطی به هریس و پاتریشیا نداشت. این اولین‌باری نبود که جورجیا سعی کرده بود مرا با یکی از همکارانش آشنا کند. دستش را که به‌طرف لیوانش برد. به انگشت چپش نگاه کردم. حلقه نداشت. اثر حلقه هم روی انگشتش نمانده بود. چشمانم را باریک کردم. «در چه زمینه‌ای به هم کمک کنیم؟»

«پرونده‌ی گم شدن دو نفره. شاید توی اخبار دیده باشین. یه زوج به نام هریس و پاتریشیا میکلر از آرلینگتون گم شدن.»

دهانم خشک شد. صدایی از پله‌ها شنیده شد که متوجه شدم ورا فالگوش ایستاده است. «فکر کنم یه چیزایی شنیدم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند
نویسنده
مترجمالهام صیفی کار
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-461-505-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند

محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اگه قرار باشه یک مادر مجرد که به تازگی چالش بزرگ تنهایی بزرگ کردن بچه هاش رو به دوش بکشه و هیچ پولی هم براش نمونده باشه و همه نا امیدش کرده باشن یک داستان خوب بنویسه این همون داستانه
نمیخوام بگم داستان خیلی تعلیق و حس کشش زیادی داشت اما به خوندنش می‌ارزید چه خانم باشی چه آقا چه مادر باشی چه نه اگه
این کتاب رو بخونی شاید از همون صفحات اول متوجه بشی یک مادر چه جوری باید دست و پنجه نرم کنه و زمین رو به آسمون بدوزه تا موفق بشه برای خودش کاری کنه
فینلی که دیگه از دست همه چیز به ستوه اومده اتفاقی وارد ماجرایی میشه که هر جا تمومش کنه براش بهتره
حالا اینکه این اتفاقات پایان خوشی دارن یا نه رو باید خوند
منکه توصیه میکنم به عنوان یک اثر جنایی کمدی بخونید و لذت ببرید
الهام کریمی
۱۴۰۲/۸/۲۹
به عنوان اولین اثر خانم کاسیمانو خیلی روان و دوست داشتنی نوشته، برای من راحت بود که خودم رو در فینلی ببینم و حس همزاد پنداری کنم. روند داستان در چند جا غیر منطقی میشه اما اونقدر نویسنده زیبا قضیه رو جمع و جور کرده و سامان داده در نهایت واقعا جنایی کمدی جذابی است که یک شبه خواندم.
Fatemeh Kamali
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب خوب و قشنگی بود. دوستش داشتم. از ان کتاب‌های معمایی خشک و خالی نبود. میشد جریان زندگی رو حس کرد. هم چنین جوری که آخرش تموم شد جالب بود و در ذهن خواننده سوال ایجاد می کرد.
بیتا محصل
۱۴۰۲/۱۱/۸
ضعیف بود، حس می‌کردم وسط یک سریال ضعیف آمریکایی ام. وسط قتل و آدم کشی و خیانت و بی پولی و تنهایی و... حس کتاب زیادی مثبت بود
Delaram 1221
۱۴۰۲/۹/۲۹
فوق العاده بود هیجان بالایی داره داستان جالبه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند

برای دریافت کتاب فینلی داناوان کلکش را می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.