معرفی و دانلود کتاب قدرت انضباط شخصی: دستیابی به اهداف با استفاده از خودکنترلی و مقاومت ذهنی

عکس جلد کتاب قدرت انضباط شخصی: دستیابی به اهداف با استفاده از خودکنترلی و مقاومت ذهنی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت انضباط شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت انضباط شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت انضباط شخصی: دستیابی به اهداف با استفاده از خودکنترلی و مقاومت ذهنی

کتاب قدرت انضباط شخصی نوشته‌ی دنیل والتر، مهارت نظم و انضباط را آموزش می‌دهد و تکنیک‌ها و راهکارهایی را پیشنهاد می‌کند که باعث می‌شوند بتوانیم نظم و کنترل ذهنی را خود تقویت کنیم. این کتاب با اشاره به موانع اصلی انضباط، به ما کمک می‌کند عادات بهتری را در خود ایجاد کرده و با تمرکز، مدیتیشن و اصولی منطقی شرایط زندگی‌مان را تا حد زیادی بهبود بخشیم.

درباره‌ی کتاب قدرت انضباط شخصی

همه‌ی ما در طول زندگی تصمیمات زیادی می‌گیریم و اهدافی را تعیین می‌کنیم، اما تقریباً اکثرشان را بی‌سرانجام باقی می‌گذاریم. تحقیقات نشان داده ما فقط به 10 درصد از اهدافمان می‌رسیم. این یعنی حدود 90 درصد از برنامه‌ها و ایده‌هایی که در سر داریم و تغییراتی که می‌خواهیم ایجاد کنیم ناتمام می‌مانند. شاید تعبیر درست‌تر این جمله این باشد که ما در اکثر موارد تسلیم می‌شویم. تصمیم می‌گیریم لاغر شویم، سیگار را ترک کنیم، ورزش را شروع کنیم، تغییر شغل دهیم یا زبان بخوانیم. اما از پس آن‌ها برنمی‌آییم. گاهی حتی شروع هم نمی‌کنیم. درنهایت این وضعیت مثل یک چرخه‌ی معیوب ما را در خود غرق می‌کند؛ ازاین‌گونه رفتارمان ناامید می‌شویم، و این ناامیدی خود باعث می‌شود انگیزه‌مان را از دست بدهیم و کمتر به سراغ تغییر دادن زندگی برویم. اما این مشکل از کجا ناشی می‌شود؟ چون خیلی رایج است و همه به‌نوعی با آن درگیرند، باید آن را طبیعی و جزو ذات انسان دانست؟ محققان می‌گویند خیر. این مشکل اصلاً ذاتی نیست بلکه از نداشتن انضباط ناشی می‌شود. بله. دلیل عمده‌ی این ناکامی‌ها به خاطر فقدان مهارت نظم و انضباط فردی است.

یکی از محققانی که عمیقاً به این نظریه اعتقاد دارد دنیل والتر (Daniel Walter) است. او در کتاب قدرت انضباط شخصی (The Power of Discipline) این مسأله را توضیح می‌دهد و می‌گوید که چرا اکثر انسان‌ها از لحاظ انضباطی ضعیف هستند. او در کتابش از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موانع نظم می‌گوید و تأثیر آن‌ها را در زندگی شخصی و اجتماعی نشان می‌دهد.

برایان تریسی، نویسنده‌ی معروف کتاب‌های موفقیت و خودیاری، یک‌بار از کورت کوپمِیِر درباره‌ی رازهای موفقیت پرسید. کوپمیر که پنجاه سال در این زمینه تحقیق کرده بود، گفت: احتمالاً 999 راه برای موفق شدن هست ولی بدون نظم و انضباط هیچ‌کدام جواب نمی‌دهند. این گفته نشان می‌دهد که این توانایی تا چه حد برای زندگی ضروری و حیاتی است. مفهوم انضباط بیشتر از اینکه غریزی باشد، اکتسابی است. انسان ذاتاً تا حدودی با ایده‌ی نظم آشناست ولی رشد و توسعه‌ی آن به تلاش و یادگیری خود او وابسته خواهد بود. به خاطر همین است که باید آن را مهارت دانست. اگر می‌خواهیم در این زمینه بهتر شویم، خیلی ساده باید آن را دائماً تمرین کنیم. دنیل والتر، که از کوچ‌ها و مشاوران به نام همین حوزه است، در کتاب قدرت انضباط شخصی اشاره می‌کند که نظم و انضباط با مسئولیت شخصی در ارتباط هستند. یعنی نداشتن انضباط به‌منزله‌ی این است که مسئولیتمان را در زندگی نمی‌پذیریم. پس قدم اول برای ایجاد نظم، پذیرش این نکته است که ما مسئول همه‌ی اتفاقات زندگی‌مان هستیم. اگر نتوانستیم رژیم بگیریم یا سیگار را ترک کنیم یا هنوز شغلمان را تغییر نداده‌ایم، در وهله‌ی اول مقصرش خودمان هستیم. پذیرش این نکته، باعث می‌شود ازنظر شخصیتی رشد کنیم و بالاتر برویم. و همین کلید ورود به دنیایی منضبط‌تر و موفق‌تر است. والتر در کتاب خود تکنیک‌ها و نکاتی را ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند این مهارت را در خود تقویت کنیم. او به ما می‌آموزد چطور عادات درست‌تری در خود ایجاد کرده و با ابزارهایی مثل مدیتیشن و تمرکز کردن در این زمینه پیشرفت کنیم.

کتاب قدرت انضباط شخصی را سارا عزیزی ترجمه کرده و انتشارات یوشیتا آن را به چاپ رسانده است.

کتاب قدرت انضباط شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مهارت انضباط را خود تقویت کنید و به زندگی‌تان نظم ببخشید، این کتاب راهنمای مناسبی برایتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب قدرت انضباط شخصی: دستیابی به اهداف با استفاده از خودکنترلی و مقاومت ذهنی می‌خوانیم

بودایی‌ها معتقدند که ما باید در لحظه حال زندگی کنیم و گذشته چیزی جز مجموعه‌ای از تفاسیر و خاطرات نیست. ما هنوز وارد آینده نشده‌ایم و این‌قدر نگرانی و وسواس درمورد اینکه همه‌چیز باید به‌گونه‌ای پیش برود که ما می‌خواهیم، فقط به رنج‌های غیرضروری منجر می‌شود. در ادامه، چند نمونه از زندگی روزمره آورده شده است که به شما کمک می‌کند از آنچه می‌گویم، درک بهتری پیدا کنید.

بیایید به مسئله هویت شخصی نگاه کنیم. ذن به ما می‌آموزد که باورهای سفت و سخت ما در‌مورد اینکه چه کسی هستیم، محدود‌کننده هستند و ما را به الگوهای رفتاری مخرب محدود می‌کنند. اولین باری که در‌ مورد ذن مطالعه کردم، متوجه شدم تصوری که از خودم داشتم، تصویری از یک فرد موفقیت طلب بود. ممکن است بپرسید مشکل این تصور چیست؟ اگر چیزی در مورد معنای موفقیت‌طلب‌بودن بدانید، می‌دانید که زندگی‌کردن با آن تصویر بسیار دشوار است و می‌تواند سلامت روانی شما را فرسوده کند. زمانی که پدر و مادر و معلم‌ها به شما می‌گویند که شما باهوش هستید و تشویق می‌شوید که نمرات خوبی بگیرید، تمرکز اصلی زندگی شما بر موفقیت خواهد بود. این روند از کودکی آغاز می‌شود و شما همان ذهنیت را به بزرگسالی منتقل می‌کنید و به واسطه آن فشار زیادی به شما وارد می‌شود و درمعرض فرسودگی و استرس قرار می‌گیرید. شما همچنین از شکست وحشت دارید، زیرا نمی‌خواهید کسانی را که از شما انتظار موفقیت دارند، ناامید کنید. پس، هر دقیقه از روز را به‌طور خستگی‌ناپذیری کار می‌کنید تا شرایطی را به دست آورید که درواقع خیلی هم برایتان مهم نیست. آیا هر بار که ارتقا یا تمجید جدیدی دریافت می‌کنید، به شما شادی دائمی می‌دهد؟ نه! پس فایده‌اش چیست؟

اگر در‌نهایت در کاری شکست بخورید، تصور شما از خودتان به‌طور‌کامل از بین می‌رود، زیرا همه عمر در گوش‌تان خوانده‌اند که موفق می‌شوید. برای افراد موفق، شکست نشانه عدم کنترل بر زندگی است و هیچ‌کس نمی‌خواهد احساس کند که کنترل زندگی‌اش را از داده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
فصل اول: خود انضباطی-استدلال بیولوژیک
فصل دوم: مزایای خود انضباطی
فصل سوم: سوگیری نسبت به وضعیت موجود؛ چرا ما در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم؟
فصل چهارم: بررسی واقعیت؛ اثر دانینگ-کروگر
فصل پنجم: عادات روزانه برای بهبود خود انضباطی
فصل ششم: نکاتی برای ایجاد عادات بهتر
فصل هفتم: چه چیزی مانع نظم و انضباط شما می‌شود
فصل هشتم: با ناراحتی راحت شوید
فصل نهم: تمرکز بر روی سیستم
فصل دهم: فلسفه ذن و دستیابی به هدف
فصل یازدهم: مدیتیشن برای خود انضباطی و تمرکز
فصل دوازدهم: چرا هرگز نباید برای کاری «تلاش کنید و آن را انجام دهید.»
فصل سیزدهم: برنده یا بازنده، شما کدام‌یک هستید؟
فصل چهاردهم: عاشقِ فرآیند شوید
فصل پانزدهم: چگونه احساسات منفی را به نفع خود و نه علیه خودتان تغییر دهید
فصل شانزدهم: اصل پارِتو و قانون استورژن
فصل هفدهم: چگونه از فرسودگی شغلی جلوگیری کنیم
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت انضباط شخصی: دستیابی به اهداف با استفاده از خودکنترلی و مقاومت ذهنی
نویسنده
مترجمسارا عزیزی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5911-63-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت انضباط شخصی

Reza Pasha
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
فقط در اهمیت خود انضباطی همین یک جمله رو بگویم که حجت تمام بشه براتون فکر کن طی دوسال گذشته اگه ان قدر انضباط و اراده داشتی که هر کاری رو که فقط به ذهنت می امد که لازم هست برای بهبود زندگیت رو همون موقع انجام میدادی الان چه جایگاهی داشتی نسبت خود الانت
مسافر تنها
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به من در ترک سیگار و مهم تر از همه جمع کردن رختخوابم و کمد لباسام که برای شروع سخت به نظر میرسند کمک شایانی کرد
reza orouj nezhad
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
انسان‌ها اگر بدونند تاثیر انضباط چه قدر معجزه میکنه روزی یک بار این سبک کتاب ها رو می خوندند
Zahra Davoudabadi
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتاب بی نظیریه استاد بزرگی این رو یه من پیشنهاد دادن و خیلی راضی‌ام از خوندنش
narges
۱۴۰۳/۱/۱۲
عالی و درجه یک است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب قدرت انضباط شخصی

برای دریافت کتاب قدرت انضباط شخصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.