معرفی و دانلود کتاب قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته باعث پیشرفتمان می‌شود

عکس جلد کتاب قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته باعث پیشرفتمان می‌شود
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته باعث پیشرفتمان می‌شود

دنیل اچ پینک در کتاب قدرت پشیمانی باورهای رایج در مورد احساس پشیمانی را مورد پرسش قرار می‌دهد. او نشان می‌دهد که پشیمانی یک ویژگی و احساس ضروری انسانی برای استفاده از تجربه‌های پیشین و انجام انتخاب‌های بهتر در آینده است. در این کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز چگونگی تبدیل نیروی منفی پشیمانی به یک قدرت سازنده شرح داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب قدرت پشیمانی

همه‌ی انسان‌ها در لحظاتی از زندگی روزمره‌ی خود مورد هجوم احساس پشیمانی قرار می‌گیرند. دنیل اچ پینک (Daniel H. Pink) در کتاب قدرت پشیمانی (The Power of Regret) نشان می‌دهد که احساس پشیمانی تجربه‌ای مشترک و یک ویژگی کاملا انسانی است. از نظر او درک چگونگی ایجاد و عملکرد حس پشیمانی منجر به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تری می‌شود. کنار گذاشتن ترس از پشیمانی و استفاده‌ی آگاهانه از تجربیات گذشته کمک می‌کند علاوه بر عملکردی بهتر در مدرسه، محل کار و محیط خانوادگی بتوانیم به زندگی خود و دیگران معنای بیشتری دهیم.

باور رایج به زندگی بدون پشیمانی چیزی است که در کتاب قدرت پشیمانی به چالش کشیده می‌شود. دنیل اچ پینک با تکیه بر تحقیقات روانشناسی اجتماعی، علوم اعصاب و زیست‌شناسی، اسطوره‌ی پوشالی ترس از پشیمانی را بی‌اعتبار می‌کند. او با طراحی و اجرای یک نظرسنجی جهانی در مورد پشیمانی، چهار تأسف اصلی انسان‌ها را دسته‌بندی کرده است. در این نظرسنجی، با شرکت بیش از 15000 نفر از 105 کشور مختلف، پایگاه داده‌ای متنوعی در مورد پشیمانی ایجاد شده است. استفاده از این پژوهش خلاقانه در کنار کاربرد یافته‌های بزرگ‌ترین نمونه‌گیری در مورد پشیمانی در جامعه‌ی آمریکا به دنیل اچ پینک کمک می‌کند تا بررسی دقیقی از مفهوم پشیمانی عمیق ارائه کند. توجه به پشیمانی‌های عمیق و حسرت‌های مرکزی انسان در کتاب قدرت پشیمانی، درک تأثیرگذاری از نحوه‌ی زندگی انسان و شیوه‌هایی برای یافتن مسیری بهتر در زندگی ایجاد می‌کند.

دنیل اچ پینک شیوه‌ای جدید و پویا برای اندیشیدن به پشیمانی ارائه کرده است. او ایده‌های نوآورانه‌ی خود را به شکلی روشن، قابل‌فهم و عمل‌گرایانه تدوین کرده است. کتاب قدرت پشیمانی مملو از داستان‌های واقعی از پشیمانی افراد و همچنین راهکارهای عملی برای بازتعریف مفهوم پشیمانی به‌عنوان نیرویی مثبت و سازنده است. دنیل اچ پینک معتقد است که همان‌قدر که خوش‌بینی و افکار مثبت برای بهبود و افزایش رفاه ضروری هستند، احساساتی منفی همچون پشیمانی نیز باعث افزایش شفافیت و هوشیاری در زندگی می‌شوند. او در بخش‌های مختلف کتاب قدرت پشیمانی، احساس‌های بنیادینی مانند عدم مسئولیت در مسائل مالی و آموزشی یا بهداشتی، پشیمانی‌های جسارت مانند فکر کردن به فرصت‌های ازدست‌رفته، پشیمانی‌های اخلاقی مانند وسوسه برای بدرفتاری با دیگری و پشیمانی‌های ارتباطی را به‌دقت شرح می‌دهد.

تصدیق پشیمانی یکی از مراحلی است که برای دنیل اچ پینک اهمیت فراوانی دارد. از نظر او با پذیرفتن پشیمانی است که می‌توان در شرایط مشابه از آن برای حرکت به‌سوی خیر بزرگ‌تر استفاده کرد. کتاب قدرت پشیمانی مثال‌های متنوعی از اهمیت تجربه در تکرار نکردن انتخاب‌های اشتباه گذشته دارد. بااین‌وجود این انتخاب‌های اشتباه فرصت خوبی برای رسیدن به بینشی صحیح در مورد نیازها و خواسته‌های واقعی انسان‌ها هستند. دنیل اچ پینک معتقد است انسان‌ها تا دچار احساس پشیمانی نشوند نمی‌توانند به واقعیت امیال درونی خود پی ببرند و نیازهای واقعی خود را درک کنند. بنابراین پشیمانی از گذشته، قدم مهمی برای حرکت به سمت موفقیت در آینده خواهد بود.

کتاب قدرت پشیمانی توسط امیر صفری مقدم و نرگس نقوی به فارسی ترجمه و با همت نشر نوین منتشر شده است.

افتخارات کتاب قدرت پشیمانی

  • بهترین کتاب سال NPR
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز (2022)
  • بهترین کتاب سال فایننشیال‌تایمز (فایننشال‌تایمز)

نکوداشت‌های کتاب قدرت پشیمانی

  • سبک شناخته‌شده و موردپسند دنیل پینک باعث می‌شود که حسرت را به‌عنوان چیزی نگاه کنید که نه‌تنها ما را به انسان تبدیل می‌کند بلکه باعث بهتر شدن ما نیز می‌شود. (وال‌استریت ژورنال)

  • پینک، نویسنده‌ی پرکار، علوم اعصاب، روانشناسی و علم‌های دیگر را با هم ترکیب می‌کند تا نگاهی تازه به پشیمانی بیاندازد. پینک از بزرگ‌ترین نظرسنجی انجام شده در مورد نگرش آمریکایی‌ها نسبت به پشیمانی استفاده می‌کند تا طرز فکر ما را در مورد آن تغییر دهد و فرایند سه مرحله‌ای مخصوص به خود را برای استفاده از پشیمانی ارائه می‌دهد. (نیوزویک)

  • این راهنمای عمل‌گرایانه برای به‌کارگیری قدرت گذشته... مجموعه‌ای چشمگیر از تحقیقات را گردآوری می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • دنیل پینک همان‌طور که اغلب انجام می‌دهد، درک من از یک موضوع را متحول کرد و من را با قدرت پشیمانی آشنا کرد. از طریق تحقیقات قابل‌توجه او، نه‌تنها متوجه شدم که مردم از چه چیزهایی پشیمان می‌شوند بلکه نحوه‌ی بهینه‌سازی این پشیمانی‌ها را نیز یاد گرفتم. (سانجی گوپتا – سی‌ان‌ان)

  • اگر مدت‌ها تصور می‌کردید که زندگی بدون پشیمانی راهی برای درست زندگی کردن است، پس این کتاب برای شما است. دنیل پینک، صریح، واضح، مختصر و بی‌نظیر، آخرین دانش در مورد نگاه به گذشته و در مورد آنچه می‌توانست وجود داشته باشد را خلاصه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند شما را به سمت یک زندگی شادتر، سازنده‌تر و اصولی‌تر سوق دهد. (آنجلا داکورث – نویسنده کتاب «سرسختی»).

کتاب قدرت پشیمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی کسانی که روزانه با احساس پشیمانی درگیر هستند توصیه می‌شود. اگر دوست دارید نیروی منفی پشیمانی را به قدرتی برای تغییر مثبت در زندگی و حرکت به سمت موفقیت تبدیل کنید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.

با دنیل اچ پینک بیشتر آشنا شویم

دنیل اچ پینک نویسنده‌ی آمریکایی متولد 1964 است. او از سال 1993 به مدت 2 سال دستیار ویژه‌ی «رابرت رایش» بود و از سال 1995 تا 1997 نیز به‌عنوان سخنران ارشد برای معاون رئیس‌جمهور آمریکا فعالیت می‌کرد. پس‌ازاین کارش را رها کرد تا وارد حرفه‌ی نویسندگی شود. دنیل اچ پینک در زمینه‌های مدیریت، موفقیت شغلی و علوم رفتاری مقاله‌های بسیاری نوشته که در هاروارد بیزینس ریویو، نیویورک‌تایمز و... چاپ شده‌اند. «رازهای علمی زمان‌بندی عالی»، «فروشندگی با زندگی انسان عجین است» و «کی؟» از کتاب‌های پرفروش او هستند.

در بخشی از کتاب قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته باعث پیشرفتمان می‌شود می‌خوانیم

علی‌رغم تشخیص آسان احساس پشیمانی، تعریف آن در قالب کلمات بسیار دشوار است. بسیاری از دانشمندان، متکلمان، شاعران و پزشکان برای تعریف پشیمانی تلاش فراوانی کرده‌اند. روان‌درمانگران پشیمانی را این‌گونه تعریف می‌کنند: «احساس ناخوشایند ناشی از انجام دادن یا انجام ندادن کاری است، وقتی به وضعیتی منجر شود که در آن فرد آرزو کند ای کاش متفاوت عمل کرده بود.» نگاه نظریه‌پردازان مدیریت به پشیمانی این‌گونه است: «از مقایسۀ نتیجۀ فعلی و نتیجه‌ای که در صورت گرفتن تصمیمی دیگر توسط تصمیم‌گیرنده حاصل می‌شد پشیمانی ایجاد می‌شود.» فیلسوفان نیز می‌گویند: «پشیمانی ترکیب دو احساس است: احساسی ناخوشایند از فکر کردن به گذشته و تمایل به رفتار کردن به شیوه‌ای خاص در آینده.»

مشخص است که چرا تعریفی دقیق دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد: پشیمانی بیشتر یک فرایند است تا یک حس.

مسافرت در زمان و داستان‌سرایی؛ این فرایند با دو توانایی -دو ظرفیت منحصربه‌فرد در ذهن ما- آغاز می‌شود. ما می‌توانیم در ذهنمان به گذشته و آینده سفر کنیم و در مورد اتفاقاتی داستان‌سرایی کنیم که هرگز رخ نداده‌اند. انسان‌ها مسافران باتجربۀ زمان و داستان‌نویسان ماهری هستند. از به هم پیوستن این دو قابلیت، مارپیچ دوگانۀ شناختی تشکیل می‌شود که به پشیمانی موجودیت می‌بخشد. این پشیمانی یکی از هزاران مورد در نظرسنجی جهانی پشیمانی است:

ای کاش به‌جای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های پدرم و انصراف از تحصیل، به دنبال آرزوی خودم برای دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته‌ای می‌رفتم که انتخاب کرده بودم؛ در این صورت، زندگی‌ام در مسیر دیگری قرار می‌گرفت و رضایت‌بخش‌تر و سرشار از احساس موفقیت می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده برای نسخه‌ی فارسی
بخش اول: بازیابی پشیمانی
1- زندگی بدون پشیمانی معنا ندارد
2- چرا پشیمانی از ما انسان می‌سازد؟
3- حداقل اینکه‌ها و‌ای کاش‌ها
4- چرا پشیمانی از ما شخص بهتری می‌سازد؟
بخش دوم: ظاهر شدن پشیمانی
5- ظاهر پشیمانی
6- چهار پشیمانی ریشه‌ای
7- پشیمانی‌های بنیادین
8- پشیمانی جسارت
9- پشیمانی اخلاقی
10- پشیمانی‌های ارتباطی
11- فرصت و تعهد
بخش سوم: بازسازی پشیمانی
12- جبران کردن و گفتن حداقل اینکه
13- افشاگری، شفقت و فاصله
14- پیش‌بینی پشیمانی
سخن پایانی: پشیمانی و رستگاری
تقدیر و تشکر
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته باعث پیشرفتمان می‌شود
نویسنده
مترجمامیر صفری مقدم، نرگس نقوی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-5213-11-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت پشیمانی

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اول کتاب قدرت پشیمانی، اثر دنیل اچ پینک، کشش برای خواندن ایجاد نمی‌کند. اما در رسیدن به انتهای کتاب عالی و تو دل برو مطلب سرایی شده بود. این که انتهای کتاب نتیجه‌گیری و خلاصه و رده‌بندی یا طبقه‌بندی مطالب را ارائه داده است بسیار خوب و مفید بود و مرور مطالب کتاب قدرت پشیمانی، است و این مزیت، نکته و طلایی کنکوری کتاب است که پینک برای خواننده هایش دارد. پدیده طبیعی ملموسی که دستاویز نوشتن دنیل شده، شاید سطحی غیرقابل تعریف برای همگان باشد، به قدرت در این کتاب حل شده است. اقدام، گذشت زمان، آینده، تبدیل کلمات‌ ای کاش، انعطاف‌پذیری، پذیرش و... برای این پدیده پشیمانی به‌عنوان مرهم بیان شده است. تفکیک و طبقه بندی ۴ نوع پشیمانی از نگاه پینک در این کتاب بررسی شده است که در هر فردی بسته به خودآگاهی و درکش، تقدم و تأخر در افکارش دارد. خودافشاگری و خود شفقتی، از راه کم کردن پشیمانی در کتاب عنوان شده است.
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۹
نقد کتاب فراتر از یک رمان یک رمان معروف و به شدت گیرا این رمان گیرا و پر کشش میتواند همه جوره انتظارات شما را از یک رمان جذاب و عالی بر آورده کند رمان ابتدا با فضایی وهم آلودی برجسته سازی میشود و همین طور که پیش میرود اتفاقات و به همراه آن شخصیت های متفاوتی را دوره هم می اورد. در اواسط رمان نویسنده مشغول دورخیز میشود تا در فواصل پایانی شمارا به طور کل مات و مبهوت خودش کند. اواخر کتاب آنچنان رمان جذاب میشود که کنار گذاشتن آن کار آسانی برایتان تلقی نمیشود. یکی از نقاط قوت این داستان زیبا، خط سیر داستانی بسیار جذابش است و همین طور شخصیت های شرور و قهرمان که به خوبی در کنار هم تعاملاتی بر قرار میکنند. توصیه میکنم حتما فیلمش رو هم نگاه کنید نقاط قوت نگارش عالی داستان فضا سازی عالی و وهم انگیز شخصیت پردازی معرکه نقاط ضعف شاید میتواند گفت که بعضا دچار تناقض میشدیم اما به ندرت پیش می امد تشکر
رضا میری
۱۴۰۲/۱۰/۹
با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان کتابراه و دوستان کتابخوان. در این کتاب مطالب بسیار ارزشمندی وجود دارد که می‌تواند دیدگاه انسان را نسبت به ناراحتی‌ها و پشیمانی‌های خود تغییر دهد. هرچند برخی نکات را در کتاب به صورت تکرار در اشکال مختلف عنوان شده ولی مطالب بسیار ارزنده و شایان توجهی را می‌توان در میان و آن ملاحظه کرد. من خودم از مطالعه کتاب فوق بسیار لذت بردم به سایر دوستان هم پیشنهاد میدهم که دست کم برای یک مرتبه خواندن آن را امتحان کنند‌، به عبارت دیگر با خواندن آن متوجه می‌شویم این فقط ما نیستیم که دچار پشیمانی از گذشته خود هستیم و این مورد می‌تواند به راه‌های مختلف و در هر سطحی از موقعیت مالی و جنسیتی، شغلی و... اتفاق بیفتد. و راهکارهایی را ملاحظه میکنیم که نشان می‌دهد چگونه از این پشیمانی در جهت پیشرفت در آینده بهره مند شویم. با آرزوی صحت و سلامتی برای همه‌ی عزیزان.
پونه
۱۴۰۲/۴/۲۷
به من کمک کرد تا با احساس گناه شدیدم نسبت به گذشته‌ام کنار بیایم و متوجه شوم فقط من نیستم بلکه همه آدم‌ها دچار پشیمانی می‌شوند و به نحوی اشتباه کردم امری عادی است چیزی که در مورد پشیمانی باید مورد توجه قرار بدیم اینه که به جای ناامیدی یا انکار اشتباه، اونو بپذیریم سعی کنیم باهاش کنار بیایم، در مورد راه‌هایی رهایی از پشیمانی‌های آزاردهنده و هلاصی از احساس گناه ناشی از آن گفته شده، این کتاب به نظرم کامل نیست و مسلما هیچ کتابی کامل نیست (البته به جز قران) اما اطلاعات خوبی در اون ذکر شده و متوجه شدم باید با احساسات و هیجاناتم بیشتر آشنا بشم تا در آن‌ها گرفتار نشوم و زندگیم را تباه نکنم
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب قدرت پشیمانی‌ یک تجربه یا نمیدونم بگم از روی تحقیقات یا جا‌های داره، اینکه‌ی انسان بعد از انجام عملی غیر قابل قبول بخواد پشیمان بشه و بابت این کار بخاد روشی رو برای جبران تعیین کنه میتونه گفت این عمل تقریبا طبیعی محسوب میشه ولی جلوگیری از این روش آیا در زندگی انسان روش معکوس یا اختلال در نظام زندگی فردی نمیشه؟ این نکته انتقادی من بود ولی بعد خوندن ماجرا و پیشنهادها و داستانها یکم نگرشم تغییر کرد و بد باید اختلال رفتاری را نیز در نظر گرفت، بنظر من خواندن یا مطالعه این کتاب کمک میکنه مخاطب روند روبه رشدی را در نظر بگبره که به خودی خود واقعا ماثر
ژیلا شجاعی
۱۴۰۲/۳/۲۱
کتاب خوبی است حتما بخونید تا اینجا که من خوندم می‌خواهد بگه که گاهی ممکنه اتفاق‌های بدتری تو زندگیمون بیفته پس هیچ وقت کلمه ی‌ای کاش رو به زبان نیاوریم بلکه همیشه وقتی اتفاق کوچکتری برامون می‌افته که دچار ناراحتی می‌شویم به اتفاق‌های بدتر بیندیشیم و خدا رو شکر کنیم که لااقل اتفاق ناگوارتری برامون و نیفتاده در ضمن در این کتاب می‌خاهد بگه که پشیمانی از کارهایی که قبلا انجام داده ایم یک نعمت است که باعث پیشرفت در کارها می‌شود جمعا کتاب خوب مفیدی بود تشکر از کتابراه👌❤
T Y
۱۴۰۲/۹/۳
همیشه معتقد بودم که هر اشتباهی که توی زندگی انجام می‌دم یک قدم به قوی و محکم تر شدن نزدیک میشم و هر اشتباه یعنی یک درس.
هر ادم بزرگ و موفقی حتما در گذشته اشتباهات و پشیمانی‌های زیاد داشته.
اگرچه باید سعی کنیم که حواسمون جمع باشه که اشتباهات کمتری مرتکب بشیم. ولی نباید خیلی هم خودمون و حال و در
اینمونو درگیر نگرانی باره این اشتباه بکنیم... این کتاب دیدگاه خوبی در مورد پذیرش اشتباهات به انسان میده
ساناز معینی
۱۴۰۲/۴/۱۵
تا اینجایی که خوندمش خیلی کتاب بامفهوم و قشنگی بوده... دیدگاه من رو نسبت به پشیمانی تغیر داده... الان دیگه نمیگم‌ای وای چرا اون کارو انجام دادم! در واقع سعی میکنم که با تحلیل رفتارم از اون کار سابق درس بگیرم و بتونم اشتباهاتم رو جبران کنم و در واقع از پشیمانی خود به نحو احسنت استفاده کنم‌... به همه عزیزانی که فکر میکنن تاآخر عمر باید پشیمون باشند توصیه میکنم این کتابو بخونند... عالیه
سارا امیری
۱۴۰۲/۴/۲۴
به نظرم کتاب مناسبی برای افراد کتابخوان حرفه‌ای نیست به چند دلیل اول که پراکنده گوییی زیادی داره دوم نقل قول‌های با مضمون تکراری در صورتی که من باب پشیمانی باید به اصل موضوع در محور خاصش اشاره کرد به نظرم برای افراد نوجوان خواندنش خالی از لطف نیست پیشنهادم تبدیل ابن کتاب به میکرو کتاب هست که مطالب، جامع و خلاصه ارائه بشه
ماهور نامی
۱۴۰۲/۴/۱۴
به نظر من کتاب خوبی بود وقلم روانی دارد یعنی قابل فهم است، و انسان را باخود همراه میکند. شیرین ودوست داشتنی بود واین که عبرت از کار خطا کار درستی است. (تلاش برای جبران، ضرب المثل هر وقت ماهی از آب بگیری تازه است مصداق پشیمانی مفید است.)
ومایوس شدن از کار خطا و بی تفاوت بودن از کار خطا هر دو اشتباه است ولطمه زننده است.
ممنون کتابراه عزیز.
حسن پویش
۱۴۰۲/۳/۱۹
ذکات دانش نشر آن است!
انسان جایز الخطاست! بنابراین اشتباه در زندگی اجتناب‌ناپذیر است! شهامت و جسارت در پذیرفتن اشتباه در مواردی که پیش می‌آید؛ باید یادبگیریم؛ با بررسی و علت ومعلول کردن؛ و کسب تجربه؛ و درس گرفتن؛ که باعث اجتناب از تکرار؛ و بازگو کردن برای دیگران؛ که پند شود!
و......
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
همه آدم‌ها دچار پشیمانی نسبت به گذشته میشن ولی کسی که می‌تونه از اتفاقات گذشته درس بگیره و با احساس گناه یا پشیمانی کنار بیاد، به معنای واقعی به قدرت پشیمانی دست پیدا کرده. امیدوارم من هم بتونم گذشته رو کنار گذاشته و برای آینده تلاش کنم.
khazra kian
۱۴۰۲/۷/۲۹
کتاب معمولی بود. یک مقداری تکرار کردن مطالب چند باره اذیت میکرد روند کتاب کند بود و یه جاهایی خسته میکنه خواننده رو اما بعضی از مباحث از حیث شکافتن درون ذهن انسان و پرداختن به دلایل میتونه به درک ترومای اشتباهات و پشیمانی‌ها کمک کنه.،
لیلارنجبر
۱۴۰۲/۳/۲۵
به نظرم کتاب خوبی نبود اینقدرکه اسامی و اعداد و ارقام داشت ادمو خسته میکرد و مطلب رو خوب و جامع نگفته من از قدرت پشیمانی همون دوکلمه‌ای کاش و حداقل رومتوجه شدم که نیازبه این همه توضیح اضافی نبود توصیه نمیکنم
شیرین دهقان
۱۴۰۲/۵/۲
یکی از بهترین کتاب‌ها استخوان دار سبک علمی تحقیق و نوشته شدهبحثهای جالب در مورد انواع پشیمانی و قدرت ان که چگونه باعث پیشرفت ما در اینده می‌شودترجمه سلیس و روان تحریر مناسب بدون غلط حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب قدرت پشیمانی

برای دریافت کتاب قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.