معرفی و دانلود کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند

عکس جلد کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند

کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند، پنجمین جلد از مجموعه‌ی داستانی و پرفروشی به همین نام (قصه‌ها عوض می‌شوند) است که به قلم جادویی سارا ملانسکی به رشته‌ی تحریر درآمده‌ و در ژانر فانتزی، داستان راپونزل را از زاویه‌ی دید جدیدی روایت کرده است. این اثر پنجمین مجلد از این مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند

سارا ملانسکی (Sarah Mlynowski) در جلد پنجم مجموعه‌ی قصه‌ها عوض می‌شوند، گیسوکمند (Bad Hair Day)، این‌گونه قصه را آغاز می‌کند. ایبی ناراحت و ناامید است... او که همیشه قهرمان املا در مدرسه‌ی قدیمی خود بوده در مدرسه‌ی جدیدش نُهم شده و مدام با خودش کنجار می‌رود که نکند دختر باهوشی نیست. برادرش هم از وقتی موضوع را فهمیده، مدام با خواهرش شوخی می‌کند و باعث می‌شود ایبی بیشتر از قبل احساس بی‌کفایتی کند.

به همین دلیل یونا برای تشویق ایبی، سفری را از طریق آینه جادویی به یک افسانه پیشنهاد می‌کند که این‌بار به داستان راپونزل ختم می‌شود! ماجراجویی‌های این دو خواهر و برادر در سرزمین افسانه‌ای به اتفاقات هیجان‌انگیزی می‌انجامد و یک پیام مهم را برای خواننده‌اش به تصویر می‌کشد. این که اصلاً راپونزل برای بدست آوردن شاهزاده و شاد بودن به موهایش نیازی نداشته است! در واقع گاهی اوقات چیزی که فکر می‌کنید شما را خاص می‌کند، واقعاً مهم نیست. مثل قهرمان املا بودن.

شاید هرکدام از ما در زمانی احساس کرده‌ایم به یک کاپ قهرمانی یا گواهینامه نیاز داریم تا احساس کنیم موفق هستیم؛ اما در حقیقت این ویژگی‌های شخصی‌ است که ما را خاص می‌کند؛ مثل مهربان بودن، کمک به دیگران و خیلی ویژگی‌های جذاب دیگر! سارا فرازی این رمان جذاب را با همکاری انتشارات پرتقال به چاپ رسانده و فرصت یک ماجراجویی خیالی را محقق کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قصه‌ها عوض می‌شوند

سارا ملانسکی در مجموعه‌ی قصه‌ها عوض می‌شوند (Whatever After series) داستان خواهر و برادری را به تصویر می‌کشد که به خانه‌ای جدید نقل‌مکان کرده‌اند. جونا و خواهرش، ایبی از طریق آینه‌‌ای جادویی‌ که در زیرزمین خود پیدا کرده‌اند، به سرزمین پریان سفر می‌کنند؛ جایی که جادو کردن طبیعی‌ترین چیز ممکن است! آن دو در هر سفر اسرارآمیز خود در یکی از قصه‌های قدیمی فرو می‌آیند و آن را به شکل شگفت‌انگیزی تغییر می‌دهند.

نکوداشت‌های کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند

  • خنده‌دار !... با پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و نمایشگر قدرت دخترانه. (Booklist)
  • مجموعه‌ای داستانی که گوهری است خیره کننده! ( karina yan Glasser)
  • یک عالم سرگرمی در یک افسانه‌ی تغییریافته. (Lauren Myracle)

کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند؛ گیسوکمند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید به عالم افسانه‌ها سفر کنید، قصه‌های قدیمی را با روایتی نو بخوانید و سوار بر اسب خیالتان ماجراجویی کنید، این کتاب برای شماست؛ به ویژه اگر در رده‌ی سنی 7 تا 12 سال هستید.

در بخشی از کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند می‌خوانیم

وقتی درِ زیرزمین را باز می‌کنم و پله‌ها را پایین می‌روم، آه می‌کشم؛ باورم نمی‌شود که راضی شده‌ام بیایم. می‌ایستم و به آینه نگاه می‌کنم که به دیوار پیچ شده است. یک قاب سنگی دارد که رویش پری‌های جادویی، با بال و چوبدستی حک شده‌اند.

شاید اصلاً ماری‌رُز امشب راهمان ندهد. معمولاً با سه‌بار ضربه زدن، می‌توانیم به درون آینه سفر کنیم؛ اما نه همیشه. بعضی‌وقت‌ها باید لباس مخصوصی پوشیده باشیم تا راهمان بدهد! مثلاً لباس یا پیژامه‌ای که شبیه پرچم آن سرزمین باشد. این چیزها، وقتی‌که توی قصه‌ایم، حسابی به‌دردمان می‌خورد؛ مشکل اینجاست که ما قبل از شروع سفر، هیچ‌وقت نمی‌دانیم به کجا می‌رویم و قرار است چه اتفاق‌هایی برایمان بیفتد، تا چیزی را که لازم است، بپوشیم.

ماری‌رُز یک پری جادویی است که توی آینه‌ی ما زندگی می‌کند. البته ما حدس می‌زنیم که این‌طور باشد؛ و اصلاً شاید فقط وقتی‌که ما به آینه ضربه می‌زنیم، سَروکله‌اش پیدا می‌شود؛ ما صد درصد مطمئن نیستیم.

صدای پای برادرم را می‌شنوم که از پله‌ها پایین می‌آید.

چقدر با سَروصدا راه می‌رود! نکند دلش می‌خواهد بابا و مامان را بیدار کند تا توی دردسر بیفتیم؟

به آینه اخم می‌کنم؛ تصویرم هم همین کار را می‌کند.

غیر از اخم‌های روی صورتم، شبیه همیشه هستم؛ همان موهای قهوه‌ای موج‌دار، چشم‌های سبزِ بزرگ و همان کَک‌ومَک‌های همیشگی. توی آینه جونا را می‌بینم که به‌طرفم می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک. امروز روز خوبی نیست
فصل دو. هیس!
فصل سه. حالا کجا هستیم؟
فصل چهار. بالا... بالا... بالاتر!
فصل پنج. شانه کردن هم مشکلی را حل نمی کند
فصل شش. دیگر مویی وجود ندارد
فصل هفت. تصمیم‌های مهم
فصل هشت. کالس باسی در کار نیست!
فصل نه. بعدی!
فصل ده. روزی یک پیاز!
فصل یازده. اینجا بوفه نیست
فصل دوازده. تَق تَق!
فصل سیزده. برادرِ آفتاب پرست من
فصل چهارده. خیارشور سوار بر اسب
فصل پانزده. هیچ کس عنکبوت ها را دوست ندارد
فصل شانزده. اشک ها
فصل هفده. دوباره سلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند
نویسنده
مترجمسارا فرازی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-462-019-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند

نازسمن جعفرپور
۱۴۰۲/۷/۱
داستان در مورد دختری به نام ایبی هست که به تازگی به شهری نقل مکان کردند ایبی و جونا برادرش آینه‌ای جادویی در زیرزمین خونه شأن پیدا می‌کنند داخل آینه پری به نام ماری رز زندگی می‌کند و هر چند شب یک بار نیمه شب‌ها ایبی و جونا را به داستان‌های افسانه‌ای می‌برد آن‌ها تا به حال به داستان‌های سیندرلا، پری سفید برفی، دریایی کوچولو و زیبای خفته رفته‌اند در این جلد ایبی به خاطر باخت در مسابقه‌ی هجی کردن ناراحت است جونا چون می‌خواهد ایبی را خوشحال کند پیشنهاد می‌کند به سرزمین قصه‌ها بروند اما ایبی قبول نمی‌کند ولی گربه‌ی کوچکشان شازده به داخل آینه می‌روند و ایبی نیز مجبور می‌شود به دنبال‌اش برود آن‌ها به داستان راپونزل می‌روند جونا با کفش‌های فوتبال‌اش از موهای راپونزل بالا می‌رود و موهای راپونزل خراب می‌شوند ایبی پیشنهاد می‌کند موهای راپونزل را کمی کوتاه کند ولی...
عالیه پیشنهاد میکنم حتما بخونید پشیمون نمیشین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند

برای دریافت کتاب قصه‌ها عوض می‌شوند 5: گیسو کمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.