معرفی و دانلود کتاب قلب‌های گمشده‌مان

عکس جلد کتاب قلب‌های گمشده‌مان
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلب‌های گمشده‌مان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلب‌های گمشده‌مان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلب‌های گمشده‌مان

سلست اینگ با قلم توانای خود در کتاب قلب‌های گمشده‌مان ماجرای جهانی را روایت می‌کند که قانونی آهنین به‌نام پَکت بر آن حاکم است. قانونی که تخطی‌کننده از آن باید در انتظار مجازات، زندان، مرگ و ناپدید شدن باشد. قانونی که دولتمردان آن را میهن‌پرستانه می‌خوانند و تخطی از آن را خیانت. این کتاب، داستان زندگی مادری است که ناپدید شده و پسرش را با سؤالاتی مبهم تنها گذاشته. آیا پسر باید مادرش را قهرمان بداند و به دنبال او بگردد یا خائن بداند و برای همیشه فراموشش کند؟ رمان قلب‌های گمشده‌مان در اکتبر 2022، بهترین کتاب آمازون نام گرفت.

درباره‌ی کتاب قلب‌های گمشده‌مان

بِرد گاردنر دوازده‌ساله در کنار پدر دوست‌داشتنی‌اش زندگی بدون مشکلی را سپری می‌کند. پدرش که سابق بر این عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوده، اکنون به‌عنوان کتابدار در دانشگاه کار می‌کند. مادرش، مارگارت که شاعری چینی-آمریکایی است، زمانی که برد نه‌ساله بوده بدون هیچ رد و نشانی آن‌ها را ترک کرده. او نمی‌داند که چه بر سر مادرش آمده، فقط این را می‌داند که کتاب‌های او ممنوعه اعلام شدند. چیزی که برد را آزار می‌دهد این احساس است که مادرش به کتاب‌های خود بیشتر از او اهمیت می‌داده.

او و پدرش در واحد کوچکی که دانشگاه در ساختمان خوابگاهش به آن‌ها داده زندگی می‌کنند و هر دوی آن‌ها مجبورند از یک اتاق برای خوابیدن استفاده کنند. بعد از اینکه مادر آن‌ها را ترک کرد، پدر تمام وسایل و یادگاری‌های او را از زندگی‌شان دور کرد. او تأکید دارد که برد باید کاملاً مادرش را فراموش کند و حاضر به هیچ گفت‌وگویی درباره‌ی علت ناپدید شدن مادر نیست.

یک روز برد بسته‌ی عجیبی دریافت می‌کند که داخل آن تنها یک نقاشی مرموز است. چیزی نمی‌گذرد که تمام فکروذکر او می‌شود پیدا کردن مادرش. برد برای پیدا کردن مادرش راهی سفر می‌شود، با شبکه‌ای زیرزمینی از کتابداران شجاع برخورد می‌کند که افسانه‌هایی که مادرش در بچگی برای او تعریف کرده بود را به خاطرش می‌آورند. تا اینکه سرانجام به نیویورک می‌رسد و در آن جا بالاخره متوجه می‌شود که چه اتفاقی برای مادرش افتاده و چه آینده‌ای در انتظار هر دوی آن‌هاست.

کتاب قلب‌های گمشده‌مان، داستانی کهن در قالبی نو و جدید است. داستانی درباره‌ی جوامع متمدن امروزی که چطور به‌راحتی وحشتناک‌ترین بی‌عدالتی‌ها را نادیده می‌گیرند. سلست اینگ (Celeste Ng) در کتاب قلب‌های گمشده‌مان (Our Missing Hearts) از درس‌ها و میراثی می‌گوید که برای فرزندانمان به جا می‌گذاریم و از قدرت هنر در تغییر جهان.

کتاب قلب‌های گمشده‌مان، به قلم سلست اینگ داستان عشق مادرانه‌ای است که در جهانی پر از بی‌عدالتی، برای نجات فرزند خود و تمام انسان‌ها شجاعانه می‌ایستد و دروغ‌ها را برملا می‌کند. این کتاب، از رمان‌های مهم قرن حاضر است که نباید از خواندن آن غافل شد. کتاب قلب‌های گمشده‌مان را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی مهسا حسینی سارانی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب قلب‌های گمشده‌مان

  • نامزد بهترین داستان در سال 2022 به انتخاب کاربران وبسایت گودریدز
  • بهترین داستان ادبی به انتخاب ویراستاران سایت آمازون
  • بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب مجله‌ی تایم
  • بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب واشنگتن پست
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب نشریه‌ی People

نکوداشت‌های کتاب قلب‌های گمشده‌مان

  • غیرممکن است که کسی این کتاب را بخواند و متأثر نشود. (استیون کینگ)

  • در این داستان میخکوب‌کننده، پراحساس و دغدغه‌مند، صدای پرمهر یک مادر را از دل تاریکی می‌شنویم. سلست اینگ مشتاقانه از ما درخواست می‌کند که این صدا را بشنویم (کتاب هفته‌ی نشریه‌ی People)

  • درگیرکننده و دلخراش. ذهن من با فکر کردن به سرنوشت این مادر و پسر درگیر شد و خیلی مشتاقم که بدانم نظر شما درباره‌ی این داستان پرتعلیق چه بود. (ریس ویترسپون)

کتاب قلب‌های گمشده‌مان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب قلب‌های گمشده‌مان به تمام خوانندگان رمان‌های برتر جهان و کسانی که به داستان‌هایی با درون‌مایه‌های آرمانی، سیاسی و احساسی علاقه دارند توصیه می‌شود. مطالعه‌ی این کتاب را به تمام مخاطبان ادبیات معاصر جهان توصیه می‌کنیم.

با سلست اینگ بیشتر آشنا شویم

سلست اینگ، نویسنده‌ی داستان کوتاه و رمان‌نویس آمریکایی است. او در سال 1980 در ایالت پنسیلوانیا متولد شد. والدین او از هنگ‌کنگ به آمریکا مهاجرت کرده بودند. مادر او یک شیمی‌دان و پدرش، فیزیک‌دانی بود که در ناسا کار می‌کرد.

اولین رمان سلست اینگ به نام «تمام آن‌چه که هرگز به تو نگفتم» در سال 2014 منتشر شد و علاه‌بر اینکه جایزه‌ی کتاب سال آمازون را دریافت کرد، مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت. داستان‌های کوتاه او در نشریات ادبی گوناگونی به چاپ رسیده‌اند. «همه‌جا آتش خُرد» نام کتاب دیگری است که از سلست اینگ منتشر شده است.

در بخشی از کتاب قلب‌های گمشده‌مان می‌خوانیم

با این‌که می‌داند بعید و غیرممکن است، به پشت‌سر و اطرافش نگاهی می‌اندازد؛ طوری که انگار او پشت درخت یا بوته‌ای پنهان شده. امیدوار است چهره‌اش را در تاریکی ببیند؛ ولی مشخص است که کسی آن‌جا نیست. پلیس به او می‌گوید: «بیا بریم، پسرجون» و برد تازه می‌فهمد که جمعیت پراکنده شده و فقط او مانده. سرش را پایین می‌اندازد، معذرت می‌خواهد و برمی‌گردد. مأمور پلیس هم پیش دوستان پلیسش می‌رود. ماشین‌های پلیس با چراغ‌های گردان دو طرف خیابان را بسته‌اند، ماشین‌های عبوری را از آن‌جا دور می‌کنند و دور پارک را می‌گیرند. برد از خیابان رد می‌شود؛ ولی همان‌ جا می‌ماند و از پشت ماشین پارک‌شده‌ای مخفیانه آن‌جا را تماشا می‌کند. آیا مادرش بافتنی می‌بافته؟ به‌گمانش این‌طور نیست. در هر حال، یک نفر به‌تنهایی نمی‌تواند از پس چنین کاری بربیاید: کامواها، تار، عروسک‌هایی که مثل میوه‌های له‌شده تکان می‌خورند، همگی به درخت‌ها تنیده شده‌اند؛ طوری که انگار مثل قارچ از خود درخت‌ها سر درآورده‌اند. حتی با این‌که نمی‌داند کار چه کسانی می‌تواند باشد، به این فکر می‌کند که چطور این‌جا نصبش کرده‌اند. از پشت پنجره‌های ماشین می‌بیند که افراد پلیس دارند برای پیدا‌کردن راه‌حلی برای این موقعیت غیرعادی بحث می‌کنند. یکی از آن‌ها دستش را لای تار می‌برد و آن را می‌کشد و شاخه‌ی نازکی با صدایی مثل شلیک می‌شکند. یک حلقه کاموای دراز از قسمتی باز می‌شود، به‌سمت پایین تاب‌ می‌خورد و می‌افتد. با دیدن خراب‌شدن چیزی به این ظریفی و پیچیدگی، انگار در وجود برد هم چیزی می‌شکند و باز می‌شود. عروسک‌هایی که در تور قرمزشان گیر افتاده‌اند، می‌لرزند. جثه‌اش برای چنین فکرهایی زیادی کوچک است.

بعد یکی از پلیس‌ها کاتری از جیبش در‌می‌آورد و شروع می‌کند به بریدن بافتنی از بالا تا پایین و تکه‌های کنده‌شده‌ی نخ‌های کاموا مثل آبشار فرومی‌ریزند. یکی دیگر از آن‌ها با نردبانی سر می‌رسد، از شاخه‌ها بالا می‌رود، اولین عروسکی را که می‌بیند می‌کند و روی زمین پرت می‌کند. برد ناگهان فکر می‌کند که این عروسک نیست، بچه است، با سری بزرگ و دست و پاهای کوتاه و موهای مشکی. ‌عروسک‌ها چشم دارند، فقط دو دکمه در صورت خالی‌شان؛ ولی دهن ندارند. وقتی بدن کوچکِ عروسک توی گل‌ولای پایین درخت می‌افتد، برد از آن رو برمی‌گرداند و حس می‌کند دلش به هم می‌خورد. تحمل دیدنش را ندارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلب‌های گمشده‌مان
نویسنده
مترجممهسا حسینی سارانی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات318
زبانفارسی
شابک978-622-254-471-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلب‌های گمشده‌مان

Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۲/۹/۱۰
وقتی این کتاب را خواندم، تمام صحنه‌ها برای من که در دهه شصت متولد شدم ملموس بود. در این کتاب قانونی به نام پکت وجود دارد که در جامعه غیرواقعی آمریکا حاکم است. قانونی که ادعا دارد آمریکا رو از بحران نجات داده، ولی کم کم که پیش میرویم زوایای واقعی این قانون را می‌بینیم، کتابهایی که ذهن‌ها را روشن از میکردند کتابخانه‌ها مدارس جمع آوری شدند. روزنامه نگاری که سعی در نشان دادن واقعیت داشتند زندان شدند. دانش آموزان در مدارس شستشوی مغزی میشوند و به همه القا شده که هر کسی با پکت مخالف هست باید مجازات شدم. حواستان به همسایه و اطرافیان باشد تا رفتاری مخالف این قانون نزنند... این شرایط عمیقأ آشناست...
Fahim
۱۴۰۲/۴/۴
قهرمان بودن، ساده نیست. داستان خوبیه و وجدان انسان رو درگیر می‌کنه که بی تفاوت بودن نسبت به درد دیگران چقدر مشکل آفرینه، و این داستان یک تراژدیه و آدمهای داستان در عین قربانی بودن به قهرمان تبدیل میشن، کتاب زیبایی بود.
ممنون میشم باز هم از این نویسنده کتاب بزارید
سمانه
۱۴۰۲/۱۰/۲
کشش زیادی نداشت و داستانش نسبت به کتاب قبلی نویسنده (همه جا آتش‌های خرد) خیلی دارای سطح پایین‌تری بود هرچند که ایده‌اش را دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب قلب‌های گمشده‌مان

برای دریافت کتاب قلب‌های گمشده‌مان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.