معرفی و دانلود کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی: رشته‌های فرنگی، آزاد، کشتی بانوان

عکس جلد کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی: رشته‌های فرنگی، آزاد، کشتی بانوان
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی: رشته‌های فرنگی، آزاد، کشتی بانوان

کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی می‌کوشد این رشته‌ی ورزشی را معرفی کند و آخرین و به‌روزترین قوانین و مقررات انواع کشتی‌های آزاد، فرنگی و زنان را تشریح نماید. این راهنما ساختار زمین و نحوه‌ی برگزاری مسابقات را توضیح می‌دهد، در مورد انواع فنون و امتیازات این رشته صحبت می‌کند، قوانین داوری و شیوه‌ی اعتراض کردن به تصمیمات آن را شرح می‌دهد و در نهایت، ممنوعیت‌ها و فنون غیرمجاز کشتی‌ها را مرور می‌کند.

درباره‌ی کتاب قوانین بین‌‌المللی کشتی

یکی از ورزش‌های محبوب جهان که در ایران هم طرفداران بی‌شماری دارد، کشتی است. کشتی از باستانی‌ترین ورزش‌های جهان به‌حساب می‌آید، تا حدی که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند ریشه‌های آن را باید در هزاران سال پیش جست؛ زمانی که انسان‌ها تا سر حد مرگ با یکدیگر نبرد می‌کردند. بعدتر این نبردها به‌نوعی رزم‌آوری نمادین و سرگرمی تبدیل شد. نشانه‌ی آن حضور این ورزش در المپیک باستانی یونان بود. حتی در همان زمان هم کشتی محبوبیت داشت و بسیاری در این رشته شرکت می‌کردند. در طول این قرن‌ها، این ورزش تکامل زیادی پیدا کرده و حالا در چارچوب قوانین خاصی انجام می‌گیرد. کتاب قوانین بین‌‌المللی کشتی (International Wrestling Rules) یکی از منابع مهم برای آشنایی با آخرین مقررات و قوانین این رشته است. این کتاب از جزئیات زمین و لباس ورزشکاران شروع می‌کند و به مهم‌ترین مقررات داوری می‌پردازد. این راهنما، مربیان، داوران و کشتی‌گیران جوان را با انواع فنون مجاز و غیرمجاز آشنا می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان به‌درستی آن‌ها را اجرا کرد.

فدراسیون جهانی کشتی را به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌کند: کشتی آزاد، فرنگی و زنان. تفاوت کشتی آزاد و فرنگی در استفاده از پا است. در بخش فرنگی استفاده از پا مجاز نیست و کشتی‌گیر نمی‌تواند از پاهای خود یا حریف استفاده کند و فنی مرتبط با آن‌ها اجرا نماید. این باعث شده که این رشته سخت‌تر و محدودتر شود. کشتی زنان نیز درواقع همان سبک آزاد است ولی در اجرای یکی از فنون تفاوت دارند؛ فیلا در کشتی زنان اجرای فن نلسون دوبل را ممنوع کرده. نکته‌ی دیگری که ورزشکاران این رشته باید به‌خوبی با آن آشنا باشند، زمین مسابقه و مقررات مرتبط با آن است. محدوده‌ی کلی زمین کشتی، تشکی به ابعاد 12 متر در 12 متر است. محدوده‌ی مجازی که دو کشتی‌گیر در آن مبارزه می‌کنند، دایره‌ای به قطر داخلی 7 متر است. ضخامت این دایره که با رنگ نارنجی متمایز می‌شود، حدود 1 متر است. این قسمت اصطلاحاً منطقه‌ی کم‌کاری نامیده می‌شود و به این معناست که اگر کشتی‌گیران وارد آن شدند، داور می‌تواند مسابقه را متوقف کند و دستور بدهد تا از نو آغاز شود. کتاب قوانین بین‌‌المللی کشتی پس از مرور این مقررات، در مورد پوشش ورزشکاران و داوران صحبت می‌کند و آن‌ها را توضیح می‌دهد. کتاب پس‌ازآن به بحث مسابقه وارد می‌شود و نحوه‌ی برگزاری مسابقه و زمان‌بندی آن را تشریح می‌کند. مسأله‌ی مهم دیگری که در این راهنما به آن پرداخته‌شده، شیوه‌ی امتیاز دادن به فنون و تصمیمات داوری است. در ادامه نیز به اعتراض یا چلنج اشاره شده. اینکه مربی چطور می‌تواند اعتراضاتش را اعلام کند و داوران چطور باید در این مورد تصمیم بگیرند.

کتاب قوانین بین‌‌المللی کشتی را نشر حتمی با ترجمه‌ی سالار حسن توکلی منتشر کرده است.

کتاب قوانین بین‌‌المللی کشتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به داوران، مربیان کشتی و علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی توصیه می‌شود. اگر قصد دارید وارد رشته‌ی کشتی شوید، می‌توانید این راهنما را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی: رشته‌های فرنگی، آزاد، کشتی بانوان می‌خوانیم

کشتی‌گیر زمانی که در «حالت خطر» قرار می‌گیرد که پشتش به شکل عمودی یا موازی با تشک، زاویه‌ای کمتر از 90 درجه بسازد و در این حالت کشتی‌گیر در تلاش باشد تا با بالا نگهداشتن بدن خود از ضربه‌فنی شدن، جلوگیری کند (به توضیحات ضربه فنی رجوع شود.) وضعیت خطر زمانی رخ می‌دهد اگر:

  • کشتی‌گیر مدافع، برای جلوگیری از ضربه‌فنی شدن، خودش را در وضعیت پل نگه می‌دارد.
  • کشتی‌گیر مدافع، در حالتی که کمرش به سمت تشک است و با استفاده از تکیه قرار دادن آرنجهایش، خود را در جهت تماس شانه‌ها با تشک نگه می‌دارد.
  • یکی از شانه‌های کشتی‌گیر با تشک تماس پیداکرده است و در همان لحظه، با شانه‌ی دیگرش زاویه‌ای کمتر از 90 درجه با تشک می‌سازد (زاویه‌ی حاده.)
  • کشتی‌گیر بر روی شانه‌های خود بچرخد.

حالت خطر زمانی از بین می‌رود که کشتی‌گیر در زاویه‌ای بیش از 90 درجه خط عمود نسبت به تشک قرار بگیرد و سینه و شکمش مقابل تشک باشد.

اگر تشک و پشت کشتی‌گیر زاویه‌ای 90 درجه بسازد؛ این وضعیت حالت خطر قلمداد نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1- ساختار
بخش 2- مسابقات و برنامه‌ها
بخش 3- شیوه‌ی برگزاری رقابت‌ها
بخش 4- گروه داوری
بخش 5- مسابقه
بخش 6- امتیازات فعالیت‌ها و فنون
بخش 7- اعطای امتیازات طبقه‌بندی پس از مسابقه
بخش 8- کشتی منفی
بخش 9- ممنوعیت‌ها و فنون غیر‌قانونی
بخش 10- اعتراض
بخش 11- پزشکی
بخش 12- اجرای قوانین کشتی
بخش 13- واژگان داوری
بخش 14- برگه‌ ثبت امتیازات داوری
بخش 15- حروف اختصاری نام کشورها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوانین بین‌ المللی کشتی: رشته‌های فرنگی، آزاد، کشتی بانوان
نویسنده
مترجمسالار حسن توکلی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-355-198-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی

برای دریافت کتاب قوانین بین‌ المللی کشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.