معرفی و دانلود کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی

عکس جلد کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی
قیمت:
۱۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی

کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی، راهنمایی است کامل و سودمند برای مربی‌هایی که به پرورش کشتی‌گیرانی آینده‌دار فکر می‌کنند. رضا رضائی، مولف این کتاب، مدعی است تمامی اطلاعات لازم برای دستیابی مربی‌ها به نتیجه‌های دلخواه در تشک کشتی را در این اثر گردآوری کرده. با رعایت نکته‌های این کتاب،‌ مریبان فرا می‌گیرند تا مسیری هموارتر برای تقویت مهارت‌های کشتی‌گیران، فراهم کنند.

درباره‌ی کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی

کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی، با این هدف گردآوری شده تا منبعی کامل برای مربی‌های کشتی باشد. رضا رضائی، نویسنده‌ی این اثر، بر این باور است که تاکنون کتاب‌های مختلفی برای مربی‌های کشتی تدوین شده، اما هیچ کدام از این کتاب‌ها، تمامی اطلاعات لازمِ مربیگری کشتی را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند. به همین دلیل نویسنده در این اثر چیزی را از قلم نینداخته است. نویسنده در ابتدای کتاب تاکید دارد به‌ هر میزانی که مربی‌ها از اصول علمی بیشتری در تمرینات بهره بگیرند، نتیجه‌‌های چشمگیرتری در میادین ورزشی به‌دست می‌آورند. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که رویکردی علمی به مربیگیری کشتی دارد. رضا رضائی، مربیگری را در این اثر، هنر بهسازی عملکرد دیگران تعریف می‌کند. به گفته‌ی نویسنده، مربی‌های کشتی باید با ارائه تکنیک‌های حرفه‌ای به ورزشکاران، آن‌ها را از لحاظ ذهنی و جسمی برای انجام بهتر فن‌های کشتی آماده کنند.

مطالب کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی با توضیحاتی درباره‌ی استعدادیابی آغاز می‌شود. نویسنده در فصل دوم به اصول و مبانی علم تمرین اشاره می‌‌کند. در سومین فصل این اثر با اطلاعات کاملی درباره‌ی سیستم‌های انرژی و تارهای عضلانی درگیر در کشتی آشنا می‌شویم. زمان‌بندی تمرین، روش‌های تمرین جهت آماده‌سازی کشتی‌گیران، بیش‌تمرینی در کشتی، ریکاوری در کشتی و مراحل یادگیری، فصل‌های چهارم تا هشتم کتاب الزامات مربیگری کشتی را تشکیل می‌دهد. اصول مربیگری و سبک‌های رهبری مربیان، روا‌ن‌شناسی ورزشی، آشنایی با حقوق ورزشی، آشنایی با اصول تغذیه، کاهش وزن و مکمل‌ها در کشتی را می‌توان از دیگر فصل‌های این اثر نام برد. رضا رضائی، نویسنده‌ی‌ کتاب، یدطولایی در مربیگری دارد. به همین دلیل قسمت‌هایی از تجربه‌های ارزشمند خود را در این کتاب با مخاطب به اشتراک گذاشته است. در این زمینه می‌توان به فصل سیزده کتاب الزامات مربیگیری موفق کشتی اشاره کرد. نویسنده در این فصل به آشنایی با آسیب‌های متداول کشتی می‌پردازد.

کتاب حاضر با فصل‌های آشنایی با بیومکانیک ورزشی و گارد کشتی و آزمون‌های آمادگی جسمانی در کشتی به پایان می‌رسد. این فصل‌ها، اطلاعات کاملی در اختیار مربیان برای انتخاب و پرورش کشتی‌گیرانِ بااستعداد قرار می‌دهند. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم، متنی روان و خواندنی دارد. از طرف دیگر، نویسنده در این کتاب از تصویرهای مختلفی برای توضیح مفاهیم خود، کمک گرفته است. در نتیجه مطالعه‌ی کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی، به‌راحتی خواننده را با راه‌و‌چاه حرفه‌ای مربیگری کشتی آشنا می‌کند.

وظیفه چاپ و انتشار کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی را نشر حتمی بر عهده گرفته است.

کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مربی‌های کشتی که به دنبال روش‌هایی برای موفقیت بیشترِ کشتی‌گیرانِ خود هستند، مخاطب اصلی کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی به‌حساب می‌‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای یادآوری و به‌روزرسانی دانش مربی‌های حرفه‌ای کشتی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی می‌خوانیم

کربوهیدرات‌ها منابع اصلی انرژی در بدن محسوب شده و به ویژه در هنگام فعالیت‌های بسیار شدید، انرژی موردنیاز را تأمین می‌کنند و مهم‌ترین نقش را در تغذیه ورزشکاران ایفا می‌نمایند. غذاهای دارای کربوهیدرات انرژی لازم برای انقباض عضلانی و عملکرد مغز را فراهم می‌کنند. همچنین کربوهیدرات، دارای خاصیت پروتئین‌سازی می‌باشند و دستگاه عصبی نیز منحصراً به عنوان انرژی به کربوهیدرات تکیه دارد. هر گرم کربوهیدرات 4 کالری انرژی آزاد می‌کند. در طول یک مسابقه کشتی، کربوهیدرات‌ها مهم‌ترین منبع انرژی می‌باشند. بدن انسان کربوهیدرات را به صورت گلیکوژن در کبد و عضلات ذخیره می‌کند. در تمرینات بسیار شدید، بیشتر گلیکوژن مورداستفاده قرار می‌گیرد. باوجوداینکه این ماده بسیار سریعتر از چربی انرژی خود را آزاد می‌کند، ولی تنها مقدار کمی از آن در بدن ذخیره می‌شود. به همین دلیل تمریناتی که علاوه بر شدت بالا، در مدت زمان بالایی نیز انجام می‌گیرد، ممکن است موجب تخلیه گلیکوژن و ایجاد احساس واماندگی در ورزشکار شوند. 55 الی 65 درصد از انرژی دریافتی ورزشکاران باید از طریق کربوهیدرات‌ها تأمین گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: استعدادیابی‌
فصل 2: اصول و مبانی علم تمرین
فصل 3: سیستم‌های انرژی و تارهای عضلانی درگیر در کشتی
فصل 4: زمان‌بندی تمرین
فصل 5: روش ‌های تمرین جهت آماده‌ سازی کشتی ‌گیران
فصل 6: بیش‌تمرینی در کشتی
فصل 7: ریکاوری در کشتی
فصل 8: مراحل یادگیری
فصل 9: اصول مربیگری و سبک‌های رهبری مربیان
فصل 10: روان‌شناسی ورزشی
فصل 11: آشنایی با حقوق ورزشی
فصل 12: آشنایی با اصول تغذیه، کاهش وزن و مکمل‌ها در کشتی
فصل 13: آشنایی با آسیب‌های متداول در کشتی
فصل 14: آشنایی با بیومکانیک ورزشی و گارد کشتی
فصل 15: آزمون‌های آمادگی جسمانی در کشتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الزامات مربیگری موفق کشتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-355-677-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی

برای دریافت کتاب الزامات مربیگری موفق کشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.