معرفی و دانلود کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل: دفترچه راهنما

عکس جلد کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل: دفترچه راهنما
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل: دفترچه راهنما

حبیب اله اخلاقی و محمد سرلک در کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل تلاش می‌کنند کلیه‌ی مفاهیم مرتبط با کشتی را معرفی کنند و فنون آن را توضیح دهند. این راهنما از لباس، پوشش و تجهیزات مرتبط با این ورزش می‌گوید، جدیدترین قوانین و مقررات آن را مرور می‌نماید، نحوه‌ی داوری و اعتراض به تصمیمات داوران را تشریح می‌نماید و در نهایت، پرکاربردترین اصطلاحات مسابقات کشتی را بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب کشتی در زبان بین‌الملل

کشتی از قدیمی‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد قدمت این رشته به دوره‌های ابتدایی حیات بشر می‌رسد. زمانی که انسان‌ها با یکدیگر گلاویز می‌شدند و تا حد مرگ با هم به نبرد می‌پرداختند. بعدتر، در زمان یونانیان این نبردها صورتی نمادین پیدا کرد و به نوعی ورزش پرهیجان تبدیل شد. کشتی خیلی زود به رشته‌ای محبوب تبدیل گشت و حتی وارد المپیک باستانی هم شد. این رشته در ایران نیز قدمتی طولانی دارد و قرن‌ها از عمر آن می‌گذرد. به نظر می‌رسد ایرانیان قبل از پذیرش کشتی جدید، خود نوعی کشتی پهلوانی و سنتی داشتند که در میان مردم بسیار پرطرفدار بوده. همین پیشینه‌ی مشترک بود که باعث شد ایرانیان از کشتی مدرن هم استقبال کنند و حتی آن را متعلق به خود بدانند. این شیفتگی تا حدی است که امروزه خیلی از فنون این رشته محصول و مبدع ایرانی‌هاست. علاقه و استعداد به این ورزش باعث شده تا خیلی‌ها مشتاق یادگیری آن باشند. هرساله تعداد زیادی کودک و نوجوان به کشتی وارد می‌شوند و سعی می‌کنند مسیر قهرمانی را در آن طی نمایند. طبیعتاً برای اینکه به کشتی‌گیری حرفه‌ای تبدیل شویم، باید قوانین و مقررات و فنون این رشته را بشناسیم. کتاب کشتی در زبان بین‌الملل نوشته‌ی حبیب اله اخلاقی و محمد سرلک تلاش کرده تمام مفاهیم مرتبط با این ورزش را به‌صورت فشرده توضیح دهد و مخاطب را با ضروریات کشتی آشنا سازد.

ورزش کشتی انواع مختلفی دارد. درواقع خیلی از کشورها کشتی بومی و محلی با قوانین و مقررات خاص خود را دارند. ولی در سطح بین‌المللی و جهانی، این ورزش به دو دسته‌ی آزاد و فرنگی تقسیم می‌شود. تفاوت این دو سبک در محدودیت استفاده از پا و اجرای فنون کمر به پایین است. در کشتی فرنگی این محدودیت هست ولی در آزاد این مسأله وجود ندارد. برای ایجاد تعادل و منصفانه‌تر کردن رقابت، این رشته به چندین وزن مشخص تقسیم شده تا ورزشکاران هم‌وزن باهم رقابت کنند. تشک استاندارد کشتی باید یک مربع به ابعاد 12 در 12 متر باشد. البته می‌تواند به‌صورت هشت‌ضلعی با قطر 12 متر هم باشد. در این تشک دایره‌ای به قطر 9 متر وجود دارد که محوطه‌ی اصلی رقابت است. ضخامت خط این دایره هم در حدود 1 متر است که به آن اصطلاحاً منطقه‌ی غیرفعال می‌گویند. کشتی‌گیران و داور وسط و هیئت ژوری همگی باید پوشش‌هایی استاندارد و مشخص داشته باشند که بتوان آن‌ها را تشخیص داد. برای مثال هر کشتی‌گیر باید دوبنده و کفش مخصوصی به پا کند. حبیب اله اخلاقی و محمد سرلک، که هر دو از قهرمانان کشتی کشور هستند و در مسابقات جهانی مدال آورده‌اند، در کتاب کشتی در زبان بین‌الملل به همه‌ی این مسائل می‌پردازند و هر یک را تشریح می‌کنند. نویسندگان پس از مرور فنون کشتی، به جدیدترین مقررات این رشته هم اشاره می‌کنند. در ادامه در مورد نحوه‌ی داوری و اعتراض به تصمیمات داوران صحبت می‌نمایند. در پایان نیز پرکاربردترین اصطلاحات و جملات مسابقات کشتی را مرور می‌کنند.

کتاب کشتی در زبان بین‌الملل را انتشارات نرسی به چاپ رسانده است.

کتاب کشتی در زبان بین‌الملل برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی که قصد دارند وارد رشته‌ی کشتی شوند توصیه می‌شود. همین‌طور اگر ورزشکاری قصد شرکت در مسابقات خارجی را دارد، می‌تواند از این راهنما استفاده کند.

در بخشی از کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل: دفترچه راهنما می‌خوانیم

در وزن‌کشی، داور باید هر شرکت‌کننده را بررسی نماید تا از رعایت کامل موارد مرتبط با این ماده به شرح زیر اطمینان حاصل نماید: اگر ظاهر کشتی‌گیری مطابق با قوانین و مقررات نباشد باید در زمان وزن‌کشی به وی برای اصلاح آن مورد یا موارد تذکر داده شود. در شرایط عدم اصلاح دوبنده خود، فدارسیون کشتی وی در پایان مسابقات جریمه خواهد شد. هنگام ورود شرکت‌کننده با ظاهری غیر مجاز، اوران به وی حداکثر 1 دقیقه زمان خواهند داد تا ظاهر خود را اصلاح نماید.

فهرست مطالب کتاب

لباس‌ها‌ و‌ رنگ‌ها
لباس‌ها‌ و‌ وسایل‌ مورد‌ نیاز‌ کشتی
ورزش‌ها
ساعت‌ چنده؟
نام‌ فصل‌ها‌ و‌ ماه‌‌های‌ سال‌ در‌ زبان‌ انگلیسی
روزهای‌ هفته
قوانین‌ و‌ مقررات‌ اتحادیه‌‌ جهانی‌ کشتی‌ فوریه‌
تشک‌ کشتی
پوشش‌ شرکت‌کنندگان (‌یونیفرم)
مسئولیت‌پذیری
ملاحظات‌ عمومی
تخلفات
سن،‌ وزن‌ و‌ طبقه‌بندی‌ مسابقات
گروه‌های‌ سنی
وزن‌کشی
ترکیب‌ گروه‌ داوری
انواع‌ پیروزی
مربی
اعتراض‌ (چَلنج)
حالت‌خطر
Rules of conduct in World Wrestling United competitions
کشتی در زبان بین‌ الملل
دستورالعمل‌های‌ رفتاری
کشتی‌گیران
مربیان
واژگان‌ داوری
اسامی‌ فنون‌ کشتی
اصطلاحات‌ انگلیسی‌ در‌ کشتی
کلمات‌ تخصصی‌ آسیب‌شناسی‌ در‌ کشتی
کشورهای‌ عضو‌ فدراسیون‌ بین‌ المللی‌ کشتی
جملات‌ پرکاربرد‌ انگلیسی
جملات‌ پرکاربرد‌ در‌ فرودگاه
آموزش‌ جملات‌ پرکاربرد‌ انگلیسی‌ در‌ مسابقات
کشورهای‌ عضو‌ فدراسیون‌ بین‌ المللی‌ کشتی ‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشتی در زبان بین‌ الملل: دفترچه راهنما
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-600-5028-96-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل

برای دریافت کتاب کشتی در زبان بین‌ الملل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.