معرفی و دانلود کتاب لذت خودخواه بودن: چرا به حد و مرزها نیاز داریم و چطور آن‌ها را تعیین کنیم!

عکس جلد کتاب لذت خودخواه بودن: چرا به حد و مرزها نیاز داریم و چطور آن‌ها را تعیین کنیم!
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت خودخواه بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت خودخواه بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت خودخواه بودن: چرا به حد و مرزها نیاز داریم و چطور آن‌ها را تعیین کنیم!

کتاب لذت خودخواه بودن نوشته‌ی میشل المن، اینفلوئنسر و یکی از پنجاه زن الهام بخش بریتانیا است. این اثر سفری چالش برانگیز برای رسیدن به خودآگاهی و راهنمایی برای تعیین حد و مرزهایتان در زندگی‌ست که باورهای پیشین شما را درباره‌ی نکوهیده بودن خودخواهی به چالش کشیده و دری برای رهایی از روابط سمی به رویتان می‌گشاید.

درباره‌ی کتاب لذت خودخواه بودن

آیا گروه‌های دوستی‌تان مدام پر از تنش است؟ آیا شما نیز از انجام کارهایی خارج از حیطه‌ی وظایفتان که مدام کارفرما بر دوشتان می‌گذارد خسته شده‌اید؟ حس می‌کنید از نه گفتن به دیگران عاجزید و ناچارید به خواسته‌های غیرمنطقی اطرافیانتان تن به بدهید؟ کتاب لذت خودخواه بودن (The Joy of Being Selfish) برای شماست!

معرفی و دانلود کتاب لذت خودخواه بودن

در عصر جدید، روابط شکلی جدید و منحصربه‌فرد به خود گرفته‌اند و دیگر نمی‌توان به همان روش سنتی و قدیمی، پیش‌ رفت. در گذشته خودخواه بودن امری نکوهیده تلقی می‌شد و مسئله‌ی اهمیت دادن و عشق ورزیدن به خود، اولویت چندانی نداشت اما در حال حاضر، همه‌چیز دگرگون شده است. در تمام کتاب‌های خودیاری و پادکست‌های انگیزشی از اهمیت دادن و عشق ورزیدن به خود صحبت شده و راه‌حل‌هایی برای تغییر سبک زندگی ارائه می‌گردد. مانند اینکه «همیشه خودتان را در اولویت قرار دهید.»، «به درخواست‌هایی که مخالف میلتان هستند، نه بگویید.»، «اجازه ندهید دیگران در زندگی‌تان دخالتی بکنند.»؛ اما همان‌طور که میشل المن (Michelle Elman) در فصل اول کتاب لذت خودخواه بودن نقل می‌کند دوست داشتن خود، مفهومی‌ است که همه آن را قبول دارند و با آن موافقند ولی این موافقت فقط تا آنجا ادامه می‌یابد که کار دیگران را در اولویت قرار دهید! پس از آن‌ هم دیگر انرژی و زمانی باقی نمی‌ماند که به خودتان برسید یا به پرورش درونی خود مشغول شوید. او معتقد است برای اینکه بتوانید خودتان را دوست داشته باشید و به خود عشق بورزید، باید ابتدا خودخواه باشید!

حال چه باید کرد؟ چطور می‌توانیم یک تعادل منطقی و مناسب را به وجود بیاوریم و طوری رفتار کنیم که نه خودمان نادیده گرفته شویم و نه روابطمان با دیگران خدشه‌دار شود؟ میشل المن در کتاب لذت خودخواه بودن به تفصیل به این سوال پاسخ می‌دهد. اگر قرار باشد پاسخ کامل او را در یک کلمه خلاصه کنیم، می‌توان «مرزبندی» را برای آن برگزید.

این کتاب از 5 فصل تشکیل شده است. فصل اول در توضیح اینکه چرا باید خودخواه باشیم و چطور می‌توان به تعادل رسید صحبت می‌کند. نویسنده در فصل دوم موانع ایجاد مرزها را مشخص می‌کند و در سومین فصل کتاب به مراحل تعیین این مرزها می‌پردازد.

چهارمین فصل کتاب لذت خودخواه بودن به طور تخصصی پیرامون این موضوع بحث می‌کند که چطور می‌توان این مرزبندی را گسترش داد و در تمام ابعاد زندگی از آن استفاده کرد و فصل پنجم درباره‌ی شکل و شیوه‌ی زندگی بعد از تعیین این مرز‌هاست. نکته‌ی مثبت این کتاب که آن را از دیگر کتاب‌های خودیاری در این زمینه متمایز می‌کند این است که میشل المن می‌کوشد تا در ضمن مطالب، تجربیات خود و دیگران را در این زمینه مطرح کند و راه‌حل‌هایی را ارائه دهد که کاملا کاربردی و عملی باشند.

خودخواه بودن اگرچه در شکل افراطی و آزارگر آن نکوهیده است، اما چنانچه به‌درستی به کار رود و تعادل رفتاری در مورد آن رعایت شود، بسیار راهگشا و کمک‌کننده است. طرفداران توسعه‌ی فردی و پرورش درونی می‌توانند با خواندن کتاب لذت خودخواه بودن رنگ جدیدی بر سبک زندگی و نوع روابط خود ببخشند.

کتاب حاضر را به‌همت انتشارات یوشیتا و با ترجمه‌ی زهرا حسنی می‌خوانید.

نکوداشت‌های کتاب لذت خودخواه بودن

  • راهنمایی عملی که زمان، انرژی و اعتماد به نفس شما را احیا می‌کند. (استایلیست)
  • یک راهنمای هوشمندانه برای تعیین مرزها... گرچه مشاورها و نصحیت‌های خردمندانه برای عده‌ای سخت و ناخوشایند است اما کسانی که گوش شنیدن داشته باشند، از این کتاب بهره‌‌ی زیادی خواهند برد. (Publishers Weekly)

کتاب لذت خودخواه بودن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به توسعه‌ی فردی که مایل به ایجاد تعادل میان زندگی خود و خواسته‌های دیگرانند، مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب لذت خودخواه بودن: چرا به حد و مرزها نیاز داریم و چطور آن‌ها را تعیین کنیم! می‌خوانیم

اغلب اوقات، زمانی که اطرافیان به مرزهای شما واکنش منفی نشان می‌دهند، به‌راحتی می‌توان موقعیت‌های فرضی را در ذهن‌تان تصور کنید؛ از جمله اینکه اگر مرزهایتان را به‌‌گونه‌ای دیگر بیان می‌کردید یا شاید اصلاً مرزی تعیین نمی‌کردید، می‌توانستید واکنش آن‌‌ها را تغییر دهید یا نه. با این کار می‌توانید از توهین یا جریحه‌دارکردن احساسات جلوگیری کنید. اگر این‌طور است، شما هنوز بیش ‌از حد به طرف مقابل فکر می‌کنید و به آن اندازه که باید به احساسات خود فکر نمی‌کنید.

به درونتان بنگرید. وقتی مرزها را تعیین می‌کردید چه احساسی داشتید، احساس غرور یا آرامش؟ این احتمال وجود دارد که شما نسبت به مرزهایتان احساس خوبی دارید و قبل از اینکه با واکنش منفی دیگران مواجه شوید، به خودتان افتخار کرده‌اید. هربار که نگران واکنش‌های دیگران هستید، به خودتان رجوع کنید. هر بار که یکی از مراجعینم نگران واکنش اطرافیانش است، با این جمله پاسخ می‌دهم: «شما چطور؟» از شما می‌خواهم هر دفعه این سؤال را از خودتان بپرسید. از خود بپرسید: «در مورد خودم چطور؟»، «من چه می‌‌خواهم؟ چه چیزی نیاز دارم؟ چه احساسی دارم؟». کمی خودخواه شوید و به خودتان فکر کنید. بخشی از فرایند تعیین مرز، اولویت‌دادن به نیازهایتان نسبت به احساسات دیگران است. مسئولیت احساسات دیگران بر عهده‌ی خودشان است. اگر مسئولیت احساسات خود را بر عهده بگیرند، این رابطه بهبود خواهد یافت.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
سخن مترجم
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: موانع تعیین مرز
فصل سوم: مراحل تعیین مرز
فصل چهارم: تعیین مرزها در زمینه‌های گوناگون
فصل پنجم: زندگی جدید شما
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت خودخواه بودن: چرا به حد و مرزها نیاز داریم و چطور آن‌ها را تعیین کنیم!
نویسنده
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-5911-47-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لذت خودخواه بودن

رادین مقدم
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
با این کتاب زندگیم نجات پیدا کرد در هر جایی که فکر میکنین رابطه دوستانه خوانوادگی شغلی همکاری عاطفی و مدرسه و دانشگاه همیشه حقتون رو خوردند و مورد ظلم قرار گرفتید بخونید نجات پیدا میکنید
فاطمه یداله پور
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب فوق العاده ایه فوق العاده خوشحالم خریدمش فقط اشکالات نگارشی داره و حیفه واقعاً، اگه از این نویسنده کتاب‌های دیگری منتشر شده لطفاً بذار کتابراه عزیز⁦
Mohsen khaleghi
۱۴۰۲/۱۱/۵
اگه به خاطر تایید شدن بین دوستات داری از خودت و روح و جسمت مایه میزاری... دیگه این کار را ادامه نده... و این کتاب را مطالعه کن
حسین سلیمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
تا تونسته عزت نفس آدم رو ارتقاء میده و این که بین انسان و افراد سَمی یک دیوارِ غیر قابل نفوذ درست میکنه.
رضا زمانی
۱۴۰۳/۱/۱۵
یکی از مهارت‌های زندگی اجتماعی همین تعیین حد و مرز روابط است پیشنهاد میکنم بخونید
زهرا صادقی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
در ابتدا با کتاب ارتباط گرفتم ولی اواخر کتاب شوق خواندن آن را نداشتم
زینب جهانی
۱۴۰۳/۱/۱۲
به نظرم کتاب خوبی است به شرطی که در زندگی واقعی اجرا بشه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب لذت خودخواه بودن

برای دریافت کتاب لذت خودخواه بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.