معرفی و دانلود کتاب لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید

عکس جلد کتاب لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت کار کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت کار کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید

چگونه می‌توانیم محیط کارمان را مرتب کنیم و فضای شادی به وجود بیاوریم؟ این پرسشی است که ماری کندو و اسکات سوننشین در کتاب لذت کار کردن می‌خواهند به آن پاسخ دهند. لذت کار کردن که از بهترین کتاب‌های غیرداستانی به انتخاب آمازون است، می‌خواهد معجزه‌ی نظم و ترتیب را به محیط کار ما بیاورد.

درباره‌ی کتاب لذت کار کردن:

دفتر کار معمولاً انواع و اقسام شلوغی‌ها و بی‌نظمی‌ها را مانند یک آهن‌ربای قوی به خود جذب می‌کند. مگر کسی هم هست که از جلسات کاری بیهوده، انبوه کاغذهای تلنبار شده، ایمیل‌های پایان‌ناپذیر، و کارهای غیرضروری خسته و کلافه نشده باشد؟ در میان این‌همه شلوغی، کتاب لذت کار کردن (Joy at Work: Organizing Your Professional Life) نویدی است برای تغییر این سبک زندگی سرسام‌آور.

ماری کندو (Marie Kondo) این بار به‌سراغ دفتر کار ما آمده و می‌خواهد نظم را به شغل ما بازگرداند. اما هدفش فقط جنبه‌ی آشکار کار ما نیست، بلکه او به جنبه‌ی ناپیدای شغل ما مثل اطلاعات دیجیتالی، شبکه‌های ارتباطی و زمان نیز سرک می‌کشد. کندو در این راه از اسکات سوننشین (Scott Sonenshein)، روان‌شناس سازمانی و استاد دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه رایس، کمک می‌گیرد.

در این کتاب کاربردی، ما ابتدا می‌آموزیم که چرا باید منظم باشیم، و این نظم چگونه بر کیفیت کار و زندگی ما تأثیر می‌گذارد. سپس، در فصل‌های مختلف کتاب، یاد می‌گیریم که چگونه زمانمان را تنظیم کنیم، چطور تصمیم بگیریم، جلسات خودمان را به چه نحوی سازماندهی کنیم، و حتی چگونه این نظم و ترتیب را به دیگران نیز هدیه دهیم.

با خواندن کتاب لذت کار کردن و عمل کردن به توصیه‌های آن، دیگر از دست این جملات خلاص خواهیم شد: «این گزارشی که باید فردا تحویلش بدم کجاست؟»، «کدام ایمیل را می‌گویی؟ من چیزی ندیده‌ام»، «ای بابا، باز هم جلسه». خواندن این کتاب به ما کمک می‌کند که دیگر کار را امری فرساینده نبینیم و شادی و لذت را در درون آن جست‌وجو کنیم.

«لذت کار کردن» سومین کتاب از مجموعه‌ی پرفروش «دگرگونی زندگی با جادوی نظم» است که در آن ماری کندو جادوی نظم را به تک‌تک جنبه‌های زندگی ما هدیه می‌دهد. سی‌اِن‌اِن این مجموعه را «از الهام‌بخش‌ترین کتاب‌های این دهه» دانسته است.

نکوداشت‌های کتاب لذت کار کردن:

- ماری کوندو و اسکات سانن‌شاین چیز بسیار مهمی را درباره‌ی زندگی و کار فهمیده‌اند: بسیاری اوقات کلید موفقیت در کم کردن است، نه در اضافه کردن. اگر به‌دنبال این هستید که شادی و تمرکز بیشتری به دفتر کار و شغلتان بیاورید، کتاب لذت کار کردن همان چیزی است که منتظرش هستید. (الکس بنایان)

- یک راهنمای درست‌وحسابی برای شاد بودن هنگام کار. سرشار از خرد روان‌شناختی و راهکارهای عملی. (آنجلا داک‌ورث)

- یافتن لذت در محل کار جادو نیست، بلکه کار و تلاش می‌طلبد. اما به لطف راهکارهای عملی ماری کوندو و اسکات سانن‌شاین بیشتر شبیه بازی است. (آدام گرنت)

کتاب لذت کار کردن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از شلوغی‌های بی‌پایان در محل کار خود خسته شده‌اید و دوست دارید کارتان لذت‌بخش‌تر شود، کتاب لذت کار کردن راهنمای عملی خوبی برای شماست.

با ماری کندو و اسکات سوننشین بیشتر آشنا شویم:

ماری کندو، متخصص مرتب‌سازی، نویسنده‌ی آثار پرفروش، نامزد جایزه‌ی امی در بخش ستاره‌های تلویزیون و مؤسس شرکت رسانه‌ای کن‌ماری است. ماری، که از کودکی مسحور نظم‌دهی بود، کار مشاوره‌ی مرتب‌سازی را زمانی که دانشجوی نوزده‌ساله‌ای در دانشگاه توکیو بود آغاز کرد. امروز او متخصص مرتب‌سازی مشهور در جهان و الگویی فرهنگی است که به افراد کمک می‌کند تا خانه‌های بی‌نظمشان را به فضایی آرام و الهام‌بخش تبدیل کنند.

ماری کندو یکی از صد چهره‌ی تأثیرگذار مجله‌ی تایم شد و آثار او در هزاران نشریه‌ی بین‌المللی، برنامه‌های رادیویی و نمایش‌های تلویزیونی مهم دیده شده است.

اسکات سوننشین استاد مدیریت هنری گاردینر سیموندز در دانشگاه رایس است. او دکتری رفتار سازمانی از دانشگاه میشیگان، فوق‌لیسانس فلسفه از دانشگاه کمبریج و لیسانس از دانشگاه ویرجینیا دارد. آموزش‌ها، سخنرانی‌ها و تحقیقات او، که برنده‌ی جایزه شده است، به افراد کمک می‌کند تا با گشودن قفل خلاقیت و تدبیرشان معنا، رضایتمندی و موفقیت بیشتری را تجربه کنند. اسکات در گذشته و پیش از پیوستن به گروه بازاریابی مشاغل نوپای سیلیکون ولی، مشاور استراتژی بود. او نویسنده‌ی نیویورک تایمز، مجله‌ی تایم، شرکت فست و هاروارد بیزنس ریویو است.

در بخشی از کتاب لذت کار کردن می‌خوانیم:

وقتی برنامه‌های تقویمتان شما را همزمان به چند جهت می‌کشد، چگونه بهترین استفاده را از زمانتان می‌برید؟ کلید رهایی از دام‌های دریافتی بیشتر، ضرب‌الاجل و چندشغله بودن این است که حواستان باشد وقتتان را چگونه می‌گذرانید و سپس به فعالیت‌هایی روی آورید که باعث شادی می‌شود. برای اینکه خودمان را در قبال نحوه‌ی گذران روزهایمان مسئول ببینیم راه ساده‌ای وجود دارد؛ به جای اینکه از خودتان بپرسید چه فعالیت‌هایی را باید حذف کنم، بپرسید کدام‌یک را باید نگه دارم؟

هر کاری را که انجام می‌دهید در یک مجموعه قرار دهید. مانند وسایل محل کارتان که ماری کمک کرد آن‌ها را مرتب کنید، حالا می‌خواهید هر کدام از کارهایتان را «لمس» کنید و وزن و اهمیت آن را دریابید. هر کاری را که پیوسته انجام می‌دهید در لیستی از فهرست عناوین بنویسید (یا اگر شکل دیجیتالی را ترجیح می‌دهید، آن را روی یک صفحه‌ی گسترده بیاورید). تحقیقات نشان می‌دهد که خواندن از روی کاغذ باعث می‌شود آنچه را که مدنظر است با دقت بیشتری ارزیابی کنیم. هدف از داشتن مجموعه‌ی کار مثل جمع کردن وسایل در یک اتاق برای ارزیابی مقدار آن‌هاست. مشاهده‌ی مجموعه‌وظایف به شما کمک می‌کند تا در مورد آنچه انجام می‌دهید و دلیل انجام دادن آن تأمل کنید.

برای بیشتر افراد، احتمالاً سه نوع مجموعه‌ی کار وجود دارد: کارهای اصلی، پروژه‌ای و بهبودبخش.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: چرا باید مرتب باشیم؟
فصل 2: اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پیوسته به بی‌نظمی بازمی‌گردید
فصل 3: فضای کارتان را مرتب کنید
فصل 4: امور دیجیتالی خود را مرتب کنید
فصل 5: زمانتان را تنظیم کنید
فصل 6: تصمیمات خود را مرتب کنید
فصل 7: شبکه‌هایتان را مرتب کنید
فصل 8: جلسات خود را نظم دهید
فصل 9: گروه‌های خود را مرتب کنید
فصل 10: جادوی مرتب‌سازی را با دیگران درمیان بگذارید
فصل 11: چگونه می‌توانید شادی بیشتری در محل کار به وجود آورید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید
نویسنده،
مترجمسارا حبیبی تبار
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-756602-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لذت کار کردن

آهنین جگر
۱۴۰۲/۶/۱۷
اگر دچار شلوغی‌های روزمرگی شدید و نمی‌دونید چه کاری رو الان و چه کاری رو فردا انجام بدین حتما این کتاب رو بخونید این کتاب به همه جنبه‌های زندگی شما، نظم می‌دهد از ارتباطات و فضای دیجیتال گرفته تا میز کارتون و گروه و جلسات و... هر آنچه در ذهن شما باشد. من از ایده هایش استفاده کردم خیلی مفیده.
نیروانا
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
ب نظم بیشتر و ارامش درونی کمک شایانی میکنه ممنونم از کتابراه
Ebrahim Sharif
۱۴۰۱/۴/۲۶
مطالب تکراری بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب لذت کار کردن

برای دریافت کتاب لذت کار کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.