معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری
قیمت:
۲۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری

خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری اثر معروف اسکار وایلد است. این داستان که یکی از برترین رمان‌های انگلیسی زبان گاردین است، زندگی مردی زیبا اما متکبر را به تصویر می‌کشد. او فریفته‌ی ظاهر خود آرزو می‌کند تا ابد جوان بماند و یک نقاشی پرتره به‌جای او پیر شود، غافل از اینکه درخواستش به واقعیت می‌پیوندد و عاقبتی تلخ برایش رقم می‌زند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری

زندگی دوریان گری جزء آن دسته قصه‌هاست که احتمالاً با ایده‌ی آن آشنا هستید: مردی جوان و زیبا، غرق در ثروت اجدادی از زندگی پُرزَرق‌وبَرق خویش لذت می‌برد. تنها یک لحظه دیدن چهره‌ی او برای شیدایی کافی است، اما محبوب قلب‌ها به هیچ‌کس دل نمی‌بازد. او مست ظاهر خود در جامعه می‌تازد تا اینکه روزی باطن زشتش بر همگان آشکار می‌شود... این داستان بدون شک آشناست، اما خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری (The Picture of Dorian Gray) از اسکار وایلد اثری تکراری در نکوهش خودپسندی نیست.

این نویسنده‌ی مطرح ایرلندی قصد انذار و هشدار ندارد. او کتاب را با وصفی از دوریان گریِ جوان آغاز می‌کند: پسری بیست‌ساله، کم‌تجربه، معصوم و تنها که مرگ پدر و مادر میراث هنگفت پدربزرگ را برایش به‌جا گذاشته. باسیلِ نقاش تنها دوست واقعی اوست، ولی همین رفیق خیرخواه ناخواسته موجب شر می‌شود؛ زیرا پسر را به لرد هنری، مردی جاافتاده و عیاش معرفی می‌کند. دوریان گری و هنری هر یک دارای خصوصیاتی هستند که برای دیگری جذاب است: یکی جوانی و دیگری تجربه. بعد از اولین ملاقات با او دوریان که به‌تازگی پرتره‌ای از طرف باسیل دریافت کرده، آرزو می‌کند کاش تا پایان فریبنده باقی بماند و سرنوشتِ طعنه‌زنْ‌ دعای پسر را برآورده می‌سازد.

جوان معصوم مدتی کوتاه بعد از ملاقات لرد هنری به بازیگری جوان دل می‌بازد. دوریان و سیبل -محبوبش- قصد ازدواج دارند، اما تلقینات اطرافیان مرد جوان را نسبت به این پیوند دلسرد می‌کنند. او که نمی‌خواهد دوستان چاپلوسش را از دست بدهد قرار عروسی را لغو می‌کند اما سیبل شکننده‌تر از آنست که چنین ضربه‌ای را تاب آورد.

دختر جان خود را می‌گیرد، دوریان شوکه شده و تصویر او درون پرتره‌ی معروف -هنرِ دستِ باسیل- کمی متفاوت به‌نظر می‌آید. شبیه یک کابوس است! آیا نقاشی واقعا تغییر کرده؟ آیا رفتار سنگدلانه‌ی او مسبب این اتفاق بوده؟ دوریان گری وحشت‌زده نقاشی را پنهان می‌کند اما نمی‌تواند برای همیشه آن را نادیده بگیرد. هربار که شخصی را از خود می‌رنجاند به پرتره برمی‌گردد و چهره‌اش هربار، اندکی بیشتر از قبل عبوس به‌نظر می‌رسد.

حالا او شخصیتی دوگانه است، مردِ جوانِ جذاب و مرفهی که چشم اجتماع اشراف لندن به اوست و اهریمنی زشت‌رو که در کمدی قفل‌شده دور از نگاه‌ها پنهان شده. عاقبت او چه خواهد شد؟ آیا این راز وحشتناک سرانجام فاش می‌شود؟ اسکار وایلد (Oscar Wilde) تصمیم دارد چه پیغامی را از طریق این مرد نگون‌بخت به مخاطبانش برساند؟ برای کشف جواب شما را به شنیدن خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری با ترجمه‌ی نیلوفر شیرازیان دعوت می‌کنیم.

لازم به ذکر است که انتشارات «شکیب» چاپ نسخه‌ی متنی داستان را برعهده داشته و نشر صوتی نوژین، نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب تصویر دوریان گری

در سال 1945 آلبرت لوین (Albert Lewin) فیلم تصویر دوریان گری را بر اساس روایت این کتاب می‌سازد. این فیلم در جشنواره‌هایی مانند اسکار و گلدن گلوب برنده‌ی چندین جایزه شده است. ریچارد فریزر، جرج سندرز و دانا رید بازیگرانی هستند که در این اثر هنرنمایی کردند. این اثر بعدها در سال 2009 نیز مورد اقتباس قرار گرفت و شخصیت دوریان گری نیز در فیلم سینمایی انجمن نجیب‌زادگان عجیب (2003) حضور داشت.

جوایز و افتخارات کتاب تصویر دوریان گری

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های قرن نوزدهم
  • در فهرست برترین کتاب‌های فلسفی سایت گودریدز
  • در فهرست برترین رمان‌های انگلیسی مجله‌ی گاردین
  • در فهرست صدویک کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید
  • قرار گرفتن در جایگاه سی‌وپنجمِ «کتاب‌هایی با شخصیت‌های فراموش‌ناشدنی» در میان 5,661 کتاب

در نکوداشت کتاب تصویر دوریان گری

  • هر خطی که وایلد نوشته، تأثیر شدیدی روی من گذاشته است. (Steven Morrissey)

خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی، طرفداران ادبیات گوتیک و به طور کلی دوست‌داران ادبیات جهان از خواندن این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

با اسکار وایلد بیشتر آشنا شویم

اسکار وایلد شاعر، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس ایرلندی (1854 دوبلین - 1900 پاریس) تحصیلاتش را در دوبلین و دانشگاه آکسفورد انگلستان به اتمام رساند. پدرش جراحی معروف بود. وایلد در کنار سبک زندگی نامتعارفش در اجتماع که در نهایت باعث محکوم شدنش در دادگاه شد، یکی از روشنفکران و پیشگامان جنبش استتیک (زیبایی‌شناسی) دوران خود بود. او بیش از چهل عنوان کتاب در زمینه‌ی شعر و نمایشنامه نوشت. نمایشنامه‌ی «سالومه» و «اهمیت ارنست بودن» یا «اهمیت جدی بودن» از مهم‌ترین متن‌های نمایشی او هستند. کتاب تصویر دوریان گری نیز تنها رمانی است که اسکار وایلد در طول زندگی کوتاهش به نگارش درآورد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری می‌شنویم

یک ماه بعد دوریان گری به دیدن لرد هنری رفت. چشمانش از هیجان می‌درخشید و در صدایش اشتیاق به گوش می‌رسید: «من بزرگ‌ترین لذت دنیا رو کشف کردم هنری، درست همونطور که یادم دادی! من عاشق شدم.» لرد هنری با لحنی آرام پرسید: «عاشق کی شدی؟»

- یه بانوی هنرپیشه.

لرد هنری پاسخ داد: «همه‌ی مردهای جوون دست‌کم یه‌بار توی زندگی به هنرپیشه‌ها دل می‌بازن.»

- نه هنری! این بار با همیشه فرق داره. اون خیلی خوشگله، هوش خارق العاده‌ای داره. اسمش سیبل وینه و روزی هنرپیشه‌ی مشهوری می‌شه.» لرد هنری آهی کشید و با لحنی بی‌تفاوت گفت: «آه، پسر عزیزم! زنی با هوش خارق‌العاده در جهان وجود نداره. زن‌ها زیبا حرف می‌زنن اما حرف‌هاشون بی‌محتواست. تو تمام لندن تنها پنج زن وجود داره که میشه باهاشون گفتگوی حقیقی کرد. برای من بیشتر از این دختر بگو. ببینم، چند وقته که اونو می‌شناسی؟»

- هرچی بخوای بهت می‌گم هنری، اما باید قول بدی به من نخندی!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
فصل یک: هنرمند
12 دقیقه
فصل دو: دوست
13 دقیقه
فصل سه: جوان عاشق
8 دقیقه
فصل چهار: مرگ عشق
3 دقیقه
فصل پنج: سارق زمان
11 دقیقه
فصل شش: دست قاتل
10 دقیقه
فصل هفت: دریانورد
13 دقیقه
فصل هشت:‌ تصویر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویایمان اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات شکیب
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری

فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۸/۱۹
پایان بندی فوق العاده‌ای داره کتاب. آدمو یاد فیلم باشگاه مشت زنی دیوید فینچر میندازه
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۱۱/۴
یک شاهکار از اسکار وایلد، هیچ توضیحی نمی‌دم که خودتون بخونیدش.
کیمیا کرمی
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتابی خوب با خلاصه‌ای جذاب و مختصر
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.