معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک
قیمت:
۲۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک از لوئیزا می الکات سرگذشت چهار خواهر جوان است که سعی دارند با وجود تمام اختلافات، پیوند خانوادگی‌شان را حفظ کنند و سختی‌ها را شکست دهند. این اثر پرفروش در میان محبوب‌ترین داستان‌های آمریکایی قرار دارد و نشریه‌ی گاردین آن را به‌عنوان یکی از برترین رمان‌های انگلیسی‌زبان دنیا معرفی کرده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

مفتخریم اعلام کنیم خلاصه‌ی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین رمان‌‌های دنیا یعنی زنان کوچک امروز دراختیار شماست! این اثر که توسط لوئیزا می الکات (Louisa May Alcott) در سال 1868 منتشر شد پس از گذشت تقریبا 150 سال همچنان خواندنی است. داستان زیبا و لطیف خواهران مارچ معمولا قصه‌ای دخترانه تصور می‌شود، اما آنچه در خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک (Little Women) می‌گذرد را نمی‌توان در دسته‌بندی‌های رایج قرار داد. تمام فرهنگ‌ها از آسیای شرقی گرفته تا آمریکا -زادگاه نویسنده- مهربانی، سخاوت، احترام، عشق و روابط خانوادگی را می‌ستایند و به همین دلیل محبوبیت سرگذشت زنان کوچک، پنج قاره را درنوردیده است.

خانواده‌ی مارچ قهرمانان معمولی این داستان درخشان هستند. سخاوت ذاتی آن‌ها باعث شده دارایی چندانی نداشته باشند اما اگر برای تعیین جایگاه افراد به روحشان نگاه کنیم مارچ‌ها قطعا در میان ثروتمندترین‌ها قرار می‌گیرند. زندگی برای این خانواده‌ی پرجمعیت نه فرصتی برای اندوختن مال، بلکه سفری است که درس‌های بسیاری برای آموختن دارد. توصیه‌های پدر و تربیت مادر باعث شده هر چهار دختر دغدغه‌هایی فراتر از هم‌سن‌وسالانشان داشته باشند. همچنین نبود پدر به دلیل شرکت در جنگ داخلی شرایط را برای آنان کمی دشوار کرده و هرکدام به روشی سعی دارند به تامین مالی خانواده کمک کنند.

با این حال قهرمانان کتاب صوتی زنان کوچک مانند دیگر نوجوانان آرزوهایی را در دل می‌پرورانند: مگ شیفته‌ی لباس‌های زیبا و زندگی اعیانی است، جوزفین (که او را جو صدا می‌زنند) روحیه‌ای مستقل دارد و با بی‌توجهی‌اش به احساسات دیگران گاه آن‌ها را می‌رنجاند، ایمی می‌تواند خودبین باشد و به هیچ‌چیز جز خواسته‌هایش فکر نکند و بث، کوچک‌ترین دختر خانه که انگار از هر عیب و ایرادی روحی بری است غیر از پیانویی زیبا توقعی از دنیا ندارد.

البته با اینکه چهار خواهر در فضایی معنوی و آرام زندگی می‌کنند به هیچ‌ عنوان حوصله‌بر نیستند. سرگرمی‌های آنان پر از خلاقیت، بازیگوشی، هیجان و شور نوجوانی است که همین موضوع پسر همسایه یعنی لوری لورنس را به سمتشان جذب می‌کند. دوستی آن‌ها پلی میان خانواده‌ی لورنس و مارچ می‌سازد که برای تمام آن‌ها آینده‌ساز است و اتفاقات شنیدنی خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک با ترجمه‌ی نیلوفر شیرازیان را به وجود می‌آورد ... .

در پایان باید گفت این اثر توسط نشر شکیب منتشر شده و نشر صوتی نوژین نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

کتاب زنان کوچک، همچون اغلب رمان‌های نام‌آشنای کلاسیک، منبع الهامِ خلق آثاری چند در حوزه‌ی سینما و تلویزیون بوده است. آنچه در ادامه می‌بینید، عناوین فیلم‌های بلندی است که از شاهکار لوئیزا می الکات اقتباس شده‌اند.

  • فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی جرج کیوکر، محصول سال 1933
  • فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی مروین لیروی، محصول سال 1949
  • فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی گیلیان آرمسترانگ، محصول سال 1994
  • فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی کلر نیدرپروئم، محصول سال 2018
  • فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی گرتا گرویگ، محصول سال 2019

و...

افتخارات خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

  • یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی به انتخاب PBS’s The Great American Read
  • حضور در فهرست برترین رمان‌های انگلیسی‌زبان نشریه‌ی گاردین
  • یکی از پرفروش‌ترین عناوین داستانی تمام اعصار

و...

‌نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

  • افسانه‌ی زنان آمریکایی! (Madelon Bedell)
  • نثر لوئیزا می‌الکات در کتاب زنان کوچک در عین برخورداری از ظرافت، به شدت گزنده و تأثیرگذار است. (Guardian)
  • زنان کوچک رمانی تکان‌دهنده و حیرت‌انگیز است که مطالعه‌ی آن را می‌توان به هر مخاطبی، با هر سن و جنسیتی، پیشنهاد نمود. (Atlantic)
  • دلیل درخشش و محبوبیت خیره‌کننده‌ی کتاب زنان کوچک، موفقیت آن در ارائه‌ی تصویری گیرا و باورپذیر از زنانی است که در عین برانگیختن عواطف همذات‌پندارانه در مخاطب، از اتخاذ تصمیمات اشتباه مبرا نیستند. (Independent)

خلاصه کتاب زنان کوچک مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، طرفداران رمان‌های آمریکایی و دوست‌داران داستان‌های عاشقانه، سه گروه از مخاطبینی‌اند که از مطالعه‌ی کتاب زنان کوچک، اثر لوئیزا می الکات، لذتی وافر خواهند برد.

با لوئیزا می الکات بیشتر آشنا شویم

لوئیزا می الکات، داستان‌نویس شهیر آمریکایی، به سال 1832 در شهر پنسیلوانیا دیده به جهان گشود. کودکی بیش نبود که همراه خانواده به بوستون نقل مکان کرد و باقی عمر خویش را در همین شهر سپری نمود. پدر مذهبی لوئیزا می‌الکات که به کار تدریس در مدارس دینی اشتغال داشت، در تربیت او و خواهرانش نقشی مهم و مؤثر ایفا نمود.

فعالیت‌های ادبی لوئیزا می الکات با انتشار داستان‌های کوتاه و اشعاری چند در نشریه‌های معتبری چون آتلانتیک مانتلی شکلی جدی به خود گرفت. البته این نویسنده به علت فقر مادی نمی‌توانست تمام کوشش خویش را منحصراً صرف کار نوشتن کند. چرا که مجبور بود برای کمک به خانواده، اغلب به طور تمام‌وقت مشغول کار در منازل ثروتمندان باشد.

بی‌شک کتاب «زنان کوچک» بهترین و محبوب‌ترین اثر به‌انتشاررسیده از لوئیزا می الکات است؛ با این حال از این داستان‌نویس پرآوازه آثار خواندنی دیگری نیز به جا مانده است؛ از جمله رمان‌های: «مردان کوچک»، «خواهران» و «همسران خوب».

لوئیزا می الکات در 6 مارس سال 1888، در 55 سالگی، روی در نقاب خاک کشید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک می‌شنویم

آشنایی جو و آقای لورنس آهسته آهسته راه تمام دختران را به آن خانه گشود چرا که خانه‌ی عظیم لورنس‌ها برای هر یک از آن‌ها از جاذبه‌ای برخوردار بود. جو با تمام وجود از کتابخانه عظیم خانه لذت می‌برد، مگ در گلخانه‌ی پر گل و گیاه قدم می‌زد و ایمی غرق زیبایی نقاشی‌های روی دیوار می‌شد. با این حال بث کوچک و خجالتی دیرتر از بقیه خواهرهایش پا به آن خانه گذاشت. پیانویی عظیم و زیبا در آن خانه وجود داشت که بث در رویاهایش آن را می‌دید اما حساسیت آقای لورنس نسبت به موسیقی او را از دستیابی به آرزویش بازمی‌داشت.

آقای لورنس که به ترس و دلهره‌ی بث پی برده بود روزی برای ملاقات با خانم مارچ به خانه‌ی آن‌ها آمد. خانم مارچ و آقای لورنس مشغول گفتگو شدند و از هر دری سخن گفتند تا عاقبت پیرمرد با صدایی که به گوش اهالی خانه می‌رسید گفت:‌ «پسرک دیگه حواسش پرت موسیقی نیست و بیشتر به درس و مشقش می‌رسه. اما راستش رو بخواید اون پیانوی بزرگ بی‌استفاده گوشه‌ی خونه افتاده و می‌ترسم از کوک بیافته. آیا یکی از دختر خانم‌های شما تمایلی به نواختن اون داره؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
فصل اول
3 دقیقه
فصل دوم
5 دقیقه
فصل سوم
5 دقیقه
فصل چهارم
3 دقیقه
فصل پنجم
6 دقیقه
فصل ششم
3 دقیقه
فصل هفتم
6 دقیقه
فصل هشتم
5 دقیقه
فصل نهم
3 دقیقه
فصل دهم
4 دقیقه
فصل یازدهم
4 دقیقه
فصل دوازدهم
4 دقیقه
فصل سیزدهم
3 دقیقه
فصل چهاردهم
3 دقیقه
فصل پانزدهم
3 دقیقه
فصل شانزدهم
5 دقیقه
فصل هفدهم
3 دقیقه
فصل هجدهم
4 دقیقه
فصل نوزدهم
4 دقیقه
فصل بیستم
10 دقیقه
فصل بیست‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی زنان کوچک
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویبهجت توجه
ناشر چاپیانتشارات شکیب
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
اگر به داستان‌های کلاسیک علاقه دارید قشنگه. خیلی وارد دنیای درونی نمیشه اما دیدن رشد کردن و از مشکلات گذر کردن این دخترهای جوان خالی از لطف نیست
باران قوتی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
به نظر من کتاب زنان کوچک کتاب عالی بود برای کسایی که میخوان یه سرگرمی داشته باشند کتاب خوبیه ولی برای من یکم حوصله سر بر بود ولی در عین حال خیلی کتاب خوبی بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.