معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم

تن‌ تن و دوستانش، مردانی که پیش از فضانوردان ناسا، به عنوان نخستین انسان‌ها قدم روی کره‌ی ماه گذاشتند! هرژه، نویسنده‌‌ی چیره‌دست بلژیکی، در کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم، ادامه‌ی ماجراجویی‌های تن‌تن و سگ بازیگوشش را در فضا روایت می‌کند. این کمیک‌بوک جذاب، دنباله‌ای بر کتاب ماجراهای تن تن 16:هدف کره ماه، به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم

پیش از آخرین سال دهه‌ی شصت میلادی، یعنی زمانی که هنوز ناسا نیل آرمسترانگ و باز آلدرین را به کره‌ی ماه نفرستاده بود، مسئله‌ی سفر انسان به ماه، برای سال‌های طولانی یکی از داغ‌ترین موضوعات مورد بحث بین مردم و رسانه‌‌ها بود. اهمیت این موضوع تا حدی بود که سبب شد بسیاری از صاحب‌نظران آن زمان، موفقیت مأموریت آپولو 11 (مأموریتی که در دوران جنگ سرد صورت گرفت و در پی آن آمریکا به عنوان نخستین کشور جهان توانست فضانوردان خود را به ماه بفرستد) را شکستی تلخ برای حکومت شوروی قلمداد کنند. اما هرژه (Hergé)، نویسنده‌ی محبوب اهل بلژیک، در سال 1952، یعنی 17 سال پیش از آن که مأموریت آپولو 11 انجام بگیرد، با انتشار کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم (Explorers on the Moon) توانست تن تن، کاپیتان هادوک و دیگر شخصیت‌های جذاب خود را پیش از کشورهای ابرقدرت جهان، برای سفری هیجان‌انگیز راهی کره‌ی ماه کند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم

هرژه در هفدمین جلد از مجموعه کتاب ماجراهای تن تن، ادامه‌ی اتفاقات جلد شانزدهم این مجموعه را روایت می‌کند. پیش از این در کتاب ماجراهای تن تن 16:هدف کره ماه، با پروفسور کلکلوس و طراحی بی‌نظیر او برای ساخت یک فضاپیمای قدرتمند آشنا شده‌ایم؛ حالا در کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم، قرار است تن تن، دوپونت و دوپونط، کاپیتان هادوک دائم‌الخمر، میلوی بازیگوش و پروفسور تورنسل را در یک سفر فضایی هیجان‌انگیز دنبال کنیم.

پس از به هوش آمدن تن تن، دیگر مسافران دردسرساز این فضاپیمای غول‌پیکر نیز کم‌کم هوشیاری خود را پیدا می‌کنند. طبق چیزی که به راحتی نیز می‌شد آن را پیش‌بینی کرد، کاپیتان هادوک مثل همیشه عصبی و پرخاشگر است؛ به طوری که بلافاصله پس از به هوش آمدن، با تهدیدِ پروفسور تورنسل نگون‌بخت، یقه‌ی لباس او را در دستان قدرتمند خود می‌گیرد و به وی دشنام می‌دهد. میلو، سگ تن تن نیز با جست‌وخیز بیش از حد خود، روی اعصاب او و بقیه‌ی مسافران راه می‌رود. اما برخلاف رفتار‌های هادوک و میلو، تقریباً در کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم، اتفاق خاص دیگری وجود ندارد که بتوانیم به این راحتی‌ها وقوع آن را پیش‌بینی کنیم. حضور هماهنگ‌نشده‌ی دوپونت و دوپونط در فضاپیما و قطع شدن راه ارتباطی مسافران با مرکز پشتیبانی در زمین، تنها دو نمونه از اتفاقاتی هستند که تن تن باید در این سفر چالش‌برانگیز با آن‌ها سر و کله بزند.

در کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم، هرژه برای نخستین بار در مجموعه کتاب ماجراهای تن تن، موضوعی را در ژانر علمی و تخیلی انتخاب کرده است؛ از همین روی بسیاری از مخاطبان، این شماره را به عنوان یکی از منحصر به‌فردترین و سرگرم‌کننده‌ترین جلدهای مجموعه کتاب ماجراهای تن تن معرفی می‌کنند. جاه‌طلبی هرژه در انتخاب موضوع، خلاقیت کم‌نظیر وی در روایت داستان و تصویرگری فوق‌العاده‌ی او، از مهم‌ترین دلایل موفقیت و محبوبیت چشمگیر کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم، به حساب می‌آیند.

کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم، توسط نادر تکمیل همایون به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات کتاب چ در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هرژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان دنیا؛
  • موفق به فروش بیش از 250 میلیون نسخه در سراسر جهان؛
  • حضور در لیست صد کتاب برتر کودک تاریخ که تایم اَوت (Time Out) در سال 2022 منتشر کرد.

کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم برای چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های کمیک‌بوک، علی‌الخصوص طرفداران مجموعه کتاب ماجراهای تن تن، فارغ از آن که در چه گروه سنی‌ای قرار دارند، مخاطبین اصلی کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم می‌خوانیم

چیزی که روی ماه بهش سیرک می‌گیم در واقع فرورفتگی‌های دایره‌شکلیه که دورتادورشون رشته‌کوهه. حدود سی‌هزار سیرک روی کره‌ی ماه دیده میشه... بعضی‌هاشون خیلی کوچیکند، با قطری نزدیک به چندصد متر و بزرگترین اون‌ها، مورولیکوس، 241 کیلومتر قطر داره.

قطر سیرک ابررخس 156 کیلومتره و دریای ابر، دریای شهد و دریای بخار دورتادورش رو گرفته‌ند. ما همون جا فرود می‌آیم پس باید حسابی حواسمون رو جمع کنیم که نیفتیم تو دریا! نگران نباشید، این دریاها حتی یه قطره آب هم ندارند... ستاره‌شناس‌های عهد قدیم تصور می‌کردند که این لکه‌های تیره‌ی روی ماه دریا هستند و بهشون گفتند دریا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-8116-03-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 17: روی ماه قدم گذاشتیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.