معرفی و دانلود کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید

عکس جلد کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید

کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید رمانی شگفت‌انگیز نوشته‌ی کارن ام. مک منس، درباره‌ی نوجوانی است که در مدرسه به قتل می‌رسد و هیچ‌کس نمی‌داند قاتل او کیست. این اثر یکی از کتاب‌های درخشان و پرفروش نیویورک‌تایمز در سال 2017 است.

کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید (One of us is lying)، نامزد برترین داستان ادبیات کودک و نوجوان گودریدز در سال 2017 بوده است. داستان درباره 5 دانش‌آموز نوجوان است که زندگی آن‌ها با کشته شدن پسری منزوی به اسم سایمون درگیر می‌شود. مقتول قبل از مرگش برنامه‌ای ساخته بود که در مدرسه غوغا به پا کرد و توجه همگان را به خود جلب کرد. متهمان اصلی این قتل دو پسر به اسم‌های نیت و کوپر و دو دختر به اسم‌های برانوین و اَدی هستند.

هر کدام از این متهمین در سبک زندگی بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. اَدی دختری دلربا و زیبا است؛ سایمون اهل ورزش و بسیار با استعداد و آینده‌نگر است، برانوین دختری باهوش و منظم است و نیت زندگی بی‌بند و بار و تبهکارانه‌ای دارد. پلیس پس از تحقیقات بسیار متوجه شد که جنایت، تصادفی نبوده و قتلی عمدی است و این شروع ماجراهای حیرت‌آور و شگفت‌انگیز است که شخصیت‌های این رمان را به شدت درگیر خود می‌کند.

همیشه زمانی که صحبت از قتل و جنایت می‌شود افکار ما به سمت اشخاص بزرگسال کشیده می‌شود، هیچ‌کس نمی‌خواهد بپذیرد که شاید یک نوجوان بتواند به حدی خشمگین شود که یک نفر را به قتل برساند. رمان «یکی از ما دروغ می‌گوید» شاید داستانی حیرت‌آور، معمایی و تا حدودی پلیسی باشد اما در پس آن مشکلات بزرگ‌تری که یک نوجوان با آن روبه‌رو می‌شود را به تصویر می‌کشد.

هر 4 نوجوان متهم به قتل هستند و در جریان داستان با مشکلات شخصی هر یک از آن‌ها، رازهای زندگی‌شان و افشای هر کدام و تاثیری که بر روی زندگی آن‌ها می‌گذارد، روبه‌رو می‌شویم و آرام آرام خود را با آن‌ها همراه و دغدغه‌هایشان را دغدغه‌های خودمان می‌دانیم.

این رمان یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های کارن ام. مک منس (Karen M. McManus) نویسنده آمریکایی است که تاکنون به 37 زبان مختلف ترجمه شده است. هیجانی، هوشمندانه و همچنین غیرقابل پیش‌بینی بودن از ویژگی‌های اصلی این کتاب است که موجب می‌شود شما تا انتهای کتاب درگیر شوید و نفس در سینه‌تان حبس شود. آشکار شدن ماهیت اصلی هر یک از شخصیت‌ها در این رمان، زندگی آن‌ها را برای همیشه دگرگون می‌کند و آن‌ها را در راهی بی‌بازگشت قرار می‌دهد.

در پشت جلد کتاب یکی از ما دروغ می‌گوید آمده است:

داستانی که ماهیت اصلی افراد را ثابت می‌کند و زندگی‌ها برای همیشه تغییر می‌کنند.
یک اتفاق تنبیه...
پنج هم کلاسی برای تنبیه وارد اتاقی می‌شوند...
و تنها چهار نفر زنده از آن بیرون می‌آیند...
مرگ او تصادفی نبوده است. او روز دوشنبه مرد؛ اما سه شنبه، شروع به فرستادن افشاگری‌های جالبی راجع به چهار همکلاسی‌اش می‌کند که باعث می‌شود هرچهار نفر مظنون به قتل او شوند.
آیا آن‌ها بازیچه دست قاتلی هستند که هنوز آزاد است؟
چه کسی عروسک گردان است و چه کسی عروسک؟
هر شخص رازی دارد. درست است؟
مهم این است که تا کجا می‌خواهی رازهایت را حفظ کنی...

در بخشی از کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید می‌شنویم:

نگهبان طوری به من نگاه می‌کند و اسمم را صدا می‌زند، که متوجه می‌شوم چیزی تغییر کرده. مثل قبل نیست که مرا به شکل تکه آشغال زیر پایش نگاه کند. می‌گوید: «وسایلت رو بیار.» چیز زیادی ندارم اما هرچه که هست را داخل یک کیف پلاستیکی می‌اندازم و به دنبالش راه می‌افتم.

الی در راهرو ظاهر می‌شود، دست‌هایش را در جیبش فرو کرده و با همان حالت همیشگی به من زل می‌زند. «به ادامۀ زندگی‌ت خوش اومدی نیت!» وقتی می‌بیند که واکنشی نشان نمی‌دهم، می‌گوید: «تو آزادی. حالا همه‌چیز روشن شده، اون‌طوری‌که فکر می‌کردیم نیست. پس برو این روپوش رو دربیار و لباس خوشگلت رو بپوش! زود باش، باید از این خراب‌شده بریم بیرون.»

در این لحظه تنها کاری که می‌کنم، چیزی است که الی گفته. به‌جز آن، متوجه هیچ‌چیز دیگری نمی‌شوم. حتی وقتی‌که الی خبرهای مربوط به بازداشت جیک را نشانم می‌دهد واکنشی نشان نمی‌دهم. تا اینکه دربارۀ شکستگی جمجمۀ ادی می‌گوید. «خبر خوب اینه که یه شکستگی جزئیه و آسیب جدی‌ای به سرش نرسیده. کاملاً خوب می‌شه.»

ادی، همان پرنسس لوس، حالا به یک نینجا تبدیل شده. به‌خاطر کمک به من جمجمه‌اش آسیب دیده و در بیمارستان بستری شده. احتمالاً فقط به‌خاطر جیغ‌وداد جنی و کوپرِ ابرقهرمان، زنده مانده.

وقتی قرار است به‌خاطر جرمی که مرتکب نشده‌ای، آزاد شوی، باید کاغذبازی‌های زیادی را پشت‌سر بگذاری. نظم و قانون.
پایم را که بیرون می‌گذارم، اولین چیزی که می‌بینم، نور دوربین‌هاست. البته. این ماجرا هیچ‌وقت تمامی ندارد. حالا هم در عرض چند ساعت از یک خلاف‌کار به یک قهرمان تبدیل شده‌ام، باوجود اینکه از وقتی به اینجا آمده‌ام، هیچ کار خاصی انجام نداده‌ام.

مادرم هم اینجاست، فکر کنم غافل‌گیری باشد. همیشه آمادۀ غیب شدنش هستم. برانوین هم اینجاست، حتی باوجود اینکه تأکید کردم نمی‌خواهم به همچین جایی بیاید. احتمالاً کسی فکر نمی‌کرد در این مورد جدی باشم. پیش از آنکه بتوانم کاری کنم، دست‌هایش دورم حلقه می‌شود و بوی سیب سبز موهایش را احساس می‌کنم. خدای من. این دختر... برای چند ثانیه فکر می‌کنم همه‌چیز روبه‌راه است. درحالی‌که نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
32 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
30 دقیقه
بخش پنجم
25 دقیقه
بخش ششم
22 دقیقه
بخش هفتم
19 دقیقه
بخش هشتم
17 دقیقه
بخش نهم
28 دقیقه
بخش دهم
27 دقیقه
بخش یازدهم
23 دقیقه
بخش دوازدهم
19 دقیقه
بخش سیزدهم
32 دقیقه
بخش چهاردهم
29 دقیقه
بخش پانزدهم
25 دقیقه
بخش شانزدهم
26 دقیقه
بخش هفدهم
30 دقیقه
بخش هجدهم
24 دقیقه
بخش نوزدهم
15 دقیقه
بخش بیستم
23 دقیقه
بخش بیست و یکم
20 دقیقه
بخش بیست و دوم
15 دقیقه
بخش بیست و سوم
27 دقیقه
بخش بیست و چهارم
28 دقیقه
بخش بیست و پنجم
25 دقیقه
بخش بیست و ششم
19 دقیقه
بخش بیست و هفتم
20 دقیقه
بخش بیست و هشتم
33 دقیقه
بخش بیست و نهم
32 دقیقه
بخش سی‌ام
24 دقیقه
بخش سی و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید
نویسنده
مترجمفائزه ابراهیمی
راویبهادر ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید

منیره هاشمی
۱۳۹۹/۱/۵
کتاب پرجاذبه‌ای بود. من رمان جنایی و پلیسی زیاد خوندم و این کتاب واقعا از چیزی که انتظار داشتم پر کشش تر، خلاقانه تر و مهیج تر بود. یه مقدار فقط به نظر من بیش از اندازه طولانی بود و یه جاهاییش رو به راحتی میشد حذف کرد. کار آقای ابراهیمی فوق العاده بود و واقعاً با هنرنمایی شون کیفیت کار رو ارتقا دادند. قطعاً تجربه خواندن کتاب و شنیدن اون با صدای ایشون دو تجربه کاملا متفاوت خواهد بود.
م هجرتی
۱۴۰۲/۵/۲۳
داستانش رو دوست دارم چون معمایی است. فضاسازی نسبتا خوبی دارد. اما به هرحال کمی ساده است چون قصه در گروه نوجوانان اتفاق می‌افتد.
و اینکه دلیل ذکر کردن ساعتهای دقیق در ابتدای هر بخش رو واقعا متوجه نشدم. هیچ کاربردی نداشت جز اینکه یکم جو پلیسی بدهد.
برای تنوع و اگر دنبال ماجرای پلیسی هستید که قصه‌اش اعصاب خردکن و زجردهنده نباشد، انتخاب خوبی است.
Maryam M
۱۴۰۰/۷/۱۷
من اصلا نتونستم کتاب رو تموم کنم. خیلی به ندرت این موضوع پیش میاد اما اصلا باهاش ارتباط برقرار نکردم. شخصیت‌ها متعدد هستن و چون صدای راوی چندان تغییری نمیکنه نمیشه با کتاب و داستانش همراه شد. گوینده برای شروع هر جمله نفس عمیق میکشه و این صدا آزاردهنده ست. در کل میتونه در حد یک داستان سرگرم کننده باشه نه بیشتر.
مهر در پاییز
۱۴۰۰/۸/۱۱
کتاب زیبا و با جریان مناسبی بود، صدای راوی خوب بود ولی تغییر صداها برای شخصیتها، شاید به خاطر تعدد شخصیتها، خیلی جالب نبود. در کل میتوانم بگویم داستانی جالب با انتهایی شیرین، مناسب سنین آغاز جوانی و دربردارنده خیلی از مسایل روز در لایه‌های خودش است... فقط باید کمی صبور باشید تا بتوانید لذت ببرید.
M F
۱۴۰۲/۵/۷
تا الان راضی بودم یک چیزی درباره این کتاب جالبه و اونم اینه که شما میتونید حدس‌هایی راجب آینده داستان بزنید ولی نمی‌تونید قطعیت داشته باشید همیشه به این تکنیک داستان نویسی علاقه داشتم ولی کمتر کتاب و یا فیلمی این رو داره اما در این کتاب به خوبی اجرا شده بود
Amir Abbas Zeynali
۱۳۹۹/۲/۴
کتاب فوق‌العاده‌ای بود واقعا خیلی حال کردم البته یه خورده رنوند داستان در اواسطش کند است و در تعداد خیلی کمی از بخش‌ها حوصله سر بر می‌شود ولی بقیه‌اش حرف نداره و حتما توصیه می‌کنم این کتاب را و این کتاب هم جنایی طور است و هم رمانتیک. در کل عالی بود.
مهرداد مصطفوی
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب بدی نبود ولی راوی که برای همه صحبت می‌کرد حس دختر یا پسر بودن شخصیت رو منتقل نمیکرد کتاب به نحوی نگارش شده که از دید شخصیت‌های مختلف داستان رو روایت میکنه ولی نحوه روایت راوی این حس رو به آدم منتقل نمیکنه و این اذیت میکنه
شهرزاد شاه حسین زاده
۱۴۰۰/۱/۲۷
هنوز کامل نخوندم ولی باید بگم برعکس چیزی که فکر میکردم خیلی دوستش دارم! هیجانات دوران دبیرستان و نوجوانی رو زنده میکنه. هر فصل با کشش بیشتری جذبت میکنه، خیلی قوی و به روز! سانسور هم نشده. صدا و گویش راوی فوق العاده است.
شراره فرهنگ
۱۳۹۹/۶/۱۷
داستان واقعا عالی، اما با احترام به صداپیشه و تحسین هنر ایشون که تونسته بودن این طیف وسیع و متنوع از صداها رو اجرا کنن، به نظرم صداهای انتخاب شده اصلا مناسب نبود. به درد کتاب کودک میخورد مثل شخصیتهای کارتونی بود.
حسین ابراهیمی مدیسه
۱۴۰۱/۳/۲۴
گاهی از اوقات صدای شخصیت‌ها از هم غیرقابل تشخیص می‌شود که از نظر من یکی از دلالیش می‌تواند نبود چند گوینده باشد. داستان کشش زیادی دارد. نظر و پیشنهادی برای اینکه بقیه هم این کتاب را تهیه کنند، ندارم.
Rahil najafi
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کتابی زیبا و شنیدنی
هیجانش زیاد نیست اما پر کشش است
میخواهی هر طور شده پایان ماجرا را بدانی
عشقهایی از نوع نوجوانی
دقیق و زیبا
دوستش داشتم
حتما پیشنهاد میکنم جنایی معمایی پرکشش
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
کتاب و صداگذاریش خوب بود
مشکلش اینه که بعد از یه مدت داستانش بیخودی طولانی و کسل کننده شده بود
میشد خیلی زودتر جمعش کرد.
تکرر شخصیت‌ها در طول داستان، داستان رو بعد از مدتی خسته کننده کرده بود.
Hestida
۱۳۹۹/۴/۴
نحوه نوشتن و موضوع کتاب خیلی منو یاد میکسی از فیلم riverdale و pretty little liars میندازه. فضاش خیلی به فضای این دوتا نزدیکه و اگر به نظرتون این دوتا جالبن پس حتما این کتابو هم دوست دارید.
یاشیل محمدخانی
۱۳۹۹/۱/۲۷
واقعا از این داستان و اینکه نتونی بفهمی آخر داستان چه اتفاقی میوفته همیشه خوشم میاد ولی کمتر کتابی این ویژگی رو به درستی داره، به عنوان اولین کتاب جنایی و اولین کتاب صوتی میتونم بگم خیلی خوب بود
MD M
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کتابی بسیار عالی. جاذبه‌ش فوق العاده بود حتما توصیه میکنم بخونین. جنایی‌طور و رمانتیک
مشاهده همه نظرات 65

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید

برای دریافت کتاب صوتی یکی از ما دروغ می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.