معرفی و دانلود کتاب مامان جان پرنده

عکس جلد کتاب مامان جان پرنده
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مامان جان پرنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مامان جان پرنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مامان جان پرنده

کتاب مامان جان پرنده نوشته‌ی زهره پریرخ و تصویرگری امیر خجسته، داستان زرافه‌ای به‌نام پنج‌وجبی است. مادر پنج‌وجبی خیلی دوست دارد پرواز کند؛ اما موفق نمی‌شود. این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ی «روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود» است که در آن کودکان با مفاهیم عمیق تربیتی و آموزشی آشنا می‌شوند.

درباره‌ی کتاب مامان جان پرنده

مامانِ پنج‌وجبی همیشه آرزو داشت که مانند عقاب‌ها در آسمان پرواز کند؛ اما مگر یک زرافه با دست و پا و گردن دراز می‌تواند پرواز کند؟ او با پرش‌های بلند می‌دوید، از شاخه‌‌ی درخت آویزان می‌شد و از درختی به درخت دیگر می‌پرید؛ اما دوست داشت مثل یک پرنده در آسمان اوج بگیرد.

وقتی پنج‌وجبی به دنیا آمد، مامان زرافه برخلاف بقیه با دیدن قد کوتاه فرزندش که هیچ شباهتی به زرافه‌هایدیگر نداشت، ذوق کرد و آرزوی پرواز کردن پنج‌وجبی را در سر می‌پروراند. کتاب مامان جان پرنده را بخوانید تا متوجه شوید مامان پنج‌وجبی به آرزویش رسیده یا نه. والدین با خواندن این جلد از مجموعه‌ی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود می‌آموزند که آرزوهای خود را به فرزندشان تحمیل نکنند. کودکان نیز یاد می‌گیرند تا تفاوت‌هایشان با دیگران را بپذیرند. این کتاب نوشته‌ی زهره پریرخ است و انتشارات سوره‌ی مهر با تصویرگری امیر خجسته و گرافیک مسعود طاهری، کتاب مامان جان پرنده را روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود

مجموعه‌ی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود، شامل ۹ مجلد و درباره‌ی زندگی یک زرافه‌ی کوچک است که برخلاف همه‌ی زرافه‌ها قد کوتاه و رشد کمی دارد. انتشارات سوره‌ی مهر این مجموعه را با نویسندگی زهره پریرخ و تصویرگری امیر خجسته به چاپ رسانده است. در جلد‌های مختلف مجموعه، خویشاوندان و اطرافیان پنج‌وجبی به او کمک می‌کنند تا رشد کند و از نظر جسمی متفاوت شود. کودکان با مطالعه‌ی مجموعه‌ی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولو بود،‌ با مفاهیم آموزشی و علمی آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه با افرادی که نقص دارند، همدلی کنند. مامان جان پرنده، «دایی جان ورزشکار»، «خاله جان دلسوز»، «درست مثل عمه جان شاعر» و ... چند عنوان از مجموعه‌ی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود هستند.

کتاب مامان جان پرنده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مامان جان پرنده برای کودکان 3 تا 8 سال مناسب است.

با زهره پریرخ بیشتر آشنا شویم

زهره پریرخ متولد سال 1338 در شهر مشهد، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک است. بیشتر کتاب‌های او در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده؛ برخی از این کتاب‌ها عبارتند از: «آی قصه قصه قصه»، «لولو پشمالو و کرم کوچولو»، «دستمال خال‌خالی»، «پیراهن بی‌بی نازنین» و... . او برای نوشتن سه کتاب «خانه ساختن کاری ندارد»، «این خروس مال کیه» و «میراث فرهنگی ایرانیان»، سه مرتبه نویسنده‌ی برگزیده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. همچنین کتاب «دو فسقلی» او، برنده‌ی جایزه‌ی پروین اعتصامی شده است. کتاب «هفت‌ خوان و هفت رزم» زهره پریرخ در سال 2014 در فهرست کلاغ سفید قرار گرفت.

در بخشی از کتاب مامان جان پرنده می‌خوانیم

این حرفی بود که همه‌ی گله می‌زدند پیدا کردن دو بال برای زرافه‌ای به این سنگینی سخت بود؛ مگر این که پرنده‌هایی مثل آن دو مرغابی که لاک پشتی را به آسمان بردند پیدا می‌شد. آن هم باز سخت بود. البته مامانجان پنج وجبی زرافه‌ی ناامیدی نبود که فقط بنشیند و آه بکشد؛ او خیلی کارها می‌کرد که کمی شبیه پرواز بود. او با پرش‌های بلند می‌دوید. از شاخه‌های محکم درخت‌ها آویزان میشد و تاب میخورد. الیاف درخت‌ها را‌ی گرفت و از این درخت به آن درخت می‌پرید همه‌ی این کارها کمی مزه‌ی پرواز می‌دادند؛ اما نه پرواز کردن مثل یک عقاب. آن، چیز دیگری بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مامان جان پرنده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-175-633-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مامان جان پرنده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مامان جان پرنده

برای دریافت کتاب مامان جان پرنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.