معرفی و دانلود کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار

عکس جلد کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار

پنج وجبی، قهرمان کوچولوی کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار بازهم برگشته تا با بازیگوشی‌ها و شیطنت‌های خود، بچه‌ها را حسابی سرگرم کند! زهره پریرخ در این کتاب مصور قرار است ماجرای مهمانی رفتن پنج‌وجبی را به خانه‌ی مامان‌بزرگ و بابابزرگ مهربانش روایت کند. باید دید آن‌ دو که خیلی فراموشکارند، آیا می‌توانند هم‌بازی خوبی برای نوه‌شان باشند یا نه.

درباره‌ی کتاب مادربزرگ جان فراموش‌کار، پدربزرگ جان فراموش‌کار

شاید آدم‌بزرگ‌ها یا کسانی که اصلاً از دنیای زرافه‌ها سر در نمی‌آورند، فکر کنند که این حیوانات باهوش و بامزه هرگز باهم حرف نمی‌زنند؛ اما برعکس، آن‌ها با اشاره‌ی سر یا حتی با حرکات چشم و ابرو با یکدیگر صحبت می‌کنند و منظورشان را به هم می‌فهمانند. باور نمی‌کنید؟ خب، فقط کافی است سری به دنیای پنح‌وجبی بزنید. این زرافه‌ی کوچولو و ریزه‌میزه مانند تمام زرافه‌ها می‌تواند چند کلمه‌ی کوچولو را به زرافه‌های دیگر بگوید و با نگاه‌نگاه کردن حرف خود را به آن‌ها بزند. حالا هم قرار است راهی خانه‌ی مادربزرگ و پدربزرگ دوست‌داشتنی‌اش بشود و یک‌ عالمه بازی‌های جذاب و پرهیجان را در کنار آن‌ها تجربه کند. زهره پریرخ، درکتاب مادربزرگ جان فراموش‌کار، پدربزرگ جان فراموش‌کار ماجرای این مهمانی را برای بچه‌ها تعریف می‌کند. نقاشی‌های زیبای امیر خجسته نیز در هر صفحه، به زیباتر شدن این کتاب آموزنده و جذابیت آن برای مخاطبان خردسال کمک می‌کند.

مامان‌بزرگ و بابابزرگ پنج‌وجبی او را خیلی دوست دارند. طوری که مدام حواس‌شان هست آیا او به اندازه‌ی کافی شیر خورده یا هنوز گرسنه است. تنها عیبی که دارند این است که خیلی فراموشکارند و یادشان می‌رود قبلاً چه سؤالی را از پنج‌وجبی پرسیده‌اند. به همین دلیل هر سؤال را چند بار از او می‌پرسند؛ تاجایی‌که پنج‌وجبی حسابی کلافه می‌شود. مثلاً چند دقیقه یک بار از او می‌پرسند آیا شیر خورده است. بعد چون فراموش می‌کنند که این سؤال را پرسیده‌اند، دوباره آن را از پنج‌وجبی می‌پرسند. این زرافه‌ی کوچک و پرجنب‌و‌جوش که شیرش را خورده و سیر شده، دوست دارد یک‌عالمه بازی کند، اما هر بار که می‌خواهد به مادربزرگ و پدربزرگش بگوید که دیگر وقت بندبازی کردن است، آن‌ها دوباره همان سؤال تکراری را می‌پرسند.

مثل این‌که پنج‌وجبی باید تمام توانش را به کار بگیرد تا بتواند با یک جمله‌ی بلند و طولانی به مامان‌بزرگ و بابابزرگش بگوید که که دیگر وقت بشین‌و‌پاشو و خنده و بازی است و آن‌ها هم به‌جای پرسیدن همان سؤال قبلی یا چرت زدن، بهتر است بیایند و در کنار او بازی کنند و خوش بگذرانند.

کتاب مادربزرگ جان فراموش‌کار، پدربزرگ جان فراموش‌کار، هشتمین مجلد از مجموعه‌ی خواندنی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود به شمار می‌آید. زهره پریرخ در این اثر و سایر آثار این مجموعه، کودکان را با دنیای رنگارنگ حیوانات آشنا می‌کند و نکته‌های مفیدی را به آن‌ها آموزش می‌دهد. نشر سوره‌ی مهر چاپ و انتشار این داستان را بر عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌‌ کتاب‌ روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود

«روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود»، مجموعه‌ای است نُه‌جلدی که ماجراهای یک بچه‌زرافه‌ی عجیب را روایت می‌کند! این زرافه‌ی کوچولو که پنج‌وجبی نام دارد، به اندازه‌ی بقیه‌ی زرافه‌ها رشد نکرده و برخلاف سایر هم‌نوعانش قد خیلی کوتاهی دارد. هرکدام از مجلدهای این سری کتاب‌ها حاوی مضامین آموزشی و علمی هستند و به مخاطبان کم‌سن‌و‌سال خود نشان می‌دهند با افرادی که دچار نقص جسمانی‌اند، چگونه باید برخورد کرد. طی داستان‌های مجموعه‌ی روزهایی که پنج‌وجبی یک زرافه‌ی کوچولوی کوچولو بود، اطرافیان و خویشاوندان پنج‌وجبی به او کمک می‌کنند تا بر مشکلات جسمی خود غلبه کند.

«خاله جان دلسوز»، «مامان جان پرنده»، «درست مثل عمه جان شاعر»، «دایی جان ورزشکار» و... عنوان برخی از کتاب‌های این مجموعه هستند. انتشارات سوره‌ی مهر چاپ مجموعه‌ی حاضر را با نویسندگی زهره پریرخ، به همراه تصویرگری‌های امیر خجسته به انجام رسانده است.

کتاب مادربزرگ جان فراموش‌کار، پدربزرگ جان فراموش‌کار برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 3 تا 8 سال از مطالعه‌ی کتاب مادربزرگ جان فراموش‌کار، پدربزرگ جان فراموش‌کار بسیار لذت خواهند برد؛ والدین نیز می‌توانند حین مطالعه ایشان را همراهی کنند و یا این‌ که داستان را خودشان برای کودکان خردسال‌شان بخوانند.

با زهره پریرخ بیشتر آشنا شویم

زهره پریرخ (زاده‌ی 1338 در مشهد)، نویسنده و همچنین تصویرگر کتاب‌های کودکان است که تاکنون آثاری را با عناوین «دستمال خال‌خالی»، «این خروس مال کیه»، «آی قصه قصه قصه»، «پیراهن بی‌بی نازنین»، «میراث فرهنگی ایرانیان»، «لولو پشمالو و کرم کوچولو» و «خانه ساختن کاری ندارد» منتشر کرده است.

سه بار کسب عنوان نویسنده‌ی برگزیده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دریافت جایزه‌ی پروین اعتصامی برای کتاب «دو فسقلی» و قرار گرفتن کتاب «هفت‌ خوان و هفت رزم» وی در فهرست کلاغ سفید در سال 2014 از افتخارات زهره پریرخ در دنیای ادبیات به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار می‌خوانیم

پنج وجبی با سر به درخت‌زار اشاره کرد و با بلندترین صدایش فریاد کشید:
«مسابقه‌ی دو. بدو بدو... تا درخت‌زار بدو.»

مادربزرگ و پدربزرگ خسته بودند؛ اما چاره‌ای نداشتند جز این که دنبال پنج وجبی بدوند. شیر مو وزوزی که داشت نقشه می‌کشید، از آن پشت‌ها، آرام آرام آمد دنبالشان؛ اما پیش از این که نقشه‌اش را به جایی برساند، پنج وجبی و مادربزرگ و پدربزرگ رسیدند به درخت‌زار. پنج وجبی که نفس نفس می‌زد، چند بار چشمک زد و بعد چشم‌هایش را بست دهانش را هم بست؛ یعنی: «حالا چرت می‌زنیم بی‌خروپف.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-175-640-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار

برای دریافت کتاب مادربزرگ جان فراموش کار، پدربزرگ جان فراموش کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.