معرفی و دانلود کتاب مامان دوستت دارم

عکس جلد کتاب مامان دوستت دارم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مامان دوستت دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مامان دوستت دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مامان دوستت دارم

کتاب مامان دوستت دارم نوشته‌ی سپیده خلیلی اثری مصور برای کودکان است. نویسنده در این کتاب به سراغ داستانی با موضوع به سرپرستی گرفتن کودکان رفته ‌است. این داستان با تصاویر جذابی از سحر حقگو همراه است. کتاب نامبرده در خلال روایت داستان لاک‌پشت نوزادی که به دنبال مادری برای خود می‌گردد، این موضوع را می‌آموزاند که بعضی از مامان‌ها می‌توانند مادر فرزندان دیگری هم بشوند؛ فرزندانی که مادری ندارند.

درباره‌ی کتاب مامان دوستت دارم

سپیده خلیلی کتاب مامان دوستت دارم را این‌گونه آغاز می‌کند: «تقدیم به همه‌ی دختران و پسرانم که آغوش من درمان زخم‌های بی‌آغوشی آن‌ها شد.»

داستان مامان دوستت دارم با از تخم بیرون آمدن لاکی‌لاک‌پشته آغاز می‌شود. لاکی به دنیا می‌آید و هرچه می‌گردد مادرش را دوروبرش نمی‌بیند. در حوالی خانه‌ی او، یک مرغابی زندگی می‌کند که جوجه‌های او هم تازه از تخم درآمده‌اند. لاکی در جست‌وجوی مادرش به مامان‌مرغابی می‌رسد و به او می‌گوید: «سلام مامان! من هم همین الان از تخم بیرون آمده‌ام.»...

هدف اصلی نویسنده از این کتاب، این است که فرهنگ فرزندپذیری را برای کودکان جا بیندازد، اما در این میان، داستان به مطالب دیگری هم گریز می‌زند. این داستان می‌خواهد عشق مادر و فرزندی را فراتر از روابط خونی قلمداد کند و موضوع به سرپرستی گرفتن کودکان را برای کودکان طوری بیان کند که به درستی بتوانند آن را درک کنند. علاوه بر آن، در نگاهی وسیع‌تر، موضوع دوست‌داشتن خانوادگی را به تمام انسان‌ها تعمیم دهد.

بنابراین، مامان دوستت دارم به مخاطبان کودکش می‌آموزد که

  • می‌توانند خواهران و برادرانی داشته باشند که شبیه خودشان نباشند، اما به اندازه‌ی خواهر و برادر خودشان مهربان باشند؛
  • می‌توانند مادر دیگری داشته باشند که این مادر جدید نیز مامان خوبی برای آنان باشد؛
  • و در نهایت، می‌توانند محبت خانوادگی‌شان را نسبت به همه‌ی انسان‌ها به کار بگیرند و همه‌ی انسان‌ها را دوست داشته باشند.

یکی از ویژگی‌‌های این داستان، تصویری بودن آن است. تصاویر کتاب کاملاً هم‌پای داستان حرکت می‌کنند. تصویرگر کتاب کاملاً با سپیده خلیلی همراه است. تصویر و متن در این کتاب در هم تنیده شده و هر یک بدون دیگری معنای کامل را به کودک منتقل نمی‌کند. با دنبال کردن تصاویر و شنیدن داستان، احساساتی در کودک شکل می‌گیرد، که پذیرفتن پیام داستان را آسان‌تر خواهد کرد.

این کتاب توسط نشر پرتقال، ناشر خیلی متفاوت کتاب‌های کودک و نوجوان، به چاپ رسیده است.

کتاب مامان دوستت دارم مناسب چه کسانی است؟

مامان دوستت دارم داستانی تصویری برای کودکان بالای 3 سال است. این کتاب به خاطر کوتاهی داستان و سادگی عبارات می‌تواند برای کودکانی که تازه خواندن آموخته‌اند نیز مناسب باشد. در کل، خواندن این داستان به خاطر موضوع بسیار مهمش به همه‌ی کودکان توصیه می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مامان دوستت دارم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-622-274-237-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مامان دوستت دارم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مامان دوستت دارم

برای دریافت کتاب مامان دوستت دارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.