معرفی و دانلود کتاب رهایی از اضطراب

عکس جلد کتاب رهایی از اضطراب
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از اضطراب

کتاب رهایی از اضطراب به قلم مایکلین ماندی، راهنمایی کامل برای آشنایی کودکان با مقوله‌ی اضطراب و نگرانی است. این کتاب با آموزش مهارت‌هایی ساده و دلنشین به آن‌ها کمک می‌کند که به استرس و تنش‌های خود از همان دوران کودکی غلبه کنند و روزهای شادتری را بگذرانند.

موضوع کتاب رهایی از اضطراب چیست؟

این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ی مهارت‌های زندگی است که برخی از ساده‌ترین اطلاعات را درباره‌ی اضطراب به کودکان ارائه می‌دهد. بیشتر بزرگسالان بر این باورند که کودکان باید حتماً موفق شوند. در مقایسه با زندگی‌های پیچیده و پرجوش و خروش امروزه، این‌طور به نظر می‌رسد که زندگی کودکان عاری از نگرانی است.

اما کودکان آن‌طوری که شما فکر می‌کنید یا آرزویش را دارید، از آرامش برخوردار نیستند. رویارویی کودکان با اضطراب، بخشی طبیعی از روند رشد آنان است. آن‌ها هر روز با تجربه‌های تازه‌ی بسیاری روبه‌رو می‌شوند و انتظار می‌رود که در وظایف و معلومات تازه، تبحر پیدا کنند. بسیاری از چیزهایی که کودک با آن برخورد می‌کند یا کاملاً برایش تازگی دارد یا یک اتفاق نادر است؛ اما کودکان مانند بزرگ‌ترها مهارت رویارویی با پدیده‌های تازه را ندارند.

امروزه بخشی از اضطرابی که کودکان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مربوط به آموزش‌شان است. شما هم‌چنان که تلاش می‌کنید چیزهایی را که گمان دارید مفید است، به کودکانتان بیاموزید، بار سنگینی نیز بر دوششان می‌گذارید. نمی‌خواهید فرصت انجام دادن هیچ ورزش یا سرگرمی یا فعالیتی را از دست بدهند. می‌خواهید از همه برتر باشند تا بتوانند به خود افتخار کنند؛ ولی حقیقت این است که کودک قرار نیست در تمام تیم‌ها ستاره باشد یا در همه‌ی مسابقه‌ها برنده شود یا در نمایش نقش اول را بازی کند یا مرتب‌ترین اتاق بین همه‌ی همسایگان را داشته باشد تا سازگار و سلامت و موفق به نظر برسد.

یک راه برای برداشتن فشار از روی دوش کودکان این است که آن‌ها را تشویق کنید به جنبه‌های مثبت زندگی‌شان، به تلاش‌هایی که کرده‌اند و به موفقیت‌های هرچند کوچک خود نگاه کنند. همچنین بزرگ‌ترها می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند در هر کاری که انجام می‌دهند، آرزوی بهتر شدن را داشته باشند، بدون آنکه خیال کنند اگر بهترین و کامل‌ترین نشوند، دنیا به آخر می‌رسد. کودکان همیشه توانایی درک و بیان اضطراب را ندارند، اما نشانه‌های اضطراب به شکلی اجتناب‌ناپذیر در رفتارشان دیده می‌شود.

امید است کتاب رهایی از اضطراب (Getting Out of a Stress Mess) به شما کمک کند کودکی را که تحت فشار قرار گرفته، درک کنید و او را به سوی راه‌هایی سالم و سازنده برای تبدیل «فشار اضطراب» به «اضطراب کمتر» راهنمایی کنید.

مایکلین ماندی (Michaelene Mundy) که یک مشاور در اجتماع و مدرسه است، معتقد است برخی از اضطراب‌هایی که کودکان در چالش‌های رشدی آماده می‌شوند، طبیعی هستند. اما با وجود همه‌ی فشارهای اجتماعی برای «همیشه و در همه جا ستاره بودن» و تغییرات زندگی و فشارهای روانی خانواده، در نهایت کودکان می‌توانند برای پایان دادن به «فشار اضطراب» کاری کنند.

کتاب رهایی از اضطراب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب با بیان کودکانه و روان، در کنار تصویرگری‌های جذاب و چشم‌نواز، به کودکان دبستانی کمک می‌کند تا از عهده اضطراب و استرس برآیند و در نهایت تنش و نگرانی‌های کمتری را در کودکی و همچنین در آینده تجربه کنند.

در بخشی از کتاب رهایی از اضطراب می‌خوانیم:

اضطراب، احساس «زیر فشار» بودن است، یک جورهایی مثل یک کتری که روی شعله‌ی گاز در حال جوشیدن باشد. کتری تکان می‌خورد و شما می‌توانید صدای درِ آن را بشنوید که تلق‌تلوق صدا می‌کند. هم بزرگترها هم بچه‌ها ممکن است این فشار را احساس کنند.

اضطراب معمولاً وقتی پیش می‌آید که اتفاقات زیادی پشت سر هم بیفتند؛ مثلاً خیلی چیزها یک دفعه با هم عوض شوند... سر و صدا زیاد باشد... یا جنگ و دعوای زیادی راه بیفتد... یا کلی تکلیف داشته باشی که باید انجام دهی. گاهی هم اضطراب وقتی پیش م یآید که چیزی خیلی کم باشد؛ مثلاً برای تمرین یا رسیدن به یک مسابقه، وقت کمی داشته باشی... آرامش یا استراحتت کم شده باشد... یا بقیه فکر کنند سن تو کمتر از آن است که از پسِ انجام بعضی کارها بر بیایی.

فهرست مطالب کتاب

اضطراب چیست؟
اضطراب شبیه چیست؟
چه چیز تو را تحت فشار قرار می‌دهد؟
اضطراب داری اما دلیلش را نمی‌دانی
بعضی اضطراب‌ها طبیعی‌اند
امروز را به خودت استراحت بده!
بگو که نگران هستی و اضطراب داری!
آیا کارهای زیادی داری که باید انجام بدهی؟
تعادل فکری‌ات را حفظ کن!
اضطراب خانوادگی
خلاص شدن از شر اضطراب
آغاز یک کار مهم و پر اضطراب
کارهای خنده‌دار انجام بده!
اضطراب کمتر، شادی بیشتر
سخنی با بزرگترها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از اضطراب
نویسنده
مترجممریم رزاقی مقدم، سپیده خلیلی
ناشر چاپیانتشارات سروش
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-964-12-0632-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از اضطراب

فاطمه امیدی
۱۴۰۲/۱/۶
برای سنین کودکی آشنایی با مسئله اضطراب می‌تونه کمک خوبی در جهت جلوگیری از این مسئله در نوجوانی بشه.
زهره شکیب
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتابی هست که بخوبی و به زبان ساده راه‌های مقابله با اضطراب را آموزش میدهد
مرجان ابوذری
۱۴۰۱/۸/۱۹
کتاب خوبیه برای بچه‌های مضطرب میشه از راه کارهایی که ارائه میده استفاده کرد
علی‌رضا پوران
۱۳۹۹/۶/۱۱
کتابی عالی با محتوای بچه گانه وزیبا
hip music
۱۴۰۲/۹/۳
بسیار ضعیف و بچگانه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از اضطراب

برای دریافت کتاب رهایی از اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.