معرفی و دانلود کتاب مامور معتمد

عکس جلد کتاب مامور معتمد
قیمت:
53500 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مامور معتمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مامور معتمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مامور معتمد

تئودور آدورنو، یکی از متفکران اجتماعی برجسته‌ی قرن بیستم، در جمله‌ای عنوان می‌کند: «زندگی غلط را نمی‌توان درست زیست.» اما کتاب مامور معتمد، نوشته‌ی گراهام گرین، داستان زندگی ماموری است که تلاش می‌کند در جهانی سرشار از فساد و دروغ، زندگی اخلاقی و درستی داشته باشد.

درباره‌ی کتاب مامور معتمد

در لحظاتی از زندگی، شرایطی پیش می‌آید که انسان‌ها با انتخاب‌هایشان می‌توانند سرنوشت خود و حتی سرنوشت دیگران را رقم بزنند. کتاب مأمور معتمد (The confidential agent)، داستان یکی از این لحظات تعیین‌کننده است.

گراهام گرین در این رمان، زندگی شخصیتی به نام د. را روایت می‌کند که تا پیش از وقوع جنگ داخلی در وطنش، به عنوان استاد ادبیات در دانشگاه مشغول به کار بود؛ اما پس از آن، زندگی او دستخوش تغییر شد. د. با شروع جنگ، از طرف دولت ماموریت می‌یابد برای تامین ذغال‌سنگ به انگلیس برود؛ این در حالی است که ذغال‌سنگ بسیار کم‌یاب شده است و حتی بهایی بیشتر از الماس پیدا کرده. ماموریت د. این است که با یکی از صاحبان معدن ذغال‌سنگ قرارداد ببندد و برای پیروزی در جنگ داخلی به کشور خود کمک کند؛ اما در این میان وقایعی پیش می‌آید که به تبع آن، د. به هرچیزی بی‌اعتماد، و سرخورده و تنها در این مهلکه رها می‌شود.

کتاب مأمور معتمد روایت انسانی است که در جهانی سرشار از دروغ، ریا و فساد، سعی دارد با صداقت و وفاداری زندگی کند. با اینکه گراهام گرین نشان می‌دهد که این انتخاب، نتیجه‌ای جز شکست ندارد؛ اما همچنین به شکلی ضمنی به خواننده می‌گوید که این شکست تراژیک، معیاری است که می‌توان فضیلت انسانی را با آن سنجید. د. تلاش می‌کند که در جهانی فاسد، اخلاقی عمل کند و این شاخصه‌ای است که او را از سایر شخصیت‌های داستان متمایز می‌کند.

اقتباس سینمایی از کتاب مامور معتمد

در سال 1945، فیلمی به همین نام و به کارگردانی Herman Shumlin ساخته شده است.

کتاب مامور معتمد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که به خواندن رمان و داستان، به خصوص داستان‌های هیجانی-جنایی علاقه دارند جذاب خواهد بود.

با گراهام گرین بیشتر آشنا شویم

گراهام گرین (Graham Greene) نویسنده و ژورنالیست انگلیسی است که به زعم بسیاری می‌توان او را یکی از پیشگامان رمان‌نویسی در قرن بیستم دانست. آثار او، عمدتا درون‌مایه‌ی هیجانی-جنایی دارند و تاثیر مذهب کاتولیک در نوشته‌های او مشهود است. او در طول هفتاد سال نویسندگی، داستان‌های بسیاری را خلق کرد و در سال‌های 1966 و 1967 نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. از کتاب‌هایی که توسط گراهام گرین نوشته شده‌اند، می‌توان به اسلحه‌ای برای فروش، صخره‌ی برایتون، مأمور معتمد، مأمور ما در هاوانا و وزارت ترس اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مامور معتمد می‌خوانیم

صدای مطنطن گوینده رادیو بی‌بی‌سی درآمد که گفت: «‏پیش از پخش موسیقی از سوپر پالاس در نیوکاسل، از ایستگاه رادیویی نوردرن رجینال، اطلاعیه‌ای را که اداره پلیس اسکاتلندیارد صادر کرده است به سمعتان می‌رسانیم: تحت تعقیب پلیس: مردی بیگانه که مدعی است د. نام دارد و امروز صبح به درخواست سفارت کشور بازداشت شده بود با مضروب ساختن دبیر سفارتخانه توانست بگریزد. سن حدود چهل و پنج سال، قد یک متر و هفتاد سانتی‌متر، مو سیاه مایل به خاکستری، سبیل پرپشت، و علامت زخم در طرف راست چانه. تصور می‌رود که مرد مسلح باشد.»

‏پیشخدمت گفت: «مسخره است. تو هم روی صورتت جای زخم است. نروی خودت را توی دردسر بیندازی.»

‏د. گفت: «‏نه. باید حواسم را جمع کنم، مگر نه؟»

‏زن گفت: «چه چیزها که اتفاق نمی‌افتد. وحشتناک است، مگر نه؟ همین طور داشتم برای خودم توی خیابان می‌رفتم که دیدم مردم جمع شده‌اند. داشتند می‌گفتند یک نفر خودش را کشته، از پنجره خودش را پرت کرده پایین. خب، ‏ایستادم و نگاه کردم، اما اصلاً نمی‌شد چیزی دید. وقت ناهار راه افتادم به هتل رفتم که الس را ببینم و از او بپرسم جریان از ‏چه قرار بوده. وقتی شنیدم کسی که خودش را کشته خود الس بوده چنان از خودبی‌خود شدم که اگر یک تلنگر می‌خوردم به زمین می‌افتادم.»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: شکار
بخش دوم: شکارگر
بخش سوم: آخرین تیر ترکش
بخش چهارم: پایان کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مامور معتمد
نویسنده
مترجمتورج یاراحمدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات284
زبانفارسی
شابک978-600-95824-8-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
53500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مامور معتمد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مامور معتمد

برای دریافت کتاب مامور معتمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.