معرفی و دانلود کتاب صوتی مرد سوم

عکس جلد کتاب صوتی مرد سوم
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرد سوم

کتاب صوتی مرد سوم اثر گراهام گرین درباره‌ی نویسنده‌ای به نام هولی مارتینز است که برای دیدار دوست دوران کودکی‌اش هری لایم به شهر دیگری سفر می‌کند، ولی به محض رسیدن متوجه می‌شود، همان روز هری طی یک تصادف رانندگی کشته شده است.

در مراسم خاکسپاری لایم، مارتینز با دو افسر انگلیسی به نام‌های گروهبان پین و سرگرد کالووی که پیگیر پرونده فعالیت‌های مشکوک لایم هستند ملاقات می‌کند. پین از علاقه‌مندان داستان‌های مارتینز است.

بعد از ملاقات با آنا (نامزد لایم) و برخی دوستان دیگر لایم، مارتینز به این حادثه رانندگی مشکوک می‌شود. سرایدار خانه لایم به مارتینز می‌گوید، او بلافاصله پس از تصادف درگذشت و برخلاف گزارش دوستان لایم، سه نفر و نه دو نفر جنازه او را با خود بردند. سرایدار کمی بعد از دادن این اطلاعات به قتل می‌رسد.

سرگرد کالووی به مارتینز می‌گوید که هری لایم در بازار سیاه دارو در دست داشته است و باند او پنیسیلین را از بیمارستان‌های ارتش به بیرون قاچاق می‌کردند، آن را رقیق می‌نمودند و دوباره در بازار سیاه آب می‌کردند.

مارتینز که می‌خواهد وین را ترک کند به ملاقات آنا می‌رود و متوجه می‌شود که او به دلیل داشتن گذرنامه جعلی قرار است به قسمت تحت کنترل شوروی منتقل شود. هنگام خروج از آپارتمان آنا، مارتینز سایه‌ای را در درگاه می‌بیند که وقتی برای لحظه‌ای نور روی آن می‌افتد معلوم می‌شود هری لایم است. لایم از دست مارتینز فرار می‌کند. مارتینز ماجرا را برای افسران انگلیسی بازگو می‌کند و آن‌ها برای نبش تابوت لایم به گورستان می‌روند و متوجه می‌شوند فرد تدفین شده کارمند بیمارستان است که برای لایم پنیسیلین قاچاق می‌کرده است.

روز بعد مارتینز و لایم در چرخ و فلک بزرگ وین ملاقات می‌کنند. کمی بعد، افسران انگلیسی از مارتینز می‌خواهند که به آن‌ها در دستگیری لایم کمک کند. در عوض مارتینز هم از آن‌ها می‌خواهد مانع از انتقال آنا به قسمت تحت کنترل شوروی بشوند. آنا اما حاضر نمی‌شود این لطف را قبول کند در نتیجه مارتینز تصمیم می‌گیرد به پلیس در یافتن لایم یاری نرساند و وین را به مقصد آمریکا ترک کند. در مسیر فرودگاه، اما سرگرد کالووی او را به دیدن کودکان دچار مننژیت در یکی از بیمارستان‌های وین می‌برند که به دلیل استفاده از پنیسیلین‌های رقیق شده در حال مرگند. مارتینز تصمیمش را تغییر می‌دهد و می‌پذیرد که با پلیس برای دستگیری لایم همکاری کند.

مارتینز قرار ملاقاتی با لایم می‌گذارد. اما لایم قبل از آن که پلیس او را دستگیر کند فرار می‌کند و...

گراهام گرین (Graham Greene) رمان‌نویس، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده پر کار داستان‌ها و رمان‌های انگلیسی بود. حاصل 70 سال نگارش او 64 کتاب از جمله 28 رمان، 4 زندگی‌نامه، 3 سفرنامه، 4 مجموعه داستان کوتاه، 4 کتاب کودک و 8 نمایش‌نامه و 5 فیلم کوتاه است. در این بین می‌توان به رمان‌های «وزارت ترس»، «اسلحه برای فروش»، «پایان رابطه» و «مرد سوم» اشاره کرد.

گراهام گرین بعد از نوشتن فیلم‌نامه‌ی مرد سوم (The third man) به فکر نوشتن رمانی براساس همین فیلم‌نامه افتاد و این رمان را منتشر کرد. فیلم «مرد سوم» به گارگردانی «کارول رید» و با بازی «جوزف کاتن»، «آلیدا والی» و «اورسن ولز» ساخته شده که در سال 1949 برنده‌ی نخل طلا در جشنواره کن شد و در سال 1950 برنده‌ی بهترین فیلم‌برداری سیاه و سفید و نامزد بهترین کارگردانی و بهترین تدوین نیز گشت، همچنین در سال 1999 انستیتوی فیلم انگلستان، مرد سوم را به عنوان بهترین فیلم انگلیسی زبان قرن بیستم انتخاب کرد.

گرین «مرد سوم» را به سبک رئال در ژانر پلیسی و جنایی نوشته است و پیچیدگی مسائل جنایی را به خوبی به تصویر می‌کشد و مخاطب را در پیچ و تاب کشف معماها همراه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
9 دقیقه
بخش اول
35 دقیقه
بخش دوم
24 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
21 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش هفتم
20 دقیقه
بخش هشتم
21 دقیقه
بخش نهم
28 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرد سوم
نویسنده
مترجممحسن آزرم
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرد سوم

مانی آرش راد
۱۳۹۷/۵/۱۹
بنظر من یک رمان پلیسی خوب و جذابی بود. اگر به رمان پلیسی علاقه مند هستید، حتماً لذت میبرید، از اونجایی که خودم همیشه معتقد بودم رمانهای پلیسی چیزی به دانسته هات اصافه نمیکنن خیلی لذتی نبردم. ولی در بین رمانهای پلیسی، رمان خوب و قابل قبولی بود. فضای داستان روزهای سخت و وحشت انگیز و سرد جنگ جهانی به تصویر میکشه.
راوی داستان، آقای میلاد فتوحی عزیز، بسیار خوب اجرا کرده بودن، و تدوین عالی بود.
مهرداد براتی
۱۳۹۷/۹/۱۳
فیلم مرد سوم با بازی اورسن ولز رو چند بار دیده بودم که اتفاقا فیلم نامه رو هم خود نویسنده نوشته بود... کتاب ش هم خوب بود... فقط قصه گوی عزیز خیلی زیاد اسم شخصیتهای داستان را در حین داستان گوئی می‌گوید، که باعث خسته شدن شنونده می‌شود.. بهتر بود با تغییر تُن صدا، شنونده را متوجه شخصیت‌های داستان میکردند.... سپاس
Marjaneh Jahangiri
۱۳۹۸/۶/۱۷
سلام. اسم شخصیت‌های داستان زیاد تکرار می‌شد. مارتین گفت هری گفت و...... البته یکی تا دو تا track بهتر شده بود ولی باز دوباره... گفت... گفت... گفت باعث خسته کننده‌ای میشد. ممنون.
مهسا صدیق
۱۳۹۷/۸/۱۳
خیلی ممنون از کتابراه بابت این کتاب. خیلی کتاب خوبی بود و داستانش و دوست داشتم. فقط یک مقدار گوینده زیاد از کلمه گفته استفاده میکنه که تکرارش یکم اذیت کننده است.
Peyman Rahimizadeh
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتاب خوبی بود اما متاسفانه خوانش خیلی جالب نبود و خیلی از کلمه (گفت) استفاده شده که شنونده را اذیت می‌کند
نازنین ش
۱۳۹۹/۴/۱
داستان کتاب خوب بود، اون یه ستاره رو به خاطر اینکه نصف زمان داستان به کلمه گفت و گفته اختصاص داشت، کم کردم
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۵/۲۹
هیچ کششی برای من نداشت، حتی بنظرم داستان هم نداشت، خیلی خسته کننده و بی ماجرا بود.
Eti Atshani
۱۴۰۰/۱۲/۱
داستانی نه چندان تاثیر گذار، اما سرگرم کننده
محمد زمانی
۱۳۹۸/۱/۹
گفته، گفته، متن کتابو خراب کرد.
آزاده بیرانوند
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ممنون از کتابراه
عالی بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرد سوم

برای دریافت کتاب صوتی مرد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.