معرفی و دانلود کتاب ماه بلند آسمان

عکس جلد کتاب ماه بلند آسمان
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماه بلند آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماه بلند آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماه بلند آسمان

روایتی خواندنی از تعصبات دلخراش نژادی؛ کتاب ماه بلند آسمان، نوشته‌ی کارین پارسونز، یک رمان نوجوانِ تحسین‌شده است که وقایع آن در آمریکای دهه‌ی 1940 می‌گذرد. قهرمان این کتاب جذاب و اثرگذار «الا» نام دارد؛ دختری رنگین‌پوست که پس از عزیمت به شهر بوستون، درگیر سلسله‌ای از حوادث دشوار و پیشبینی‌ناپذیر می‌شود...

درباره کتاب ماه بلند آسمان

زندگی آمیزه‌ای از تلخی‌ها و شیرینی‌هاست؛ پرتره‌ای که در آن نور و تاریکی توأمان در یکدیگر آمیخته‌اند. پرتره‌ی زندگی «الا»، قهرمان کوچک کتاب ماه بلند آسمان امّا، بیشتر در سیطره‌ی تیرگی‌هاست. آیا او می‌تواند همچون نقاشی چیره‌دست، رنگی دلخواه و فرحبخش به تابلوی نیمه‌کاره‌ی زندگی خویش بپاشد؟ امید که پاسخ، «آری»ای قاطع و استوار باشد...

کتاب ماه بلند آسمان (How High the Moon) اولین رمان کارین پارسونز، نویسنده و بازیگر مطرح آمریکایی است. این اثر که تاریخ انتشار اولیه‌ی آن به سال 2019 بازمی‌گردد، یک داستان تاریخی نوجوان با درونمایه‌های پررنگ اجتماعی و سیاسی است.

کتاب ماه بلند آسمان تاکنون تحسین‌های بسیاری را به همراه داشته است. اغلب مخاطبین نوجوان تحت تأثیر روایت گیرا، طنز گزنده، داستان پرکشش و حوادث تکان‌دهنده‌ی این کتاب قرار گرفته‌اند. منتقدان نیز به سهم خود در باب سبک نگارش جذاب و مسحورکننده‌ی پارسونز در این اثر داد سخن سر داده، و محتوای دغدغه‌مند کتاب را ستوده‌اند.

در رمان ماه بلند آسمان مخاطب داستانی جذاب و پردامنه خواهید بود که حوادث آن در طول دهه‌ی 1940، در ایالات جنوبی آمریکا، رخ می‌دهد. آشنایان با تاریخ جهان، می‌دانند که سرزمین آمریکا در این دوره‌ی خطیر و حیاتی درگیر کشاکش‌های فراوانی بر سر مسائل نژادی بوده است. کشاکش‌هایی که عمدتاً در ایالت‌های جنوبی آمریکا به وقوع می‌پیوستند؛ مناطقی که عمده‌ی وقایع کتاب پیش رو در آن‌ها رخ می‌دهد.

قهرمان اثر پیش رو دختری به نام الاست؛ نوجوانی سیاه‌پوست که زندگی‌اش پس از عزیمت مادرش به شهر بوستون، شکل و شمایلی غم‌بار به خود می‌گیرد. دلیل عزیمت مادر الا به شهر بوستون، اشتیاق او به تحقق آرزویی دیرینه مبنی بر بدل شدن به یک خواننده‌ی بزرگ جاز بوده است. آرزویی چنان نیرومند که مادر را مجاب به جدایی از فرزند می‌کند. این جدایی البته دیری نمی‌پاید. چرا که مادر، اندکی پس از عزیمت به بوستون، طی نامه‌ای، الا را به محل جدید اقامت خود دعوت می‌کند. سفر الا به بوستون وقایعی بس دلخراش را به همراه خواهد داشت. الا در پی این سفر، با واقعیت‌های تلخی در باب گذشته‌ی خانوادگی خود مواجه می‌گردد. از سوی دیگر، در غیبت او، اتفاقی ناگوار برای یکی از دوستانش رخ می‌دهد. اتفاقی که الا پس از بازگشت به زادگاه خویش از آن مطلع می‌شود. ماجرا از این قرار است که صمیمی‌ترین دوست الا، «جرج»، به جرم کشتن دو دختر سفیدپوست، دستگیر شده، و محاکمه‌ای سخت را انتظار می‌کشد...

کتاب ماه بلند آسمان به قلم فاطمه طاهری به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر پرتقال به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ماه بلند آسمان

- طرفداران داستان‌های تاریخی بی‌تردید از روایت درخشان کارین پارسونز در این اثر استقبال خواهند نمود. (BCCB)
- کاوشی جذاب و پیچیده در جدل‌های نژادی، و روایتی گیرا در باب مسیر ناهموار خودشناسی. (Publishers Weekly)
- اولین اثر داستانی کارین پارسونز کاری به غایت باشکوه از آب درآمده است. (Rita Williams Garcia, author of One Crazy Summer)
- داستانی آکنده از نور و گرما؛ اثری که توأمان به شما لذت بخشیده و آزارتان می‌دهد. (Kwame Alexander, author of The Crossover)
- کتاب ماه بلند آسمان داستانی هیجان‌انگیز و باورپذیر است که تا مدت‌ها در ذهن خواننده‌ی خود باقی خواهد ماند. (School Library Journal)
- ضمن خواندن رمان ماه بلند آسمان، این احساس را داشتم که گویی در حال سفر در ایالت‌های جنوبی آمریکا در طول دهه‌ی 1940 میلادی هستم. (Jacqueline Woodson, author of Brown Girl Dreaming)

کتاب ماه بلند آسمان مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به رمان‌های تاریخی مخاطبین اصلی رمان ماه بلند آسمان از کارین پارسونز هستند.

با کارین پارسونز بیشتر آشنا شویم

کارین پارسونز (Karyn Parsons) به سال 1966، در شهر کالیفورنیای آمریکا متولد شده است. شهرت پارسونز بیش از آن‌که مرهون آثار ادبی‌اش باشد، ناشی از فعالیت‌هایش در عرصه‌ی بازیگری است. او به عنوان بازیگر تاکنون در آثار سینمایی و تلویزیونی فراوانی ایفای نقش نموده است. از جمله ساخته‌هایی با عناوین پیش رو: The Fresh Prince of Bel-Air from، Major Payne، The Ladies Man و...

از میان نوشته‌های ادبی وی می‌توان به کتاب‌های «ماه بلند آسمان» و «پرواز آزاد» اشاره کرد.

این نکته نیز گفتنی است که کارین پارسونز یکی از نویسندگان پرفروش آمریکایی در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب ماه بلند آسمان می‌خوانیم

صبح روز بعد، با صدای کوبیده شدن در اتاق‌خواب بیدار شدم. مامان و هلن توی اتاق بودند و بااینکه در اتاق بسته بود اما باز هم صدایشان را می‌شنیدم. البته بیشتر صدای مامان بود، تندتند حرف می‌زد و راه می‌رفت و پا می‌کوبید.

صدایش از میان دندان‌های به‌هم‌فشرده‌اش شنیده می‌شد که می‌گفت: «وای، کی گفته! دیگه این‌قدر هم طول نمی‌کشه!»

هلن گفت: «خیلی خودخواه شده‌ای، لیوسیل!» معلوم بود دارد تلاش می‌کند صدایش را بالا نبرد (البته چندان هم موفق نبود).

مامان خندید، یکی از آن نیشخندهای پرطعنه و کنایه و گفت: «خودخواه؟! چرت نگو! حرف از نیویورکه‌ها. شانس بهم رو کرده، می‌فهمی؟ بالاخره می‌تونم موفق بشم!» بعد گفت: «بعدش هم، به اندازه‌ی کافی طولانی شده».

مامان می‌خواست به نیویورک برود؟ من هم باید همراهش می‌رفتم؟ یا در بوستون می‌ماندم و هلن ازم مراقبت می‌کرد و به درس و مدرسه‌ام می‌رسیدم؟ هفته‌ها گذشته بود و مامان هنوز کارهای ثبت‌نامم را نکرده بود. طاقتم طاق شده بود! می‌گفت به‌خاطر برنامه‌ی کاری فشرده‌اش نتوانسته به این مسئله رسیدگی کند. لعنت به این کار و برنامه‌هایش! با این وضع، تا تعطیلات تابستان هم خبری از درس و مشق نبود. اگر دست نمی‌جنباند، باید تا شروع سال جدید تحصیلی صبر می‌کردم!

واقعاً به سرش زده از اینجا برود؟ تازه به بوستون عادت کرده بودم. فکر نمی‌کنم هنوز آماده‌ی رفتن به نیویورک باشم.

سر جایم نشستم. بوی سیگار و قهوه به دماغم ‌خورد. پالتو و کیف مامان روی دسته‌ی صندلی افتاده بود و پالتوی بزرگ مردانه‌ای روی پشتی صندلی آویزان بود. کلاه نمدی سیاهی هم بادقت روی یقه‌ی خز پالتو قرار داشت. مامان و هلن توی اتاق‌خواب بودند اما از آشپزخانه صدای جرینگ‌جرینگ قهوه‌جوش و گرداندن قاشق در فنجان به گوش می‌رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماه بلند آسمان
نویسنده
مترجمفاطمه طاهری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات270
زبانفارسی
شابک978-600-462-737-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماه بلند آسمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماه بلند آسمان

برای دریافت کتاب ماه بلند آسمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.