معرفی و دانلود کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها

عکس جلد کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها

کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها شما را با زنی آشنا می‌کند که تحقیقاتش ادراک ما را از حیوانات برای همیشه تغییر داد و نامش را در میان پیشگامان نخستی‌شناس (علم مطالعه‌ی نخستی‌سانان) ماندگار کرد. روایت لیبی رومرو از سال‌ها زندگی این بانوی شگفت‌انگیز در حیات وحش می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای انتخاب حرفه‌ی آینده در اختیارتان گذاشته و شما را در مواجهه با موانع یاری دهد.

درباره‌ی کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها

لیبی رومرو در کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها (DK Life Stories: Jane Goodall) ماجراهای زنی را روایت می‌کند که دنیای علم را برای همیشه متحول کرد. جین گودال، بانوی پیشگام مطالعات نخستی‌شناسی بود که با گزارش‌هایش درباره‌ی شامپانزه‌های آفریقا به شهرت رسید. یافته‌‌های او که در طول چندین تحقیق جمع‌آوری شد ارزش بالایی برای جامعه‌ی علمی داشت و بسیاری از باورهای قدیمی را مانند اینکه انسان تنها نوع ابزارساز طبیعت است، زیر سوال برد.

جین (متولد سال 1934) از کودکی به حیوانات علاقه‌‌مند بود اما شاید از کشف مسیری که او را به جنگل‌های آفریقا کشاند تعجب کنید. دختر جوانی که برای اولین‌بار به تماشای شامپانزه‌ها نشست نه یک دانشمند، بلکه مسافری بود که برای دیدار دوستش و پاسخ به کنجکاوی طولانی‌اش پا به این سرزمین گذاشت. هزینه‌ی این سفر با کارهای پاره‌وقتی مثل پیشخدمتی و منشی‌گری جمع شده بود، اما در کمال تعجب همگان تفریحی چند هفته‌ای به تصمیم برای اقامت در آفریقا بدل گشت، جایی که جین گودال با لوئیس لیکیِ باستان‌شناس آشنا شد.

این محقق انگلیسی قصد داشت پژوهشی را برای مطالعه درباره‌ی شامپانزه‌ها آغاز کند و به نیروهایی برای انجام مشاهدات نیاز داشت. بانوی هنجارشکن کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها به سرعت این فرصت را پذیرفت، آن هم در زمانه‌ای که زنان معمولا در تحقیقات علمی مشارکت نمی‌کردند، مخصوصا اگر این کار مستلزم زندگی در کنار حیوانات وحشی می‌بود! او با روش منحصربه‌فردی که برای مشاهده داشت به درکی نو از این موجودات دست یافت و متوجه شد که آن‌ها چندان متفاوت از ما نیستند، یافته‌ای که بحث داغ اشتراکات انسان و شامپانزه‌ها را دوباره به جریان انداخت.

گزارش‌های جین در طول چندین سال تماشای شامپانزه‌ها علاوه بر تاثیرات متحول‌کننده‌اش بر علم، زندگی او را هم برای همیشه تغییر داد. جین گودال حالا فعال حقوق حیوانات، سفیر صلح سازمان ملل در حوزه طبیعت، نویسنده‌ی کتاب معروف «در سایه‌ی انسان» و موسس سازمانی هم‌نام خودش برای مبارزه علیه شکار غیرقانونی است. زنی که قصه‌ی زندگی او در قلب کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها قرار گرفته الگویی کم‌نظیر برای تمام کودکان و نوجوانان، به‌خصوص دختران است که آن‌ها را به دنبال کردن آرزوهایشان دعوت و تشویق می‌کند. پس اگر شما نیز رویاهایی در سر دارید که به‌نظر غیرممکن می‌رسند یا کلیشه‌های جامعه را به چالش می‌کشند اثر پیش‌رو را با ترجمه‌ی فاطمه طاهری از دست ندهید!

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها مناسب چه کسانی است؟

زندگی‌نامه‌ی جین گودال برای آشنایی کودکان 7 تا 12 با این شخصیت جریان‌ساز علمی تالیف شده. با این وجود نوجوانانی که از گذراندن وقت در طبیعت لذت می‌برند، تصور زندگی در حیات وحش آن‌ها را به وجد می‌آورد و علاقه دارند حرفه‌ای علمی-تحقیقاتی را در آینده انتخاب کنند، درس‌های فراوانی از کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها خواهند آموخت.

با لیبی رومرو بیشتر آشنا شویم

لیبی رومرو (Libby Romero) نویسنده، روزنامه‌نگار و معلم است. او کتاب‌های متعددی را به تالیف درآورده که موضوعات گوناگونی از راهنمای معلمان گرفته تا زندگی‌نامه‌ی شخصیت‌های اثرگذار تاریخ را دربرمی‌گیرد. جالب است بدانید نوشته‌های رومرو در مجلات National Geographic و TweenTribune نیز منتشر می‌شوند.

در بخشی از کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها می‌خوانیم

بیشتر شامپانزه‌هایی که در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بررسی‌شان می‌کردند، در کودکی از حیات وحش جدا می‌شدند. البته برای گرفتن هر یک شامپانزه، ده شامپانزه‌ی دیگر کشته می‌شدند. هدف اول جِین متوقف کردن این جریان بود. او با رهبرانِ دولتی آفریقا، زیستگاه شامپانزه‌های وحشی، و مسئولان ایالات متحده‌ی آمریکا، جایی که بسیاری از آزمایشگاه‌ها در آن قرار داشتند، ملاقات کرد. او می‌خواست متقاعدشان کند قوانینشان را تغییر دهند.

بعد از آن، جین آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را که شامپانزه‌ها و دیگر گونه‌های نخستی را آزمایش می‌کردند، هدف قرار داد. تصاویری که در همایش شیکاگو دیده بود، بسیار ناراحت‌کننده بودند، اما از آن بدتر فیلمی بود که حامیان حقوق حیوانات، با ورود غیرقانونی به یکی از آزمایشگاه‌ها، مخفیانه ضیط کرده بودند. تماشای آن فیلم قلب جین را به درد آورد. جین می‌خواست شرایط این آزمایشگاه‌ها را با چشم خودش ببیند.

آن‌ها شامپانزه‌ها را تنها، در قفس‌های کوچک، مثل زندانی‌ها نگه می‌داشتند. نه‌تنها شامپانزه‌ها هیچ وسیله‌ای برای بازی نداشتند، بلکه قفس‌ها هم طوری ردیف کنار هم چیده شده بود که شامپانزه‌ها حتی نمی‌توانستند همدیگر را ببنند. برای جلوگیری از انتشار ویروس پنکه‌ای روشن کرده بودند تا به داخل قفس هوا بدمد. جز صدای غژغژ مداوم پنکه صدای دیگری شنیده نمی‌شد. بعضی بی‌حرکت نشسته بودند و بعضی از یک پهلو به پهلوی دیگر می‌غلتیدند. همه غمگین و افسرده بودند.

فهرست مطالب کتاب

1: سال‌های کودکی
2: یک دعوت فوق‌العاده
3: رؤیا به حقیقت پیوست
4: زندگی در جنگل
5: کشف بزرگ
6: در مسیر پیشرفت
7: دکتر جین و شهرت
8: بیماری مهلک
9: تغییرات بزرگ
10: غم‌انگیزترین سال‌های زندگی
11: فصلی جدید
12: فعالیت‌های جِین ادامه دارد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
نویسنده
مترجمفاطمه طاهری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-462880-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها

برای دریافت کتاب جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.