معرفی و دانلود کتاب ماهى قرمز بزرگ: همه می‌خواهند دنیا را تغییر دهند، ولی هیچ‌کس به دنبال تغییر خود نیست

عکس جلد کتاب ماهى قرمز بزرگ: همه می‌خواهند دنیا را تغییر دهند، ولی هیچ‌کس به دنبال تغییر خود نیست
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهى قرمز بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهى قرمز بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهى قرمز بزرگ: همه می‌خواهند دنیا را تغییر دهند، ولی هیچ‌کس به دنبال تغییر خود نیست

کتاب ماهى قرمز بزرگ نوشته‌ی شیو خیرا، راهنمایی ساده، قابل‌فهم و کاربردی است که کمک می‌کند اهداف جدیدی برای خودمان تعریف کنیم و به ایده‌هایی نو درباره‌ی خود و آینده‌مان برسیم. این کتاب که میلیون‌ها جلد از آن در دنیا فروش رفته، قدم‌به‌قدم به ما آموزش می‌دهد چگونه تفکر مثبت را از ذهنیتی صرف، به نگرش و عمل تبدیل کنیم.

درباره‌ی کتاب ماهى قرمز بزرگ

برنده‌ها کارهای متفاوتی انجام نمی‌دهند، بلکه کارشان را به شکل متفاوتی انجام می‌دهند. این تز اصلی شیو خیرا (Shiv Khera) و در واقع چکیده‌ی ایده‌های اوست. برای پیروزی، به جای اینکه دست به کارهای عجیب و متفاوتی بزنید، بهتر است دیدگاه‌تان را عوض کنید، ابزارهایتان را بشناسید، و با نگرشی جدید به سمت حل مسأله پیش بروید. اما این کار ساده‌ای نیست، سهل و ممتنع است. به‌ظاهر حرف مهمی به‌نظر نمی‌آید، ولی زمانی که بخواهیم به آن عمل کنیم، می‌بینیم که دشوارتر از آنی‌ست که تصور می‌کردیم. پس نیاز به آموزش داریم تا به این مهارت برسیم. شیو خیرا که با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مشاوره‌ی تجاری به تجربیات ارزشمندی در این‌باره دست یافته، این تعالیم را در کتاب ماهى قرمز بزرگ (You Can Win) در اختیار خوانندگانش می‌گذارد.

این کتاب گام‌به‌گام کمک‌مان می‌کند تا به هدف‌ دست پیدا کنیم و راهکارهایی در اختیارمان می‌گذارد که پیروز شویم. شیو خیرا که خود تحت‌تأثیر ایده‌ی مثبت‌اندیشی است، به ما هفت قدم مثبت‌اندیشی را می‌آموزد و سعی دارد از این مهارت استفاده کند تا به اعتماد‌به‌نفس بیشتری دست پیدا کنیم. او تلاش دارد ما از تفکر ضعیف و مبتنی بر ضعف دور شویم و نقاط ضعف‌مان را به قوت و برتری تبدیل کنیم. از سوی دیگر، می‌خواهد ما به جای کنترل شدن، کنترل‌کننده باشیم، یعنی به جای اینکه محیط هدایت‌مان کند، این خودمان باشیم که ابتکار عمل را به دست می‌گیریم و اوضاع را به پیش می‌بریم.

مسأله‌ی بعدی در مسیر پیروزی، به ارتباط‌مان با دیگران برمی‌گردد. خیرا می‌گوید هر چه ما رابطه‌مان با آدم‌های اطراف‌مان مبتنی بر اعتماد و صداقت بیشتری باشد، موفق‌تر خواهیم بود. بنابراین ترتیب دادن رابطه‌ی صادقانه‌ی متقابل اهمیت زیادی در رسیدن به اهداف دارد. همینطور باید محدودیت‌هایی که بر سر راه‌مان قرار می‌گیرند را دور بزنیم تا مؤثرتر و کارآمدتر شویم.

کتاب ماهی قرمز بزرگ را آرش بهشتی گردآوری و ترجمه کرده و نشر لیوسا به چاپ رسانده است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب موفقیت در هند است و در کل دنیا حدوداً 4 میلیون جلد از آن فروش رفته. کتاب شیو خیرا به 20 زبان ترجمه شده و هفته‌ها در صدر لیست پرفروش‌ها بوده. این موفقیت بی‌علت نبوده: زبان ساده و قابل‌درک خیرا و راهنمایی‌ها، مثال‌ها و راهکارهایی که پیش پای خواننده می‌گذارد کاملاً کمک می‌کند اهداف خود را پیدا کند و با تفکری درست آن‌ها را اجرایی کند.

نکوداشت‌های کتاب ماهى قرمز بزرگ

  • دستاورد یک عمر دانش. (مدیر شرکت لوسنت)
  • هدیه‌ای ارزشمند برای رسیدن به موفقیت. (نشنال هرالد)
  • بهترین قسمت کتاب برای من مثال‌ها و راهکارهایی است که شیو خیرا ارائه می‌دهد تا بتوانیم خودمان،سازمان‌مان یا هر دو را تغییر دهیم؛ اتفاقی که همیشه می‌خواستیم انجامش دهیم ولی اجرایش را سخت می‌دیدیم. (مدیر شرکت زیراکس ایندیا)

کتاب ماهى قرمز بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران کتاب‌های ژانر موفقیت و خودسازی مخاطبان اصلی کتاب ماهی قرمز بزرگ هستند. این اثر برای کسانی است که علاقه دارند مثبت‌اندیش باشند و همزمان این تفکر مثبت را از ذهنیت به واقعیت و عمل تبدیل کنند.

با شیو خیرا بیشتر آشنا شویم

شیوا خیرا مؤلف (مشاور تجاری، مربی و سخنران) در سال 1949 در جارکند هندوستان به دنیا آمد. تا پیش از مهاجرت به آمریکا، در کشورش کارهای مختلفی انجام می‌داد: از شستن ماشین گرفته تا استخدام شدن به عنوان مأمور بیمه. در آمریکا تحت‌تأثیر نورمن وینست پیل، کشیش پروتستان و نویسنده‌ی کتاب‌های مثبت‌اندیشی و قدرت مثبت‌اندیشی، تبدیل به سخنران انگیزشی شد و سعی کرد از آموزه‌های روان‌شناختی و معنوی او استفاده کند.

شیوا خیرا به شرکت‌های بزرگی همچون لوفت هانزا، مرسدس بنز، فیلیپس و نستله مشاوره داده و برای ده‌ها هزار نفر در کشورهای مختلف کارگاه برگزار کرده است. کتاب‌هایش هم معمولاً با استقبال مواجه شده و پرفروش بوده‌اند: کتاب «آزادی آزاد نیست»، «می‌توانی بیشتر بدست آوری» و «می‌توانی بفروشی» دیگر کتاب‌های او هستند.

جمالات برگزیده کتاب ماهى قرمز بزرگ

  • دو قانون براى موفقیت در کلام هست. قانون اول: همه‌ى آن چیزى را که مى‌دانى نگو.
  • انسان‌هاى موفق کارهاى متفاوتى غیر از دیگران انجام نمى‌دهند؛ بلکه همان کارها را متفاوت انجام مى‌دهند.
  • بهتر آن است که استحقاق افتخارى را داشته باشیم نه خودش را، تا اینکه افتخارى را از آن خود کنیم که استحقاقش را نداریم.
  • اگر در این دنیا شمار آدم‌هایى که خوشبختى خود را به ناخشنودى دیگران ترجیح مى‌دادند بیشتر بود، دنیاى چند سال آینده بسان بهشت مى‌شد.
  • مادرم همیشه به من مى‌گفت: "اگر تو سرباز باشى حتما یک ژنرال خواهى شد، و اگر راهب باشى حتما پاپ مى‌شوى. " در عوض من به نقاشى روى آوردم و شدم پیکاسو.

در بخشی از کتاب ماهى قرمز بزرگ می‌خوانیم

یک باور کلى این است که ما در مدارس و دانشگاه‌ها به فرهیختگى مى‌رسیم. من در خیلى کشورهاى دنیا همایش‌هایى را برگزار مى‌کنم و همیشه از مخاطبان مى‌پرسم: «آیا واقعا ما در مدرسه و دانشگاه به فراست مى‌رسیم؟» همیشه به توافق دسته‌جمعى نمى‌رسیم؛ بعضى‌ها مى‌گویند بله و بعضى‌ها مى‌گویند خیر. ما در مدرسه و دانشگاه اطلاعات زیادى کسب مى‌کنیم. زود قضاوت نکنید، البته که ما براى فرهیخته شدن به اطلاعات نیازمندیم، ولى باید معناى درست آموزش و پرورش را هم بدانیم. آموزش‌هاى علمى عموما در ذهن و خرد تأثیر مى‌گذارند، درحالى‌که آموزش‌هاى وابسته به ارزش‌هاى اخلاقى بر دل مى‌نشینند. در حقیقت آموزش و پرورشى که اخلاق‌مدار نباشد و باعث تربیت ضمیر ناخودآگاه یا همان وجدان نشود، ممکن است پیامدهاى بدى داشته باشد. اگر ما خواستار کسب محبوبیت در محل کار، خانه و جامعه‌مان باشیم، باید علم اخلاق را بدانیم؛ علم صداقت داشتن، همدلى، شجاعت، ابرام و مسئولیت‌پذیرى.

معناى صداقت، ندانستن راه و رسم دزدى کردن، یا دل و جرأت این کار را نداشتن نیست؛ بلکه دانستن همه‌ى اینها و دست به دزدى نزدن است. من باور دارم که اگر فردى تحت آموزش‌هاى اخلاقى بوده باشد، از کسى که از اخلاق چیزى نمى‌داند ولى عالى‌ترین مدارج تحصیلى را گذرانده، موفق‌تر و سربلندتر خواهد بود. ساختار شخصیتى و تحصیل علم اخلاق باید در سال‌هاى اولیه‌ى شکل‌گیرى رفتار نقشى پررنگ‌تر داشته باشد چرا که کودکان با آگاهى‌هاى اخلاقى به دنیا نمى‌آیند.

فهرست مطالب کتاب

سخنى از شیو خرا، نویسنده‌ى «مى‌توانید برنده شوید»
سخنى از گردآورنده
فصل اول. منش
فصل دوم. موفقیت
فصل سوم. انگیزه
فصل چهارم. عزت نفس
فصل پنجم. مهارت‌هاى شخصى و باطنى
فصل ششم. عادت و ضمیر ناخودآگاه
فصل هفتم. هدف‌گذارى
فصل هشتم. بصیرت و ارزش‌ها
به‌عنوان پیوست
نقل‌قول‌هاى قیدنشده در کتاب نویسنده‌ى مقالات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهى قرمز بزرگ: همه می‌خواهند دنیا را تغییر دهند، ولی هیچ‌کس به دنبال تغییر خود نیست
نویسنده
مترجمآرش بهشتی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-340-206-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماهى قرمز بزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماهى قرمز بزرگ

برای دریافت کتاب ماهى قرمز بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.