معرفی و دانلود کتاب ماهی عجیب

عکس جلد کتاب ماهی عجیب
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهی عجیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهی عجیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهی عجیب

کتاب ماهی عجیب اثری زیبا و آموزنده از نائومی جونز نویسنده‌ی جوان ادبیات کودک است. این کتاب داستان یک ماهی کوچک را روایت می‌کند که به ماهی عجیبی در دریا بر می‌خورد. او که فکر می‌کند ماهی عجیب از خانواده‌اش دور افتاده و گم شده، تلاش می‌کند که هر طور شده او را به خانواده‌اش برساند.

درباره‌ی کتاب ماهی عجیب

نائومی جونز (Naomi Jones) در کتاب ماهی عجیب (The Odd Fish) داستانی خواندنی، آموزنده و البته کمی احساسی را خلق کرده که ماجرای آن درون دریاها و اقیانوس‌ها رخ می‌دهد. جایی که میلیون‌ها آبزی و انواع ماهی‌ها در آن زندگی می‌کنند. داستان کتاب ماهی عجیب از این قرار است: یک روز مثل همه‌ی روزهای دیگر، ماهی کوچولو در حال گشت زدن درون دریا بود که به یک ماهی عجیب و خیلی متفاوت بر خورد. یک ماهی که تا حالا مثل او را ندیده بود! او حدس زد که ماهی عجیب گم شده؛‌ چون هیچ‌کدام از اعضای خانواده‌اش کنار او نبودند. به همین دلیل هم ماهی کوچک و مهربانِ کتاب ماهی عجیب همراه با خانواده‌اش تصمیم گرفتند که ماهی عجیب را به پدر و مادر و خواهر و برادرهایش برسانند؛ اما...

معرفی و دانلود کتاب ماهی عجیب

نائومی جونز با خلق کتاب ماهی عجیب، داستانی نوشته که نه‌تنها کودکان را به خود جذب و سرگرم می‌کند،‌ بلکه مطالب مهم و بسیار مفیدی را درباره‌ی آلودگی دریاها و محیط‌زیست به آن‌ها می‌آموزد. نویسنده تلاش کرده داستان خود را با زبانی روان،‌ کودکانه و بسیار جذاب روایت کند تا مخاطب کودک را از ابتدا تا انتها همراه با خود به دنیای جدیدش ببرد.

بی‌شک یکی از نگرانی‌هایی که در باب جهان معاصر وجود دارد وضعیت محیط زیست است. آلودگی‌های محیطی، گرمایش زمین و مانند این‌ها ازجمله موضوعات حساسی هستند که پژوهشگران، فعالان محیط زیست و بسیاری از افراد هر روزه درباره‌ی آن‌ها هشدار می‌دهند کتاب ماهی عجیب با روایت کودکانه‌اش سعی دارد این مشکلات جهان‌شمول را در قالب تصاویر و کلمات دل‌نشین برای کودکان بیان کند و این مباحث جدی را در قالبی آموزشی و همچنین سرگرم‌کننده به نسل جدید یاد دهد. نویسنده در تلاش است که با نوشتن چنین داستانی پرسش‌های بزرگ و هدفمندی را درباره‌ی زمین، محافظت از آن و سهم آیندگان در ذهن کودکان ایجاد کند تا در آینده به افرادی دغدغه‌مند در حوزه‌ی حفظ محیط‌زیست تبدیل شوند.

این کتاب هم داستانی جذاب و خواندنی دارد، و هم ترکیب آن با تصاویر زیبا،‌ روشن و رنگارنگ بر جذابیت و محبوبیت آن افزوده است. با خواندن کتاب ماهی عجیب برای کودکان،‌ آنان را به دنیای زیر آب‌ها و اقیانوس‌ها می‌برید، همراهشان چرخی در جهان آبزیان می‌زنید، برای نجات جان لاک‌پشت و هشت‌پا تلاش می‌کنید و در نهایت ماهی عجیب را به خانواده‌اش می‌رسانید. این شما این کتاب ماهی عجیب که شروین جوان‌بخت آن را به فارسی برگردانده و نشر پرتقال چاپ و انتشارش را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب ماهی عجیب

  • کتابی چندوجهی در باب آلودگی پلاستیکی در محیط‌ زیست که در قالب داستانی زیبا و تأثیرگذار از یک ماهی «عجیب» بیان شده است. (جوزف کوئیلو)
  • یک کتاب دوست‌داشتنی در مورد آلودگی پلاستیکی برای فرزندم که کوچک‌ترین مرد زندگی‌ام است. (سوفی هلیر)
  • یک کتاب هوشمندانه با توضیحات عالی که علاوه بر کودکان برای ما بزرگسالان نیز مناسب است. (تونی ریدل)
  • یک کتاب مصور زیبا که پیامی قدرتمند در باب آلودگی محیط زیست ارائه می‌دهد. (جیمز ادگار)

کتاب ماهی عجیب برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کودکان در رده‌ی سنی 6 تا 12 سال پیشنهاد می‌شود. همچنین والدینی که می‌خواهند کودکان خود را از سنین کم به فکر کردن در باب مسائل مهم جهان تشویق کنند، از این کتاب غافل نشوند.

در بخشی از کتاب ماهی عجیب می‌خوانیم

ماهی کوچولو همراه خانواده‌اش زیر دریاها شنا می‌کرد که یکهو چیزی دید که انگار با چیزهای دیگر... فرق داشت.
ماهی کوچولو شناکنان به‌طرفش رفت تا سروگوشی آب بدهد.
ماهی کوچولو گفت: سلام.
ولی ماهی عجیب جواب نداد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهی عجیب
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-274-580-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماهی عجیب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماهی عجیب

برای دریافت کتاب ماهی عجیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.