معرفی و دانلود کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول

عکس جلد کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول
قیمت:
۵۷۰۰۰ ۲۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول به اهتمام گروهی از مؤلفان به رشته‌ی تحریر درآمده و به تکنولوژی آموزشی و مباحث متعدد و مهم در این رشته می‌پردازد. با توجه به اهمیت ساختار علمی آموزش و ظهور پارادایم‌های جدید در علوم تربیتی، بررسی اصول نظری و عملی تکنولوژی‌های آموزشی از اهمیت خاصی برخوردار شده و خواننده‌ی این اثر با تازه‌ترین مطالب در رابطه با ساختار آن‌ها آشنا می‌شود.

درباره‌ی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول

علم آموزش و مباحث مربوط به آن بخش مهمی از ساختار تعلیم و تربیت در هر کشوری را به خود اختصاص می‌دهند. با توجه به گسترش پدیده‌های نوظهور در امر آموزش که در سراسر دنیا ترویج یافته‌اند، وجود کتا‌ب‌هایی که به معرفی و دسته‌بندی آن‌ها بپردازند، برای صاحب‌نظران این رشته از اهمیت خاصی برخوردار است. کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول با همین هدف توسط گروهی از مؤلفان و بر مبنای آثار به‌روز در این رشته ترجمه و تألیف شده است. کتاب حاضر در گفتارهای متعدد، موضوعات گوناگونی را در رابطه با به‌روزترین تکنولوژی‌ها و الگوهای آموزشی بررسی می‌کند.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول به نُه بخش اصلی تقسیم شده و خواننده با مفاهیمی مانند کلیات تکنولوژی آموزشی، ماهیت و قلمروی این تکنولوژی‌ها، مبانی فلسفی و روان‌شناسی، پارادایم‌های مورد استفاده در آموزش و مواردی از این دست آشنا می‌شود.

مؤلفان جزئیات الگوها و برنامه‌های ارائه‌شده در مقوله‌ی تکنولوژی‌های آموزشی را در سی‌وهفت فصل شرح داده و سعی کرده‌اند به معرفی جدیدترین نظریه‌ها و مدل‌ها بپردازند. دست‌اندرکاران امر آموزش با دو پارادایم سازنده‌گرایی (Constructivism) و آموزش‌گرایی (Instructivism) آشنایی دارند. این دو پارادایم یا الگوواره نقش مهمی در ایجاد و توسعه‌ی برنامه‌ها و نظریات گوناگون در مبحث علم آموزش ایفا می‌کنند، به همین سبب بخش‌های مهمی از کتاب حاضر به این دو مقوله اختصاص یافته. بنابراین خواننده با تأثیر آن‌ها بر الگوهای طراحی تکنولوژی‌های آموزشی و گونه‌های مختلف تعامل میان محصل و معلم آشنا می‌شود. از آنجا که مطالب کتاب بسیار گسترده و شامل جزئیات فراوان هستند، در آخر هر فصل خلاصه‌ای از موضوعات مهم ذکر شده تا خوانندگان با سهولت بیشتری قادر به مراجعه و بهره‌گیری از کتاب باشند.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی جلد اول توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده و با نظارت و ویرایش دکتر حسین زنگنه، روانه‌ی بازار نشر شده است.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی جلد اول مناسب چه کسانی است؟

دست‌اندرکاران امر آموزش، معلمان و استادان و علاقه‌مندان به مباحث علوم تربیتی از خواندن این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول می‌خوانیم

جامعه‌شناسی به طور مؤثر بر توسعه‌دهندگان سیستم‌های آموزشی و مربیانی که اجرا می‌کنند، مدیرانی که مدیریت می‌نمایند و یادگیرندگانی که چنین سیستم‌هایی به آنان انتقال داده می‌شود، می‌پردازد.‌ این رکن تکنولوژی، چشم‌انداز هر جامعه آموزشی و ارتباط آن با سیر جوامع را بررسی می‌کند. مربیان از تکنولوژی به منظور تقویت یادگیری فردی و همچنین توزیع دانش درون یک جامعه استفاده می‌کنند. آن‌ها انتظار دارند تکنولوژی با رویکرد انفرادی ساختن آموزش متناسب شود. با‌ این حال بسیاری از آن‌ها به طور کامل از کاربردهای بالقوه تکنولوژی درکلاس درس یا دفاتر آموزشی سازمان‌ها آگاه نمی‌باشند و یا نمی‌دانند چگونه ‌این فناوری‌ها ممکن است موانع مختلف بر سر راه یادگیری را که به سرعت درحال گسترش است از میان بردارند (یا شاید به طور کامل حذف کند) ؛ ‌این درحالی است که حجم یادگیرندگان به صورت ناهمگن به سرعت درحال افزایش است.

تجربه مدیران در زمینه مواجهه با موانع استفاده از تکنولوژی آموزشی در حال افزایش است. برای مثال، ارزشیابی برنامه‌های تکنولوژی آموزشی می‌تواند تلاش بسیار خوبی در ‌این زمینه باشد، به‌ویژه چنانچه مدیران تصمیم بگیرند که از کاربردهای تکنولوژی برای یادگیری افراد بی‌سواد بهره گیرند. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، نواحی، مدارس و موسسات آموزشی جهت اطمینان از اثربخشی کارایی فناوری‌های نوین جهت‌ ایجاد یادگیری و دستیابی به پیشرفت، طرح‌های تکنولوژی خود را توسعه می‌دهند. بر ‌این اساس در ‌این زمینه مدیران پس از تهیه برنامه‌ درسی مبتنی بر کاربرد تکنولوژی آموزشی به‌دنبال پاسخگویی به‌ این سؤال هستند که: چگونه برنامه‌های تکنولوژی آموزشی را ارزشیابی نمایند که برای یادگیرندگان با طیف گسترده و متنوع طرح‌ریزی شده است. قلمرو برنامه درسی که در تکنولوژی مورد بحث خواهد بود، تا چه اندازه باید وسیع باشد و چه نوع تکنولوژی مناسب‌ این برنامه ‌درسی می‌باشد؟

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
بخش اول: کلیات تکنولوژی آموزشی
فصل 1: تکامل تکنولوژی آموزشی
فصل 2: ماهیت، مفهوم و قلمرو تکنولوژی آموزشی، ارتباط آن با سایر رشته‌ها و حوزه‌های کاربردی
بخش دوم: مبانی فلسفی و روان‌شناسی: تکنولوژی آموزشی
فصل 3: مبانی فلسفی تکنولوژی آموزشی
فصل 4: تکنولوژی آموزشی از منظر رفتارگرایی
فصل 5: تکنولوژی آموزشی از منظر شناخت‌گرایی
فصل 6: تکنولوژی آموزشی از منظر سازنده‌گرایی
فصل 7: تکنولوژی آموزشی از منظر ارتباط گرایی
بخش سوم: ارتباطات آموزشی
فصل 8: کلیات ارتباطات
فصل 9: مدل‌های ارتباطی
فصل 10: تعامل در محیط‌های یاددهی - یادگیری
بخش چهارم: نظریه‌ها و الگوهای طراحی آموزشی
فصل 11: نیازسنجی آموزشی
فصل 12: نظریه‌های طراحی آموزشی
فصل 13: الگوهای طراحی آموزشی مفهومی
فصل 14: الگوهای طراحی آموزشی سازنده‌گرایانه
بخش پنجم: مراکز و راهبردهای یاددهی و یادگیری
فصل 15: راهبردهای آموزشی
فصل 16: راهبردهای یادگیری
فصل 17: آشنایی با مرکز مواد و منابع یادگیری
فهرست موضوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات618
زبانفارسی
شابک978-600-5413-71-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۷۰۰۰ ۲۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول

برای دریافت کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.