معرفی و دانلود کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی

عکس جلد کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی
قیمت:
۱۰۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی

ژنتیک نقش مهم و مؤثری در عملکرد ورزشی و انتخاب تمرین‌های ورزشی ایفا می‌کند. کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی نوشته‌ی استفن ام. روث آموزش جامع و ساده‌ای از مباحث پایه‌ای ژنتیکی را برای تمام متخصصان رشته‌های مختلف علوم ورزشی و سلامت ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی

کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی (Genetics Primer for Exercise Science and Health) نوشته‌ی استفن ام. روث (Stephen M. Roth) به مفاهیم اساسی ژنتیک در ارتباط با طیف گسترده‌ای از موضوعات در علوم ورزش و تندرستی اختصاص دارد. استفن ام. روث، محتوای کتاب را برای خوانندگانی که با ژنتیک آشنا نیستند ساده‌سازی می‌کند؛ بدون اینکه درک اساسی و انتقادی لازم برای تفسیر نتایج آزمایش‌های ژنتیک را به خطر بیندازد و از کیفیت علمی مطالب کتاب بکاهد.

در کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی، خواننده با مهارت‌ها و راهبردهای خاص برای تفسیر و به‌کارگیری یافته‌های ژنتیک در تحقیقات، چگونگی تأثیرگذاری تحقیقات ژنتیک بر عملکرد ورزشی و تمرین بالینی و همچنین مسائل اخلاقیِ مطرح‌شده توسط ژنتیک در جامعه و ورزش آشنا می‌شود. خوانندگان همچنین شانس این را دارند که نمونه‌های اجرایی‌شده‌ی اصول نظری را در تحقیقات واقعی مشاهده و دستورالعمل‌هایی صریح درمورد تفسیر نتایج آزمایش‌های ژنتیک دریافت کنند.

در سراسر کتاب، بخش‌هایی مجزا با عنوان «تمرکز ویژه» وجود دارد که توضیح مفصلی درباره‌ی موضوعات جالب در هر فصل ارائه می‌کند. ابزارهای آموزشی مفیدی مانند خلاصه، نکته‌ی کلیدی، کلمات کلیدی و سؤالات مروری در هر فصل، کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی را برای یادگیری غنی‌تر می‌کند.

کتاب در سه بخش تنظیم شده است؛ بخش اول اطلاعات پایه‌ و لازم زیست‌شناسی و ژنتیک را به خوانندگان ارائه می‌کند تا بتوانند این دانش را درک کرده و در حوزه‌ی علوم ورزشی به کار گیرند. بخش دوم روش‌های تحقیق و طراحی را بررسی می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند تا یافته‌های مربوط به پژوهش‌ها و آزمایش‌های ژنتیک را تفسیر و اعمال کنند. بخش سوم به برخی از یافته‌های تحقیقاتی فعلی در زمینه‌ی ژنتیک در حوزه‌ی ورزش و تندرستی می‌پردازد و مسائل جاری در این زمینه، ازجمله احتمال استفاده‌ی نادرست از فناوری‌های ژنتیکی جدید و اخلاقیات مربوط به دوپینگ ژنی را مورد بحث قرار می‌دهد.

تحقیقات ژنتیکی نقش مهمی در عملکرد آینده‌ی علوم ورزشی و تندرستی ایفا خواهند کرد. دانشجویان و متخصصان برای موفقیت در حرفه‌‌ی خود ملزم به آگاهی از مبانی ژنتیکی هستند. وجود مباحث ضروری ژنتیک در یک متن مقدماتی کاربردی، کار مربیان، دانشجویان و متخصصان را تسهیل می‌کند.

دکتر فرهاد دریانوش، امین مهرابی و مریم امیرعضدی مترجمان کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی هستند، که توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از ۲۰ مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه‌ی مبانی در رشته‌های علوم ورزشی

کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی جلد دوم از مجموعه‌ی مبانی رشته‌های علوم ورزشی است که انتشارات هیومن کینتیک به هدف ساده‌سازی مبانی علمیِ حوزه‌ی ورزش و شیوه‌ی به‌کارگیری آن‌ها منتشر کرده است. کتاب‌های این مجموعه توسط محققان و مدرسان برجسته در زمینه‌های تخصصی اما به زبانی ساده نوشته شده‌اند. کتاب‌های مجموعه‌ی مبانی علوم ورزشی برای محققان و متخصصانی که نیازمند پیش‌زمینه‌ای در یک شاخه‌ی علمی جدید هستند، ایدئال است. این مجموعه شامل کتاب‌های مرجع خوبی برای کسانی است که می‌خواهند مجدداً مطلبی را مرور کنند. کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی با بحث درمورد اطلاعات مربوط به بیماری و تندرستی، بُعد تندرستی و سلامت را به علوم ورزشی این مجموعه اضافه می‌کند.

کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبع جامعی برای دانشجویان رشته‌ی علوم ورزشی و علاقه‌مندان حوزه‌ی ژنتیک به حساب می‌آید. اگر دوست دارید با کاربرد آخرین دستاوردهای علم ژنتیک درباره‌ی تندرستی آشنا شودی این کتاب برای شما مناسب خواهد بود.

با استفن ام. روث بیشتر آشنا شویم

استفن ام. روث با مدرک دکترا، استادیار دپارتمان حرکت‌شناسی در دانشگاه مریلند است که در آنجا دوره‌های ژنتیک و علوم ورزش و تندرستی را تدریس می‌کند. او همچنین آزمایشگاه ژنومیک عملکردی را هدایت می‌کند؛ جایی که یک برنامه‌ی تحقیقاتی مختص به درک نقش ژنتیک در زمینه‌های پیری، سلامتی و ورزش را انجام می‌دهد.

دکتر روث بیش از 230 مقاله در مجلات معتبر چاپ کرده است. در سال 2005، کالج پزشکی ورزشی آمریکا جایزه‌ی پژوهشگر جوان را به وی اهدا کرد تا از کار او در زمینه‌ی ژنتیک و فیزیولوژی ورزشی تقدیر کند. او همچنین جایزه‌ای از مؤسسه‌ی ملی سلامت برای گسترش یادگیری خود در زمینه‌ی اپیدمیولوژی ژنتیک و فیزیولوژی ورزش دارد.

استفن ام. روث عضو کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، انجمن فیزیولوژیک آمریکا و انجمن ژنتیک انسانی آمریکاست.

در بخشی از کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی می‌خوانیم

معمولاً افرادی که به‌دنبال درک بهتری از زیست‌شناسی هستند، ابتدا بر زیست‌شناسی متداول، یعنی پاسخ‌های طبیعی زیستی و یا سازگاری با محرک‌های مختلف تمرکز می‌کنند. مربیان آمادگی جسمانی با شناخت روش‌های سازگاری‌های متداول به تمرینات هوازی، می‌توانند برنامه‌های تمرینی مناسب را برای بهبود آمادگی بدنی افراد تجویز کنند. برای مثال، پزشکان نیز با دانستن پاسخ‌های متداول فشارخون به داروهای خاص، می‌توانند برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا با اطمینان بیشتری دارو تجویز نمایند. بنابراین هدف نهایی محققان حوزه‌های تندرستی، فعالیت بدنی، حتی ورزش، درک بهتری از پاسخ‌ها و سازگاری‌های افراد به انواع روش‌های درمانی و مداخله‌های حاد و مزمن است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار نویسنده
تقدیر و تشکر نویسنده
مقدمه‌ی مترجمان
بخش 1: مبانی ژنتیک
فصل 1: تفاوت‌ های فردی: نقش ژنتیک در علم ورزش و تندرستی
فصل 2: DNA ،RNA و پروتئین
فصل 3: رونویسی، ترجمه و کد ژنتیکی
فصل 4: انتقال مواد ژنتیکی به نسل بعد
فصل 5: وراثت و اصول اولیه تنوع ژنتیکی
فصل 6: تنوع ژنتیکی و بیماری
فصل 7: عدم تعادل پیوند، هاپلوتیپ و تعامل محیطی
بخش 2: طراحی و روش‌های تحقیق
فصل 8 آغاز کار: مهارت ‌های اولیه برای تحقیقات ژنتیکی
فصل 9: مسائل طراحی و تجزیه و تحلیل مطالعه
فصل 10: روش های آزمایشگاهی پایه در ژنتیک
بخش 3: نتایج و پیشرفت‌های اخیر تحقیقات ژنتیکی
فصل 11: نتایج تحقیقات اخیر در ژنتیک علم فعالیت ورزشی و تندرستی
فصل 12: پزشکی شخصی
فصل 13: چالش ‌های اخلاقی در ژنتیک و جامعه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی
نویسنده
مترجمفرهاد دریانوش، امین مهرابی، مریم امیرعضدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-355-314-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی

برای دریافت کتاب مبانی ژنتیک در علوم ورزشی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.