معرفی و دانلود کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو

عکس جلد کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو
قیمت:
۱۶۰۰۰۰ ۸۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو

جی. سی. داس در کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو از اثرات و نحوه‌ی تجزیه و تحلیل هارمونیک‌ها خواهد گفت. این کتاب منبعی کاربردی برای دانشجویان رشته‌ی برق است و به‌خوبی آن‌ها را با نقش کلیدی هارمونیک‌ها در کیفیت سیستم‌های قدرت آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو

این کتاب شما را در جریان پیشرفت‌های فناوری روز در زمینه‌ی هارمونیک‌های سیستم قدرت قرار می‌دهد و در خصوص تولید، اثرات و کنترل هارمونیک‌ها اطلاعات خوبی در اختیارتان می‌گذارد. هدف جی. سی. داس (J.C. Das) از نگارش کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو (Power System Harmonics and Passive Filter Designs) تدوین یک مرجعِ راهنمای کامل برای افرادی‌ست که به صورت ابتدایی در خصوص هارمونیک‌ها اطلاعاتی دارند و می‌خواهند یادگیری خود در این زمینه را به سطح پیشرفته ارتقا دهند.

آموزش‌های هر فصل از این کتاب با مثال‌ها و شکل‌های متعددی همراه شده و همین موضوع اثر حاضر را به یک منبع درسی در رشته‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی برق بدل کرده است. هارمونیک‌ها از جمله عوامل موثر بر کیفیت سیستم قدرت هستند که می‌توان اثراتشان را از راه دور تجربه کرد. تأثیر آن‌ها بر اجزای سیستم قدرت به شکل پویا و در حال تحول است و به همین سبب امروزه این اثرات مورد تجزیه و تحلیل مهندسان برق قرار می‌گیرند.

این کتاب به شما کمک می‌کند پیش از هرگونه اقدام برای طراحی فیلتر با ماهیت هارمونیک، با نحوه‌ی مدل‌سازی اجزای سیستم قدرت و ویژگی‌های فیلترها به طور کامل آشنا شوید. در فصل‌های مختلف این اثر مباحثی چون تولید هارمونیک، کاهش، اندازه‌گیری و برآورد، تشدید هارمونیکی، تشکیل بانک‌های خازنی، مدل‌سازی اجزا و سیستم‌های قدرت طرح خواهد شد.

در مجموع جنبه‌های متعددی از هارمونیک‌ها در این اثر مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در فصل پایانی این کتاب نیز به طرح‌های کاربردی فیلترهای هارمونیک پسیو و مطالعات موردی درخصوص تولید خورشیدی و بادی پرداخته شده است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند ادراک درستی از کلیه‌ی روش‌های تحلیلی در این زمینه به دست بیاورید.

کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو ترجمه‌ی علیرضا صدیقی انارکی و محمدرسول جان نثار است که از سوی انتشارات دانشگاه یزد منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو

  • دانشجویان و متخصصان برق قطعاً این کتاب را منبعی ضروری خواهند یافت که می‌توانند تا سال‌های متمادی به آن رجوع کنند. (مجله‌ی IEEE Electrical Engineering)

کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو مناسب چه کسانی است؟

مهندسان برق و دانشجویان این رشته از مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با جی. سی. داس بیشتر آشنا شویم

جی. سی. داس تجربیات متنوعی در صنعت برق، تاسیسات صنعتی، تولید برق آبی و انرژی اتمی دارد. او مسئول مطالعات سیستم قدرت، آنالیز هارمونیک، طراحی فیلتر هارمونیک و... است. داس تاکنون دوره‌های متعددی را برگزار کرده و 195 گزارش از مطالعات سیستم برق در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

او عضو موسساتی چون IEEE (ایالات متحده آمریکا)، موسسه‌ی فناوری مهندسی IET (بریتانیا) و از جمله اعضای فدراسیون مهندسین اروپاست.

در بخشی از کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو می‌خوانیم

هارمونیک یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مربوط به کیفیت توان است. نگرانی‌های مربوط به کیفیت توان، حوزه‌های گسترده‌تری از قبیل کمبودها و بیش‌بودهای ولتاژ، حالت‌های گذرا، افت و اضافه ولتاژ، تغییرات فرکانس، قطع کامل و کیفیت توان تجهیزات الکترونیکی حساس مانند رایانه را در بر می‌گیرد. در جدول 1-3 برخی از مشکلات کیفیت توان به طور خلاصه بیان شده است.

مرجع با اهمیت، توصیه‌ی IEEE برای سیستم‌های برق اضطراری و آماده به کار برای کاربردهای صنعتی و تجاری است. این کتاب در مورد کیفیت توان نیست؛ با این حال، برخی از انتشارات مهم به طور جداگانه در مراجع برای خوانندگان علاقه‌مند ذکر شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: هارمونیک‌های سیستم قدرت
فصل 2: تجزیه و تحلیل فوریه
فصل 3: مولد هارمونیک - I
فصل 4: مولد هارمونیک - II
فصل 5: میان هارمونیک‌ها و فلیکر
فصل 6: کاهش هارمونیک در منبع
فصل 7: تخمین و اندازه‌گیری‌های هارمونیک‌ها
فصل 8: اثرات هارمونیک
فصل 9: تشدید هارمونیک
فصل 10: حدود اعوجاج هارمونیک‌ها مطابق با استانداردها
فصل 11: کاربرد بانک‌های خازنی موازی
فصل 12: مدل‌سازی اجزاء سیستم برای تجزیه و تحلیل هارمونیک
فصل 13: مدل‌سازی هارمونیکی سیستم‌ها
فصل 14: انتشار هارمونیک
فصل 15: فیلترهای پسیو
فصل 16: طراحی‌های فیلترهای پسیو کاربردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو
نویسنده
مترجمعلیرضا صدیقی انارکی، محمدرسول جان نثار
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات1125
زبانفارسی
شابک978-622-5846-32-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۰۰۰۰ ۸۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو

naser
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کتاب خیلی کامل و پر جزئیاتی هستش که با خوندنش اطلاعات وسیعی کسب مبکنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو

برای دریافت کتاب هارمونیک‌های سیستم قدرت و طراحی فیلترهای پسیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.