معرفی و دانلود کتاب مثبت اندیشی سمی

عکس جلد کتاب مثبت اندیشی سمی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثبت اندیشی سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثبت اندیشی سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثبت اندیشی سمی

راهنمایی کاربردی برای نشان دادن احساسات واقعی و دوری از وانمود کردن به این که «اوضاع خوب است»! ویتنی گودمن در کتاب مثبت اندیشی سمی، به ما کمک می‌کند تا با مثبت‌نگری‌های غیرواقعی مقابله کنیم، واقعیت‌ها را بپذیریم و تلاش کنیم تا احساسات حقیقی خود را بروز دهیم. نویسنده در این اثر به ما ثابت می‌کند که پایبندی دائمی به نگرش مثبت، بر خلاف آن‌چه تا کنون به ما القا کرده‌اند، کمک‌کننده نیست!

درباره‌ی کتاب مثبت اندیشی سمی

خیلی از زمان‌هایی که با مشکلاتی در زندگی دست و پنجه نرم می‌کنیم، یا از تجربه‌ی بدی که از سر گذرانده‌ایم حرف می‌زنیم، از سمت دیگران به بدبینی متهم می‌شویم. خیلی اوقات اطرافیان به ما توصیه می‌کنند به جای این که بر بدی‌ها و مشکلات متمرکز باشیم، به جنبه‌های مثبت زندگی فکر کنیم. گاهی دیگران از ما می‌خواهند خوبی‌ها را ببینیم، به توانایی‌هایی که داریم فکر کنیم و خوشحال باشیم که بدتر از این‌ها برای ما اتفاق نیفتاده است! اما آیا این همان چیزی‌ست که ما می‌خواهیم؟ آیا تمرکز بر جنبه‌های مثبت زندگی و به رسمیت نشناختن مشکلات و چالش‌ها، می‌تواند راه‌حل درستی باشد؟ اگر این راه‌حل به همان میزانی که برای آن ارزش قائل می‌شوند، کارآمد و کمک‌کننده است، چرا به نظر می‌رسد هیچ دردی را دوا نمی‌کند و گره‌ای از کارها باز نمی‌کند؟ ویتنی گودمن (Whitney Goodman)، روان‌درمانگر محبوب آمریکایی، در کتاب مثبت اندیشی سمی (Toxic Positivity: Keeping It Real in a World Obsessed with Being Happy)، نگرش مثبت غیرواقعی را مورد نقد و بررسی قرار داده است. او معتقد است مثبت‌نگری همیشه هم چاره‌ساز نیست و خیلی اوقات می‌تواند گره‌ای که به دنبال باز کردن آن هستیم را کورتر کند! گودمن، به رسمیت نشناختن احساسات را بزرگ‌ترین ضربه‌ای می‌داند که مثبت اندیشی سمی به افراد وارد می‌کند...

اگر به دنبال یافتن یک تعریف درست از مثبت اندیشی سمی هستید، این مثال را در نظر بگیرید. یکی از اطرافیان خود را تصور کنید که مشکلات مالی و شغلی آن‌قدر به او فشار آورده که نمی‌داند چطور باید ادامه‌ی زندگی خود را بگذراند؛ در حرفه‌ی خود متخصص است، رده‌ی تحصیلی قابل‌توجهی دارد و از توانایی‌ها و مهارت‌های زیادی برخوردار است، اما حداقل در حال حاضر زندگی آن‌طور که می‌خواهد پیش نمی‌رود و هر روز به نگرانی‌ها و دغدغه‌هایش اضافه می‌شوند. زمانی که تصمیم می‌گیرد از احساسات منفی‌ای که در حال تجربه‌ی آن‌هاست برای شما صحبت کند، احتمالاً خیلی با خود کلنجار رفته تا بتواند فقط بخشی از آن چه احساس می‌کند را به زبان بیاورد. اما واکنش شما -یا خیلی از افراد دیگر- در مواجهه با صحبت‌های چنین فردی چیست؟ ممکن است از او بخواهید به جای این که درگیر این دغدغه‌ها باشد، سپاسگزار تمام نعمت‌هایی باشد که در اختیار او قرار گرفته‌اند. به توانایی‌هایش فکر کند، خود را با کارهایی که از آن لذت می‌برد سرگرم کند و این افکار منفی را از خود دور کند، چون مشکلات در زندگی هر کسی وجود دارد و این روزها می‌گذرد! حتی ممکن است به او بگویید «خیلی‌ها شرایط بدتری را تجربه می‌کنند و هنوز هم به زندگی خود امیدوارند!» تمام این‌ها، دقیقاً به معنی تشویق دیگران به مثبت اندیشی سمی است!

معرفی و دانلود کتاب مثبت اندیشی سمی

تشویق به نگرش مثبت غیرواقعی، ممکن است در هر شرایطی اتفاق بیفتد. زمانی که در حال گذراندن یک دوره‌ی بیماری هستیم، زمانی که یکی از نزدیکانمان درگیر یک چالش بزرگ است، زمانی که از یک رابطه‌ی عاطفی بیرون می‌آییم و حتی زمانی که عزیزی را از دست می‌دهیم، قطعاً حداقل یک نفر پیدا می‌شود که ما را تشویق کند تا نیمه‌ی پر لیوان را ببینیم! اما نگرش‌های مثبتی که با حقیقت متفاوت هستند چه تاثیری بر ما می‌گذارند؟ ویتنی گودمن در کتاب مثبت اندیشی سمی، به ما می‌گوید که چنین رویکردی مانند یک مُسکن موقتی عمل می‌کند. ممکن است گاهی اوقات -فقط گاهی اوقات!- در لحظه ما را آرام کند، اما تاثیر اصلی آن، سرکوب شدن احساسات حقیقی ماست. سرکوب احساسات می‌تواند در درازمدت باعث فرسودگی افراد شود و از طرفی مشکلی را هم حل نمی‌کند. گاهی این مثبت اندیشی سمی می‌تواند ذهن شما را فریب دهد که هیچ مشکلی وجود ندارد و دغدغه‌ای که نسبت به چالش‌های موجود دارید را از بین ببرد. پس ممکن است به مانعی تبدیل شود که به شما اجازه نمی‌دهد اقداماتی که باید را در زمان درست انجام دهید!

ویتنی گودمن در این اثر با تکیه بر تجربیات درمانی خود و داستان‌های برخی از مراجعه‌کنندگانش، به ما نشان می‌دهد که مثبت اندیشی سمی تا چه حد می‌تواند برای ما و زندگی ما مضر و آسیب‌زننده باشد. او در این کتاب به خوبی ما را راهنمایی می‌کند تا به احساساتی که داریم پایبند باشیم، آن‌ها را به رسمیت بشناسیم و ابراز کنیم و مثبت اندیشی سالم را جایگزین مثبت اندیشی سمی کنیم.

این راهنمای آموزنده توسط ندا آتشی به فارسی ترجمه شده و به کوشش انتشارات آگاه باشیم به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب مثبت اندیشی سمی

  • این کتاب علاوه بر این که یک راهنمای خودیاری به حساب می‌آید، به ما کمک می‌کند تا در مواجهه با دغدغه‌ها و مشکلات دیگران، موثرتر و درست‌تر عمل کنیم و به دیگران اجازه دهیم با ما کاملاً صادق باشند. کتاب مثبت اندیشی سمی، از تکرار مداوم جمله‌ی «نگران نباش و سعی کن خوبی‌ها رو ببینی و از اون‌ها لذت ببری» در هر شرایطی، جلوگیری می‌کند. (Kimberly Harrington, The Washington Post)
  • بهترین راه زندگی، روبه‌رو شدن با مشکلات و سختی‌ها و پذیرش آن‌هاست، که رشد و کمال حقیقی را برای ما به همراه دارد؛ نه این که سعی کنیم وانمود کنیم همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود، در حالی که واقعیت چیز دیگری‌ست. این کتاب کاربردی‌ترین روش‌ها را در اختیارمان قرار می‌دهد تا بتوانیم با خودمان صادق باشیم و حتی دیگران را نیز به صداقت تشویق کنیم، واقعیت‌ها را بپذیریم و رشد و تکامل را تجربه کنیم. (Scott Barry Kaufman, میزبان پادکست Psychology Podcast و نویسنده‌ی Transcend)
  • اگر احساس می‌کنید مشکل از شماست که در حال گذراندن یک دوره‌ی سخت در زندگی خود هستید و نمی‌توانید آن را پشت سر بگذارید، کتاب مثبت اندیشی سمی به شما کمک می‌کند تا دلیل اصلی این اتفاق را متوجه شوید. این راهنمای توسعه‌ی فردی همراه شماست تا روش درست مواجهه با دیگرانی که در حال گذراندن دوره‌های دشوار زندگی خود هستند را نیز بیاموزید. بنابراین با خواندن آن می‌توانید هر نقشی که در زندگی دارید را بهتر ایفا کنید؛ دوست بهتری باشید، والد تاثیرگذارتری باشید، رفتار درستی را برای همدلی با همکارانتان بیاموزید و در به رسمیت شناختن احساسات منفی شریک عاطفی خود بهتر عمل کنید و به همه‌ی عزیزانتان اجازه دهید تا احساسات واقعی خود را بروز دهند. (Elizabeth Earnshaw, مشاور روابط و نویسنده‌ی I Want This to Work)

کتاب مثبت اندیشی سمی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمام دوست‌داران کتاب‌های روان‌شناختی، تمام افرادی که از مثبت‌نگری غیرواقعی رنج می‌برند و تمام آن‌هایی که می‌خواهند همدلی درستی را در روابط خود داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مثبت اندیشی سمی می‌خوانیم

مثبت‌اندیشی سمی تاثیر زیادی بر توانایی ما در برقراری ارتباط عاطفی دارد. ما می‌ترسیم احساس خود را به اشتراک بگذاریم چون «منفی» یا «ناسپاس» به نظر می‌رسیم. فشار برای داشتن همه ‌چیز و انجام همه‌ی این کارها ما را در قفس‌هایی با تزئینات زیبا به دام می‌اندازد. ما مجبور نیستیم همه ‌چیز را با همه به اشتراک بگذاریم و بلکه اجازه داریم حریم خصوصی‌مان را در زندگی حفظ کنیم. اما وقتی فقط خوبی‌ها را به اشتراک می‌گذاریم و همه‌ی مبارزه را پنهان نگه می‌داریم، مطمئناً شرم به وجود می‌آید.

اگر این‌طور بزرگ ‌شده‌اید که در کودکی به شما گفته‌اند احساسات‌تان را برای خودتان نگه ‌دارید یا اینکه هر چیز منفی را باید پنهان کنید، ممکن است یاد گرفته باشید که نشان دادن احساسات فقط شما را به دردسر می‌اندازد، بنابراین همه ‌چیز را درون خود نگه می‌دارید چون این روش برایتان به مراتب آسان‌تر و بی‌دردسرتر است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: شما لایق چیزی بیش از انرژی مثبت هستید
فصل اول: مثبت‌اندیشی سمی چیست؟
فصل دوم: چرا مثبت‌اندیشی همیشه جواب نمی دهد؟
فصل سوم: وقتی مثبت‌اندیشی کمکی نمی‌کند
فصل چهارم: خجالت کشیدن از خود را کنار بگذارید!
فصل پنجم: چگونه یک احساس را پردازش کنیم
فصل ششم: چگونه به طور مؤثر شکایت کنیم؟
فصل هفتم: چگونه از کسی حمایت کنیم؟
فصل هشتم: فرق گذاری با لبخند
فصل نهم: چگونه در دنیایی مملو از سختی به خودشکوفایی بپردازیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثبت اندیشی سمی
نویسنده
مترجمندا آتشی
ناشر چاپی آگاه باشیم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات367
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثبت اندیشی سمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مثبت اندیشی سمی

برای دریافت کتاب مثبت اندیشی سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.