معرفی و دانلود کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی: توضیح کامل مطالب درسی، نکات ویژه کنکوری

عکس جلد کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی: توضیح کامل مطالب درسی، نکات ویژه کنکوری
قیمت:
۹۴۵۰۰ ۴۷,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی: توضیح کامل مطالب درسی، نکات ویژه کنکوری

کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی، راهنمایی کارآمد برای متقاضیان شرکت در کنکور ارشد و دکتری تربیت‌ بدنی است که سؤالات کنکور سال‌های گذشته و پاسخ‌های تشریحی به آن ضمیمه شده است. کتاب نام‌برده را حسین احمدی تألیف کرده است.

درباره‌ی کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی

تحصیلات تکمیلی، رؤیایی است که بیشتر دانشجویان دنبال می‌کنند. بااین‌حال چنین دستاوردی مستلزم پیمودن مراحلی است که مطالعه‌ی منابع مرتبط و جامع را طلب می‌کند. رشته‌های ورزشی هم مثل باقی دروس از این قاعده پیروی می‌کنند. ازاین‌رو حسین احمدی با هدف ایجاد منبعی کارآمد، کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی را به رشته‌ی تحریر درآورده تا به متقاضیان پیشرفت در حوزه‌ی تربیت بدنی کمک کند.

کتاب پیش رو، نتیجه‌ی مطالعه و بررسی سؤالات کنکور مقاطع ارشد و دکتری است که با تکیه بر منابع اصلی این آزمون تألیف شده‌اند. داوطلبان می‌توانند به کمک این کتاب، مهارت‌های خود را تقویت کرده و به میزان اطلاعات خود بیفزایند. سهولت دسترسی دانشجویان به اطلاعات و مطالب لازم، مهم‌ترین ویژگی این کتاب است.

جهت دسترسی بهتر مخاطبان به مطالب، نکات مهم هر مبحث در پایان آن فصل عنوان شده است. همچنین ناهنجاری‌هایی که نیاز است شرکت‌کنندگان نسبت به آن آگاه باشند، به اشتراک گذاشته می‌شود.

تمامی سؤالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 1384 به بعد در این کتاب درج شده و با پاسخ‌های تشریحی همراه است تا دریافت کامل مطالب را رقم بزند. از آن‌جا که برخی مطالب ممکن است بر منابع متعدد تکیه داشته باشند، نویسنده سؤالاتی را که از پاسخ‌های دوگانه برخوردارند، مشخص کرده و مطالب مهم هر یک را بازگو می‌کند.

کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی همان‌طور که انتظار می‌رود از واژگان و اصطلاحات تخصصی برخوردار است؛ بااین‌حال حسین احمدی، تعریف ساده‌ی آن‌ها را در کتاب عنوان کرده تا خواننده با ابهام روبه‌رو نشود.

این کتاب متشکل از یازده فصل است که به‌ترتیب به مفاهیم پایه در حرکات اصلاحی، رشد جسمانی، آناتومی عملکردی، ارزیابی وضعیت بدنی، ناهنجاری‌های اندام‌های فوقانی و تحتانی، وضعیت‌های بدنی مختلف (اعم از نشسته، ایستاده، درحال حرکت)، اصول طراحی برنامه‌ی حرکات اصلاحی و آزمایشگاه می‌پردازد.

کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی، توسط انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های علوم ورزشی و پزشکی منتشر شده و بخشی از مجموعه‌ی کنکور تربیت بدنی است.

کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی متقاضیان شرکت در کنکور ارشد و دکتری تربیت بدنی، به‌خصوص رشته‌ی آسیب‌شناسی ورزشی، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی: توضیح کامل مطالب درسی، نکات ویژه کنکوری می‌خوانیم

ناهنجاری کمرگود (Hyper Lordosis)

راستای طبیعی ستون مهره‌ای در ناحیه کمری با قوس همراه است. افزایش بیش از حد گودی کمر که در صفحه ساجیتال (سهمی) اتفاق می‌افتد، کمر گود یا لوردوز افزایش یافته کمری می‌گویند. به دلیل ارتباط میان لگن خاصره از طریق استخوان خاجی با مهره‌های کمری، هر گونه تغییری در موقعیت لگن به تغییر میزان قوس‌های ستون مهره‌ها، به ویژه قوس ناحیه کمری منجر می‌شود. به بیان دیگر چرخش‌های رو به پایین و جلوی لگن خاصره به افزایش قوس کمر و چرخش‌های رو به بالا یا عقب لگن خاصره به کاهش قوس کمر منجر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم پایه در حرکات اصلاحی
فصل 2: رشد جسمانی
فصل 3: آناتومی عملکردی
فصل 4: ارزیابی وضعیت بدنی و حرکت
فصل 5: ناهنجاری‌های اندام فوقانی
فصل 6: ناهنجاری‌های اندام تحتانی
فصل 7: نشستن (وضعیت بدنی نشسته)
فصل 8: راه رفتن
فصل 9: وضعیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی
فصل 10: آشنایی با اصول طراحی برنامه حرکات اصلاحی
فصل 11: آزمایشگاه حرکات اصلاحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی: توضیح کامل مطالب درسی، نکات ویژه کنکوری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات321
زبانفارسی
شابک978-600-355-355-2
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۹۴۵۰۰ ۴۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی

موسی پاشایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب جامعی هست و تمامی مطالب رو در بر میگیره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی

برای دریافت کتاب مجموعه جامع حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.