معرفی و دانلود کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی

عکس جلد کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی

کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی نوشته‌ی میگوئل ا. کابررا مفهوم جامعه به عنوان یک دستاورد مدرن را شرح و توضیح می‌دهد. این کتاب با مد نظر قرار دادن تعریف‌های علمی و همه‌ی ابعاد مفهوم جامعه می‌کوشد این پدیده را مستقل از تعریف سنتی زندگی جمعی بازتعریف کرده و معرفی کند.

درباره‌ی کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی

انسان موجودی اجتماعی است که از بدو تولد بخشی از نیازهای خود را در ارتباط با انسان‌های دیگر برآورده می‌کند. انسان‌ها از ابتدای پیدایش، در گروه‌ها و اجتماعات مختلف، کنار یکدیگر زندگی کرده‌ و ارتباطات خود را شکل داده‌اند، اما با ظهور مدرنیته و تکامل خواسته‌ها و امیال جدید بشر، این اجتماعات نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند که طبق نظریه‌ها و دیدگاه‌های علمی با هرگونه زندگی جمعی پیش از آن تفاوت پیدا کرده است. این شکل تازه‌ی زندگی جمعی در مفهوم «جامعه» طبقه‌بندی و تعریف شده است و دانشمندان علم جدیدی به‌عنوان جامعه‌شناسی را با هدف شناخت ابعاد مختلف جامعه پدید آورده‌اند.

کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی (A Genealogical History of Society) نوشته‌ی میگوئل ا. کابررا (Miguel A. Cabrera) به مفهوم جامعه طبق دیدگاه و نظریه‌های مدرن می‌پردازد و آن را تبارشناسی می‌کند. به عبارت دیگر، این کتاب با رویکردی تاریخی و پدیدارشناسانه به جامعه می‌پردازد و آن را به‌عنوان یک پدیده‌ی عینی مورد ارزیابی و کندوکاو قرار می‌دهد تا تمایزش با دیگر اشکال زندگی گروهی انسان آشکار شود.

در این کتاب رویکردهای اصلی تعریف جامعه، چه از منظر لیبرال و چه از بعد انتقادی مدّنظر قرار گرفته است و در هر دو زمینه، تعریف‌ها، چالش‌ها و بحث‌های تاریخی کاوش شده‌اند؛ همچنین در این پژوهش سرچشمه‌های برداشت از مفهوم جامعه در همه‌ی دیدگاه‌های متفاوت و گاه متضاد مورد قضاوت قرار گرفته تا تصویری آشکار از تبارشناسی و پدید آمدن دانش جامعه‌شناسی به نمایش درآید و پیش‌فرض‌های هر کدام از نظریه‌ها روشن شود.

بر اساس نظر نویسنده‌ی کتاب، پرداختن به مفهوم جامعه از آن‌جا اهمیت می‌یابد که از زمان پیدایش این مفهوم انسان‌ها رفتارهای فردی، گروهی و اجتماعی خودشان را در قالب آن تعریف می‌کنند و درک‌شان از خود و رفتارهایشان را در بستری از آن می‌بینند؛ همچنین ارزش‌ها، باورها و اعتقادات آن‌ها ایجاب می‌کند تا تعریفی مشخص و دقیق از جامعه به‌عنوان یک بستر کلان داشته باشند و بر اساس آن به داشته‌های خود نظم دهند.

کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی نوشته‌ی میگوئل ا. کابررا در پی آن است تا با تعریفی تاریخی از جامعه، فهم و تبیین بهتر و جامع‌تری از توسعه‌ی این پدیده داشته باشیم و با کسب دانش بیشتر درباره‌ی پیدایش این مفهوم، ماهیت و اثربخشی آن را بیشتر درک کنیم؛ این کتاب همچنین تلاش می‌کند تا شکل‌گیری جامعه را نه به عنوان یک اکتشاف، بلکه به مثابه‌ی یک نیاز در سیر تکامل زندگی جمعی انسان‌ها تبیین کند و شواهد علمی آن را نیز در معرض دید قرار دهد.

این کتاب با ترجمه‌ی حسین احمدی از سوی انتشارات اندیشه احسان چاپ و منتشر شده است. این اثر برای اولین بار در سال 2018 منتشر شده است.

کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان حوزه‌ی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، به‌ویژه پژوهشگرانی که در زمینه‌ی تاریخ جامعه‌شناسی مطالعه می‌کنند منبعی خواندنی و قابل‌استفاده است.

با میگوئل ا. کابررا بیشتر آشنا شویم

میگوئل ا. کابررا (متولد 1960) نویسنده، جامعه‌شناس و استاد تاریخ مدرن در دانشگاه لا لاگونا در تنریف اسپانیا است. او در موضوعاتی مانند تاریخ شهروندی اجتماعی و اصلاح‌طلبی اجتماعی تحقیق و تدریس کرده است. او همچنین متخصص مطالعات تاریخ‌نگاری، تاریخ مفاهیم جامعه‌شناسی و تاریخ مدرنیته است. کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی از مهم‌ترین تألیف‌های این نویسنده است که به‌عنوان منبعی علمی در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شود. این نویسنده همچنین بیش از پنجاه مقاله‌ی علمی در نشریات اروپا منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی می‌خوانیم

ین کتاب خروجی تحقیق من درباره پیدایش و فرآیند تشکیل مفهوم مدرن جامعه را عرضه می‌کند. هدف تحقیق این بود که علل را حلاجی و شرایطی را که منشأ ظهور این مفهوم بوده‌اند بازسازی کرده، مسیر را از لحظه‌ای که افراد مشخصی شروع به این تفکر کرده‌اند که چیزی به نام جامعه وجود دارد نشان دهد. موضوع به این خاطر مهم است که مفهوم جامعه در توسعه تاریخ بشری نقشی محوری ایفا کرده است.

طی زمان، این پیش‌فرض که جامعه وجود دارد شیوه درک افراد از خودشان، رفتارشان و ارتباطشان با یکدیگر، به همین نحو نوع نهادهایی که به‌وجود آورده‌اند، ارزش‌ها و باورهایی که پذیرفته و رواج داده‌اند و انتظارات زندگی‌شان که تلاش کرده‌اند تحقق بخشند، را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است. همراه با مفهوم فرد، مفهوم جامعه بیش از یک قرن یکی از عوامل نظم‌دهنده هستی انسانی هم در سطح فردی و هم در سطح جمعی بوده است. مفهوم جامعه لایه زیربنایی واقعیت‌ها و رخدادهایی مانند ایجاد احزاب سوسیالیست، برقراری دولت رفاه، و وقوع انقلاب‌های روسیه و چین بوده است. در مورد ظهور هویت‌های طبقاتی و ایده حقوق اجتماعی و شهروندی نیز همین‌گونه است. همچنین مفهوم جامعه بود که با تأمین موضوع اصلی، و تعریف مفاهیم نظری، ظهور و شکل‌گیری علوم اجتماعی را مقدور و مسیر ساخت. تمام این واقعیت‌ها، رخدادها و ایده‌ها شواهدی بر اثر عمیق مفهوم جامعه بر توسعه کنونی تاریخ بشری است.

اما فایده و اهمیت بررسی نطفه مفهوم جامعه از این واقعیت که این مطالعه به ما کمک می‌کند فهم و تبیین بهتری از توسعه تاریخی مذکور داشته باشیم نیز ریشه می‌گیرد. این تحقیق با عرضه دانش بیشتر درباره پیدایش مفهوم مذکور، به ما کمک می‌کند ماهیت و قلمرو اثر مفهوم در فرآیند توسعه ذهنیت‌ها، رفتارها و نهادهای انسانی در طی دو قرن گذشته را بسنجیم. تحقیق روشن ساخت که مفهوم صرفاً نام‌گذاری یک پدیده یا موجودیت مستقل (جامعه) نیست که قبلاً مورد توجه نبوده ولی واقعاً وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل 1: مقدمه
فصل 2: ساختن جامعه
فصل 3: جامعه به‌عنوان ساختار اقتصادی
فصل 4: یک مفهوم شجره‌نامه‌ای
سخن آخر: رهایی از توهم اجتماعی
کتاب‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی
نویسنده
مترجمحسین احمدی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-6719-18-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی

برای دریافت کتاب جامعه؛ یک شجره شناسی تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.