معرفی و دانلود کتاب محاکمه عادت‌ها: تحلیل عادت‌ها و چگونگی شناسایی عادت‌های برنده

عکس جلد کتاب محاکمه عادت‌ها: تحلیل عادت‌ها و چگونگی شناسایی عادت‌های برنده
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محاکمه عادت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محاکمه عادت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محاکمه عادت‌ها: تحلیل عادت‌ها و چگونگی شناسایی عادت‌های برنده

کتاب محاکمه عادت‌ها اثری روان‌شناسانه است که داستان آن در فضای دادگاه می‌گذرد. علی خاکزادی در قالب این داستان، آموزه‌های مفیدی را در باب ترک عادات بد و جایگزینی آن‌ها با عادات خوب در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. قصه‌ی این کتاب درمورد مردی به نام اورهان است که بدن او علیه مغزش به پا می‌خیزد؛ چراکه معتقد است مغز با پیش گرفتن عادات بد، مقصر اصلی در ناکامیِ اورهان است.

درباره‌ی کتاب محاکمه‌ی عادت‌ها

کتاب محاکمه عادت‌ها داستانی روان‌شناسانه از علی خاکزادی است که تمی حقوقی دارد. داستان در جزیره‌ای خیالی به نام برینلند می‌گذرد. مردی پنجاه‌ساله به نام اورهان عادات بدی پیش گرفته که او را در زندگی عقب انداخته است. شاید این مسئله برای مردی میان‌سال در سرزمینی معمولی مسئله‌ای بزرگ نباشد، اما در برینلند بدن‌ها می‌توانند علیهِ مغزِ خودشان شکایت کنند و شکواییه‌ی خود را به دادگاهی متشکل از دوازده هیئت منصفه ببرند؛ کاری که بدنِ اورهان علیه مغزش انجام می‌دهد. حالا مغز برای به دست آوردنِ دوباره‌ی حضانت بدن باید رأی دادگاه را به نفع خود تغییر دهد.

کتاب محاکمه‌ی عادت‌ها اثری است روان‌شناسانه درباب عادات بد و تلاش برای تغییر آن‌ها. نویسنده به‌جای شرح بیانیات علمی در روح جملاتی خشک، آموزه‌های خود را در قالب داستانی جذاب روایت می‌کند که گاه حتی از مباحث علمی پیشی می‌گیرد و خواننده را در کشمشکش‌های خود غرق می‌کند. بدن اورهان از مغزش شاکی است؛ چراکه ادعا دارد مغزش 28444 عادت بد دارد و باید آن‌ها را ترک کند وگرنه بدن را از دست خواهد داد. دوازده عضو انتخابی هیئت منصفه معرفی می‌شوند؛ شش نفر از آن‌ها در جزیره‌ی برینلند حضور دارند و باقی از کشورهای چین، هندوستان، آمریکا، ارمنستان و عربستان عازم جزیره هستند.

معرفی و دانلود کتاب محاکمه عادت‌ها

نویسنده برای معرفیِ بهترِ این سرزمین خیالی، گزیده‌ای از قوانین سیستم قضایی جمهوری دموکراتیک برینلند را در ابتدای کتاب آورده است. اول از همه تعداد دوازده نفر برای هیئت منصفه‌ی دادگاه است که به‌صورت اتفاقی از بین مردمِ عادی انتخاب می‌شوند. سپس برای آن‌ها حکم احضاریه‌ی خدمت در هیئت منصفه ارسال می‌شود که به محض دریافت آن باید در مصاحبه‌ حضور پیدا کنند. عدم حضور در دادگاه از سمت منتخبان می‌تواند محرومیت‌های اجتماعی در پی داشته باشد. وظیفه‌ی اصلی اعضای هیئت منصفه تشخیص گناه‌کار بودن یا بی‌گناه بودن متهم است که در این رمان، متهم، مغز اورهان است. این اعضا در فصل یکمِ کتاب محاکمه‌ی عادت‌ها در حال آماده شدن برای دادگاهِ بزرگِ دوازدهم و چهاردهمِ آوریل هستند تا در فصل سوم، شاهد نظرات و رأی آن‌ها باشیم.

گناه اصلی در این دادگاه، ناموفق بودن است. سیستم قضایی با ارئه‌ی فهرستی از پنجاه عادت بد به‌عنوان گناه، شهروندان را از ارتکاب به آن‌ها منع می‌کند. برخی از این عادات عبارتند از: عادت به کپی کردن ایده‌ها، عادت به تجمل‌گرایی، عادت به خاله‌زنک‌بازی، عادت به نخوردن صبحانه، عادت به معلق کردن کارها، عادت به ریسک‌گریزی و...

مغز و بدنِ اورهان هرکدام وکیلی مجزا برای خود اتخاذ کرده‌اند. مایکل وکیل متهم، یعنی مغز، است و میشلا همسر سابق مایکل، وکیلِ شاکی. مایکل در ابتدا این پرونده را از پیش باخته می‌داند و مایل به قبولِ آن نیست. اما پروفسور، کسی که از تجارتِ عادت‌ها پول درمی‌آورد، مایکل را قانع می‌کند که وکالت مغز را بر عهده گیرد. تجارتِ عادت‌ها شغلی در برینلند است که عادت‌های خوب به مردم می‌فروشد و عادات بد آن‌ها را حذف می‌کند.

دادگاه با تمام قوانین و مقررات منحصربه‌فرد خود آغاز می‌شود و گزارشگران را از جای‌جای جهان به برینلند می‌کشاند. حال باید دید مغز میدان پیروز می‌شود یا بدن. در پایان کتاب محاکمه‌ی عادت‌ها، خواننده خود را در مقام قاضی‌ای می‌داند که باید قضاوت کند.

انتشارات هورمزد این کتاب را به چاپ رسانده است.

کتاب محاکمه‌ی عادت‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی و خودسازی تجربه‌ای لذت‌بخش فراهم خواهد کرد.

در بخشی از کتاب محاکمه عادت‌ها: تحلیل عادت‌ها و چگونگی شناسایی عادت‌های برنده می‌خوانیم

الیزابت که مجدداً بغض راه گلویش را سد کرده بود، صورتش را به‌سمت میز خم کرد، تا چاکور و دیگران مانع دید او نشوند و بتواند دکتر چارلز را بهتر ببیند. او که از هرگونه طفره‌رفتن از موضوع اصلی ناخشنود می‌شد، می‌خواست بداند دکتر چارلز چه می‌خواهد بگوید. آیا او قصد دارد دوباره بر سر راه رأی‌گیری مانع ایجاد کند؟ دیگران هم منتظر بودند که با یک رأی‌گیریِ سریع، موضوع زودتر ختم‌ به‌خیر شود و به اتاق‌هایشان برگردند و کمی استراحت کنند. به‌زعم بسیاری از اعضای هیئت منصفه، موضوع کاملاً مشخص بود و به بحث و تبادل نظر نیازی نبود.

در این بین، زینب دلش مثل سیر و سرکه می‌جوشید و لحظه‌ای نبود که به سلمان فکر نکند. او با خود می‌گفت، حتماً سلمان تا الان همه‌جا را زیر و رو کرده و سخت به‌دنبال پیداکردن اوست. زینب هرچه تلاش می‌کرد که از فکر شوهرش بیرون بیاید، نمی‌شد. هرازگاهی ته دلش خالی می‌شد و ترس تمام وجودش را فرامی‌گرفت. او با آمدن به برینلند، ریسک بزرگی کرده بود.

آلفرد هم مایل بود که به مغز اور‌هان کمک کند، اما نگران مهمان‌پذیرش هم بود که به دست مالک آن یعنی، پسرعمویش افتاده بود. باید سریع‌تر به محل کارش برمی‌گشت تا رشته‌ی امور از دستش بیرون نرود. لابد در مدت غیبتش، کارمزد او هم قطع می‌شد و این موضوع نگرانش می‌کرد.

آندریاک نگران همسرش بود که در جزیره تنها مانده و احتمالاً از بیکاری، تمام پول‌های او را در پاساژ‌ها خرج خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نویسنده
فصل اول: تجارت عادت‌ها
در حضور مشاور عادت‌ها
در تعمیرگاه مغز
فصل دوم: آشنایی با اعضای هیئت منصفه
مطالعه‌ی نکته‌های زیر برای درک بهتر مطالب کتاب به خوانندگان عزیز توصیه می‌شود.
فصل سوم: پیش از دادگاه
من که هستم؟
مایکل؛ وکیل‌مدافع متهم
میشلا؛ وکیل‌مدافع شاکی
دادستان و بازپرس
بازپرس در تعمیرگاه مغز
بازپرس و متهم
فصل چهارم: در دادگاه
ساختمان دادگاه برینلند
جلسه‌ی دادگاه
فصل پنجم: آیا مغز مجرم است؟
هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی یک هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی دو هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی سه هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی چهار هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی پنج هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی شش هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی هفت هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی هشت هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی نُه هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی ده هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی یازده هیئت منصفه
رأی عضو شماره‌ی دوازده هیئت منصفه
شمارش آرای هیئت منصفه در دادگاه
فصل ششم: پس از دادگاه
جلسه‌ی عادت‌های کثیف
رأی امید
جلسه‌ی صدور رأی دادگاه
حکم دادگاه
سخن پایانی
فصل هفتم: سخنی با عضو دوازدهم هیئت منصفه
خواننده‌ی گرامی و عضو محترم شماره‌ی دوازدهم هیئت منصفه
هیئت منصفه‌ی هم باشیم
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محاکمه عادت‌ها: تحلیل عادت‌ها و چگونگی شناسایی عادت‌های برنده
نویسنده
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات505
زبانفارسی
شابک978-622-7251-71-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محاکمه عادت‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب محاکمه عادت‌ها

برای دریافت کتاب محاکمه عادت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.