معرفی و دانلود کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ

برای دانلود قانونی کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ

کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ نوشته‌ی کاتو همینگبی و تور جورگو، با هدف ارائه بینشی جامع در زمینه تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری فرایند گزینشی آندرس برینگ بریویک به نگارش درآمده؛ کسی که شاید اقدام وی را بتوان هولناک‌ترین قساوت تروریستی انفرادی تا به امروز به حساب آورد.

تروریست‌ها چگونه اهدافشان را انتخاب می‌کنند؟ چه نوع از فاکتورها و شرایط بر تصمیم‌گیری‌شان تأثیرگذار هستند؟ این کتاب این مسائل را با آنالیز یک مورد خاص از تروریسم مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها (The Dynamics of a Terrorist Targeting Process) به تجزیه‌ و تحلیل ریشه‌ای رفتار تروریستی انفرادی آندرس برینگ بریویک، با تمرکز بر فرآیند انتخاب هدف و جنبه‌های عملیاتی مربوطه پرداخته است.

در بخشی از کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها می‌خوانیم:

اصول عمومی اخلاقیات تحقیق، مشخصاً برای تحقیقات درباره تروریسم و افراط‌گرایی سیاسی نیز به کار می‌آیند. به صرف اینکه ما بر روی افرادی مطالعه می‌کنیم که اقدامات هولناک انجام می‌دهند، نمی‌توانیم تمام مرزهای اخلاقی را فراموش کنیم. با این حال، تحقیق در این حوزه چند مسئله اخلاقی را در زمینه اخلاقیات تحقیقاتی در پی دارد. یکی از این پرسش‌ها این است که الزام کلی به رضایت آگاهانه در رابطه با تحقیقات تجربی درباره تروریست‌ها و افراط‌گرایان خشن تا چه حدی کاربرد می‌یابد؟ بیشتر محققان در این حوزه ممکن است بگویند که مشخصاً هیچ الزامی برای دستیابی به رضایت آگاهانه از تروریست‌ها وجود ندارد، چرا که آن‌ها به‌ طور معمول غیر قابل دسترسی هستند و اینکه چنین کاری معقولانه نیست که ما از انجام تحقیق درباره تروریست‌ها و دیگر افراد شرور صرفاً به این خاطر امتناع کنیم که آن‌ها از همکاری و رضایت‌ دادن خودداری می‌کنند.

با این حال، برخی از تروریست‌ها قابل دسترسی هستند، به‌ ویژه کسانی که حبس می‌شوند یا کسانی که به طریقی دیگر فعال نیستند. این همچنین به نوع داده‌هایی بستگی دارد که باید گردآوری شوند. داده‌های در دسترس عمومی، همچون گزارش‌های رسانه‌ای و اسناد دادگاه‌های عمومی، بدون اخذ رضایت آگاهانه از افراد ستیزه‌جو، معمولاً توسط محققان قابل استفاده هستند. با این حال، مصاحبه‌ای مستقیم با یک تروریست زندانی نباید و نمی‌تواند بدون رضایت آگاهانه مصاحبه‌شونده انجام شود. بین این دو سوی متضاد، چند بخش میانی وجود دارد که در آن‌ها دستیابی به رضایت آگاهانه ممکن است لازم باشد یا نباشد، ولی با وجود این دستیابی به چنان رضایتی می‌تواند مفید باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: چشم‌اندازهای تئوریک و رویکردهای متدلوژیک
فصل سوم: دیتاست مرور هدف
فصل چهارم: فرایند هدف قرار‌ دادن آندرس بیبریویک
فصل پنجم: از فکر تا عمل
فصل ششم: حملات و پیامدها
فصل هفتم: محاکمه و صدور حکم
فصل هشتم: بریویک در یک چشم‌انداز مقایسه‌ای
فصل نهم: جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ
نویسنده،
مترجممجید زواری، هادی رحمانی، علی قاسمی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-6350-32-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ

برای دریافت کتاب محرک‌های یک فرآیند هدف قرار دادن تروریست‌ها: آندرس بی بریویک و حمله 22 ژوئیه در نروژ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.