معرفی و دانلود کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن

برای دانلود قانونی کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن

کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن نوشته مهناز علی‌اکبری دهکردی، احمد نورمحمدی و طیبه محتشمی، به بررسی میزان تأثیر بیماری‌های روانی بر بیماری‌های جسمانی به‌ویژه آرتروز می‌پردازد و از اهمیت سلامت روح و روان سخن می‌گوید.

درباره کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن:

با وجود پیشرفت‌ها و توسعه‌های گوناگون در عرصه پزشکی، مطالعات شیوع‌شناسی در جامعه‌های متفاوت بیانگر بالا رفتن شیوع بیماری‌های مزمن جسمانی است. با مطالعاتی که در گذشته انجام شده، مشخص شده است اغلب افراد در ایران حداقل به یک بیماری مزمن دچار هستند. یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های مزمن طولانی بودن آن است.

عوامل روانشناختی نه فقط در به وجود آوردن بیماری‌های مزمن جسمی تأثیرگذارند، بلکه این بیماری‌ها پیامدهای اجتماعی و روانی گوناگونی را در پی دارند که معمولاً به آن‌ها توجهی نمی‌شود، از این رو موجب می‌گردد کیفیت زندگی و سلامت روانی فرد مبتلا کاهش پیدا کند، به گونه‌ای که اگر فرد بیمار موفق نشود به درستی با این بیماری مقابله کند، احتمالاً به اختلال‌های روانی‌ای مانند اضطراب و افسردگی دچار می‌گردد. بنابراین نحوه سازگاری با بیماری‌های مزمن جسمی و مداخله‌های روانشناختی برای درمان پیامدهای بیماری در افراد مبتلا یکی از موضوعات مهم در عرصه روانشناسی و علوم پزشکی و به ویژه علم روانشناسی سلامت محسوب می‌شود.

کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن (Psychological interventions in chronic physical illness) می‌کوشد درباره مشکلات روانی - اجتماعی که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن جسمی به طور کل و مبتلایان به آرتریت روماتوئید به طور خاص به آن دچار هستند، توضیح دهد. یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب پیش رو این است که دیدگاهی خاص و کاربردی به درمان‌های روانشناختی آرتریت روماتوئید و درد مزمن ارائه می‌دهد.

این کتاب در جهت کاربردی بودن سعی کرده است زوایای ارزشی، بومی و فرهنگ اسلامی - ایرانی را مدنظر قرار دهد. همچنین برای اطلاعاتی که بیان می‌شود از تازه‌ترین تحقیقات و جدیدترین کتاب‌ها و منابع بهره گرفته شده است.

کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان، محققان و درمانگران این حوزه و همچنین خودمراقبتی برای بیمار بسیار کاربردی و مؤثر است.

در بخشی از کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن می‌خوانیم:

زمانی که فردی از خانواده به بیماری مزمنی مبتلا شود، سایر افراد خانواده به دنبال آن هستند که مطمئن شوند آیا آن‌ها نیز بیماری را به‌صورت طبیعی (وراثتی) دارند یا از پس بیماری برمی‌آیند (چیزهای بد برای خانوادۀ خوب رخ می‌دهد). لذا خانواده برای ایجاد یک بافت طبیعی برای تجربۀ بیماری نیاز به بنیادهای ذیل دارد:

(1) آن‌ها نیاز دارند به فهم روانی اجتماعی آن وضعیت در شرایط سیستمی، یعنی یادگیری الگوهای عملی موردانتظار و تقاضاهای عاطفی بیماری در طول دورۀ بیماری.

(2) اعضای خانواده نیاز دارند به فهمیدن خودشان به‌عنوان یک واحد کارکرد سیستمی.

(3) آن‌ها نیاز دارند به درک الگوهای چرخۀ زندگی فردی و خانوادگی و انتقال برای تسهیل مشارکتشان در تغییر اولویت‌های تحولی برای واحد خانواده و اعضای خانواده در ارتباط با چالش‌های فراخوانده‌شده دربارۀ بیماری مزمن.

(4) سرانجام، خانواده نیاز دارد به فهمیدن آن دسته از باورهای فرهنگی، قومی، معنوی و تفاوت‌های جنسیتی که بتواند نوع سیستم مراقبتی که آن‌ها می‌سازند را هدایت کند. این اصول راهنما هستند که نقش‌ها، قواعد ارتباطی، تعریف موفقیت یا تسلط و نیز تناسب با باورهای فراهم‌کنندگان مراقبت پزشکی را مشخص می‌سازند. فهم خانواده در این حوزه، یکپارچگی کلی بیشتری از اختلال و خانواده را به‌عنوان یک خانواده سلامت / بیماری در طول زمان تسهیل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مروری بر بیماری‌های مزمن جسمانی با تأکید بر بیماری آرتریت روماتوئید
فصل دوم: ابعاد کیفیت زندگی جسمانی، روانی و اجتماعی مبتلایان به بیماری‌های مزمن جسمانی با تأکید بر بیماری آرتریت روماتوئید
فصل سوم: مقابله و سازگاری با بیماری‌های جسمانی مزمن و ارائۀ مدلی جهت سازگاری با بیماری آرتریت روماتوئید
فصل چهارم: درمان بیماری‌های با درد مزمن جسمانی با تمرکز بر درمان بیماری آرتریت روماتوئید
فصل پنجم: درمان شناختی - رفتاری در کاهش درد مزمن
فصل ششم: درمان پذیرش و تعهد مبتنی بر ذهن‌آگاهی در کاهش درد مزمن
فصل هفتم: مصاحبۀ انگیزشی در کاهش درد مزمن
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات438
زبانفارسی
شابک978-622-220-140-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
79900 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن

سیدعباس معتمد
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب خیلی زیبا ترجمه شده و خیلی ضروریست برای افزایش آگاهی در جهت ارتقای سلامت و بهزیستی افراد موفق باشید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن

برای دریافت کتاب مداخله‌های روانی در بیماری‌های مزمن جسمانی با تاکید بر آرتریت روماتوئید و درد مزمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.