معرفی و دانلود کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول

عکس جلد کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول

کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول تألیف کنت سی. اسمیت و عادل سدرا، از کتاب‌های درسی پیشرو این حوزه در بازار کتاب است. تمامی موارد در آخرین ویراست این کتاب به‌طور کامل به‌روز شده‌اند تا تغییرات در فناوری، به‌ویژه فناوری CMOS را منعکس کنند.

درباره‌ی کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول

کتاب مدارهای میکروالکترونیک (Microelectronic Circuits) جدیدترین منبع موجود برای آموزش مهندسین درباره‌ی نحوه‌ی تجزیه، تحلیل و طراحی مدارهای الکترونیکی است. هدف اصلی کنت سی. اسمیت (Kenneth C. Smith) و عادل سدرا (Adel S. Sedra) از تألیف این کتاب توسعه‌ی توانایی دانشجویان در زمینه‌ی بررسی، تحلیل و طراحی مدارهای الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال، به‌صورت گسسته و یکپارچه است. در متن پیش رو کاربرد مدارهای یکپارچه (مجتمع) به‌صورت دقیق توضیح داده شده، اما تأکید بر طراحی مدار ترانزیستوری است. علتْ این است که شاید اکثر خوانندگان این کتاب به‌دنبال طراحی آی‌سی در زمینه‌ی کاری‌شان نباشند، اما در هر صورت اطلاع از آنچه درون بسته‌های آی‌سی رخ می‌دهد، قطعاً کاربردی و مفید خواهد بود. همچنین امروزه مهندسینِ بیشتری به طراحی آی‌سی دست یافته‌اند، چراکه در فناوری VLSI و روش طراحی، پیشرفت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است. به‌اعتقاد اسمیت و سدرا تحولات اساسی در فناوری‌های مدرن، به‌ویژه تأکید فزاینده بر مدارهای مجتمع و پیشرفت‌های فراوان در الکترونیک دیجیتال، باعث شده که مهندسان امروزه به فراگیری دانش و تکنیک‌های جدید بپردازند.

کنت سی. اسمیت و عادل سدرا در کتاب مدارهای میکروالکترونیک با تأکید بر الکترونیک دیجیتال، مفاهیم اساسی را در دو بخش اصلی به خوانندگان ارائه کرده‌اند. مثال‌ها و مسائل مربوط به طراحی و مثال‌های شبیه‌سازی زیادی در هر فصل و مطالب مفیدی نیز درمورد مفیدترین ابزار طراحی، یعنی اسپایس در بخش پیوست‌های کتاب آورده شده است. در بخش اول کتاب، قطعات و مدارهای پایه مورد مطالعه قرار گرفته است. قسمت عمده‌ی این بخش مربوط به مطالعه‌ی سه قطعه‌ی نیمه‌رسانای اصلی، یعنی دیود (در فصل چهارم)، ترانزیستور (در فصل پنجم) و ترانزیستور دوقطبی (در فصل ششم) می‌باشد. در هریک از این فصل‌ها طرز کار قطعه، مشخصات و کاربردهای آن‌ها در مدارهای اصلی بررسی می‌شود.

دکتر عادل شریف سدرا استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تورنتو است و دکتر کنت سی. اسمیت نیز استاد گروه مهندسی برق‌ و الکترونیک در دانشگاه صنعتی هنگ‌کنگ و دانشگاه تورنتو کانادا. این دو استاد تأکید دارند که دانشجویان پس از مطالعه‌ی کتاب مدارهای میکروالکترونیک، به‌خوبی آماده‌ی درک تقویت‌کننده‌های مدارهای مجتمع آنالوگ و یا دیجیتال خواهند بود.

کتاب مدارهای میکروالکترونیک را دکتر قدرت‌الله سپیدنام به فارسی ترجمه کرده و انتشارات علوم رایانه نیز آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق و علاقه‌مندان به این حوزه کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول می‌خوانیم

در طراحی یک سیستم الکترونیک، سیگنال موردنظر - خواه در ورودی سیستم، در مرحله‌ی میانی، یا در خروجی - می‌تواند یک ولتاژ یا جریان باشد. مثلاً برخی از مبدل‌ها دارای مقاومت خروجی بالایی بوده و به‌عنوان منابع جریان بهتر مدل‌سازی می‌شوند. به‌طور مشابه کاربردهایی وجود دارند که در آن جریان خروجی مورد نظر است و نه ولتاژ. بنابراین هر چند که تقویت‌کننده‌ی ولتاژ فوق بسیار مورد توجه است، ولی یکی از چهار نوع تقویت‌کننده‌ی ممکن موجود است. سه نوع دیگر عبارتند از: تقویت‌کننده‌ی جریان، تقویت‌کننده‌ی ترارسانایی و ترامقاومتی یا انتقال مقاومتی.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: قطعات و مدارهای پایه
فصل اول: سیگنال‌ها و تقویت‌کننده‌ها
فصل دوم: تقویت‌کننده‌های عملیاتی (op-amp)
فصل سوم: نیمه‌رساناها
فصل چهارم: دیودها
فصل پنجم: ترانزیستورهای اثر میدان MOS (MODFETs)
فصل ششم: ترانزیستورهای پیوندهای دوقطبی (BGT‌ها)
بخش دوم: تقویت‌کننده‌های مدار مجتمع IC
فصل هفتم: بلوک‌های ساختاری تقویت‌کننده‌ی IC
فصل هشتم: تقویت‌کننده‌های تفاضلی و چندقطبه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول
نویسنده،
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات442
زبانفارسی
شابک978-600-205-035-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول

برای دریافت کتاب مدارهای میکروالکترونیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.