معرفی و دانلود کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور

عکس جلد کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور
قیمت:
26000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور

کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور نوشته‌ی عظیم محبی، به صورت جامع و کاربردی موضوعاتی چون ماهیت تعقل و تفکر، راهبردهای توسعۀ مهارت‌های تفکر در مدارس و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر اساس مبانی تربیت مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، انسان توانایی شناخت دارد. این توانایی که از آن به عنوان تعقل یاد می‌شود، یکی از منابع شناخت در اسلام است. در عین حال در سند برنامه درسی ملی در الگوی هدف‌گذاری برنامه‌های درسی، تعقل و تفکر به عنوان یکی از عناصر اصلی مورد تأکید قرار گرفته است.

با توجه به نکات گفته شده رویکرد مهم در فرایند یادگیری دانش‌آموزان، رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی (توجه به انواع گرایش‌های فطری مانند تفکر، ایمان، اخلاق و...) جهت درک و اصلاح خود و دیگران نامگذاری شده است.

مطالعه‌ی کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن کتاب حاضر به همه‌ی معلمان، مدیران مدارس، کارشناسان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور می‌خوانیم:

قدرت تمیز، داوری و استدلال، اهمیت انکارپذیری در زندگی فردی و جمعی دارد داشتن ذهنی خلاق، جست و جوگر با توانایی‌های بالای حل مسئله و تحقیق برای جمعیت هر کشوری می‌تواند متضمن توسعه و پیشرفت هر کشوری است (تاجی، 1392) اما شواهد نشان می‌دهد دانش آموزان و حتی دانشجویان فاقد این مهارت‌ها هستند. در بعضی مواقع روند آموزش‌ها به گونه‌ای است که برخلاف تربیت تفکر عمل می‌کنند.

حفظ کردن و گرفتن نمره بیست همچنان فرهنگ غالب در مدارس است. به جای انتظار تأمل، استدلال، خلاقیت، دانش آموزان را به سوی حافظه محوری سوق می‌دهیم. خانواده‌ها نیز از فعالیت‌های مبتنی بر تفکر، پژوهش و گله می‌کنند و از مدارس در خواست می‌نمایند کلاس‌های تست برگزار نمایند تا در کنکور مدارس خاص و دانشگاه‌ها قبول شوند. صرف قبولی این گونه آن‌ها را راضی می‌کند اما نداشتن مهارت‌های زندگی و شغلی، نداشتن مهارت‌های ارتباطی مؤثر در جامعه، عدم توانایی استدلال در مقابل ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی و... برایشان مهم نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ماهیت تعقل و تفکر
فصل 2: راهبردهای توسعۀ مهارت‌های تفکر در مدارس
فصل 3: مروری بر نتایج سه پژوهش در حوزه‌ی تفکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور
نویسنده
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-600-7977-53-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
26000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور

برای دریافت کتاب مدرسه و تربیت دانش‌ آموز فکور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.