معرفی و دانلود کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند

نقش برند خیلی بالاتر از یک نام تجاری است، به همین خاطر باید پابه‌پای مشتری پیش برود و تصویری ماندگار در ذهن همگان ایجاد نماید. کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند نوشته‌ی لزلی دشارناتونی، مالکوم مک دونالد و الن والاس تصویر شفافی از استراتژی‌های برندسازی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند

آیا برند فقط یک نام تجاری برای معرفی یک مجموعه است؟ چرا برندهای قدرتمند تا این اندازه در زندگی ما حضور دارند؟

«برند یک شخصیت است.» این مهم‌ترین جمله‌ای است که درباره‌ی فرایند برندسازی شنیده می‌شود. همه‌ی استراتژی‌های بازاریابی، توسعه‌ی برند، تحلیل رقبا، موقعیت‌یابی و... پس از آگاهی ما به شخصیت برندی که می‌خواهیم بسازیم، معنا پیدا می‌کنند. شخصیت برند تعیین می‌کند که رفتار یک مجموعه در قبال مشتری چگونه است. آیا مانند شرکت‌های تولیدکننده دارو و لوازم پزشکی، نقش حامی و اعتماد برانگیز دارد؟ یا مانند شرکت‌های تولیدکننده محصولات کوهنوردی، نقش یک جستجوگر را ایفا می‌کند؟ بعضی برندها رازآمیزی یک جادوگر را دارند، برخی مانند یک دانا که ما را به دنبال خود می‌برند. تمام برندهای بزرگ جهان برای رسیدن به چنین نقشی فرایند پیچیده و دقیقی را همراه با استراتژی‌های گوناگون از سر گذرانده‌اند. این فرایند پیچیده است که باعث می‌شود ما طرفدار یک برند خاص عطرسازی، لباس یا خودرو می‌شویم اما خودمان به دلایل این علاقه آگاهیِ کامل نداریم. متخصصان و پژوهشگران برندسازی معتقدند بخش اعظمی از علاقه‌ی مشتری به یک برند به دلیل رابطه‌ی حسی او با شخصیت برند است و اعضای یک شرکت باید استراتژی‌های منطقی فراوانی را در نظر بگیرند تا بعد حسی مشتری را درگیر خود کنند.

لزلی دشارناتونی (Leslie de Chernatony)، مالکوم مک دونالد (Malcolm H.B.McDonald) ، الن والاس (Elaine M, Wallace) از خبره‌ترین پژوهشگران و نویسندگان حوزه‌ی بازاریابی و مدیریت برند هستند که با نوشتن کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند (Creating Powerful Brand) در دوازده فصل، بنیادین‌ترین مباحث مربوط به بازاریابی مانند درک عمیق بازار، موقعیت‌یابی، درک نیازهای مشتری و دیگر مؤلفه‌های برندسازی را معرفی می‌کنند و درباره‌ی هرکدام به تفصیل بحث می‌کنند. نویسندگان کتاب برای درک ملموس‌تر خواننده از مباحث برندسازی، او را با مثال‌هایی از تجربه‌های شرکت‌های بزرگ‌تر همراه می‌کنند.

در سال‌های اخیر باتوجه به رونق گرفتن کسب‌وکارهای اینترنتی، برندسازی در فضای مجازی یکی از دغدغه‌های مهم هر شرکت قدیمی و تازه تأسیسی شد و آن‌ها را با چالش‌های ناشناخته‌ای مواجه کرد. یکی از فصل‌های کتاب مدیریت برند به همین موضوع اختصاص یافته است. همچنین برندسازی B2B، برندسازی در خدمات، چگونگی انتخاب مصرف‌کنندگان، چالش‌های خرده‌فروشی در برندسازی و... از مباحثی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران کسب و کارها، علاقه‌مندان به مطالعات بازاریابی و برندسازی و تمام افرادی در رشته‌های مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند از خواندن این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

با نویسندگان کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند بیشتر آشنا شویم

لزلی دشارناتونی، مالکوم مک دونالد، الن والاس هر سه از پروفسورها و پژوهشگران مطالعات بازاریابی و تجارت هستند که در دانشگاه‌هایی مانند کرانفیلد و دانشگاه ملی ایرلند تدریس می‌کنند.

در بخشی از کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند می‌خوانیم

سردرگمی در تعریف بازاریابی:

یکی از موانع در بازاریابی، تعاریف مختلف از بازریابی است. هنگامی که دیانا تامسون (از رؤسای سابق CIM) بیان داشت: "بازاریابی یک وظیفه نیست بلکه یک نگرش ذهنی است"، افراد زیادی تعجب کردند چگونه ممکن است یک نگرش ذهنی، قابلیت اندازه‌گیری، جستجو و تحقیق، توسعه، نگهداری و آزمودن را داشته باشد. این تعریف از یک منظر صحیح است چرا که بازاریابی به عنوان یک نقش هرگز نمی‌تواند در شرکتی که کشتری را محور فعالیت‌های خود قرار نداده است، تاثیر بگذارد ولی باز هم یک تعریف جامع نمی‌باشد. در کنار این تعریف می‌توان صدها تعریف متفاوت از بازاریابی، موجود در کتاب‌ها و مقالات اضافه کرد که سردرگمی را کامل می‌نماید. به عنوان مثال در ویرایش ششم از برنامه بازاریابی مک‌دونالد، سی تعریف از بازاریابی پیدا می‌شود.

هرچند تعاریفی مانند CIM ستودنی‌اند، اما راهنمایی اندکی از باید و نبایدهای بازاریابی، ارائه می‌دهند و استفاده علمی از آن‌ها روی آنچه باید در بازاریابی سنجیده شود، تقریباً غیرممکن می‌سازد. بنابراین اگر موافقید بدون هیچ گونه ابهامی در مورد بازاریابی صحبت کنیم. دقیقا شبیه امور مالی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، بازاریابی نیز یک نقش است، نقشی که هدفی اساسی از کسب و کار را برآورده می‌سازد. در توضیحات زیر الزامات بازاریابی بیان شده است:

بازاریابی فرایندی است برای؛
- تعریف بازارها برحسب نیازها
- تعیین میزان نیاز گروه‌های گوناگون مشتریان در این بازارها

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول- مبانی مدیریت برند
فصل اول: اهمیت ایجاد برندهای قوی مؤثر
فصل دوم: آشنایی با فرایند ایجاد برند
بخش دوم- مدیریت برند در بخش‌های گوناگون
فصل سوم: چگونگی انتخاب مصرف‌کنندگان برندهای تجاری
فصل چهارم: چگونگی برآورده‌سازی نیازهای اجتماعی و...
فصل پنجم: برندسازی B2B
فصل ششم: برندسازی در خدمات
فصل هفتم: چالش‌های خرده‌فروشی در برندسازی
فصل هشتم: برندسازی در محیط اینترنت
فصل نهم: چگونه برندهای قدر رقبا را مغلوب می‌کنند
فصل دهم: چالش توسعه و حفظ ارزش افزوده
فصل یازدهم: برنامه‌ریزی برند
فصل دوازدهم: ارزیابی برند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند
نویسنده، ،
مترجمسیدعلی عادل رستخیز، میثم عمرانی، امیر غفوریان شاگردی، امید بهبودی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات637
زبانفارسی
شابک978-964-468-905-5
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
169000 ت - 17.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند

برای دریافت کتاب مدیریت برند: خلق برندهای قدرتمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.