معرفی و دانلود کتاب مدیریت مالی

عکس جلد کتاب مدیریت مالی
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت مالی

کتاب مدیریت مالی اثری است که به همت دو تن از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، احسانه نظری و سینا لاله و پژوهشگر این رشته، راضیه میرخانی، نوشته شده است. کتاب حاضر به بررسی شیوه‌های مدیریت سرمایه و هزینه‌، دلایل شکست تجارت‌های کوچک و روش‌های کسب سود می‌پردازد. این اثر سعی می‌کند درکی درست از طرز کار هزینه‌ها و نقش الگوهای تجاری به دست دهد تا به مدیران مالی در ایجاد تغییرات بزرگ تجاری کمک کند.

درباره‌ی کتاب مدیریت مالی

کتاب مدیریت مالی نوشته‌ی احسانه نظری، سینا لاله و راضیه میرخانی، اثری در حوزه‌ی آموزش مدیریت مالی است. این کتاب، نکات و توصیه‌هایی را شامل می‌شود که هم در بخش آکادمیک منبع ارزشمندی برای دانشجویان رشته‌ی مدیریت مالی به حساب می‌آید و هم برای مدیران مالی راهنمایی عملی است تا بتوانند در حوزه‌های تجاری، تصمیمات منطقی و حساب شده بگیرند. بنابراین، ما با اثری روبه‌رو هستیم که هم یک منبع جامع علمی و دانشگاهی است و هم با آموزش‌های به‌روز خود، منبعی راهبردی برای مدیران مالی به شمار می‌رود.

مدیریت مالی شاخه‌ای از فعالیت‌های سازمانی است که به مالکان و سهامداران شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا در گرفتن تصمیمات مالی درست و هدفمند، موفق عمل کنند. برای این منظور، صاحبان کسب و کارها معمولاً مدیران مالی را استخدام می‌کنند تا تحت عناوین مختلفی چون مدیریت مالی، معاونت مالی، خزانه‌دار یا کنترلر فعالیت کنند. مدیریت منابع، مدیریت مصارف سرمایه، سنجش بازار و افزایش ثروت سهامداران بخشی از اهداف و وظایف مدیران مالی است. داده‌هایی که یک مدیر مالی دریافت و تحلیل می‌کند، نقش زیادی در عملکرد واحد فروش شرکت‌ها دارد. انتظار می‌رود که مدیران مالی بتوانند مدیران ارشد را با ارائه‌ی داده‌هایی دقیق و راه‌حل‌هایی مؤثر راهنمایی کنند تا سازمان در مسیر سوددهی قرار بگیرد.

کتاب مدیریت مالی مسائل مفیدی در زمینه‌ی نحوه‌ی مدیریت دارایی و تببین هزینه‌های ثابت و متغیر ارائه کرده است. آموزش برنامه‌ریزی مالی از اهداف این کتاب است. اثر مذکور، همچنین به راه‌های پیش‌بینی جریان نقدینگی اشاره می‌کند، به آموزش مبانی بازارهای مالی می‌پردازد، انواع مدل سیاست‌گذاری مالی را معرفی می‌کند و در مورد شیوه‌های سرمایه‌گذاری و مفهوم ریسک توضیحات کارآمدی را ارائه می‌دهد. کتاب مدیریت مالی به بررسی انواع اوراق قرضه، اوراق مشارکت و اوراق اجاره می‌پردازد و ضمن دسته‌بندی و تفکیک آن‌ها، خواننده را با نقاط قوت و ضعف هر یک آشنا می‌کند.

کتاب مدیریت مالی به تعریف مفاهیم و اصطلاحات این علم بسنده نکرده است و ضمن شرحشان، روش کارکرد و اصول اجرایی هر یک از آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. فوت و فن حسابداری مالی، شیوه‌های قیمت‌گذاری محصول، مزایای بورس، اهمیت ارزش زمانی پول و ... از دیگر مسائلی است که این کتاب به آن‌‌ها پرداخته است تا بتواند به همه‌ی سؤالات مدیران مالی پاسخ دهد.

این کتاب را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت مالی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی مدیریت مالی و همچنین مدیران مالی که می‌خواهند تسلط و عملکرد بهتری در کار خود داشته باشند، مخاطبین این کتاب هستند. همچنین، کسانی که به آشنایی با شیوه‌های مدیریت مالی علاقه‌مندند یا صاحب تجارت‌های نوظهور و نوپا هستند، می‌توانند از تعالیم این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مدیریت مالی می‌خوانیم

عوامل بازاری موثر بر نرخ بهره

اگرچه شناخت عرضه کنندگان و متقاضیان وام مفید است اما تشخیص عوامل اقتصادی مهم که موجب تغییر در عرضه یا تقاضا برای وام می‌شوند نیز ضروری است. عوامل زیر بر عرضه و تقاضای وام اثر گذاشته و در نتیجه نرخ بهره را متاثر می‌کند.

رشد و رکود اقتصادی

تورم: تورم می‌تواند بر نرخ بهره تاثیر بگذارد چراکه عرضه‌ی پس‌انداز‌ها و تقاضا برای وجوه وام‌دهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عرضه‌ی پول: با افزایش یا کاهش مقدار کل سپرده‌های بانک‌های تجاری یا نهاد‌های سپرده پذیر، نرخ بهره تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با افزایش عرضه‌ی پول، عرضه‌ی وام افزایش پیدا می‌کند که این کار بر نرخ بهره تاثیر می‌گذارد. با کاهش عرضه‌ی پول، عرضه‌ی وام نیز کاهش پیدا می‌کند. به فرض این که هیچ تغییری نیز در تقاضا صورت نگیرد، نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت مالی
فصل دوم: مبانی بازار‌های مالی
فصل سوم: انواع شرکت‌های تجاری
فصل چهارم: حسابداری مالی
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی
فصل ششم: برنامه‌ریزی مالی
فصل هفتم: ارزش زمانی پول
فصل هشتم: بودجه ریزی سرمایه‌ای
فصل نهم: انواع نرخ بازده
فصل دهم: تورم
فصل یازدهم: قیمت‌گذاری محصول و روش‌های آن
فصل دوازدهم: هزینه‌ها، حجم تولید، قیمت‌گذاری و تصمیمات سود‌آور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت مالی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-622-218-070-6
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت مالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت مالی

برای دریافت کتاب مدیریت مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.