معرفی و دانلود کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی

عکس جلد کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی

کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی نوشته‌ی فریبا صالحی و عاطفه مقصودی تیلکی، علاوه بر وارسی روابط خارج از محدوده‌ی زناشویی، به ریشه‌یابی علل اصلی این معضل اجتماعی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی:

خیانت‌ زناشویی جزو بحران‌های جدی در خانواده به شمار می‌رود که آثار عمیق و همه جانبه بر زندگی زناشویی، فرزندان و جامعه دارد. خیانت‌های زناشویی یکی از مهم‌ترین عوامل فروپاشی و تخریب خانواده در دنیا می‌باشند که غالباً با عواقب سویی مانند: خودکشی، دگرکشی، افسردگی و طلاق همراه هستند. بنا به تحقیق محققین 65 تا 75 درصد خیانت‌های زناشویی منجر به فروپاشی، طلاق و جدایی زوجین از همدیگر می‌شود، این میزان طلاق و جدایی پس از خیانت‌های زناشویی نشان‌دهنده عمق آسیب و رنجی است که همسر وفادار را درگیر می‌کند و او تصمیم به جدایی و طلاق می‌گیرد. لازم به ذکر است که می‌توان با به کار بردن راهبردهای علمی و عملی از طلاق زوجین درگیر خیانت‌های زناشویی جلوگیری نموده و به آن‌ها کمک کرد که ارتباط آسیب دیدۀ خود را دوباره ترمیم و بازسازی نمایند.

در این کتاب، مؤلفین با استفاده از مطالعات 10 سالۀ اخیر خود به بررسی جامع و همه جانبه این معضل اجتماعی پرداخته‌اند تا بتوانند کمکی به آسیب و رنج خانواده‌های درگیر خیانت‌های زناشویی کنند.

کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی (Management and Treatment Method of Marital Infidelity) مشتمل بر هفت فصل است که در هر کدام از آن‌ها موضوعاتی از قبیل خیانت، انواع خیانت‌های زناشویی، شیوع خیانت‌های زناشویی، علل و عوامل خیانت‌های زناشویی، پیشگیری از خیانت‌های زناشویی و ... مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر علاوه بر اینکه برای روانشناسان و روانپزشکان کاربردی است، برای زوجینی که قصد بالا بردن کیفیت روابط خود یا ترمیم زندگی آسیب دیده‌شان را دارند، مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی می‌خوانیم:

ارتباط در ازدواج بسیار مهم است، در طول سال‌ها ارتباط ضعیف و بی‌اثر رشد نمو بسیاری از خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است برقراری ارتباط موثر به عنوان محوری برای استقرار رابطه زناشویی خوب در نظر گرفته می‌شود.

ارتباط سالم و موثر عبارت است از توانایی افراد در توضیح و تصریح نیازها خواسته‌ها و تمایلات و نیز توانایی تجربه کردن ارتباط با دیگری و دعوت کردن از وی برای روشن سازی مطالب و موقعیت‌ها که از طریق تبادلات کلامی مستقیم و صریح و یا ارتباط غیر کلامی شامل: زبان بدن و لحن کلام حاصل می‌شود ایجاد ارتباط زناشویی کارآمد یک گام مهم در فرآیند ایجاد و افزایش صمیمیت است که یک نیاز روان‌شناختی اصلی و اولیه در نظر گرفته می‌شود که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران ادامه این صمیمیت و عشق در بزرگسالی ادامه روند دلبستگی است که از دوران کودکی در فرد بنا گذاشته شده است.

بنابراین ارتباط صادقانه، باز و همدلانه که احساس‌ها و نیازهای فرد را انتقال می‌دهد، به‌عنوان مهمترین راه حل برای پیشگیری از مشکلات زناشویی به کار می‌رود. زوج‌هایی که از سبک‌های ارتباطی سالم و ایمن برخوردارند از روابط مطلوبی هم سود می‌برند که این ارتباطات مناسب و رضایت‌بخش می‌باشد و به میزان قابل توجهی کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا می‌بخشد و احتمال بروز مشکلات دیگر را کاهش می‌دهد.

زوج‌ها نیاز دارند که یک ارتباط سالم با هم داشته باشند و بدانند که هرکدام منحصر به فرد هستند و با فهم همدیگر و منحصر به فرد بودن می‌توانند ارتباطی سالم و رضایت بخش بین خودشان ایجاد کنند.

منظور از ارتباط سالم ارتباطی است که منجر به ایجاد فضای صمیمی و همدلانه بین زوجین گردیده و باعث شود که زوجین بدون هیچگونه ترس و هراس درونی نیازها و خواسته‌های خود را با همسر در میان بگذارند حتی اگر اطمینان داشته باشند که ممکن است همسر آنان موافق با دیدگاه و نگرش وی نباشد، لازم به ذکر است که توجه داشته باشیم منظور از ارتباط سالم توافق صددرصد مطمئن دیدگاه‌های زوجین نیست، منظور ایجاد فضای باز و صمیمی در خانواده است که در این فضا و جو زن وشوهر براحتی و با اطمینان خاطر بتوانند از خواسته‌ها و تمایلات و آرزوهای خود با همسر صحبت کنند و بدانند که برخوردی تدافعی یا خشونت‌آمیز با او به عمل نخواهد آمد. در چنین فضای صمیمی و همدلانه افراد با تخلیه هیجانات خود از روانی آرام برخوردار خواهند شد که تاثیر جدی و عمیق در تداوم و ثبات روابط زناشویی خواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعریف خیانت‌های زناشویی
انواع خیانت‌های زناشویی
شیوع خیانت‌های زناشویی
خلاصه فصل
منابع فصل اول
فصل دوم: پیشگیری از خیانت‌های زناشویی
منابع فصل دوم
فصل سوم: عواقب و پیامد‌های خیانت‌های زناشویی
منابع فصل سوم
فصل چهارم: مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی
نتیجه‌گیری
منابع فصل چهارم
فصل پنجم
پیوست: پرسشنامه تعارضات زناشویی تجدید نظر شده
پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ ENRICH
پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ ENRICH
راهنمای مقیاس نگرش به خیانت (زناشویی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-6833-11-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی

فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۴/۲۱
کتاب خوبی و اطلاعات کلی درباره خیانت میده، اما برای یک مخاطب که اطلاعات خرفه‌ای و راهکارهای اساسی می‌خواد، خیلی موثر نیست.
نگار رئیسی
۱۴۰۱/۹/۲۶
خیلی مسخره بود
اصلا ارزش خوندن نداره
خیلی الکی کتاب تموم میشه
انگار که وسط کار نویسنده یادش رفته ادامشو بنویسه😑😑
Z Eftekhari
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب خوبیه و به کسی که خیانت دیده کمک میکنه بهتر بتونه اوضاع رو تحلیل کنه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی

برای دریافت کتاب مدیریت و درمان خیانت‌های زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.