معرفی و دانلود کتاب مراقبه به روش سامورایی

عکس جلد کتاب مراقبه به روش سامورایی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مراقبه به روش سامورایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مراقبه به روش سامورایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مراقبه به روش سامورایی

کتاب مراقبه به روش سامورایی نوعی جدید از تمریناتِ مدیتیشن و ذهن‌آگاهی را معرفی می‌کند که تجسم کل نام دارد. ریچارد هایت بر اساس تجربیاتِ فراوانِ خود و تعامل با استادِ بزرگِ ژاپنی‌اش، اصول مراقبه را با زندگی روزمره ترکیب می‌کند و به ما می‌آموزد که برای تمرینات مراقبه نیاز نداریم در محیطی ساکت و آرام قرار بگیریم. این رویکرد را می‌توان یکی از مفیدترین روش‌های مراقبه برای انسانِ عصر مدرن برشمرد. این کتاب برنده‌ی مدال طلای Readers' Favorite Award برای بهترین کتاب خودیاری شده است.

درباره‌ی کتاب مراقبه به روش سامورایی

شما درحالی‌که غرق زندگی روزمره‌ی خود هستید، می‌توانید از هر نظر کاملاً آگاه باشید. این وعده‌ای است که ریچارد هایت (Richard Haight) در کتاب مراقبه به روش سامورایی (The Warrior's Meditation) به مخاطبان می‌دهد. این نویسنده روشی کاملاً منعطف را برای مراقبه ارائه می‌دهد که در هر شرایطی کاربرد دارد. این روش که تجسم کل یا تِم (TEM: Total Embodiment Methodolog) نام دارد، هیچ باور تعصب‌آمیز یا فرم ثابتی ندارد و صرفاً بر اصول آگاهی و ویژگی‌های طبیعی بدن انسان مبتنی است. ریچارد هایت پیش‌تر نگاهی معنوی به مراقبه داشت و تعالیِ ذهن و روحش را بیداری معنوی می‌خواند؛ اما حرفِ یکی از شاگردانش ذهنیتش را تغییر داد. این شاگرد این‌طور استدلال کرد که وقتی رویکرد ما به مراقبه کاملاً اصولی است، نیازی نیست حتماً از دریچه‌ی معنویت به آن نگاه کنیم. ریچارد از این فکر استقبال کرد؛ چراکه با رویکردی خنثی‌تر و به‌دور از ایدئولوژی خاص می‌توانست طیف بیشتری از سلایق و عقاید را مجذوبِ روشِ مراقبه‌ای خود کند.

معرفی و دانلود کتاب مراقبه به روش سامورایی

تابه‌حال با کتب زیادی در باب مراقبه و ذهن‌آگاهی مواجه شده‌ایم، اما می‌خواهیم بدانیم مراقبه به روش سامورایی چیست و چه تفاوتی با بقیه‌ی تمرین‌های مدیتیشن دارد. ریچارد هایت به دنبال مراقبه‌ای است که بتوانیم در هر لحظه از زندگی روزمره حتی زمانی که در حال راه رفتن یا رانندگی هستیم انجامش دهیم. به نظر او یک جنگجوی سامورایی به تمرکز بالایی برای فائق آمدن بر رقیب خود نیاز دارد، اما فرصت این را ندارد که ساعت‌های طولانی در سکوت چشمانش را ببندد و به کائنات متصل شود!

او استاد ژاپنی‌اش را مثال می‌زند که پیش از هر مبارزه تنها دو ثانیه را به مراقبه‌ای اختصاص می‌دهد که تأثیر شگرفی بر عملکردش می‌گذارد. این مسئله می‌تواند حلقه‌ی اتصالِ انسان مدرن با جنگجوی سامورایی باشد. انسانِ مدرن نیز در این دنیای شلوغ وقت و حوصله‌ی مراقبه‌های طولانی‌مدت را ندارد. او می‌خواهد در کمترین زمان به نتیجه‌ای مطلوب برسد. کتاب مراقبه به روش سامورایی این آرزو را برآورده می‌کند. ریچارد هایت با ارائه‌ی تمرین‌های اصولی بدون آنکه کیفیت را فدای کمیت کند، مراقبه را بر مبنای رویکرد تجسم کلی آموزش می‌دهد. در این رویکرد، اصول مراقبه با زندگی روزمره درآمیخته می‌شود. در این روش می‌آموزیم که حتی با چشمان باز می‌توان مراقبه کرد و به فوایدی همچون سلامت روحی و جسمی، کاهش اضطراب و تجربه‌ی حس یکی شدن با جهان و حالات ادراکی عمیق برسیم.

کتاب مراقبه به روش سامورایی برای تمام کسانی که پیش‌تر مراقبه را به دلیلِ معنوی بودن آن یا لزومِ فراهم کردن محیطی ساکت و آرام، به تعویق می‌انداختند، مناسب است. نشر نقش و نگار این اثر را با ترجمه‌ی هستی تاری به چاپ رسانده و وارد بازار نشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مراقبه به روش سامورایی

  • ریچارد هایت در این کتابِ کاربردی، به بطن مدیتیشن می‌رود و هرآنچه را لازم است آموزش می‌دهد. (آمازون)
  • کتاب مراقبه به روش سامورایی به انسان کمک می‌کند تا در زندگیِ شلوغ روزمره متمرکز و آگاه بماند، نه فقط روی تشکچه‌ای در یک اتاق ساکت. (آمازون)

کتاب مراقبه به روش سامورایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کمک به کسی است که با هدف دستیابی به آگاهی برتر، قصد غنی‌سازیِ زندگی خود را دارد. با انجام تمرین‌های اصولی مراقبه‌ در این کتاب، صرف‌نظر از هر پیشینه و عقیده، شاهد اثرات مطلوبی در زندگی خود خواهید بود.

در بخشی از کتاب مراقبه به روش سامورایی می‌خوانیم

مراقبه تقریباً برخلاف هر فعالیت دیگرِ بشر، مستلزم بار معرفتی زیادی نیست، اگرچه بار اول، قطعاً یک منحنیِ آشنایی با تمرین دارد. مراقبه در اصل، رسیدن به آگاهی و بیش‌ترین میزان مقاومت ما در برابر چالش‌های داخلی و خارجی است؛ یعنی پذیرش آن‌ها.

مغز یک عضو بسیار پرانرژی و پرتوان است. مغز یک آدم معمولی با رژیم غذایی دو هزار کالری در روز، حدود سیصد کالری می‌سوزاند. این ارگان، برای حفظ انرژی، تلاش کم‌تری می‌کند. برای تغییر آن به میزان زیادی انرژی نیاز است، به همین دلیل به‌طور پیش‌فرض تا حدی در برابر تغییر مقاومت می‌کند.

افراد عاقل مراقبند مغزشان زیاده‌ازحد مقاوم نشود، چون اگر گرایش مغز به «تنبلی» و مقاومت در برابر دیدگاه‌های جدید، بررسی نشود، ممکن است بیشتر از آنکه در شرایط مختلف مفید باشد، مضر واقع شود.

همه‌ی ما سه نقشه‌ی ذهنی داریم که چارچوبی برای درک و مشاهده‌ی ما فراهم می‌کنند. این نقشه‌ها حسی آشنا از ارزش‌های خودمان به ما می‌دهند، این‌که کی هستیم و جایگاه مناسب ما در جامعه کجاست. با‌ کمال تعجب، اگر گرایش تنبلی بررسی نشود، آن‌وقت اینکه نقشه‌های درونی ما خیلی دقیق هستند یا نه، ‌چندان مهم نیست؛ زیرا مغز در وهله‌ی نخست به دنبال صرفه‌جویی در انرژی است. حفظ نقشه‌های موجود برای مغز کار آسانی است، درحالی‌که تغییر دادن آن‌ها استرس‌زاست. بدون بررسی و کنترل این حالت، مغز مطمئناً راحتی را انتخاب خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: اصول مراقبه
فصل 1: مسیر تمرکز
فصل 2: آن‌سوی تمرکز
فصل 3: رفتن به سطح آلفا
فصل 4: متمایزسازی حالت‌های آلفا
فصل 5: پارادوکس آگاهی
بخش دوم: درگاه‌های طبیعی مراقبه
فصل 6: دیدن آگاهانه
فصل 7: شنیدن آگاهانه
فصل 8: بوییدن آگاهانه
فصل 9: چشیدن آگاهانه
فصل 10: حس‌کردن آگاهانه
فصل 11: حرف آخر درباره‌ی حواس
بخش سوم: تمرین اولیه‌ی روش تِم
فصل 12: آگاهی میدانی
فصل 13: مراقبه‌ی جنگجو
فصل 14: طرز فکر مراقبه
فصل 15: مقابله با مقاومت ذهنی
فصل 16: بالا بردن درجه‌ی سازگاری
فصل 17: نقشه‌های ذهنی و مراحل کارایی
بخش چهارم: برنامه‌ی زندگی روزانه
فصل 18: تنظیم سبک زندگی مفید و مؤثر
فصل 19: غلبه بر تعصبات ادراکی
فصل 20: هدایت احساسات
فصل 21: مراقبه‌ی فوری
فصل 22: بازگشت به ملزومات
فصل 23: مراقبه‌ی طبیعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مراقبه به روش سامورایی
نویسنده
مترجمهستی تاری
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-8584-64-3
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مراقبه به روش سامورایی

علیرضا جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام بی نهایت سپاسگزارم از خانم هستی تاری به خاطر ترجمه چنین کتاب ارزشمندی و از مترجم درخواست دارم که دیگر کتاب‌های آقای ریچارد هایت را ترجمه کنند
ناصر غفوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب اگر کاربردی تر بود و زیاد به حاشیه نمی‌رفت بهتر می‌شد
البته به لینک داخل کتاب مراجعه کردم که زبان اصلی بود و فقط تونستم یه مرحله تنفس رو یاد بگیرم
به هر حال خسته نباشید
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
متد جدیدی در مراقبه و مدیتیشن یاد بگیریم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مراقبه به روش سامورایی

برای دریافت کتاب مراقبه به روش سامورایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.