معرفی و دانلود کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده: راهنمای علمی برای زندگی در لحظه حال

عکس جلد کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده: راهنمای علمی برای زندگی در لحظه حال
قیمت:
۳۴۹۰۰ 17450 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده: راهنمای علمی برای زندگی در لحظه حال

اولیویا تلفورد در کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده تکنیک‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که از طریق به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید بیش از پیش به احوالات‌تان در زمان حال آگاه باشید و استرس و اضطراب را از خود دور کنید. این شما و این راهنمایی کاربردی برای زیستن در زمان حال...

درباره کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده

ذهن‌آگاهی، یوگا و مدیتیشن! این‌ها کلماتی‌ست که در دنیای امروز بسیار شنیده می‌شود. انسان آشفته‌ای که استرس، اضطراب و افسردگی یک دم رهایش نمی‌کند، برای خلاص شدن از آنچه که جانش را تحلیل می‌برد باید چه کاری انجام دهد؟ چگونه می‌توان استرس و اضطراب را درمان کرد و هزینه‌ی گزافی نپرداخت؟ اولیویا تلفورد (Olivia Telford) در کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده (Mindfulness) با بیانی شیوا به شرح چگونگی انجام مراقبه و توجه‌آگاهی می‌پردازد و تکنیک‌هایی را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد که از نظر علمی ثابت شده‌اند، برای همه‌ی انسان‌ها قابل استفاده هستند و البته هزینه‌ای هم ندارند!

با کتاب ذهن‌آگاهی به زبان ساده قادر می‌شوید تا مدیتیشن را به بخشی از روال روزمره زندگی خود تبدیل کنید و اینگونه آرامش بیشتری در زندگی داشته باشید. آنچه کتاب حاضر را از سایر آثار متمایز می‌کند، زبان ساده و راهکارهای عملی آن است. به عبارتی، شما با کتابی شعارزده که نمی‌توان به هیچکدام از تکنیک‌هایش گوش سپرد، مواجه نیستید؛ نه نیاز است دنیای مدرن را کنار بگذارید و عزلت گزینید و نه راهبی بودایی شوید و زندگی مینیمال را در پیش بگیرید. تمام آنچه که نیاز دارید،‌ کمی صبر و استمرار است...

اولیویا تلفورد به ما نشان می‌دهد که ما قادریم آشفتگی‌های عاطفیمان را کنترل کنیم و به این دلخوش باشیم که با به‌کارگیری چند تکنیک ذهن‌آگاهی می‌توانیم به سوی زندگی مطلوب‌تر گام برداریم. به عبارتی، زندگی‌ که اکنون آن را سخت و دشوار می‌یابیم، قابل کنترل خواهد شد و قرار نیست همیشه اینگونه باقی بماند. اگر شما نیز از اضطراب به تنگ آمده‌اید، باید به شما بگوییم کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده همه‌ی چیزی‌ست که به آن نیاز دارید.

گفتنی‌ست این کتاب از سیزده فصل تشکیل شده که در ادامه نام برخی از عناوین آن را مطالعه می‌کنید: «ذهن‌آگاهی و روابط عاشقانه، زندگی در زمان حال و هم‌زمان، برنامه‌ریزی برای آینده، تمرین‌های ذهن‌آگاهی برای درمان اضطراب و ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم». این اثر را فرناز ولی‌زاده به فارسی برگردانده و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده

- کتابی خارق‌العاده و کامل... (Daniel Walter)
- یک راهنمای کوچک شگفت‌انگیز برای زندگی خوب! (Patrik Edblad)
- چه قبلاً مدیتیشن را امتحان کرده باشید چه کاملاً تازه‌کار باشید، این کتاب راهنمایی عالی است. (Judy Dyer)

کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده مناسب چه کسانی است؟

اگر به یادگیری مدیتیشن و توجه‌آگاهی علاقه‌مند هستید، کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده مناسب شماست.

با اولیویا تلفورد بیشتر آشنا شویم

اولیویا تلفورد از جمله نویسندگانی‌ست که به گسترش سبک زندگی مینیمال کمک کرده است. این نویسنده دانمارکی به خاطر زندگی سختی که داشت و محیط آشفته‌ای که در آن متولد شده و رشد کرده بود،‌ همواره تلاش می‌کرد تا محیط اطرافش را کنترل کند و مراقبت از روح خود را جدی بگیرد.

او با نوشتن آثاری در زمینه‌ی مراقبه و زندگی مینیمال نشان داد که راز شاد زیستن در دارایی‌های زیاد نیست و در بسیاری از موارد، شلوغ بودن زندگی،‌ جلوی رسیدن به خواسته‌ها را می‌گیرد! از دیگر آثار تلفورد می‌توان به کتاب «درمان شناختی رفتاری به زبان ساده» و «هنر زندگی مینیمالیستی» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده

- عادت‌های ما رفتارهای ما را شکل می‌دهند و می‌توانند زندگی ما را به شیوه‌های مختلفی تغییر دهند.
- نسبت به آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتند، دید بازتری داشته باشید و بیش‌ازحد طبق انتظارات خود پیش نروید.
- مغز ما به‌طور بالقوه برای شکل دادن به عادت‌ها طراحی شده است و زمانی که تحت استرس قرار می‌گیرد، تمایل دارد که غیرمنطقی عمل کند.
- دارایی‌های مادی ما را خوشحال می‌کنند، اما وقتی پای طمع به میان می‌آید به این معنی خواهد بود که این خوشحالی‌ها بسیار کوتاه‌مدت خواهند بود.
- از طریق ذهن‌آگاهی و مشاهده، می‌توانیم یاد بگیریم که هوس‌های خود را مدیریت کنیم و تغییرات ساده‌ای در عادت‌های روزمره خود ایجاد کنیم که از بروز آن‌ هوس‌ها جلوگیری ‌کند.

در بخشی از کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده می‌خوانیم

متخصصینِ ذهن‌آگاهی بر این باورند که افکار ما بر حالت‌های روانی‌مان تأثیر دارند. آن‌ها همچنین معتقدند که افراد افسرده معمولاً به روش‌های خاصی فکر می‌کنند؛ اما آن‌ها با آرون تی. بک در یک نکته کلیدی اختلاف‌نظر دارند. متخصصین ذهن‌آگاهی معتقدند افراد افسرده به‌جای به چالش کشیدن افکار غیرمفید، باید یاد بگیرند که نظاره‌گر احساسات ناخوشایند خود باشند.

ما می‌خواهیم ببینیم که چگونه تمرین‌های ذهن‌آگاهی می‌توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند. سایر فصول این کتاب به‌طور غیرمستقیم به علائمی می‌پردازد که در اینجا به آن‌ها پرداخته نشده است. به‌عنوان‌مثال، تحریک‌پذیری یکی از علائم رایج افسردگی است، بنابراین ممکن است فصل مدیریت خشم برای شما مفید باشد.

افسردگی در بیشتر موقعیت‌ها باعث می‌شود که از شادی‌ها لذت نبرید. به‌عنوان‌مثال، با همسر یا فرزندان خود اوقات خوبی را می‌گذرانید، اما احساس شادی بسیار کمی دارید و این مسئله منجر به احساس افسردگی بیشتر در شما می‌شود. شما با خود فکر می‌کنید، «اگر من حتی نمی‌توانم از این اوقات خاص لذت ببرم، ادامه دادن آن چه فایده‌ای دارد؟»

تمرین‌های ذهن‌آگاهی به شما کمک می‌کنند دوباره هیجان و لذت را تجربه کنید. شما به یاد می‌آورید که حس شادی چقدر لذت‌بخش است. ذهن‌آگاهی همچنین شما را به تلاش برای یافتن شادی در موقعیت‌های روزمره تشویق می‌کند که باعث می‌شود شادتر شوید. تمام تمرین‌های این کتاب به شما کمک می‌کنند تا روش زندگی در لحظه حال را یاد بگیرید و در نتیجه لذت زندگی را افزایش دهید.

لطفاً توجه داشته باشید: اگرچه نشان داده شده است که ذهن‌آگاهی به رفع علائم افسردگی کمک می‌کند، اما این شیوه‌ها جایگزین درمان‌های پزشکی نیستند. اگر افسرده یا مشکوک به افسردگی هستید، از پزشک یا درمانگر برای درمان بیماری خود کمک بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: ذهن‌آگاهی چیست؟
فصل دوم: تمرین‌های ساده ذهن‌آگاهی
فصل سوم: چگونه مدیتیشن کنیم
فصل چهارم: با کمک ذهن‌آگاهی، استرس و منفی‌گرایی را کاهش دهید
فصل پنجم: ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم
فصل ششم: افسردگی و ذهن‌آگاهی
فصل هفتم: تمرین‌های ذهن‌آگاهی برای درمان اضطراب و حملات پانیک
فصل هشتم: ایجاد عادت‌های بهتر با ذهن‌آگاهی
فصل نهم: غلبه بر اهمال‌کاری و افزایش بهره‌وری با استفاده از ذهن‌آگاهی
فصل دهم: شکست دادنِ سندرم «هر وقت... آنگاه» به‌وسیله ذهن‌آگاهی
فصل یازدهم: زندگی در زمان حال و هم‌زمان، برنامه‌ریزی برای آینده
فصل دوازدهم: ذهن‌آگاهی و روابط عاشقانه
فصل سیزدهم: تبدیل کردنِ ذهن‌آگاهی به بخشی از زندگی روزمره
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده: راهنمای علمی برای زندگی در لحظه حال
نویسنده
مترجمفرناز ولی زاده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-94573-6-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۹۰۰ 17450 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده

positive psychology
۱۴۰۱/۵/۳
ذهن آگاهی به نوعی حرکت در جهت مخالف تکنولوژی و زندگی شلوغ امروزیه. توی ذهن آگاهی یاد میگیریم که زمان رو کند کنیم، روی جزئیات تمرکز کنید و به دنبال آرامش و تمرکز حواس باشیم.
این کتاب تمرین‌های زیادی داره که با انجام اونها می‌تونیم در حال زندگی کنیم و آرامش بیشتری داشته باشیم.
ترجمه کتاب بسیار روان هست.
مهرداد شهابی
۱۴۰۱/۶/۲۲
با سلام و احترام. از خوندن این کتاب لذت بردم و چیزهای جدیدی یاد گرفتم که در زندگی کابرد زیادی داره؛ پذیرش و تایید افکار و احساسات و شاهد بودن و در نهایت حرکت در جهت بهبود شرایط روحی و جسمی خود و بهبود روابط خود با دنیای اطراف. به امید صلح و آرامش درونی و بیرونی برای همه انسانها.
داود علیپور
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کتاب فوق با توجه به عنوانش واقعا ساده نوشته شده،
این کتاب را به کسانی که دوست دارند در لحظه حال زندگی کنند! پیشنهاد می‌کنم.
البته به شرطی که به تمرینات کتاب عمل شود، در این صورت از شر افکار منفی و مزاحم خلاص خواهی شد.
و از بودن در لحظه اکنون لذت خواهند برد.
سجاد ذاکر
۱۴۰۳/۱/۱۹
خوب راستش کتاب‌های زیادی در مورد ذهن آگاهی خوندم اول اینکه ممنونم از کتابراه دلیل اصلیش اینه کتاب‌های صوتیش کمک زیادی بهم می‌کنه تا از حواس پرتی های روزمره خلاص شم دوم اینکه کتاب با اینکه تکراریه اما فوق العاده روانه و جملات اضافی نداره
sahereh sadeghi
۱۴۰۱/۱۲/۷
من از خوندن این کتاب بسیار خوشحالم، این کتاب به خوبی راهکارهایی برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب‌های سنجیده و داشتن تسلط بر آنچه که پیش می‌آید و پذیرش رخدادها و جستجوی روشی برای حل بهتر آن ارائه می‌کند.
آ م
۱۴۰۱/۵/۳
همه کتابهای اولیویا تلفورد رو دوست داشتم و امیدوارم این کتابش هم مثل کتابهای قبل حاوی نکات مفیدی باشه. چند صفحه‌ای که خوندم ترجمه بسیار عالی و روانی داشته.
فراز
۱۴۰۱/۵/۳
در زمینه ذهن آگاهی کتاب‌های زیادی وجود داره. اما این کتاب به زبان ساده مفاهیم رو توضیح میده. پیشنهاد میکنم حتما بخونید
Milad SabzehAra
۱۴۰۱/۵/۴
کتابی کاربردی که با زبانی ساده و قابل فهم، ذهن آگاهی رو در موضوعات زیادی از زندگی روزمره پوشش داده👌
hamed salimipour
۱۴۰۲/۱/۳
بسیار از خواندن این کتاب لذت بردم اصولی که فقط با مطالعه و تمرین بدست می‌آید و در هیچ دانشگاهی آموزش داده نمی‌شود.
کتابی بسیار روان و به زبانی آسان می‌باشد.
Mohsen
۱۴۰۱/۵/۳۱
اگه واقعا بشه کامل به تمرین و اصول این کتاب عمل کرد دیگه جای افکار و سوت و سر و صدای ذهن نیست و میتونیم آرامش ذهن و واقعا تجربه کرد. دمتون گرم رفقا. عالی
موسی الرضا شم آبادی
۱۴۰۱/۹/۱۱
ذهن آگاهی فلسفه‌ای هست فهمش به مراتب نیاز به زمان داره و باید با زندگی خود تعمیم داد تا قابل درک و فهم باشه، خواندن به تنهایی تاثیری نداره
فرناز ولی زاده
۱۴۰۱/۵/۴
ذهن آگاهی مقوله ایست که باید به آن خیلی بیشتر توجه کنیم کتاب و راهکارهایش عالی بود نثر روانی داشت
الهام رجایی
۱۴۰۱/۵/۱۲
کتاب خیلی مفیدی بود. خواندن کتاب را به همه علاقمندان به موضوعات روانشناسی توصیه میکنم
Solmazvalizade
۱۴۰۱/۵/۴
عالی و بسیار کاربردی خواندن این کتاب را توصیه میکنم ترجمه سلیس و روان
بهزاد رمضان
۱۴۰۱/۵/۴
بسیار عالی خیلی مطالب کاربردی و در عین حال علم روز دنیا
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده

برای دریافت کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.