معرفی و دانلود کتاب مرثیه‌ای برای افتخار

عکس جلد کتاب مرثیه‌ای برای افتخار
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرثیه‌ای برای افتخار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرثیه‌ای برای افتخار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرثیه‌ای برای افتخار

کتاب مرثیه‌ای برای افتخار نوشته‌ی آکیرا یوشیمورا، داستانی‌ست درباره‌ی جنگ و تبعات آن. در این اثر ادبی روزهای پایانی جنگ جهانی دوم از منظر رزمنده‌ای ژاپنی روایت می‌شود؛ روایتی توأمان تلخ و شیرین. چرا که با وجود بازنمایی مصائب جنگ، شما را با تأثرات و عواطفی انسانی آشنا می‌سازد که شاید تنها در دل فجایع، امکان بروز پیدا می‌کنند.

درباره کتاب مرثیه‌ای برای افتخار:

جنگ از معدود وقایعی‌ست که سخن گفتن درباره‌ی آن، گویی هرگز پایان نمی‌گیرد. روایت هر انسانی از تجربه‌ی نبرد و ویرانی‌های حاصل از آن، خاصِ خود اوست. به عبارتی، هر روایتی از جنگ، ما را با یکی از جنبه‌های تا پیش از این نادیده و ناشناخته‌ی آن آشنا می‌کند. به همین خاطر است که جنگ، اگرچه از شوم‌ترین پدیده‌های انسانی‌ست اما برای هنرمندان و نویسندگان همواره موضوعی جذاب بوده است. گزاف نیست بگوییم که اگر هیچ جنگی در جوامع بشری رخ نداده بود، بسیاری از شاهکارهای هنری-ادبی هرگز خلق نمی‌شدند.

کتاب مرثیه‌ای برای افتخار (One Man's Justice) یکی از آثار خوب و قابل توجه در این زمینه است. در این رمان، ژاپنِ درگیر در جنگ جهانی دوم را از چشمان رزمنده‌ای به نام تاکویا می‌بینیم. او که افسری عزل‌شده است، پس از بازگشت به روستای زادگاهش، نیروهای پیروز آمریکایی را در خاک سرزمین خود می‌بیند؛ آمریکایی‌ها به دنبال اجرای آن چیزی هستند که خودشان عدالت می‌نامندش. آن‌ها در پی محاکمه‌ی نظامیان ژاپنی، به اتهامِ ارتکاب جنایت جنگی‌اند. اما مگر خود آمریکایی‌ها در این جنگ دست به بمباران مناطق غیرنظامی نزدند؟ آیا صرفِ پیروز شدن در نبرد، به آن‌ها حق اجرای عدالت را می‌دهد؟

تاکویا که جان خود را در معرض خطر می‌بیند، در سرزمین مادری خود، تبدیل به یک فراری می‌شود. پیگرد قانونی هر لحظه در تعقیب وی است، حال آن‌که او اصلا خود را مجرم نمی‌داند. چگونه می‌توان کسی را که فقط از دستورات پیروی کرده، گناهکار شناخت؟

در کتاب مرثیه‌ای برای افتخار، ضمن مواجهه با اثرات مخرب بیرونی جنگ، با لطمه‌های درونی این پدیده‌ی هولناک نیز آشنا می‌شویم؛ لطمه‌هایی که برخی از بنیادی‌ترین مفروضات اخلاقی ما را به پرسش می‌کشند. اخلاقی عمل کردن پس از جنگ، امری دشوار است. اما دشوارتر از آن، توجیهِ خود باورهای اخلاقی‌ست. در زمانه‌ای که پاسخ خون، خون بیشتر است، در روزگاری که انتقام و عدالت از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند، تعیین مرزهای میان خیر و شر، کاری‌ست بی‌نهایت سخت.

در نکوداشت کتاب مرثیه‌ای برای افتخار:

باید این کتاب را اثری کلاسیک محسوب کرد. (ساندی تایمز)

کتاب مرثیه‌ای برای افتخار برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی، طرفداران ادبیات جنگ و دنبال‌کنندگان ادبیات ژاپن از خواندن کتاب مرثیه‌ای برای یک افتخار لذت خواهند برد.

با آکیرا یوشیمورا، نویسنده‌ی کتاب مرثیه‌ای برای افتخار، بیشتر اشنا شویم:

کشور ژاپن مهد پرورش برخی از بهترین استعداهای ادبی معاصر بوده است. آکیرا یوشیمورا (Akira Yoshimura) یکی از درخشان‌ترینِ این استعدادها بود. در کارنامه‌ی نویسندگی وی، آثار داستانی گوناگونی به چشم می‌خورد، که هر یک به نحوی، فرهنگ و ذهنیت مردم سرزمینش را مورد واکاوی قرار داده‌اند. آثار یوشیمورا در سطح جهانی نیز پرمخاطب بوده، و به چندین زبان ترجمه شده‌اند. برخی از مهم‌ترین کتاب‌های او عبارتند از:

- مرثیه‌ای برای افتخار
- در مورد آزادی مشروط
- ساحل مرگ

در بخشی از کتاب مرثیه‌ای برای افتخار می‌خوانیم:

فشار جمعیت دستانش را به دو طرف بدنش چسبانده و به فضای کنار توالت هلش داده بود. جا آن‌قدر کم بود که دو مرد به حالت نامتعادلی روی کاسه‌های دست‌شویی چمباتمه زده بودند. موهای زنی که جلویش ایستاده بود به صورتش می‌خورد. پوست سرش بوی زننده‌ای داشت.

تاکویا چشم‌هایش را بست. ناگهان هم‌‌رده‌‌های آمریکایی‌اش به ذهنش آمدند که چگونه این روزها را سپری می‌کنند. تا حالا حتماً بیشتر افسران به میهنشان بازگشته بودند و شکی نبود که از آن‌ها مثل قهرمانان استقبال کرده بودند. انبوه مردم دعاگویان به آن‌ها خوشامد می‌گفتند و تا خانه روی شانه می‌بردندشان. خیلی‌هایشان حتی برای کشتن سربازان ژاپنی مدال جنگی دریافت می‌کردند. تاکویا یک آمریکایی را کشته بود؛ مردی قدبلند و بور که در حملات آتش‌بار به شهرهای ژاپن شرکت داشت. در این حملات دهشتناک، تعدادی غیرنظامی شامل سالمند و زن و کودک به کام مرگ رفته بودند. اگر ژاپن جنگ را برده بود، شاید کاری که تاکویا کرده بود برایش مدالی به ارمغان می‌آورد، اما حالا تنها چیزی که داشت عقلش بود که بتواند با آن خود را از چوبهٔ دار دور نگه دارد.

چاره‌ای جز فرار نبود. انگیزهٔ فرار، نه ترس حلقهٔ طناب دار دور گردنش، بلکه خشمش به پیروزمردان بود. متفقین، سربازان خودشان را به‌خاطر کشتن سربازان ژاپنی قهرمانانی بزرگ می‌دانستند و حالا در پی رقم زدن مرگی خفت‌بار برای تاکویا و هم‌رزمانش بودند. این طنز تلخ روزگار، روح تاکویا را جریحه‌دار می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرثیه‌ای برای افتخار
نویسنده
مترجمشهره حدادان
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-7425-51-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرثیه‌ای برای افتخار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرثیه‌ای برای افتخار

برای دریافت کتاب مرثیه‌ای برای افتخار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.