معرفی و دانلود کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون

عکس جلد کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون

کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون به قلم نویسنده و باستان‌شناس سرشناس فرانسوی کریستین ژاک، روایتگر داستان مرموز و جذاب کشف آرامگاه یکی از فراعنه مصر است. این رمان تاریخی در سال 1992 جایزه ادبی خانه مطبوعات را از آن خود کرد.

درباره کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون:

افسانه‌ای برآمده از دل تاریخ!

کریستین ژاک (Christian Jacq) در کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون (The Tutankhamun Affair) توصیفی کامل و بدون غرض‌ورزی از فعالیت‌های افراد حقیقی را ارائه می‌دهد که نام‌شان در این اثر به همراه وظایف‌شان تشریح شده است. فارغ از مثبت یا منفی بودن کاراکترهای این کتاب، داستان توتان خامون یک نقطۀ مبهم تاریخی را روایت می‌کند. می‌توان گفت تاریخ و افسانه دو قطب مخالف در یک محور هستند؛ حال آن که در این اثر شاهد ترکیب این دو عنصر هستیم. در حقیقت جایی که اسناد تاریخی متقنی وجود نداشته باشد، افسانه و قصه آغاز می‌شود. داستان کتاب حاضر، به ماجرای کشف هیجان‌انگیز حلقۀ مفقوده تاریخ مصر باستان پرداخته است.

توتان خامون یکی از فراعنه مصر، مرگش نیز مانند زندگی‌اش مرموز و ماجرایی بود. به طوری که یافتن آرامگاه او تا سالیان سال برای باستان‌شناسان و مصر‌پژوهان به معمایی حل نشدنی تبدیل شده بود. به گفتۀ هوارد کارتر کاشف مقبره توتان خامون، پرده برداشتن از این راز تاریخی به قدری هیجان‌انگیز و دور از انتظار بود که هیچ فردی پیش‌بینی آن را نمی‌کرد. سال‌ها تلاش بی‌نتیجه کاوشگران برای یافتن نشانه‌ای از محل دفن این فرعون، آن‌ها را متقاعد نمود که توتان خامون افسانه‌ای بیش نبوده و هیچ‌وقت شخصیت حقیقی به این نام وجود نداشته است!

یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب آن است که کریستین ژاک، حوادث تاریخی را به نحوی دلنشین و زیبا با عناصر داستان‌نویسی پیوند زده است که در عین مطالعه برشی از تاریخ مصر باستان، شما احساس می‌کنید در حال خواندن یک رمان هستید.

خواندن کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی علاقمندان رمان‌های تاریخی مخاطبان اصلی این کتاب هستند؛ همچنین کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون را به تمامی دوست‌داران ادبیات فرانسه توصیه می‌کنیم.

با کریستین ژاک بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و مصرشناس مشهور فرانسوی در سال 1947 دیده به جهان گشود. کریستین ژاک علاوه بر پژوهش‌هایی درباره مصر باستان و ارائه مستندات تاریخی، به نوشتن رمان‌های افسانه‌ای و داستان‌گونه درباره مصر نیز می‌پرداخت. از جمله آثار به یادماندنی ژاک می‌توان به مجموعۀ پنج جلدی در مورد فرعون رامسس دوم اشاره کرد. این نویسندۀ پاریسی از همان دوران نوجوانی به تحقیق درباره مصر باستان علاقمند شد و آثار ژاک پیرنه را مطالعه می‌نمود. کریستین تا 18 سالگی‌اش هشت کتاب منتشر کرد.

در بخشی از کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون می‌خوانیم:

دو مرد با یکدیگر خداحافظى کردند. کارتر پیش‌از آن با همه‌ى اعضاى گروهش خداحافظى کرده بود. رفت توى آرامگاه که فقط خمره‌ى سفالى و بزرگ‌ترین قبه‌هاى گنبدى‌شکل که مومیایى در آن قرار داشت، باقى مانده بودند. این‌بار لاکو و دولت به قول‌شان عمل کرده بودند؛ توتان‌خامون براى همیشه در آرامگاه ابدى‌اش باقى خواهد ماند.

این اتاق طلایى راز ابدیت را به انسان‌ها مى‌آموخت؛ «مانند رب‌النوعى که بخواهد براى رفتن به‌سوى روشنایى روز از آن بیرون برود.» درون این گور محقر که آن‌چنان خوب پنهان شده بود، هدفى نهفته بود که باید انجام مى‌شد. پادشاه جوان، با نگاه آرام، نماد ایمان فرد در جاودانگى بود. هیچ اهمیتى نداشت که سن جسدش چقدر است. توتان‌خامون همان‌گونه که از نامش برمى‌آمد: «زنده به‌عنوان نماد راز»، توانسته بود بر جهش‌هاى روشنایى چیره شود و آن‌ها را در طلاى آرامگاهش به بند بکشد. زندگى‌اش دلیلى قطعى بود بر این واقعیت که مرگ مى‌تواند به‌عنوان مصالح براى زندگى‌اى دیگر به‌کار رود. این‌جا، در این چهار اتاق کوچک، بزرگ‌ترین تمدن‌ها پیام از همه مهم‌ترش را به‌جا گذاشته بود. چند نسل از پژوهش‌گران لازم بود تا این معما را حل کنند؟

کارتر در برابر توتان‌خامون، ارباب ابدیت تعظیم کرد.

وقتى از آرامگاه که بخش اصلى زندگى‌اش را در آن به‌جا گذاشته بود، بیرون آمد، روز داشت به‌پایان مى‌رسید. «دره» خلوت و خاموش خود را براى فرورفتن در دل تاریکى آماده مى‌کرد. کارتر با احمد روبوسى کرد و او هم تا وقتى که باستان‌شناس پشت یکى از تپه‌هاى سنگى که بر آرامگاه شاهانه اشراف داشت، ناپدید شد، جلو سرازیرشدن اشک‌هایش را گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-600-7987-48-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون

Sun
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
جزئیات کتاب فوق العاده است، شخصا با هر قسمتی که میخوندم از کتاب علاقم به خوندن ادامش بیشتر میشد. اینکه شخصیت‌ها همه کاملا واقعی و خط کتاب هم بر طبق واقعیت بود حس بی نظیری داشت نویسنده فوق العاده عمل کرده بود نوع نوشتار منسجم و بدون عیب بود. مصر همیشه شگفت انگیز بوده و این کتاب یه بار دیگه ثابت کرد قطعا همینطوره. اینکه علاوه بر توتان خامون اطلاعاتی درمورد بقیه ملکه‌ها و فرعون‌ها هم بود یه پوئن مثبت دیگه برای این کتابه. سیر تحول وسیعی که از اغاز تا پایان کتاب رخ داد کاملا پر جنب و جوش بود و عملا پر از فراز و فرود بود به بیان دقیق تر خط روایی کتاب و هیجانش تونسته بود مخاطبو جذب کنه و پای کتاب بشونه البته بر طبق سلیقه و علاقه است که اگر نباشه ممکنه همون اول کتابو رها کنید اما توصیه میکنم بگذارید از اوایل کتاب کمی گذر کنید اون موقع میفهمید چه شاهکاری رو دارید میخونید کمی صبور باشیدشدیدا پیشنهاد میکنم این کتابو اگر به مصر شگفت انگیز و اسرار امیز علاقه دارید مطالعه کنید.
لعیا بذری
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب بسیار خوبی بود من کلا به آثار باستانی ومصر علاقه مند هستم داستان خیلی واقعی توضیح داده بود اول کتاب که شروع کردم توضیح نداده بود بخشی راجع به کارتر بود یک بخش هم راجع به کنت یک کمی باعث خستگی میشد چون روند داستان خارج میشد از ذهن تا اینکه کنت وارد داستان شداحساس میکنم یک جاهایی از داستان سریع جمع بندی شدجاهایی به جزییات کاملا توجه شد یک جوری درگیر می‌شدی که نمیتونستی از ادامه خواندن داستان بی خیال بشی به همه‌ی شخصیت‌ها کاملا تو جه شده بود از کتابراه برای این داستان سپاسگزارم به همه‌ی دوستان که به آثار باستانی و مصر علاقه مند هستند پیشنهاد میکنم این کتاب رو حتما مطالعه کنند امیدوارم کتابهایی این چنین بیشتر در کتابراه باشه چون خیلی عالی بود
کیا
۱۴۰۲/۱۰/۱
کتاب دوست داشتنی هست، براحتی میشه در ذهن تجسمش کرد چون خیلی زیبا توصیف می‌کنه، در مورد دو شخصیت کارنارون (پورشه) وهوارد کارتر که در یک زمانی این دو نفر در مصر روی کشف آرامگاه وآثار باستانی با هم کار خواهند کرد، این رو گفتم تا در اول داستان گیج نشوید، وباید یک تشکر ویژه از مترجم این کتاب داشت چون هم روان ترجمه کرده وهم تا جایی که توان داشته از واژه‌های فارسی استفاده کرده و در آخر هم از کتابراه سپاسگزارم.
لیلی شفیعی
۱۴۰۰/۶/۳۰
کتاب خیلی قشنگی بود، شاید اوایل کتاب یکم براتون گیج و کسل کننده باشه اما پیشنهاد میکنم حتما بخونید.
Sajad Attar
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خیلی گیج کننده است. تمرکز بالا می‌خواهد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون

برای دریافت کتاب ماجرای شگفت انگیز توتان خامون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.