معرفی و دانلود کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی)

برای دانلود قانونی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی)

کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) تألیف رمضان عباس نژادورزی، یوسف عباس نژادورزی و سعید عباس نژادورزی، بر روی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون متمرکز می‌شود و آن‌ها را با مثال و تمرین آموزش می‌دهد. این راهنما که از مباحث ابتدایی تا پیشرفته‌ی این زبان برنامه‌نویسی را شامل می‌شود، توابع، حلقه، اعداد، دستورات شرطی، لیست و رشته‌ی پایتون را مرور می‌کند و شیوه‌ی برنامه‌نویسی گرافیکی با آن را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی)

یکی از زبان‌های کاربردی و پرطرفدار در دنیا که برای نوشتن برنامه‌های مختلف از آن استفاده می‌شود، زبان برنامه‌نویسی پایتون است. پایتون زبانی سطح بالا، شی‌ءگرا و چندمنظوره به‌حساب می‌آید که حدود سی سال پیش ابداع و توسعه داده شد. ویژگی اصلی این زبان که باعث شده از برنامه‌نویس حرفه‌ای تا آماتور به آن گرایش پیدا کنند، سادگی آن است. برای کار با پایتون لازم نیست عناصر زیادی را یاد بگیریم. معروف است که هرکسی در یک بعدازظهر و با خواندن یک کتاب مرجع، می‌تواند کدنویسی با پایتون را شروع کند. ویژگی دیگر این زبان داشتن کتابخانه‌های قدرتمند و کاربردی است که به کاربران کمک می‌کند خیلی راحت‌تر برنامه‌هایشان را بنویسند. در سال‌های اخیر از این زبان عموماً برای نوشتن نرم‌افزارهای کاربردی، امنیت اطلاعات، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده شده است. همین ویژگی‌ها باعث شده تا بسیاری از برنامه‌نویسان بخواهند با این برنامه بیشتر آشنا شوند و یا سطحشان را بالاتر ببرند. کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) تألیف رمضان عباس نژادورزی، یوسف عباس نژادورزی و سعید عباس نژادورزی به معرفی این زبان می‌پردازد و می‌کوشد مفاهیم کاربردی‌تر آن را توضیح دهد. درواقع نویسندگان به‌جای پرداختن به همه‌ی جزئیات پایتون، تنها به موضوعات مهم و اساسی آن اشاره می‌کنند و با مثال و تمرین آن‌ها را آموزش می‌دهند.

گوگل، یاهو، متا، ناسا و آی‌بی‌ام از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی هستند که به شکل گسترده‌ای از پایتون استفاده می‌کنند. این کمپانی‌ها بسیاری از پروژه‌هایشان را با این زبان نوشته و توسعه داده‌اند؛ برای مثال می‌توان به یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و دراپ باکس اشاره کرد که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها با پایتون نوشته شده. گوگل از این زبان برای توسعه‌ی هوش مصنوعی خود نیز استفاده کرده است. پایتون نه‌فقط در میان برنامه‌نویس‌ها، که در بین تحلیل‌گران و دانشمندان داده‌ها هم محبوب است. تعاملی، مفسری و ماژولار بودن ازجمله مزیت‌های این زبان است که باعث شده از بسیاری از زبان‌های دیگر متمایز شود. همه‌منظوره و منعطف بودن پایتون هم کمک کرده تا بتوان برخی از برنامه‌ها را به‌طور کامل با آن نوشت و نیازی به زبان مکمل نباشد. پشتیبانی قوی دیگر نکته‌ی مثبت پایتون است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع چالش‌هایشان را به اشتراک بگذارند و آن‌ها را حل نمایند. مجموعه‌ی این عوامل از پایتون زبانی یگانه و محبوب ساخته است. رمضان عباس نژادورزی، یوسف عباس نژادورزی و سعید عباس نژادورزی در کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی)، پس از مباحث مقدماتی به بحث‌های پیشرفته‌تر پایتون مثل انواع توابع، دستورات شرطی، حلقه‌ها و لیست‌ها وارد می‌شوند و آن‌ها را آموزش می‌دهند. نویسندگان در ادامه به موضوع برنامه‌نویسی گرافیکی می‌پردازند و شیوه‌ی انجام آن با رابط گرافیکی Tkinter را تشریح می‌کنند. ماژول‌ها و استثناها هم از دیگر مطالبی هستند که در این راهنما موردبحث قرار می‌گیرند.

کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) را انتشارات فناوری نوین به چاپ رسانده است.

کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزشی به برنامه‌نویس‌ها و علاقه‌مندان به زبان پایتون پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) می‌خوانیم

برای ساخت یک بازی کامپیوتری جالب، خوب است از مقادیر تصادفی در آن استفاده کنید. پایتون دارای یک ماژول به نام random است که به ما اجازه می‌دهد از اعداد تصادفی در برنامه‌های خود استفاده کنیم. قبل از اینکه به اعداد تصادفی برسیم، ابتدا باید توضیح دهیم که یک ماژول چیست. بخش اصلی زبان پایتون شامل مواردی مانند حلقه‌های for، دستورات if، عملگرهای ریاضی و برخی توابع مانند print و input است. موارد دیگر برنامه‌نویسی در ماژول‌ها موجود است، و اگر بخواهیم از چیزی که در یک ماژول قرار دارد، استفاده کنیم، باید ابتدا آن را import کنیم؛ یعنی به پایتون بگوییم که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شروع کار با پایتون
فصل دوم: حلقه for
فصل سوم: اعداد
فصل چهارم: دستور if
فصل پنجم: بخش اول مباحث پیشرفته
فصل ششم: رشته‌ها
فصل هفتم: لیست‌ها
فصل هشتم: مباحث مهم‌تر در لیست‌ها
فصل نهم: حلقه while
فصل دهم: بخش دوم مباحث پیشرفته
فصل یازدهم: دیکشنری‌ها
فصل دوازدهم: فایل‌های متنی
فصل سیزدهم: توابع
فصل چهاردهم: برنامه‌نویسی شیء‌گرا
فصل پانزدهم: برنامه‌نویسی رابط گرافیکی کاربر (GUI) با Tkinter
فصل شانزدهم: بخش دوم برنامه‌نویسی رابط گرافیکی کاربر با Tkinter
فصل هفدهم: بخش سوم برنامه‌نویسی رابط گرافیکی کاربر با Tkinter
فصل هجدهم: تفاوت بین پایتون 2 و پایتون 3
فصل نوزدهم: بخش سوم مباحث پیشرفته
فصل بیستم: ماژو‌ل‌های مفید
فصل بیست‌ویکم: عبارات منظم
فصل بیست‌ودوم: ریاضیات
فصل بیست‌وسوم: مباحث پیشرفته در توابع
فصل بیست‌وچهارم: ماژول‌های itertools و collections
فصل بیست‌وپنجم: استثناها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی)
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-5412-17-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی)

برای دریافت کتاب مرجع سریع دستورات پایتون (با مثال‌های کوتاه و کاربردی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.