معرفی و دانلود کتاب مردی بالای صلیب

عکس جلد کتاب مردی بالای صلیب
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردی بالای صلیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردی بالای صلیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردی بالای صلیب

میکا والتاری در کتاب مردی بالای صلیب سعی دارد تا با بهره‌گیری درست از شواهد معتبر تاریخی در قالب یک داستان پرکشش، جذاب و عاری از هرگونه گزافه گویی ادبی، تصویری روشن از زندگی عیسی مسیح و رسالت او به شما ارائه دهد.

درباره کتاب مردی بالای صلیب:

با مطالعه سرگذشت پیامبران الهی خواهید دید که آنان در ابلاغ رسالت خود چه سختی‌های زیادی را تحمل کرده و با چه مشکلاتی رو به رو بوده‌اند. سرگذشت عیسی مسیح نیز از این مصیبت‌ها به دور نبوده است؛ به خصوص که دوران رسالت این پیامبر بزرگوار چندان طولانی نبوده و قبل از آن که تعالیم او بر نظام دقیق و اصول محکمی استوار گردد، از قید حیات رسته و به شهادت رسیده است.

اکنون همانطور که از نام کتاب مردی بالای صلیب (The Secret of the Kingdom) پیداست، میکا والتاری (Mika Waltari) براساس شیوه‌ی جذاب داستان نویسی روایی به وقایع تاریخی می‌پردازد که در دوران رسالت عیسی مسیح در سرزمین فلسطین رخ داده است. والتاری در این کتاب با استناد بر معتبرترین اسناد و مدارک تاریخی که بر مبنای گفته‌های حواریون و متون انجیل استوار هستند، سعی دارد تا زندگی عیسی مسیح و دوران رسالت آن پیامبر را در قالب رمانی دلچسب و گیرا به تصویر بکشد.

داستان این کتاب از آن‌جایی آغاز می‌شود که جوانی رومی به نام مارکو پس از فارغ‌التحصیلی، برای تکمیل اطلاعاتش و بهره‌گیری از کتابخانهٔ بزرگ اسکندریه به مصر سفر می‌کند. مارکو در کتابخانهٔ اسکندریه با عده‌ای از دانشمندان و محققان یهودی آشنا می‌شود و در همانجا به این راز پی می‌برد که ناجی جهان در "اورشلیم" ظهور خواهد کرد. بشارت ظهور این شخصیت چنان ذهن مارکو را به خود مشغول کرد که باعث شد تا راهی بیت‌المقدس شود. اما افسوس که مارکو درست در زمان به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح به اورشلیم می‌رسد و تمام اتفاقات آخرین روز حیات جسمانی این پیامبر بزرگوار را با چشمان خود می‌بیند. بعد از این اتفاق مارکو برای دستیابی به تعالیم مسیح به دنبال دوستان و پیروان آن حضرت می‌رود تا با آموزه‌های این پیامبر بزرگوار بیشتر آشنا شود.

در حقیقت والتاری در این کتاب سعی دارد تا با زبانی ساده و قابل فهم تعلیمات مسیح را از دیدگاه یک مسیحی شرح دهد. میزان امانتداری و پایبندی او به راستی و درستی روایات و رویدادهای تاریخی‌اش در این داستان به حدی است که بیش از آن که شما را با یک رمان رو به رو کند، با واقعیت‌های تلخ تاریخ مواجه خواهد کرد.

در پایان باید بدانید، درباره عیسی مسیح و رسالتش آثار بسیاری نوشته شده است اما والتاری در کتاب پیش رو بدون گزافه‌گویی و با مهارتی خارق‌العاده به دقیق‌ترین شکل ممکن حقایق و واقعیت‌های تاریخ آن روزگار را به تصویر می‌کشد. او در این داستان، وقایعی را روایت می‌کند که در 2000 سال پیش رخ داده‌اند، اما شما هرگز این فاصله زمانی را احساس نکرده و خود را همراه و همگام شخصیت‌های آن تصور می‌کنید.

کتاب مردی بالای صلیب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و داستان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

با میکا والتاری بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده و روزنامه‌نگاری است که در سال 1908 در هلسینکی پایتخت فنلاند چشم به جهان گشود. میکا والتری در طی زندگی‌ پرفراز و نشیب‌اش نویسنده پرکاری بود و سفرنامه، رمان‌های جنایی، فیلمنامه، داستان کوتاه و شعر نیز در میان آثارش دیده می‌شود، اما بیشتر عمر حرفه‌ای خود را به نوشتن رمان‌های تاریخی گذرانده است. بسیاری از منتقدان نوشته‌های او را آمیزه‌ای از واقعیت، اسطوره و تصورات شخصی خودش می‌پندارند. او مدرک تحصیلی خود را در رشته‌ی فلسفه اخذ و پس از تحصیلات دانشگاهی به فرانسه مهاجرت کرده استد. سینوهه اولین رمان و معروف‌ترین اثر این نویسنده است.

والتری 5 بار در سال‌های مختلف برنده‌ی جایزه ملی ادبیات شده است. همچنین نشان شیر فنلاند که مختص هنرمندان و نویسندگان است را در سال 1952 دریافت کرده. این نویسنده‌ی درخشان فنلاندی در 70 سالگی در زادگاه خود دار فانی را وداع گفت. از دیگر آثار او عبارت‌انداز: رمان‌های «فرشته‌ی سیاه»، «سرنگونی قسطنطنیه» «میکائیل پزشک سلطان سلیم»، «مارکوی رومی».

در بخشی از کتاب مردی بالای صلیب می‌خوانیم:

تولیا، من این نامه را که دومین نامۀ من بعد از مسافرت به یوده است از شهر مذهبی و مقدس یهودی‌ها، بیت‌المقدس، برای تو نوشتم. وقتی شخصی به سفر می‌رود و برای دوست و به خصوص محبوبۀ خود نامه می‌نویسد، فقط منظورش این نیست که وی را از حال خود مطلع کند، بلکه می‌خواهد با نوشتن آن نامه خود را هم تسکین بدهد و آنچه در دل دارد بگوید. وقایعی که بعد از نوشتن نامۀ اول برای من تا موقع ورود به بیت‌المقدس پیش آمد، ثابت کرد مسافرت من به اینجا مقدر بوده و من نمی‌توانسته‌ام از این مسافرت صرف نظر کنم، بلکه‌ باید حتماً به اینجا مسافرت کنم و آنچه را اینجا به وقوع پیوست، ببینم.

به طوری که در نامۀ اول گفتم، من در یافا الاغی خریداری کردم و یک خورجین بزرگ با یک مشک ابتیاع کردم و به راه افتادم. فاصلۀ بین بندر یافا و شهر بیت‌المقدس زیاد نیست و یک سرباز لژیون که عادت دارد با گام‌های بلند راهپیمایی کند، آن فاصله را در دو روز می‌پیماید. چون من در فصل بهار وارد یوده شدم، وقتی از یافا به راه افتادم، درخت‌های بادام گل کرده بود، اما هنگامی وارد یوده شدم که آخرین روزهای فصل گل بادام به شمار می‌آمد. در عوض، در طول راه گل‌های وحشی، از جمله شقایق، به مقدار زیاد دیده می‌شد. سرزمین بیت‌المقدس به طوری که من دیدم کشوری زیباست و مناظر گوناگونی دارد. هوای آن هم در فصل بهار لطیف بود، به طوری که من گاهی از الاغ فرود می‌آمدم و پیاده راه می‌رفتم و از پیاده‌روی در آن جادۀ وسیع خوب لذت می‌بردم.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با همراهان
توضیح اجمالی دربارۀ پیدایی مسیحیت و کتاب حاضر
رسالت حضرت عیسی به روایت انجیل‌ها
مسیحیان اولیه به روایت تاریخ
مقدمۀ مترجم
آغاز سرگذشت
در راه بیت‌المقدس
صلیب مردی خوش‌قیافه
تاریکی هوا و لرزۀ زمین
در قلعۀ انطونیه
در مجلس شام حکمران
شبی که قبر عیسی گشوده شد
صحبت من با حکمران کل
مذاکرات من با مرد صرّاف
دیدار با «نیکودموس»
دیدار با مردی که پس از مرگ زنده شد
ملاقات با خواهران لازاروس
آشنایی با زنی که رستگار شد
گدای نابینا
گفت‌وگوی من با دو مرد مرموز
ملاقات با مردی موسوم به شمعون
نظریۀ شمعون دربارۀ مرگ و زندگی
مذاکره دربارۀ مسیح
ورود مردی مرموز به خانۀ من
ورود غیر منتظره
به سوی دریاچۀ جلیله
مرد لال به صدا درآمد
آنچه سوزمان راجع به عیسی گفت
مشاجره با مریم برت
زنی توانگر در شهر «طبریه»
دیدار با مریم مجدلیه
طوفان در دریاچۀ جلیله
می‌خواستند کلودیا را به سیرک ببرند
مسابقۀ ارابه‌رانی
دیدار مجدد با میرنا
به سوی کوه میعاد
بالای کوه در انتظار
گفت‌وگوی من با حواریون عیسی
بازگشت به طبریه
پیشنهاد مریم برت
ولیمۀ مریم مجدلیه
بازگشت به روم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردی بالای صلیب
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
ناشر چاپیانتشارات تاو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-622-973-112-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردی بالای صلیب

Sezar
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب اثری است از میکا والتاری نویسنده و پژوهشگر مسایل تاریخی. وی با ارائه شواهد تاریخی، تصویر روشنی از زندگی حضرت عیسی مسیح و دوران رسالت وی، به صورت داستانی گیرا و با زبانی ساده بیان میکند.
راوی داستان جوان رومی است که برای بهره بردن از کتابخانه اسکندریه به مصر سفر میکند. در انجا به ظهور در
منجی اورشلیم پی میبرد. او برای دیدن حضرت به بیت المقدس میرود و درست زمانی میرسد که میبیند حضرت بالای صلیب است. او تحت تاثیر مظلومیت و بی گناهی مسیح مصلوب، و نورانیت چهره وی، و برخورد شجاعانه حضرت در برابر مرگ، شیفته عیسای مصلوب میشود. بعد از این رویداد تلخ او سعی میکند با استفاده از دوستان و پیروان حضرت با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا شود.
مادر فاطمه دِل سَبُک
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب فوق العاده‌ای است.
با زوایای پنهان زندگی حضرت مسیح, حواریون, ادیان مسیحیت و یهودی کاملا آشنا می‌شوید.
داستان در یک بستر عاشقانه تغزل پیش می‌رود.
کتابی است تاریخی, مذهبی, دلی,..
درود و آفرین به روانِ پاک ذبیح الله منصوری
Morteza.ch
۱۴۰۰/۶/۹
داستان اززبان فرزندیک منجم رومی نوشته شده که اولین بار مسیح رابالای صلیب، مصلوب میبیندکه نفسهای آخررامیکشد وازهمان نگاه اول شیفته سیمای ملکوتی حضرت میشود، داستان بسیارزیباوظریف نوشته شده ولحظه به لحظه بر جذابیت داستان اضافه میگردد
م ع
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
کتابی زیبا با بیانی ساده، عیسی و عروجش را آنطور که مستند و تاریخی هست نشان داده بدون دخل و تصرف، در یک قالب داستانی مثل بقیه کتب ترجمه ذبیح الله منصوری رحمت الله علیه
Atefeh Momenzadeh
۱۴۰۱/۴/۲۹
اطلاعات خوبی در مورد انجیل به وجود آمدنش و اطلاعات اندکی درباره‌ی واقع بعد از به صلیب کشیدن مسیح توضیح داده که به خوانده کمک خوبی می‌کنه
حمید بهمنی
۱۴۰۲/۱/۲۶
کتابی عالی برای کسانی که به سرگذشت انبیا علاقه دارن و میخوان بدونن که ادیان چه جوری شکل گرفتن
مهدی فخارزاده
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بسیار زیبا و جذاب بود مخصوصا چون به صورت داستانی روایت شد
طاهره بصیری راد
۱۴۰۱/۳/۲۱
عالی بود واقعا لذت بخش بوو
برزو غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
خیلی کتاب جالبیه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب مردی بالای صلیب

برای دریافت کتاب مردی بالای صلیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.