معرفی و دانلود کتاب مریض بی‌پول

عکس جلد کتاب مریض بی‌پول
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مریض بی‌پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مریض بی‌پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مریض بی‌پول

کودکانِ علاقه‌مند به داستان‌های عامیانه و قصه‌های قدیمی، حتماً عاشق کتاب مریض بی‌پول خواهند شد! این کتاب به قلم فاطمه سرمشقی نوشته شده و داستانی را روایت می‌کند که از ماجراهای انیمیشن محبوب شکرستان الهام گرفته شده است. در این قسمت به‌سراغ زندگی تاجر شکرستانی و ماجرای درد عجیب انگشت پای او خواهیم رفت. از قضای بد، تاجر برای درمان این مرض نامعمول به سراغ طبیبی نابه‌کار می‌رود و قرار است به‌زودی خود را به تیغ جراحی او بسپارد، آن هم جراحی قلب!

درباره‌‌ی کتاب مریض بی‌پول

کمتر مخاطب خردسالی را می‌توان پیدا کرد که عاشق مجموعه‌ انیمیشن شکرستان و قصه‌های پندآموز و ماجراهای خنده‌دار آن نباشد. حالا فاطمه سرمشقی در کتاب مریض بی‌پول، با برگرفتن از یکی از داستان‌های این مجموعه‌ی محبوب و پرمخاطب، قصه‌ای سراسر نکته و طنز را برای کودکان تعریف خواهد کرد.

در سرزمین شکرستان، تاجری پرآوازه زندگی می‌کرد. او از شوکت و مکنت روزگار چیزی کم نداشت و در دل و جانش غمی پیدا نمی‌شد الّاا یک غم! انگشت پای بازرگان مدتی بود که درد می‌کرد و گویی هیچ چاره‌ای برای این درد بی‌امان پیدا نمی‌شد. از قضا سرزمین شکرستان یک طبیب‌باشی داشت که در بدنامی و بی‌سوادی یکه‌تاز بود! هیچ‌کس جرئت سر زدن به خانه‌ی‌ این طبیب را نداشت و هرکس به سراغ او می‌رفت سالم برنمی‌گشت. بنابراین وقتی تاجرِ قصه‌یِ مریض بی‌پول تصمیم گرفت درمان خود را به دست این طبیب‌باشی بسپارد، از کوچک و بزرگ و فقیر و غنی کسی نمانده بود که او را از این کار منصرف نکند! با‌این‌حال از بختِ بد، پای تاجر داستان به نزدیکی این خانه‌ی شوم رسید، ناغافل توسط طبیب بی‌سواد ما شکار شد و به داخل رفت. به خانه‌ی طبیب‌باشی رفتن همانا و عیب و شروع دردسرهای بعدی همان! طبیب نابه‌کار کتاب مریض بی‌پول، درمان این مرض عجیب را تنها یک‌چیز دانست و آن هم شکافتن سینه و عمل کردن قلب تاجر بود. اما آیا تاجر داستان مریض بی‌پول، در ادامه‌ی قصه نیز خود را به دست بی‌عقلی این طبیب متقلب خواهد سپرد؟

ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی، یکی از بهترین راه‌های آشنایی مخاطبان نسل جدید با مضامین مهم انسانی و صفات نیکوی اخلاقی‌ هستند. داستان مریض بی‌پول خواننده‌ی خردسال نیز به فکر و تعمق بیشتری وا‌ می‌دارد. ماجرای این قصه به خواننده خواهد آموخت که برای حل هر مشکلی باید به سراغ فردی دانا و متخصص رفت و اگر می‌خواهیم جان و مال خود را در امان داریم، اعتماد کردن به حرف نادان جایز نیست!

این کتاب با تلاش نشر سوره‌ی مهر به دست مخاطبان رسیده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی شکرستان و یک داستان

«شکرستان و یک داستان» یک مجموعه‌ی سی قسمتی از داستان‌های عامیانه‌ی قدیمی و ضرب‌المثل‌های کهن ایرانی‌ست. داستان‌های این مجموعه با الهام‌ از یکی از محبوب‌ترین پویانمایی‌های سازمان صدا و سیما، یعنی مجموعه‌ی شکرستان نوشته شده و سرگذشت مردمانی در سرزمینی دور و خیالی به نام شکرستان را روایت می‌کند. هر قسمت از مجموعه‌ی شکرستان و یک داستان، به یک ماجرای مجزا اختصاص دارد که با زبانی طنز و بیان شیرین روایت می‌شود و پند‌های اخلاقی و نکات آموزشی پرکاربردی را به مخاطب خردسال می‌آموزد. این مجموعه با تلاش نشر سوره‌ی مهر به چاپ درآمده است.

کتاب مجموعه‌ی شکرستان و یک داستان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی و پرنکته را به کودکان علاقه‌مند به داستان‌های قدیمی و جهان قصه و ضرب‌المثل‌‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مریض بی‌پول می‌خوانیم

تاجر زاده از جا پرید. گفت:
«من پولم کجا بود که به حساب شما بریزم؟»
طبیب که باور نمی‌کرد گفت چطور ممکن است پسر تاجر باشی و پول نداشته باشی؟
تاجر زاده گفت: «حالا من چه کار کنم؟» طبیب که تازه متوجه سر و وضع نامرتب و لباس‌های معمولی تاجر زاده شده بود با عصبانیت او را از اتاق بیرون کرد و گفت «برو هر کار دلت می‌خواهد انجام بده!»
چشمان تاجر زاده برق زد. پرسید: «واقعا هر کار دلم می‌خواهد انجام بدهم؟»

طبیب که می‌خواست هر چه زودتر از دست مریض بی‌پول خلاص بشود، تکرار کرد: «بله هر کار دلت می‌خواهد انجام بده.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مریض بی‌پول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-600-03-0119-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مریض بی‌پول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مریض بی‌پول

برای دریافت کتاب مریض بی‌پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.