معرفی و دانلود کتاب مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم

عکس جلد کتاب مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزایای اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزایای اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم

کتاب مزایای اضطراب نوشته‌ی تریسی دنیس تیواری، اضطراب را که در باور عموم، احساسی منفی در نظر گرفته می‌شود، بازتعریف می‌کند. نویسنده به ما کمک می‌کند که چارچوب ذهنی جدیدی بسازیم و از زاویه‌ای جدید به اضطراب نگاه کنیم تا بتوانیم از آن سود ببریم و کیفیت زندگیمان را بهبود بخشیم.

درباره‌ی کتاب مزایای اضطراب

شاید همیشه اضطراب را حسی منفی دانسته‌ و سعی داشته‌ایم از آن فرار یا انکارش کنیم. اما باید بدانیم همانقدر که به شادی و هیجان نیاز داریم، به اضطراب، غم و ملال هم محتاجیم. چطور ممکن است احساساتی که پابه‌پای ما مسیر تکاملمان را طی کرده‌اند، غیرمفید و مضر باشند؟ اضطراب حامل پیامی است که باید به آن توجه کرد و در قبالش کاری انجام داد. کتاب مزایای اضطراب (Future Tense) نوشته‌ی تریسی دنیس تیواری (Tracy Dennis-Tiwary)، به درک و شناخت بهتر و دقیق‌تری از اضطراب کمک می‌کند.

زمانی فیلسوف مشهوری نوشت: «مضطرب شدن به طور صحیح والاترین کاری است که کسی می‌تواند یاد بگیرد.» گرچه اضطراب تعادل را برهم می‌زند و سبب بروز رنج در ما می‌شود، اما با شناختن اضطراب و گوش سپردن به پیام آن، زندگی ما متحول می‌شود. کتاب مزایای اضطراب درباره‌ی احساسی است که دردناک و قدرتمند، ترسناک و خنده‌آور، طاقت‌فرسا و انرژی‌زا و همچنین غیردقیق است. انسان تا وقتی زنده است اضطراب را تجربه می‌کند. تریسی دنیس تیواری نمی‌گوید همیشه برای خلاق و کارآمد بودن به اضطراب نیاز داریم. او فقط درصدد است تا با ساخت یک چارچوب فکریِ جدید درباره‌ی اضطراب، این امکان را فراهم کند تا از اضطراب به نفع خودمان سود ببریم.

معرفی و دانلود کتاب مزایای اضطراب

کتاب مزایای اضطراب پیش از هرچیز مشخص می‌کند که اضطراب چه هست و چه نیست و سپس این پرسش را مطرح می‌کند که چرا به اضطراب نیاز داریم؟ تریسی دنیس تیواری تحقیقات علمی خود را با مثال‌هایی واقعی از کارکرد اضطراب در مواقع بحرانی همراه می‌کند تا منظور دقیق خود را به ما برساند. اضطراب یک سیستم بنیادی است که سیستم عصبی را فعال و ما را دچار دلهره و پریشانی می‌کند. در بسیاری مواقع اضطراب ما منبع مشخص و ملموسی دارد؛ بازیگر تئاتر هستیم و قرار است جلوی دویست نفر اجرا کنیم، جلسه‌ی دفاع پایان‌نامه‌یمان چند روز دیگر برگزار می‌شود، پزشک به ما گفته که لزوم نمونه‌برداری حس می‌شود، یک ماه دیگر موعد قرارداد خانه‌یمان سر می‌رسد و... اما در بسیاری مواقع دلیل اضطرابمان را نمی‌دانیم. متوجه می‌شویم که چیزی اشکال دارد، اما متوجه نمی‌شویم اشکال از کجاست.

اضطراب گاه در پی هراس از ناشناخته‌ها در آینده می‌آید و گاه در پی هیجان؛ درهرحال، زمانی پیش می‌آید که به آینده فکر می‌کنیم و درباره‌ی آن نگران می‌شویم. دلیل اینکه صدها کتاب خودیاری و انبوهی از داروها نتوانسته‌اند اضطراب ناتوان‌کننده را از ما دور کنند، رویکرد آن‌ها به اضطراب به‌عنوان یک بیماری است. بنابراین حالا که تجربه ثابت کرده اضطراب را نمی‌توان ریشه‌کن کرد، باید به دنبال دیدگاه جدیدی باشیم که از اضطراب به‌عنوان حسی طبیعی سود ببرد. کتاب مزایای اضطراب این کار را انجام می‌دهد و چنین دیدگاهی را پیشنهاد می‌کند.

این کتاب از سوی نشر نوین و با ترجمه‌ی حامد رحمانیان منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب مزایای اضطراب

  • اگر بیش از حد معمول مضطرب می‌شوید و علاوه بر آن، از احساس اضطراب، نیز مضطرب می‌شوید، پس این کتاب برای شماست. (آنجلا داکورث)
  • این کتاب دیدگاه‌های شما در مورد اضطراب را در هم می‌شکند و آن‌ها را با دیدگاه‌های مفیدتر جایگزین می‌کند. تریسی دنیس تیواری به‌عنوان یک متخصصِ علوم اعصاب، مطالب جالبی ارائه کرده که به ما کمک می‌کند به‌جای اینکه کمتر نگران باشیم، به‌طرز صحیحی نگران باشیم. (آدام گرانت)
  • کتاب مزایای اضطراب ما را تشویق می‌کند تا به این فکر کنیم که چگونه با اضطراب رشد کنیم و در برخورد با عدم قطعیت‌های اساسی زندگی خلاق شویم. (داچر کلتنر)
  • کتاب مزایای اضطراب با ارائه‌ی نتایج تحقیقات علمی و داستان‌سرایی عالی، به ما می‌آموزد که برخلاف هرآنچه یاد گرفته‌ایم، اضطراب، زمانی که درک و استفاده‌ی عاقلانه‌ای از آن داشته باشیم، یکی از باارزش‌ترین احساساتی است که ما را به رویاهایمان می‌رساند. (مارک براکت)

جملات برگزیده‌ی کتاب مزایای اضطراب

  • نبود قطعیت تنها قطعیتی است که وجود دارد و آگاهی از اینکه چگونه با عدم اطمینان زندگی کنیم تنها نوع اطمینان است. (جان آلن پائولِس)
  • و بدین‌ترتیب قدرت انسانی ما در حل تعارض بین توقع و واقعیت -قدرت خلاق ما- همان قدرت ما در فائق‌ آمدن بر اضطراب شدید و زندگی با اضطراب معمولی است. (رولو مِی)
  • اضطراب به خاطرِ زمان آینده انسان را وادار می‌کند تا علت پدیده‌ها را کاوش کند. (توماس هابز)

کتاب مزایای اضطراب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اضطراب را احساسی منفی می‌دانید و می‌خواهید آن را از بین ببرید، ابتدا کتاب مزایای اضطراب را بخوانید و سپس با دیدگاهی تازه با اضطراب مواجه شوید.

در بخشی از کتاب مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم می‌خوانیم

یکی دیگر از بیماران مشهور فروید “مرد موشی” نامیده می‌شد. فروید وسواس‌های فکری این بیمار را، در سال 1909، در مقاله‌ی خود به نام “یادداشت‌هایی درباره‌ی یک بیمار روان‌رنجور وسواس” تشریح کرد. این بیمار سال‌ها دچار این نگرانی‌های وسواس‌گونه بود که اگر رفتارهای وسواسی خاصی انجام ندهد، یکی از اقوام یا دوستان نزدیکش بلایی سرشان می‌آید. حتی پس از مرگ پدرش نیز دچار این نگرانی بود که به او صدمه‌ای وارد خواهد شد. نشانه‌های مرد موشی بسیار شبیه به چیزی بود که امروزه آن را اختلال وسواسی جبری یا OCD می‌نامند.

فروید معتقد بود که عامل نگرانی‌های وسواسی در آن بیمار خاطرات سرکوب‌شده‌ی اوست. بنابراین، با استفاده از روش‌هایی، از قبیل تداعی آزاد، سعی کرد آن خاطرات را آشکار کند. یکی از خاطرات مهم مرد موشی خاطره‌ای از خدمت سربازی‌اش بود. او در آنجا از جزئیات وحشتناک یک روش‌ شکنجه‌گری خبردار شده بود که فردی را در محفظه‌ای پر از موش‌های زنده قرار می‌دادند و این موجودات برای اینکه از درون محفظه فرار کنند، می‌بایست بدن قربانی را تا آخر می‌جویدند. این تصویر در خاطره‌ی مرد موشی باقی ماند و او می‌ترسید که این شکنجه برای دوستان یا خانواده‌اش اتفاق بیفتد. او همچنین گمان می‌کرد که اگر بتواند به شخصی پول دهد تا بسته‌های پستی‌اش را از اداره‌ی پست برایش بیاورد، سرنوشت شوم شکنجه با موش‌های زنده گریبان‌گیر دوستان یا خانواده‌اش نخواهد شد. تا وقتی کسی برای انجام دادن چنین مراسمی -که او تصور می‌کرد به ‌طرز سحرآمیزی مؤثر است- به وی کمک نمی‌کرد، او هر روز مضطرب‌تر می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
پیشگفتار
بخش اول: چرا به اضطراب نیاز داریم
1: اضطراب چه هست (و چه نیست)؟
2: چرا اضطراب وجود دارد؟
3: زمان آینده: ماجراجویی خودتان را انتخاب کنید
بخش دوم: چگونه درباره‌ی اضطراب گمراهمان کردند
4: داستان اضطراب به‌عنوان بیماری
5: به‌راحتی بی‌حس شدن
6: تقصیر دستگاه‌هاست؟
بخش سوم: چگونه اضطراب را نجات دهیم
7: نبود قطعیت
8: خلاقیت
9: کودکان شکننده نیستند
10: مضطرب شدن به طور صحیح
تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم
نویسنده
مترجمحامد رحمانیان
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-5213-29-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزایای اضطراب

محمدرضا بختیاری
۱۴۰۲/۹/۱۲
همه عموم و خصوص مردم فکر میکردن اضطراب آثار منفی زیادی بر حالات و احساسات ما گذاشته است اما واقعیت این کتاب چیز دیگری است که به مرور زمان میفهماند از سم‌های زندگی میشه پادزهر درست کرد.
فاطمه کشاورزی
۱۴۰۲/۱۰/۸
من اضطراب خیلی زیادی دارم و مطالعه این کتاب برام مفید بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مزایای اضطراب

برای دریافت کتاب مزایای اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.