معرفی و دانلود کتاب مزرعه سنگی

عکس جلد کتاب مزرعه سنگی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزرعه سنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزرعه سنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزرعه سنگی

جان آپدایک در کتاب مزرعه سنگی داستان مردی سی‌وپنج‌ساله به نام جویی را روایت می‌کند که از همه چیز ناراضی است. او همراه با همسر دوم و پسر نانتی‌اش به مزرعه‌ی مادرش در پنسیلوانیا سفر می‌کند؛ به این امید که مادرش را با خود به شهر نیویورک ببرد. اما مقدر است که شخصیت جویی بر سر دوراهی سختی قرار بگیرد. لازم به ذکر است که اثر حاضر برنده‌ی جایزه‌ی او. هنری شده است.

درباره‌ی کتاب مزرعه سنگی

جان آپدایک (John Updike) با مجموعه کتاب‌های «خرگوش» شناخته می‌شود و اگر آن مجموعه را خوانده باشید، احتمالاً از خواندن کتاب مزرعه سنگی (Of the Farm) تعجب خواهید کرد. در سری داستان‌های خرگوش مفهوم «آمریکایی بودن» و تغییر آن در طی سال‌ها بررسی شده؛ اما در داستان مزرعه سنگی، آپدایک علاوه بر این مضمون، به موضوعات دیگری نیز می‌پردازد. جویی، شخصیت اصلی این داستان، مدیر تبلیغاتی سی‌وپنج‌ساله‌ای است که در منهتن زندگی می‌کند. او یک بار طلاق گرفته و همراه با همسر جدید و پسر ناتنی‌اش، به مزرعه‌ی مادر پیر خود سفر می‌کند. روابط بین این چهار شخصیت، خط روایی کتاب آپدایک را رقم می‌زند.

همسر اول جویی، جوآن، در رمان مزرعه سنگی حضوری کمرنگ دارد. او بعد از طلاق همراه با پسرشان، چارلی، به کانادا می‌رود. با توجه به دوری جویی از پسرش، کاملاً قابل‌درک است که او سعی کند به پسر ناتنی‌اش نزدیک شود. این پسر یازده‌ساله کمی گوشه‌گیر است و جویی نمی‌تواند آن‌طور که باید با او ارتباط برقرار کند. و این‌چنین است که احساس نارضایتی‌اش از زندگی بیشتر و بیشتر می‌شود.

جویی فکر می‌کند که باید هرچه‌زودتر از شر مزرعه‌ی پدری‌اش خلاص شود. مادر جویی پیرزنی بیمار است که نمی‌تواند به‌تنهایی زندگی کند؛ اما نمی‌خواهد مزرعه‌اش را به حال خود بگذارد. جویی از این عصبانی است که مادرش سال‌ها پیش پدر جویی را مجبور کرده که از حومه‌ی شهر به مزرعه بیاید و حال، حاضر نیست که مزرعه را به هیچ قیمتی از دست دهد. درعین‌حال، به‌خاطر ترک مادرش در طول این سال‌ها احساس گناه می‌کند و در یک دوراهی سخت قرار می‌گیرد: آیا زندگی در مزرعه را انتخاب کند یا مادرش را ترک نماید؟

جویی اگرچه به ظاهر آدمی معمولی‌ست، شخصیتی کمابیش پیچیده دارد. برای مثال او لحظه‌ای از اینکه همه چیز در مزرعه به‌خوبی پیش می‌رود، عصبانی است؛ اما لحظه‌ای دیگر در کارهای مزرعه دخالت می‌کند و سعی دارد که همه چیز را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد! حتی دیگران فکر می‌کنند که جویی قادر نیست با دیگران رابطه برقرار کند؛ زیرا خودخواه و خودمحور است و برای بقیه اهمیتی قائل نیست. درحالی‌که مخاطب کتاب مزرعه سنگی می‌داند که جویی برخلاف ظاهرش، به دیگران توجه دارد.

یکی دیگر از روابطی که جان آپدایک به آن می‌پردازد، رابطه‌ی بین مادر جویی و پگی، زن دوم جویی است. با وجود اینکه پیرزن فقط یک بار همسر اول جویی را دیده است؛ اما همیشه پسرش را بابت شکست در ازدواج اولش سرزنش می‌کند. او در طول کتاب بارها به این اشاره می‌کند که دوست داشته نوه‌اش، چارلی را ببیند؛ اما جویی باعث شده که آن‌ها به کانادا بروند. مادر جویی هر لحظه رفتارهای عجیب همسر دوم جویی را ارزیابی می‌کند؛ اما بعضی وقت‌ها از نوه‌ی ناتنی‌اش، ریچارد تعریف می‌کند. به خصوص که آن دو علاقه‌ای مشترک دارند: مزرعه.

معرفی و دانلود کتاب مزرعه سنگی

جان آپدایک در کتاب مزرعه سنگی به‌خوبی فردی را که از ریشه‌هایش بریده به تصویر می‌کشد. کسی که یک ازدواج ناموفق دارد، در برقراری ارتباط با پسر ناتنی‌اش ناتوان است و حسی که به مادرش دارد، ترکیبی از عشق و نفرت است. مادر پیر جویی نیز زنی است که با زندگی روستایی اخت شده و نمی‌خواهد گذشته‌ی خود را رها کند.

نشر افق کتاب مزرعه سنگی را با ترجمه‌ی محمد جوادی ذیل مجموعه‌ی شاهکارهای 5 میلی‌متری منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهکارهای 5 میلی‌متری

کتاب‌های 5 میلی‌متری نام مجموعه‌ای از آثار مدرن و برجسته‌ی ادبیات معاصر جهان هستند که کمتر از صد صفحه دارند. مخاطبان می‌توانند این کتاب‌ها را در یک نشست بخوانند و از روایت بهترین نویسندگان جهان نهایت لذت را ببرند. بعضی از عناوین منتشر‌شده ذیل مجموعه کتاب شاهکارهای 5 میلی‌متری عبارتند از: «جانشین»، «یکشنبه‌های پاریسی»، «درس خوشنویسی»، «اعترافات»، «اقیانوس»، «برف‌های کلیمانجارو»، «سربازها و عاشق‌ها» و...

نکوداشت‌های کتاب مزرعه سنگی

  • شاهکاری کوچک. جان آپدایک با کتاب مزرعه سنگی به سبکی رسید که تعداد کمی از نویسندگان به آن دست یافته‌اند. (نیویورک تایمز)

  • کتابی عالی. آپدایک به خطوط و رنگ‌ها مانند یک نقاش توجه می‌کند، از استعاره‌ها چونان یک شاعر بهره می‌برد و همچون داستان‌نویسان قهار، خواننده را تشنه‌ی ادامه‌ی روایت نگه می‌دارد. (مجله‌ی هارپر)

کتاب مزرعه سنگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید یک رمان کوتاه و لذت‌بخش از ادبیات مدرن آمریکا بخوانید، کتاب مزرعه سنگی یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شماست.

در بخشی از کتاب مزرعه سنگی می‌خوانیم

مادرش با لذتی اندوهناک اولین زمستانی را که در آن خانه گذراندند به یاد می‌آورد، زمانی که با دلی شاد بر مشکلات متعدد غلبه کردند: «دوران واقعاً سختی بود، فکر می‌کنم برای همه همین‌طور بود. تو خیلی مریض بودی و پدرت مجبور بود با آن شورولتِ قدیمی خودش را برساند سر کار، چون پولمان به بیشتر از آن نمی‌رسید. برای پدر و مادرم هم که مدت‌ها پیش آن خانه را ترک کرده بودند، بازگشت به آن شکستی سنگین بود. آن‌ها مثل دو تا بچه با هم در گوشه‌ای از خانه مخفی می‌شدند. من اما آن‌قدر از بازگشت به خانه خوشحال بودم که خیلی متوجه این مسائل نمی‌شدم. عده‌ای که قبلاً در خانه رفت‌وآمد داشتند شیشه‌ی پنجره‌ی بزرگ روی در را شکسته بودند و به دلایلی کل آن زمستان نتوانستیم شیشه را عوض کنیم و فقط یک تکه‌مقوا جلوی شکستگی چسباندیم. این که چطور توانستیم از آن وضعیت جان سالم به در ببریم باورنکردنی است.»

مادرش با به‌خاطر آوردن آن دوران می‌خندید: «سعی کردیم در شومینه‌ی اتاق‌نشیمن آتش روشن کنیم، اما خانواده‌ی شِلِنبارگر فقط چوب‌های نارونی کهنه‌ را برای ما گذاشته بودند و آن شومینه هیچ‌وقت خوب روشن نمی‌شد؛ حتی وقتی لانه‌ی پرستو را که دودکش را مسدود کرده بود برداشتیم و راه دودکش باز شد هم دود داخل اتاق می‌آمد؛ هیچ‌وقت دلیلش را متوجه نشدم. اگر با چراغ‌قوه داخل دودکش را نگاه می‌کردی می‌دیدی دودکش به‌خاطر سنگ‌کاری کمی پیچ‌وتاب دارد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزرعه سنگی
نویسنده
مترجممحمد جوادی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-353-413-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزرعه سنگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مزرعه سنگی

برای دریافت کتاب مزرعه سنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.