معرفی و دانلود کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

عکس جلد کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

سلامت سازمانی و دستیابی به آن کلیدی‌ترین مفهوم و هدف اصلی کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی است که با قلم شیوای پاتریک لنچونی به نگارش درآمده. در این کتاب راهکارها و روش‌های مهمی به مدیران سازمان‌ها آموخته می‌شود که می‌توانند به کمک آن‌ها سلامت سازمان خود را حفظ یا تقویت کنند. این روش‌ها و به‌کارگیری آن‌ها، باعث ایجاد یک گروه منسجم و کارآمد، تربیت افراد حاذق برای کنترل مسائل مدیریتی و همچنین توانایی مقابله با بحران‌های موجود در بازار رقابتی خواهد شد. برای داشتن شرکتی موفق و پیشرو، از راهنمایی‌های کاربردی این کتاب غافل نشوید.

درباره‌ی کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

چه در یک سازمان بزرگ مشغول به کار باشید و به‌عنوان رییس یک مجموعه فعالیت کنید و چه کسب‌و‌کاری کوچک را راه‌اندازی کرده باشید، سلامت سازمانی به‌عنوان یک نقطه عطف برای رشد و پیشرفت در کار گروهی اهمیت می‌یابد. بارها دیده و یا تجربه کرده‌ایم که با وجود در اختیار داشتن امکانات کافی، سرمایه‌ی مناسب، تلاش فراوان و نیروی متخصص، بازهم شرکت یا سازمان مورد نظرمان به سودآوری و بازده مطلوب نمی‌رسد. این اتفاق به دلایلی مثل شانس، تدبیر بیشتر و دقیق‌تر رقبا یا حتی عللی که از آن‌ها بی‌خبریم، رخ می‌دهد و گاهی ممکن است در پیدا کردن دلیل و برهان آن سردرگم شویم. کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی (The advantage)، به قلم پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni) علاوه‌بر تشریح عوامل شکست‌هایی که در حرفه‌ی خود با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم، راهکارهای مقابله با آن‌ها را نیز به ما می‌آموزد.

تا زمانی که یک سازمان سلامت خودش را حفظ کند، می‌توان آن را از منجلاب بحران‌هایی که گرفتار آن شده، بیرون کشید. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که رفتار و عملکرد رهبران و مدیران به شکل یکپارچه و واضح قابل رویت باشد. در این شرایط گاهی با وجود فقدان منابع، فناوری و حضور رقبای سرسخت، همین سلامت سازمانی است که مؤسسه‌ی شما را پیروز میدان خواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

از آن‌جایی که سلامت سازمانی و تعریف جامع آن برای بسیاری از اهالی دنیای اقتصاد، مدیریت و تجارت ناشناخته است، نویسنده در نخستین گام می‌کوشد، معنا، مزایا و ابعاد گوناگون آن را برای مخاطبان روشن کند. سپس راهنمایی مرحله‌به‌مرحله، با زبانی ساده و به دور از پیچیدگی به خوانندگان اثر خود ارائه می‌دهد. پاتریک لنچونی برای ماندگار شدن نکات در ذهن خوانندگان، به اقتضای کلام، آموزه‌های بسیاری را از تجربیات واقعی خود نیز برایتان نقل می‌کند. یادتان باشد که خواندن خاطرات آموزنده‌ی یکی از برترین‌های حوزه‌ی مدیریت، فرصتی‌ست که نصیب هر کسی نخواهد شد.

همان‌طور که اشاره شد، انسجام و وضوح دو رکن اصلی سلامت سازمانی هستند. جالب است بدانید که نویسنده در نگارش فصول کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی از همین دو ویژگی استفاده می‌کند. پیوستگی مباحث و پیش‌نیاز بودن هر مبحث برای فهم و یادگیری مبحث بعدی، موجب می‌شود مطالب به‌صورت نظام‌مند در حافظه‌ی شما ثبت شوند.

لنچونی در اثبات ایده‌های انقلابی‌اش از ذکر نمونه‌های واقعی و نقل‌قول‌هایی از زبان مدیران موفق غافل نشده. مطالبی که برای تازه‌واردان حوزه‌ی مدیریت بسیار سودمند خواهد بود و آن‌ها را در رسیدن به سلامت سازمانی ماندگار یاری خواهد کرد.

اگر قواعد چهارگانه‌ی این اثر مطابق با دستورالعمل‌های نویسنده به کار گرفته شوند، بدون شک شما را به موفقیت و سودآوری در حرفه و کسب‌و‌کارتان خواهند رساند. مهران رضوی و سعید زرگریان، برگردان این کتاب تحسین‌شده را به عهده داشته‌اند و نشر آموخته نیز آن را به چاپ رسانده است

نکوداشت‌های کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

  • بعد از دو سال فعالیت در زمینه‌ی سلامت سازمانی، بهترین سال کاری‌مان را در بدترین دوران بازار، تجربه کردیم. بدون استفاده از رویکرد پاتریک لنچونی در کتاب مزیت، رسیدن به این موفقیت غیرقابل‌باور بود. (پیتر لِوانجی، رئیس شرکت Bay State Milling)
  • همیشه تصور می‌کردیم دارای شرکتی موفق هستیم، بدون اینکه به سلامت شرکت توجه داشته باشیم. به‌تازگی به کمک کتاب مزیت رویه‌ی خود را متحول کردیم و درنتیجه، واکنشی مثبت نیز از سوی کارکنان و مشتریان خود دریافت کردیم. (تام اسلون، نایب‌رئیس بخش فروش شرکت Export Development)

  • روش‌ها و راهکارهای سلامت سازمانی مطرح‌شده از سوی پاتریک لنچونی موجب شد سازمان‌ ما به‌صورتی بی‌سابقه از سرمایه‌های فکری خود استفاده کند. سازمانمان در نتیجه‌ی کاربرد چنین شیوه‌هایی در مقابل چشمانمان دگرگون شد. (استیو بر، نایب‌رئیس ارشد نظام سلامت ایالات کارولینا)

  • آموزه‌های پاتریک در مورد سلامت سازمانی حقیقتاً در موفقیت و پیروزی شرکت ما مؤثر بوده است. (گرگ سراو، مدیرعامل شرکت American Dental Partners)

کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران شرکت‌ها و افرادی که رهبری سازمان‌ها را بر عهده دارند، با مطالعه‌ی کتاب مزیت می‌توانند عملکرد کارکنان و بازده شرکت یا سازمان خود را به بالاترین درجه برسانند. مطالعه‌ی این کتاب را به صاحبان مشاغل خرد و کلان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی می‌خوانیم

تمرین کارایی تیم ابزاری مناسب برای تیم‌هایی است که می‌خواهند توانایی‌شان را در پاسخ خواستن از یکدیگر بهبود بخشند. در اینجا این ابزار را با اشاره به برخی جزئیات توضیح می‌دهم چراکه بسیار ساده است، فقط به یک یا دو ساعت کار نیاز دارد و می‌تواند رفتار اعضای تیم‌ها را در ملزم کردن یکدیگر به رعایت استانداردهای عملکردی بالا دگرگون کند. به‌راستی چنین قدرتی دارد.

اغلب این تمرین را در پایان جلسه‌ی دوروزه‌ای در خارج از سازمان انجام می‌دهیم، ولی فقط وقتی که باور داشته باشیم تیم بنیان مناسبی از اعتماد را شکل داده است (و اغلب هم تیم‌ها چنین می‌کنند). اگر اعضای تیم‌ها توانایی آسیب‌پذیر بودن در برابر یکدیگر را نداشته باشند، انجام این تمرین بی‌فایده است.

در آغاز تمرین از همه می‌خواهیم یکی از کارهای انجام‌شده‌ی هریک از اعضای دیگر را که به بهبود تیم کمک می‌کند یادداشت کنند. به‌ بیان دیگر، هر عضو برای همه‌ی اعضا به‌جز خودش، یگانه نقطه‌قوت بزرگی را که بر کل گروه تأثیر می‌گذارد یادداشت می‌کند. به آشنا شدن با مهارت‌های فنی اعضا علاقه‌ای نداریم، بلکه علاقه داریم بدانیم وقتی تیم دور هم جمع می‌شود، اعضا چگونه رفتار می‌کنند تا کل تیم قوی‌تر شود.

سپس می‌خواهیم دوباره همان کار را انجام دهند: البته این بار با تمرکز بر یکی از خصوصیات هر فرد که گاهی به تیم آسیب می‌رساند. پس از ده یا پانزده دقیقه بررسی و یادداشت‌برداری فکورانه، اغلب همه کارشان را تمام می‌کنند.

سپس کارمان را از رهبر تیم آغاز می‌کنیم و از تک‌تک حضار می‌خواهیم یکی از ویژگی‌های مثبت او را بیان کنند. پس از آن، به رهبر تیم اجازه می‌دهیم واکنش کلی و یک‌جمله‌ای‌اش را نشان دهد. در بیشتر مواقع، رهبر با دیدن بازخوردهای مثبت واکنشی فروتنانه نشان می‌دهد و حتی گاهی شگفت‌زده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
مقدمه
دلایل اهمیت سلامت سازمانی
مدل چهار قاعده‌ای
قاعده‌ی اول: تشکیل تیم رهبری منسجم
قاعده‌ی دوم: ایجاد وضوح
قاعده‌ی سوم: اطلاع‌رسانیِ بیش از حد وضوح
قاعده‌ی چهارم: تقویت وضوح
اهمیت بالای جلسات عالی
بهره بردن از مزیت
فهرست بررسی سلامت سازمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی
نویسنده
مترجمسعید زرگریان، مهران رضوانی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-8237-74-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی

برای دریافت کتاب مزیت: درباره‌ سلامت سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.