معرفی و دانلود کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو: جلد سوم

عکس جلد کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو: جلد سوم
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو: جلد سوم

آقای لمونچلو، جذاب‌ترین بازی‌ساز کودکان، فکر‌های جدیدی در سرش دارد! کریس گرابنستاین، در اثر جدید خود، کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو، خبرهای تازه‌ای آورده. مسابقه‌ی ویژه‌ی آقای لمونچلو، قرار است به‌زودی در کتابخانه‌‌‌ی عجیبش برگزار شود. خب، او باید حواسش را جمع کند تا رمزورازهای مسابقه به‌هیچ‌وجه لو نروند. اما آیا مسابقه آن‌طور که آقای لمونچلو انتظار دارد پیش می‌رود؟ دریافت جایزه‌ی خوانندگان جوان فلوریدا از افتخارات این اثر است.

درباره‌‌ی کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

همه‌ی بچه‌ها عاشق بازی هستند، اما بازی‌هایی که آقای لمونچلو طراحی می‌کند، یک تجربه‌ی کاملاً متفاوت را رقم می‌زنند! اکنون کریس گرابنستاین (Chris Grabenstein) قرار است در رمان جذاب خود، یعنی کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو (Mr. Lemoncello's great library race) جالب‌ترین آن‌ها را برایمان تعریف کند.

آقای لمونچلو فکر‌های تازه‌ای در سر دارد. او بهترین بازی‌سازی‌ست که در شهر پیدا می‌شود. هر روز هم ایده‌ی جدیدی به سرش می‌زند و کلی بازی و سرگرمی در کتاب‌خانه‌ی بزرگ خود دارد. آقای لمونچلو در تازه‌ترین ایده‌اش قرار است تمامی بچه‌ها را برای یک مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی خود جمع کند. یک بازی بزرگ و هیجان‌انگیز که نباید به‌هیچ‌وجه لو برود؛ چرا که رقبای سرسختی پشت درهای کتابخانه منتظر نشسته‌اند تا شکست خوردن آقای لمونچلو را تماشا کنند. برای همین کسانی که از قواعد بازی خبر دارند باید قسم بخورند تا راز آن را فاش نکنند؛ آن هم نه یک قسم معمولی! همه باید در مقابل قاضی بایستند و سوگند یاد کنند که اسباب شکست آقای لمونچلو را فراهم نمی‌کنند. بااین‌اوصاف، آیا حضور در مسابقه‌ی بزرگ آقای لمونچلو آسان پیش خواهد رفت؟ در میان شرکت‌کنندگان این مسابقه‌ی مهم، کایل از همه شناخته‌شده‌تر است. او تصمیم دارد تا هر طور شده این مسابقه را ببرد. در همین زمان است که تیم او به راز بزرگی دست پیدا می‌کند. آیا کسی دارد اسرار بازی آقای لمونچلو را فاش می‌کند؟

کریس گرابنستاین، نویسنده‌ی کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو، استاد بازی و هیجان و تردستی‌ست. او فضای مسابقه‌های پرشور و هیجان را در محیط یک کتابخانه به نمایش می‌گذارد. مسابقه‌ای خارق‌العاده که در کنار حضور شخصیتی خلاق و عجیب‌وغریب مثل آقای لمونچلو، خواندن این اثر را به تجربه‌ای ویژه برای کودکان تبدیل می‌کند. این کتاب نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید و برگردان فارسی آن نیز به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی شبنم حاتمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

سری کتاب‌های کتابخانه‌ی آقای لمونچلو (Mr. Lemoncello's Library) مجموعه‌ای چندجلدی به قلم کریس گرابنستاین است و در دسته‌ی ادبیات کودکان قرار می‌گیرد. هر قسمت از این ماجراهای جذاب، حول یک اتفاق عجیب در کتابخانه‌ی بزرگ آقای لمونچلو شکل می‌گیرد. آقای لمونچلو یک مبدع و بازی‌ساز بزرگ است که علاقه دارد در کتابخانه‌ی خود، بچه‌ها و بازدیدکنندگان را به چالش بکشد و در هر مجلد، اتفاقات جدیدی سر راه او و بازیکنان مسابقه قرار می‌گیرد.

سه جلد از این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی با نام‌ها‌ی «المپیک در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو»، «فرار از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو»، «مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو» به فارسی ترجمه شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب‌ مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

برنده‌ی بیش از 20 جایزه‌ی ایالتی مختلف، از جمله:

  • جایزه‌ی خوانندگان گراند کانیون
  • جایزه‌ی کتاب مرغ آبی (Blue Hen Book Award)
  • جایزه‌ی خوانندگان جوان فلوریدا
  • جایزه‌ی ماگنولیا
  • جایزه‌ی خوانندگان مارک تواین

و...

نکوداشت‌ها کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

  • اثری اکشن، با طنزی عجیب! (واشنگتن پست)
  • اثری که هم برای خوانندگان داستان و هم برای علاقه‌مندان بازی نگاشته شده. (نقد ادبی Kirkus)
  • یک پازل فکری پر از تعلیق و سرگرم‌کننده. (Shelf Awareness)
  • خوانندگان برای مطالعه‌ی جلد بعدی این کتاب رقابت خواهند کرد! (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به نوجوانان عاشق ماجراجویی، فکر، بازی و مسابقه پیشنهاد می‌شود.

با کریس گرابنستاین بیشتر آشنا شویم

کریس گرابنستاین (متولد 1955)، از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز و البته خالق آثار ادبی محبوب کودکان و نوجوانان است. او تاکنون موفق به دریافت ده‌ها جایزه از جشنواره‌های مختلف شده و علاوه‌بر ادبیات کودکان و نوجوانان، دستی در نوشتن رمان‌های بزرگسالان دارد.

این نویسنده‌ی آمریکایی مدرک رشته‌ی ارتباطات و تئاتر خود را از دانشگاه تنسی دریافت کرده و چندین سال در کنار گروه‌های مختلف به اجرای تئاترهای کمدی پرداخته. همچنین برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی بسیاری قلم زده. سرانجام تمام این تلاش‌ها و البته رد شدن توسط تهیه‌کننده‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی برای گرابنستاین ختم شده. طوری که به گفته‌ی خود او اکنون بیش از چند جین کتاب منتشر‌شده دارد. گرابنستاین درحال‌حاضر همراه با همسر و گربه‌هایش در نیویورک زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو می‌خوانیم

جمعه شب ساعت هفت‌ونیم کایل به مامانش گفت: «بجنب مامان، نمی‌خوام دیر برسم!» کایل تمام هفته رؤیای برنده شدن در مسابقه‌ی ویژه‌ی آقای لمونچلو را در سرش می‌پروراند، یعنی همان بازی صفحه‌ای بدون صفحه‌ی ویژه‌ی هیئت‌امنا. مادرش او را به مرکز شهر رساند و کایل رأس ساعت هشت (کتابخانه به‌خاطر این مراسم خاص زودتر تعطیل شده بود) زیر گنبد عجایب به جمع بیست‌وچهار نفره‌ی دیگر المپیادی‌های کتابخانه پیوست.

مادرش گفت: «هروقت خواستی بیام دنبالت، بهم پیامک بده.» «حتماً. ممنون که رسوندی‌ام.» کایل با عجله از پله‌های ورودی بالا رفت، دوان‌دوان از سالن انتظار رد شد، توی تالار گرد کتاب‌خوانی پایش را روی زمین سُر داد و ایستاد و با دوستانش احوالپرسی کرد. میگوئل گفت: ‌ «مجسمه‌ها رو نگاه.» و با سر به طاقچه‌های فرورفته‌ی مابین ده پنجره‌ی طاقی‌شکل تالار گرد اشاره کرد. چه خوب که مجسمه‌های سه‌بعدی را گذاشته بودند روی پایه‌های نورانی و اسمشان را هم زیر هر کدام‌ نوشته بودند، چون کایل فقط چهره‌ی چندتایشان را می‌شناخت: ماری کوری، آلبرت انیشتین و گالیلئو گالیله. اما بقیه را نمی‌شناخت: داین فوسی، جیکوب آرمینیوس، جین گودال، نیل دگراس تایسون، آیزاک نیوتن، لویی پاستور و نیکلاس کوپرنیک.

آکیمی گفت: «اون‌ها همه‌شون دانشمندهای معروفن.» پدر آکیمی مهندس بود. معلومات آکیمی در زمینه‌ی علوم به اندازه‌ی دانش سیرا در زمینه‌ی کتاب خوب بود. ناگهان تصویری چرخان و متحرک از عکس آلبوم معروف گروه موسیقی بیتِلز به نام کلوپ بی‌کسان گروهبان فلفل روی گنبد عجایب به نمایش درآمد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو: جلد سوم
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-462-903-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

محیا محمدی فر
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب خیلی قشنگی بود پیشنهاد میکنم حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

برای دریافت کتاب مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.